رواية عشق المراد البارت الرابع 4 بقلم نورا رمضان
رواية عشق المراد الفصل الرابع 4
عشق انصدمت لما شافت ابوها عز الدين ومرات ابوها فوزيه
وبنتها سالي عشق خافت جدا منهم فاقت علي صوت مراد
مراد : يعشق انتي يبت
عشق :اي بتقول اي
مراد :سرحانه في أي
عشق بتوتر :ولا حاجه يلا ندخل
مراد بشك :طيب يلا
دخلوا الفيلا وقامت فوزيه وعز الدين وسالي يسلموا عليها
عز الدين :عامله اي يبنتي وحشتيني اوي وخدها في حضنه
عشق باستغراب :كويسه
فوزي :البيت فضي من غيرك انتي اللي عامله حس للبيت وخدتها في حضنها
سالي :وحشتيني اوي يعشق وضمتها وهمست في ودن عشق
هاخد جوزك منك ومش هخليكي تتنهني بيه وانا اللي هبقي سيده القصر وهتشوفي يبنت ابويا
عشق :مش هتعرفي تعملي حاجه مراد ده بتاعي انا واعلي ما فخيلك اعمليه اشطا يقطه وزقتها وراحت قعدت جنب مراد سالي اتغاظت اوي منها
عشق بقت قاعده وماسكه في مراد جامد وخايفه منهم
مراد بهمس :مالك يعشق انتي مكنتيش كده قبل ما ندخل عشق بتوتر :لا مفيش حاجه
الجد :مراد الفرح أن شاء الله هيبقي يوم الخميس الجاي
مراد :تمام يجدي هحجز القاعه
عز الدين :تبقي قولي يمراد عنوان القاعه عشان ابقي اجي انا وعيلتي
مراد ببرود :تمام
بعد فتره عيله العقارب مشيوا وعشق كل ده قاعده ساكته
مراد يلا نطلع يعشق نحط الفستان والبدله فوق عشان هروح الشركه
عشق فاقت علي صوت مراد :ماشي يلا نطلع
الجد:عشق قبل متطلعي في الحضن والبو*سه بتاعت جدو
عشق :جريت عليه وحضنته وباس*ت خده
مراد بغيره :مكفايه احضان يجدي وانتي يلا نطلع
الجد :بضحك غيران يمراد من جدك
عشق بضحك :لا مراد مبيغيرش عليا
مراد : يلا يعشق
طلعوا فوق
مراد:ها يستي قوليلي لي كنتي مدايقه تحت وقاعده سرحانه ومتوتره من عيلتك
عشق بدموع :مفيش حاجه يمراد
مراد بضيق من دموعها :لا في قولي انا هسمعك وانا كنت شاكك من الاول فيهم في يوم كتب الكتاب محدش فيهم كان زعلان أن انتي هتمشي لا كانوا فرحانين ولا حد ودعك وجوزوكي غصب صح ومسح دموعها
عشق بدموع:انا هحكيلك لاني مبقتش قادره اكتم اكتر من
كده انا اول لما وعيت علي الدنيا لقيت بابا بيعاملني ازبل معامله وماما ماتت لنا كان عندي سبع سنين من كتر الضرب اللي بابا كان بيضربهولها وهي الللي كانت بتشتغل في البيوت عشان تصرف عليا لأن بابا مكنش بيشتغل كان بيسرق الناس وياخد الفلوس يصرفها علي الحش*يش والخمر*ه ماما من كتر التعب والضرب ماتت وبعدها بكام شهر راح اتجوز فوزيه
كانت بتضربني دايما وبعدها خلفت سالي سالي كانت تروح تقول لبابا اني بضربها ويتبلوا عليا هي وامها وبابا يضربني بالحزام رفعت التيشيرت الللي لابساه بص يمراد من كتر الضرب ضهر*ي اتشوه بص دراعي بص جسم*ي كلو اتشوه
مراد صعبت عليه وكانت بتعيط بحرقه بعد ما بقي عندي 15سنه روحت اشتغل عشان اصرف علي تعليمي وكانت في واحده جارتنا بتساعدني وعلمتني بعدها خلصت ثانوي وجبت 90% وبابا قعدني مخلنيش اكمل تعليم كانو بيعاملوني كاني خدامه انا تعبت كنت بتمني الموت بسببهم وعيطت بحرقه مراد :شششش خلاص ارتاحي دلوقتي انا هندمهم علي كل اللي عملوا فيكي واخدها في حضنه
مراد :بقي عمال يبص عليها بعد ما نامت من كتر العياط وبقي حزين عليها :اوعدك يعشقي اني هعوضك عن كل ده بقيت مستغرب نفسي انا دايما مشاعري بارده وجتي لما كنت خاطب قبل كده انا مكنتش بغير عليها ولا بفرح لفرحتها ولا بزعل لزعلها مراد فاق من تفكيره ونيم عشق علي السرير وبا*س دماغها ودخل الحمام خد شاور وخرج لبس بدلته ونزل راح الشركه
سليمان طلع عند عشق وخد خصله من شعرها وخرج اداها للبودي جارد واداله عينه من شعره وقال للبودي جارد يوديهم المعمل
عند مراد وصل الشركه وطلع دخل المكتب بتاعو لقي حد قاعد علي كرسي مكتبه
مراد بغضب :انتي ازاي دخلتي هنا يزبال*ة
يتبع
عشق عندها 22سنه
ومراد عندو 28سنه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية عشق المراد) اضغط على أسم الرواية