رواية عطر مسك الفصل الرابع بقلم زينب محمود
رواية عطر مسك الفصل الرابع
مسك: مصطفي في اي حد يطلب الإسعاف....
بعد نص ساعه فاق مصطفي وهو في زهول الي سمعه ده صح ولا بيبص حوليه لقي كلهم قعدين حوله وهو علي السرير
مصطفي : هو في اي 🙂
مسك : انت تعبت واغمي علييك ونقلنا المستشفى لققينا ضغطك وطي اوووي الف سلامه عليك
مصطفي :اه اصل انا مكلتش حاجه خالص وبصلها وكان هيدمع وافتكر....
_______فلاش باك_______________________
مصطفي :مسك عوز اقولك علي حاجه.
مسك: قول
مصطفي بصي الي هقوله ده ممكن يخصرنا صحوبيتنا لبعض وممكن متكلمنيش من بعدها
مسك: ياه للدرجادي في اي
مصطفي : بصي انا كنت معجب بيكي من اول ما شوفتك بس مكنتش قادر اقولك كنت شاكك ان في حد في حياتك بس رجل تاني في حياتك بس معتش قادر اخبي مشعري اكتر من كده
مسك: مصطفي فعلا في حد في حياتي ومينفعش يطلع الموضوع ده لي اي حد غيري
مصطفي : افهم من كده انك بترفضيني
مسك: انا عمري ماجرحك بس مينفعش
مصطفي :خلاص فهمت
__________باك_________________________
علي : اي يعم قلقتنا عليك
الدكتور : هو بخير ويقدر يخرج
مصطفي يلا ياجماعه عشان عوز اخرج من هنا مش طيق ريحه المستشفي الصرمحه وحشتني
حبيبه: طب يلا ياخويه
عند عبده......
المريضه جاهزه
ممرض احمد. :اه يدكترور خده البنج وتمام
عبده :تمام كلموا الدكتور عشان انا هشرف علي العمليه دي بنفسي
ممرض احمد :حاضر
تمام
في مكان آخر.... مجهول 1: يابيه البنت كلها ساعه وهتدخل العمليات
مجهول2:مش عوز اي حاجه تحصل غلط
مجهول 1: تحت امرك
بعد 3 سعات...... دكتور عبدالرحمن الحمدلله العمليه نجحت والمريض تحت العناية المركزة
عبده: الحمدلله.... طب هستاذن انا عشان ورايا مشوار مهم
غير هدوموا وركب عربيته
عند مسك :بقولكم اي يبنات تعالوا نروح كافيه نقعد فيه شويه
مسك :الوا نعم
عبده : انتي فين
مسك : عوز اي
عبده: اطلعي يلا عشان نمشي
مسك :مش جيه روح انت انا هروح لوحدي
عبده: قدامك 5 دقايق لو مجتيش هدخلك انا
مسك :مش هتلقيني وبعدين انا قلت كلامي خلاص وقفلت في وشه..... 🌚🙂الحمدلله خت بطاري وقفلت في وشه زي معمل معايا
اسماء: انتي بقالك شويه بتتكلمي مع مين يوليه
مسك : مفيش كنت بكلم ماما ها هنشرب اي انا عوزه منجه
مصطفي : وانا كمان
بعد 10 دقايق لقوا واحد بيشد الكورسي وجي قعد جمب مسك
حبيبه :مين ده
اسماء:انتي يوليه شوفي مين الي قاعد معانا ده
مسك فين ده :بتبص جمبها ااااععععععع ولقت الي بيسكتها
هوبا علي ومصطفي : انت مين ياستاذ
عبده : بص لمسك!.
حبيبه : انتي تعرفيه يمسك؟
اسماء: متردي
مسك : اه اعرفه ده آخره صبري اقصد ده خطيبي
حبيبه بوشوشه:مسك الموز ده خطيبك بجد ولا بتهزي
مسك: اقدملكم عبد الرحمن اشرف عزيز خطيبي ودكتور
جراحي
عبده اقدملك مصطفي وعلي وحبيبه ومريم ونور
عبده: اهلا بيكم كنت بكلم مسك وقالتلي اجي اقعد معاكم من بعد اذنكم طبعا
كلهم لا اكيد اتفضل
مسك: يكذاااب بصوت واطي
عبده: اي ده كلكم طلبتم حاجه تشربوها هقوم اطلب
الويتر : تشرب اي يفندم
عبده : قهوه
مسك بتلقائيه منها :قهوه ساده علي الريحه من غير وش ممن غير ولا معلقه سكر بن يمني
عبده بصلها وفضل ماتنح هي عرفت منين كل ده
حبيبه :مسك الواد ده قمر اوووي متسلفيهولي
مسك: بس ليسمعك وبعدين ده مش حلو ولا نيله
بينها وبين نفسها ده يربي اي القمر ده اعمل في اي ده اعقبه ولا ارجع احبه تاني
فاقت علي صوت عبده: معلش يجماعه هتطر اني امشي انا ومسك ورانا مشوار واتاخرن
طيب يمسك لما تروحي طمنينا عليكي ياي
مسك : سلام
مسك :انت عرفت مكاني منين
عبده انا اعرف كل حاجه وقت معوز واول واخر مره تقفلي في وشي وانا بكلمك تاني
مسك :متزعقليش وبعدين انا لسه موفقتش عليك اصلا
عبده : لا والله امال قلتلهم جوه اني خطيبك ليه
مسك: هو جت كده وخلاص
عبده انتي يابنتي مجنونه
مسك : انت وخدني ورايح فين ده مش طريق البيت
عبده : اصلا احنا مش هنروح البيت هخطغك
مسك: نعم تخطف مين لا دانا اخطفك واخطف بلدك
عبده :بس بس اي ده كله اتهدي بقا
مسك : طب ريحين فين وماما متعرفش
عبده لا ياختي امك عرفه انا مستاذن منها ورايحين في اسكتي وانتي تعرفي
بعد مرور الوقت راح واقف قدام كفايه اسموا قطر وشكله هادي اووي ونزل ودخلوا الكافيه مكنش فيه غرهم بس خده بالها انه نفس الكافيه الي كان بيقعد فيه مع صحبه الي طلع اسمه ياسين
مسك :هو الكافيه فاضي ليه
عبده: عشان انا الي مفضيه
مسك: ليه
عوز اقعد معاكي شويه لوحدنا..... ويدخل عليهم ياسين مساء الورد علي احله عبده
عبده : دي مسك خطبتي وده ياسين صحبي والبيست الي حكتلك عنه
مسك اهلا وسلا
ياسين طب اسبكم انا
عبده : شال غطا كان علي طبق قدمها
مسك بين نفسها الله شكولاته
عبده: بصي يستي دي حاجه حلوه ليكي جبتلك طاجن نوتله عشان عارف انك انها اكيد هتعجبك غير كده انا حبب اقعد اتكلم معاكي شويه ونفضفض لبعض وناخد علي بعض اكتر وتعجلي بلمره وشك الي قلباه ده ونبي
مسك :انا مش قلبه وشي هو طبعته كده
عبده : طيب ممكن تقوليلي انتي مش عوز اني ليه اديني فرصه افهمك وتفهمني انا زي زيك مبحبش جواز الصالونات بس لما شفتك ارتحتلك حسس ان اعرفك من زمان في حاجه شداني ليكي بس مش عارف اي هيا
مسك ولو اديتك فرصه هتجرني في يوم ولا تكسرني ولا تأذيني
عبده: عمري ماعمل كده انسي خالص الفكره دي بس جربيني
مسك: طيب هديك الفرصه
عبده : ياحنين علي عبيدك يارب😍🤲
طب تقول مبروك يعني ووفقت اخطبك
مسك: يلا هي خطوبه ولا موته وفجأه نسيه الخطه وكل حاجه ونزلت علي طاجن النوتله هاتاتك بتاتك وهو بيتفرج علي طفولتها
وهي بتاكل الشكولاته طلعت علي شفايفها وبقيت كلها شكولاته وهو بحركه منه قام ماسح شفايفها بايده وأيده عليها الشكولاته من علي شفايفها وقام واكلها السافل 😂😂😍
مسك فضله مصدومه من الي عمله وقامت مسحه شفايفها بلمنديل
عبده: عرفه انك رقيقه اوي و انك طفله في معظم تصرفاتك انا عمري محبيت بنت ولا فكرت افتح قلبي لحد لان مكنتش شايف حد يستاهل اني احبه غير امي بس انتي حاجه تانيه انتي شيفك أرق أجمل حاجه في دنيتي
مسك: تاهت بين كلامه وبين وجعها بكلامه للدرجادي هو محبهاش
مسك انا عوزه اروح ممكن
عبده : حاضر انتي تامري قام خدها وروحها البيت ومشي
عبده بعتلها مسج : كده اقدر احدد معاد الخطوبه بقا سلام يخطيبه الهنا
خده بعضها وجريه كلمه نور تحكلها كل الي حصل وتعيط
في مكان تاني......
_________________________________________
مجهول 1: يباشا البنت عمله العمليه وكله تمام
مجهول2: تمام عينك متتشلش من عليها واول ما تفوق تكون عندي
مجهول 1 : تحت امرك
___________________________________________
عند عبده راح المستشفي
ممرض احمد: دكتور عبدالرحمن محتجين حضرتك تحت
عبده: تمام انا جي
عبده يعني اي المريضه اختفت هي المستشفي ملهاش كبير وهي بقات كوسه تتنططوا تتشقلبوا البنت تجيلي حالا فورا انتوا عرفين يعني لي تختفي مريضه من المستشفي بدون اذني دي مصيبه
ممرضه: حضرتك بدكتور في حد جلها زياره ومن بعدها البنت اختفت
عبده هتولي بينات الي جلها زياره ده فورا...
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية عطر مسك" اضغط على أسم الرواية