Ads by Google X

رواية زواج مشروط الفصل الرابع 4 - بقلم دعاء زينة

الصفحة الرئيسية

رواية زواج مشروط البارت الرابع 4 بقلم دعاء زينة

رواية زواج مشروط كاملة

رواية زواج مشروط الفصل الرابع 4

/خارجة بتنهج من الخوف، وبتحكم ربط النقاب علي وشها وبتبص لابنها تمسك إيده وتطمن نفسها أنه معاها وبتحاول تهدي نفسها العالي وخطواتها السريعة اللي تبان كما لو كانت بتهرب من حد
★********★
في المكتب واقف مصدوم مش مصدق حدة الطفل معاه وعدم التهاون في حق أمه رغم صغر سنه
فلاش باااك 🍂
=بعصبية عمووو قولت لحضرتك مينفعش تقرب من ماما ايه مفيش فهم او استوعاب خالص
_الصدمة لجمته وحاول يمتص غضب وعنفوان الطفل اللي قدامه... حبيبي مامتك أغمي عليها و
=طيب حضرتك سيبها عالكرسي ودور وشك وأنا هحط مياه علي وشها ولو مش فاقت هطلب مساعدة شذي
_عمل كده فعلًا إرضاءًا لهذا الصغير
=فوق مامته بالمياه لأن مش أول مرة مامته يغمي عليها ونظرًا لأنهم عايشين لوحدهم فكانت مفهماه يصحيها ازاي فاقت معاه فعلًا وحبست نفسها لما شافته واقف قدامها ومديها ضهره، وخدت ابنها وجت تخرج
_وقفها بحزم... علي الأقل أعرف أسمك ايه مَدّام مفيش شكر ليا أني لحقتك قبل ما تقعي علي الأرض
=بغيرة واضحة من الصغير على أمه بص حواليه وقف عالكرسي وبحدة طفيفة تناسب عمره... عمو أتكلم بطريقة ألطف من كده ماما تعبانه وغير كده عاوز تعرف إسمها ليه
_بضحكة خفية موصلتش لشفايفه... لو مش هعرف اسم الست اللي أنقذت حياتي علي الأقل أعرف اسم المدام الموظفة عندي ولا ايه رأيك ي أستاذ يزن
=بتفكير معاك حق ماما يبقي اسمها وسااام ي عمو ولو سمحت مش تزعق ليها 
_صدي الإسم رن في المكان وأثره سابه في قلب اللي واقف وجعه وردد بدون وعي واستمتاع لذكر الإسم... وساااام
/قلبها اتخطف من نطق شفايفه لاسمها واد ايه كانت طريقته وهو بيقول الاسم بتوهان وحنين خلاها عاوزة ترتمي في حضنه دلوقتي بس فاقت بسرعة وهزت ليه رأسها وخدت يزن وخرجت
=عن إذنك ي عمو
_يزن خد مامتك وروح وخليها ترتاح 
بااااك 🍂
فاق من شروده علي دموعه اللي خانته وانسابت علي وشه مسحها فورًا وبوجع
_اهاااااا ي وسااام اهاااا ي يوجع عمري اللي مكنش لحد السبب فيه غيرك..
وبعدين أفتكر استوعااااب بتاعت يزن ابتسم بخفة وقام يكمل شغله
★*******★
شذي... ي ويسوو راحه فين 
مردتش قربت منها
ي بنتي بكلمك راحه فين
_هروح أدهم قصدي مستر أدهم إداني إجازة النهاردة 
شذي... ماشي ي عم هنياله روحي وأنا هحود عليكي بالليل
سابتها ومشيت
★*********★ 
: أدهم وهو خارج من الشركة بعد انتهاء الدوام عينيه وقعت علي ورد دوار الشمس اللي موجود في مدخل الشركة قرب منه وبص ليه شوية عشان يرجع بزكرياته
**
_وساام واقفة عندك بتعملي ايه
/بتأمل دوار الشمس وعلاقة الحب القوية بينه وبين الشمس واللي بمجرد ما تغيب زهوه وجماله بيغيب وكأنه الشمس هي سر وجود وحيوته
_قرب منها وحضنها من ضهرها وهمس في ودانها.... أهو أنتي بالنسبة ليا زي الشمس للدوار وبمجرد غيابك عني حياتي بتقف وقلبي بيتعب وملامحي بتبهت ي وسامي عارف أن وجودك معايا مربوط بحاجه واحدة بس الحاجة دي صدقيني بتمني أنها متحصلش مش لأني مش حابب طفل منك يشيل أسمي وياخد عيونك ويتعرف بمجرد ما يتشاف أن ده ابن وسام وأدهم، لا بس عشان خايف قبل ما يجي متكونيش اطمنتي لي بالقدر اللي يخيليكي تتخلي عن خوفك وتكملي معايا
_اتوترت من قربه كلامه لمسها، خلي نبض قلبها يزيد وعيونها تغزبها الدمع 
وبعدت عن فورًا وكأنها بتهرب... الأكل هيتحرق
_وماله بس المرة الجاية لا الأكل ولا غيره هيبعدك عني ي جميل
_ابتسمت بتوتر أكتر وهي من جواها بتلعن غبائها اللي خلاها اتأثرت بكلامه 
بااااك🍂
قام وقف بعصبية وساب المكان ومشي
★********★ 
عند وسام مبقتش عارفه تعمل ايه عشان تخرج من شرودها علي خبط الباب وصوت يزن وهو بيسلم علي شذي وبيدخلها
شذي... سااالخير
_....
شذي.... ي بنتي بكلمك 
_اقعد ي شذي مش قادرة أتكلم
شذي بخضة...  مالك في ايه ي بنتي حالك مش عجبني النهاردة خالص وخصوصاً من بعد ما شفتي هولاكو الساحات اللي مكتسح الشلالات ده
_ضحكت بغلب من صحبتها اللي عوضتهت بُعد الأهل والصحاب والاحباب وبعدين ابتسامتها اختفت وحل مكانها التوتر والقلق من تاني
شذي مسكت إيديها وبهدوء اتكلمت... مش عاوزة أضغط عليكي ي ويسو بس أنتي عارفة من ساعة ما جيتي الإمارات من سبع سنين وانا مش بعتبرك صاحبتي اللي جاية من الأرض الحبايب بعتبرك أختي وأكتر ويعز عليا اللي حالك اللي انتي فيه أو اللي شايلها من عمر يزن وساكته عاوزة بس أقولك أني هنا معاكي وجمبك والحزن لو اتقسم علي اتنين بيخف بس لو مش عاوزة أنا مش هضغط عليكي وو
_أدهم يبقي جوزي
شذي... ايوه و بصدمة برقت عيونها ووووو ايييييييييييييييه😳

google-playkhamsatmostaqltradent