Ads by Google X

رواية فيروزة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم سالي شهاب

الصفحة الرئيسية

 رواية فيروزة قلبي الفصل الرابع بقلم سالي شهاب


 رواية فيروزة قلبي الفصل الرابع

 استيقظت من النوم بهدوء لتغلق عينيها وتفتحها عدت مرات وتنظر إليه و هو جالس بكل برود على السرير بجوارها
فيروز :انت ..هو انا ايه إلى جبنى هنا
ياسر ببرود:انا إلى جبتك هنا...قومى يلا غيرى هدومك وجهزى الاكل
فيروز :انت جيبنى هنا ليه وفين المكان ده وو...
ياسر بهدوء: قلت قومى ومن غير كلام كتيير
فيروز بضيق:بس...
لم تكمل كلامها بسبب مقاطعتة لها بقبلة على شفتيها
فيروز وقد احمر وجهها من الخجل:انت
ياسر:لو مقومتيش دلوقتى هعمل نفس إلى انا عملتة
فيروز فرت هاربة إلى الحمام بخجل
:واحد قليل الادب
ياسر من الخارج:سمعك لما تطلعيلى
فيروز:اي ده ايه الهدوم دى واحد قليل الادب..وأخيرا لقيت بجامة
خرجت وحضرت الطعام ووضعتة على الطاولة وذهبت إليه
:ياسر الاكل جهز يلا قوم
ياسر:مليش نفس
فيروز بغضب:ايه إلى ملكش نفس دى يا خويا انت هتقوم دلوقتى تاكل انا مش بحضر فى الاكل من ساعة وانت جاى تقول مليش نفس
ياسر نظر لها بطرف عينية:تمام
فيروز زفرت بضيق هوووف
جلس ليتناول الطعام بكل برود: هو انتى جبتى البجامة دى منين
فيروز:من جوة
ياسر بخبث:تمام
 بعد ان انتهو من الطعام ذهب وجلس ليشاهد التلفاز
فيروز بضيق:ده حتى مقلش شكرا
اخذت الطعام وغسلت والمواعين
وذهبت إليه بغضب وجدتة جالس يشرب فى كأس
فيروز بصدمة:ايه ده
ياسر ببرود:ايه مش شايفة ايه ده
فيروز:انت بتشرب بيرة يا ياسر
ياسر :وفيها ايه يعنى لما اشرب
فيروز:انا دخلة انام
ياسر بخبث:تمام
عند محمد كان يجلس فى الشركة ينهى بقيت العمل وذهب إلى السيارة:يعنى انا اعمل فيك ايه دلوقتي يا ياسر سبتلى الشغل كلة منك لله يا أخى..أوقف السيارة فجأة وهو يرى مجموعة من الشباب يلاحقون فتاة :تؤ تؤ تؤ ايه الى بيحصل دة
نذل من السيارة واتجة إليهم وسحب الفتاة ووضعها خلفة:طب ايه يا شباب قلولى بس عاوزين منها ايه
واحد منهم:دى تخصنا احنا إلى شفناها الاول
محمد:وانا خدتها قربوا تعالو وهتشوفو ايه إلى هيحصل
واحد آخر:يعنى مش هتجيبها ..طلع المطوة من جيبة
محمد:لا
:انت الى حكمت على نفسك
اقترب منه واحد تل و الآخر ومحمد بيضرب فيهم ..وأتى واحد منهم غزة بالسكينة فى بطنة وجريوا
البنت صوتت
البنت ببكاء:انا انا آسفة السبب
محمد بتعب:تعالى بتعرفى تسوقى
البنت:ايوة
سندته إلى السيارة واتجة به إلى المستشفى.....
ذهبت فيروز إلى الغرفة لتتزحلق وهى تتدخل في الزيت و:اااااااااه
ذهب ياسر الغرفة :ايه فى ايه
فيروز ببكاء:اتزحلقت ورجلى بتوجعنى اوى اهئ اهئ اهئ
حملها ووضعها على السرير برفق
:لحظة هجبلك المرهم
 جلس ووضع قدها على قدميه
بدأ يضع المرهم وهى تبكى
:ما خلاص بقى مش كانت وقعة بسيطة هى ..يلا قومى غيرى هدومك وتعالى ارتاحى
فيروز بتفكير :لا انا هنام كدة
ياسر:بت قومى غيرى هتنامى بهدومك وهى متوسخة كدة
فيروز:ياسر انا عجبنى كدة
ياسر وقد حملها واتجه بها إلى غرفة تغيير الملابس ووضعها على الكرسى
يلا غيرى ولما تخلصى قليلى تمام وتركها وذهب بخبث
فيروز:يعنى انا البس ايه دلوقتي مفيش حاجة...اخترت قميص كان الطويل فيهم
:انا ازعق عليه دلوقتى ازاى ...ياسر
ذهب ياسر إليها :ها خلصتى....
وقف مكانة من منظرها المثير
فيروز بكسوف من نظراتة:يلا يا ياسر
ياسر:هاا
فيروز بكسوف:بقولك يلا
ياسر حملها ووضعها على السرير وجلس بجوارها ينظر إلى عينيها بتوهان ويد كانت على وسطها والأخرى يتحسس بها وجهها بهدوء
فيروز وهى تحاول ابعادة والدموع فى عينيها:أبعد يا ياسر لو سمحت
ياسر بتوهان:مش قادر
و انقض على شفتيها يقبهما بشتياق
ويده تتحسس جسدها
انحنا على عنقها المرمرى ليشتم رائحتة و يقبلة ..ولاكن آفاق على علو صوت شهقاتها
ابتعد ياسر بخضة:ايه فى ايه أهدى مالك
احتضنها ليحاول تهدأتها وهو يملس على شعرها حتى شعر بانتظام أنفاسها .. وضعها على السرير برفق
نام بجوارها وهو ينظر لها بهدوء:انا آسف على إلى حصل والى هيحصل بس لازم اعرف ايه الحكايه لازم اتغير انا آسف
واحتضنها بقوة ونام....
عند محمد
وصلوا إلى المستشفى وعالج الجرح
دخلت إلى الغرفة بخطوات مترددة وهى تبكى :اانناا آاسف.فة أاان.ناا عرف.فة ااا.نووو اا.ان.ناا الس.بب
فى ال.يي حص.صا.لك آن.ناا آسف.فة(انا آسفة انا عرفة انو انا السبب فى إلى حصلك انا آسفة)
محمد:بس بس فى ايه مالك يا بنتى محصلش حاجة لكل دة أهدى بس الاول علشان نعرف نتكلم
البنت:مممااشى
محمد:تعالى بس نخرج من المستشفى ده واحكيلى تمام
البنت:تمام
ذهبوا إلى السيارة
محمد:سوقى انتى علشان انا مش قادر
البنت:تمام
ركبوا السيارة...محمد :ها اسمك ايه
البنت:انا أسمى سالى..اسوق على فين
محمد :على مكان هادى
سالى:تمام
سالى وقفت بالسيارة فى مكان على البحر وهواء جميل جدا
محمد ضغط على زر كشف سطح العربية
محمد بتنهيدة:ها احكيلى
سالى
فلاش

google-playkhamsatmostaqltradent