رواية عشق المراد البارت الخامس 5 بقلم نورا رمضان
رواية عشق المراد الفصل الخامس 5
مراد بغضب :انتي ازاي دخلتي هنا يزبال*ه
هايدي بضحك :دخلت من الباب
مراد بغضب راح مسكها من شعرها :اتعدلي يروح ام*ك ازاي الأمن سمحولك تدخلي
هايدي بالم :سيب شعري يمراد
مراد خرج بيها بره المكتب وزقها ونده علي الأمن
مراد :ازاي سمحتولها تدخل هنا انا قولتلكم متدخلش وانتو سمحتولها
الأمن :هايدي هانم قالت إن حضرتك طلبتها يمراد بيه
مراد بزعيق :خدو الرخيص*ة دي بره وانتو مطرودين من الشغل عشان متسمعوش كلامي تاني
الأمن خافو وبيشدو هايدي تخرج
هايدي :هفضل وراك يمراد لحد مترجعلي ومش هسيبك ابدا
شدت اديها من الأمن وخرجت بره الشركه
دخل مراد المكتب وقعد علي الكرسي وفك الكرافته بكره :انا زهقت هي هتفضل ورايا الواطي*ة دي بس هندمك يزبال*ة
حاول يشغل نفسه بالشغل بس مش مركز خالص سرح في عشق وكل الللي قلتهوله وقلبه وجعو عليها مراد بحزن:ازاي قدرتي تستحملي كل ده يعشق اوعدك اني هعوضك عن كل ده بس ازاي هعمل كده وانا هطلقك بعد ما انتقم لجدي ولعمتي بعدها سرح في ملامح عشق وافتكر لما كانت في حضنه وازاي هو ارتاح لما حضنه*ا وهي هديت لما ضمها لقلبه فاق علي صوت اسد صاحبه
اسد :مراد يمراد انت ياض بقالي ساعه بتكلم
مراد :اي بتقول اي يرخم
اسد : والله مفيش رخم غيرك
مراد :دمك تقيل ياض
اسد بضحك :خلاص اخففهولك بشويه مايه
مراد بضحك:ياض اي الرخامه دي
اسد :رخامه ولا سيراميك
مراد حدفه بالمناديل :اعقل شويه ياض
اسد :خلاص يعم ها قولي بقي كنت سرحان في أي
مراد :انا اتجوزت
اسد بصدمه :ده هو اسبوع بس الللي غيبته عنك ارجع الاقيك متجوز يعني لو غبت اسبوع كمان ارجع الاقيك خلفت
مراد بضحك:اصبر يعم اقولك اي اللي حصل وقص له كل ما حدث وحكايه عشق
اسد بذهول : يعيني عليها كل ده حصلها طب وانت ناوي تعمل اي معاها
مراد :اعمل اي في أي
اسد :يعني هتطلقها ولا هتكمل معاها
مراد بحيره :مش عارف بس لو حصل واتطلقنا مش هخليها ترجع لأهلها تاني
اسد :ماشي ربنا معاها
مراد :نسيت اقولك مين اللي جت من شويه
اسد :مين
مراد :الزبال"ه هايدي
اسد :ودي عايزه اي دي كمان
مراد :مش عارف جيت لاقيتها قاعده علي المكتب وقص عليه ما حدث
اسد :دي بجحه اوي
مراد :متدبسها في أي مصيبه كده
اسد :من عيوني
مراد :طب لا امشي انت وانا هكمل شغل وهروح لعشق
اسد مشي
ومراد كمل شغل وروح البيت طلع الجناح عند عشق لاقاها لسه نايمه دخل خد شاور وخرج وهو عا*ري الصد*ر راح ينام علي السرير ودفن وشه في شعرها اللي بقي بيد*من رائحته ونام
تاني يوم
صحيت عشق اتخضت لما لاقيته من غير تيشيرت
عشق بصريخ :الحقوني انت مين
مراد اتفزع :مين الللي مات البيت بيغرق بص علي عشق وعرف أن هي اللي كانت بتصو*ت
عشق فضلت تضحك علي شكله
مراد :منك لله قطعتيلي الخلف
عشق بضحك :احسن
مراد :انتي ازاي بتقولي انا مين انا افتكرتك فقدتي الذاكره
عشق :اههه انا اول لما بصحي بقعد شويه عقبال لما افوق واعرف انا مين وانا فين
مراد :يارب صبرني عليها
عشق :انت بتقول علي نفسك كده لي
مراد باستغراب :بقول اي يهبله
عشق :بتقول صبرني يعني انت عايز تبقي صبار
مراد :يلاهوي هو انتي وأسد وراح حدفها بالمخده
عشق حدفته بالمخده :وطلعت تجري ومراد طلع يجري وراها
عشق :مش هتعرف تمسكني فريح نفسك
مراد :تعالي يبت والله لمسكك
عشق :انسي وطلعت تجري
مراد :يبت تعالي انا صحتي علي قدي
عشق بضحك :يلا يا عجوز
مراد بغيظ :انا عجوز طب هوريكي دلوقتي مين اللي عجوز
وطلع يجري وراها عشق اتكعبلت وراحت واقعه ومراد كان وراها بالظبط وقع فوقي*ها الاتنين فضلوا يضحكو وبعدها سرحو في ملامح بعض بعد فتره الاتنين فأقو علي خبط علي الباب مراد قام وقف
مراد :احمم انا هروح افتح الباب
عشق :استني يبني البس التيشيرت انا ازاي مخدتش بالي انك قلع*ت التيشيرت ولفت وشها
مراد :علي فكره انا جوزك ولا نسيتي
عشق :لا منستش بس احنا هنطلق لا محدش فينا بيحب التاني
مراد حس بوجع في قلبه لما قالت إنهم يتطلقوا :فعلا هنتطلق راح لبس التيشيرت وراح فتح الباب
الداده سميحه:هتنزل تفطر تحت يبني ولا اجبلك الفطار هنا
مراد :لا هننزل يداده
الداده سميحه:ماشي يبني ونزلت مراد قفل الباب ودخل علي الحمام علطول من غير ميتكلم مع عشق خد شاور وخرج لبس بدلته ونزل وعشق حاولت تتكلم معاه بس تجاهلها ونزل
دخلت عشق خدت شاور بعد ما مراد نزل وخرجت نزلت تحت
الجد :حبيبت قلب جدو عامله اي وحشاني كتيرر
عشق : الحمدلله يجدو وانت عامل اي وحشتني اوي
الجد :انا كويس يحبيبتي طول مانتي كويسه اقعدي تفكري يعشق قعدت جنب مراد ومراد بيفطر بصمت
عشق في نفسها :طب هو لي ادايق لما قولت أننا نتطلق معقول يكون حبني لا لا ازاي يحبني ده لسه عارفين بعض من يومين اكيد مدايق من حاجه تانيه بس انا بدأت اتعلق بيه لا بس ده مينفعش لانه عمره مهيبصلي لاني مش من مستواه
مراد في نفسه :انا ليه ادايقت كده وليه بتجاهلها وليه لما قالت نتطلق قلبي وجعني لي بس ده الاحسن ليها أنها تكمل حياتها مع شخص هي بتحبه بس لي انا اتعلقت بيها لي
فاقوا الاتنين علي صوت شخص ما :وحشتيني اوي يعشق
اسد صاحب مراد من وهما اطفال لأن بابا اسد وبابا مراد أصحاب ودايما مع بعض وبرضو اسد ومراد مع بعض دايما عمرهم ما اتفارقو اسد من نفس سن مراد
اسد أهله اتقتلوا لي هنعرف كل ده في البارتات الجايه
اسد عكس مراد تماما اسد فرفوش جدا وهو ظابط
مراد عصبي جدا بسبب شخصين خلو حياته وحشه
مراد والده متوفي ومامته سافرت وسابته لجده
كل الالغاز دي هنعرفها في البارتات الجايه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية عشق المراد) اضغط على أسم الرواية