رواية جحيم مراد البارت الرابع 4 بقلم إسراء الاتربي
رواية جحيم مراد الفصل الرابع 4
في يوم بليل مراد... رجع سكران... طلع اوضته...ياسمين كانت قاعده علي الكنبه اول ما شافته قامت سندته لحد السرير وفجاءه... مراد قرب منها... وشدها من وسطها.
مراد: ياسمين انا هطلقك بس قبلها لازم اخد حقي... وابتدا يقرب منها اكتر.
ياسمين بصريخ: ابعد عنييي ابعد يامراد حرام عليك والله هعملك اللي انته عايزه بس ابعد عني.
مراد: تؤ تؤ هو انا لسه عملت حاجه.. وابتد يقطع هدومها.. وياسمين فضلت تصرخ بس مراد كان سكران مكنش واعي هو بيعمل اي واعتدي عليها بابشع الطرق...
ياسمين نزفت واغمي عليها ومراد.. مكنش في واعيه وفضله كده للصبح.
مراد ابتدا يفوق.. واول ما شاف المنظر اتصدم.
مراد بصدمه جري علي ياسمين... وشالها بسرعه علي المستشفي.
مراد اتصل بأسر وجاله المستشفى وكان اول مره يبكي ويندم.
اسر بحزن علي صاحبه: مراد اهدي مش كده.. هو اي اللي حصل ياسمين مالها.
مراد ببكاء: انا دبحتها ي اسر دبحتها انا حيوان.
اسر بصدمه: انت اعتديت عليها ي مراد.معقوله وصلت معاك لكده.
مراد: انا حيوان هي كان عندها حق لما قالت كده.
اسر... مراد صعب عليه محبش يزودها معاه.
اسر: ان شاء الله هتبقا بخير.
وفجاءه الدكتور طلع.
الدكتور بغضب: مين الحيوان اللي عمل فيها كده انا لازم اعمل محضر.
مراد اتجاهل كلامه: ياسمين ارجوك طمني عليها.
الدكتور: انت مين.
اسر: ده جوزها
الدكتور بغضب: يبقا انت اللي عملت كده انت اي حيوان البنت دمها كان خلاص هيتصفي.
مراد مقدرش يسمع اكتر من كده وطلع بره
اسر: لو سمحت ي دكتور دي مشكله بينهم هما يحلوها وبلاش ندخل البوليس في الموضوع.. لو سمحت طمنا علي ياسمين.
الدكتور: وقفنا النزيف بالعافيه وفي كسر في الحوض.. احمده ربنا انها عاشت.
اسر: طب هي فاقت.
لا لسه عن اذنك... اسر طلع لمراد
اسر بعتاب: ليه مراد عملت كده. ذنبها اي البنت اللي كانت هتموت دي... الدكتور بيقول وقفه النزيف بالعافيه وفي كسر في الحوض... مراد البنت دي انت هطلقها. ياما لاانت صاحبي ولا اعرفك.
مراد ببكاء: انا مش عارف عملت كده ازاي والله كنت سكران مكنتش في واعي مكنتش عارف بعمل اي... خلاص والله ما هشرب تاني بس هي تبقا كويسه وانا هعمل اللي هي عايزاه.
اسر طبطب عليه... طب تعالي ندخل.
ياسمين فاقت.. ومراد دخل
ياسمين برعب: ابعددددد عني حد يلاحقني مش عايزة اشوفك امشييي من هنا.
اسر: اطلع يا مراد بسرعه... مراد طلع والدكتور اداها مهدا.
لو سمحت متدخلش عندها نهائي حالتها وحشه جدا... بليل مراد فضل قاعد جنبها طول اليل ما سبهاش لانها كانت نايمه واسر مشي.
تاني يوم الصبح.. مراد صحي علي صوت صريخ ياسمين.
مراد بلهفه: ياسمين اهدي خلاص والله هطلع... طب انتي عايزه اي وانا اعملهولك.
في مكان تاني.. في بيت كاميليا الجرس بيرن وكاميليا فتحت.
كاميليا: اي اللي جابك هنا
اسر: كاميليا كفايه لو سمحتي انا بجد مش ناقص.
كاميليا: مالك ي اسر.
اسر: كاميليا انا بجد بحبك مبقتش قادر استحمل ابعد عنك.
كاميليا: و اي المطلوب.
اسر:نتجوز يا كاميليا علشان انتي كمان بتحبيني ومتمثليش.
كاميليا: ولما انت عارف اني بحبك لسه فاكر تنطق.
اسر: كنت خايف اجي وترفضيني زي دلوقتي كده.
كاميليا: وليه كنت هرفضك.
اسر: علشان كنت متجوز قبلك مثلا.
كاميليا: ده مش سبب يا اسر.
اسر: طب اي نتجوز.
كاميليا بضحك: مجنون والله.. وقفلت الباب في وشه.
اسر بمرح: يبقا موافقه صح... طب افتحي.
كاميليا: اسر امشي بقا ماما جوا وهتفهم غلط.
اسر: طب افتحي هسلم عليها وهطلبك منها.... فتحت كاميليا واسر فعلا طالبها واخيرا وفقت واتحدد معاد الفرح.
في المستشفى عند.. مراد وياسمين.
ياسمين ببكاء وصريخ: اللي انا عايزاه انك تبعد عني طلقني.. انت خلاص حققت انتقامك مني واخدت روحي كفايه بقا طلقني وسبني في حالي.
مراد بحزن: ياسمين ان.....!
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جحيم مراد) اضغط على أسم الرواية