رواية وحش الصعيد البارت الخامس 5 بقلم حور حمدان
رواية وحش الصعيد الفصل الخامس 5
وقفت حور مش قادرة تتحرك من مكانها
اشرقت وهيا بتصرخ حور ابعددى حاسبي العربيه يا حور
كانت حور مركزة بس في مازن ازاى هتروح ليه بس محستش غير بخبطه قويه جدا
اشرقت وهيا بتحاول تفوق حور بس كانت حور سايحه في دمها وضربات قلبها سريعه جدا
دهلت اشرقت تجري المستشفى وقالت ان اختها عملت حادثه قدام المستشفى راحو الممرضين اخدو حور ودخلوها العمليات تحت صدمه اشرقت معقول صحبتها هتروح منها كان فيه مسافه كبيرة ما بين اشرقت وحور واللي كانت جريت عليا وزقتها كل دا حصل بسرعه ملحقتش تتصرف قعدت تعيط بصوت عالي وتقول متسبينيش ياحور اتلمو الممرضين عشان يهدوها في الوقت دا ياسين كان معدى من قدام اشرقت عياطها خلاه ينزل دمعتين بس تماسك وراح نحيتها وقالها ممكن تهدى
اشرقت وهيا بتبص ليه والدموع في عينها اهدى ازاى وصحبتي ما بين الحياة والموت اهدى ازاى والعربيه خبطتها قدامي قولي اهدى ازاى
ياسين بخنقه وزعل علي حالتها هوا ميعرفهاش بس حس بنغزة في قلبو لما عيطت قالها وهوا بيحاول يهديها انا بردو اخويا جوا ما بين الحياه والموت بس متماسك وعندى ثقه في ربنا ان هوا هيكون كويس
في الوقت دا دخل هيثم وهشام وراحو نحيت اشرقت
هشام بأستغراب علي حالتها مالك يا بنتي بتعيطي ليه
هيثم ياسين انت تعرف اشرقت... واخوك فين
بصت اشرقت لهشام وهيثم وانهارت في العياط وقالت وهيا بتحاول تتكلم حوو حووور عملت حادثه عربيه خبطتها وهيا بتعدى الطريق
ياسين وهشام وهيثم بصدمه حوور
هشام وهوا بيمسك قلبه بنتي فين انطقي يا اشرقت بنتي فين
هيثم وياسين وهما بيسندو هشام اهدى يا هشام يا اخويا وحاول تتماسك
اخد هيثم هشام وطلعو يصلو ويدعو لإولادهم
ياسين وهوا بيبص لاشرقت انتي تعرفي، حور منين
اشرقت.. حور صحبتي واختي وكل ما ليا حور تؤام روحي لو جرالها حاجه انا هبقا انتهيت اشرقت ملهاش وجود من غير حور
ياسين.. بزعل عليها حالي هوا حالك تعالي نقف قدام اوضه العمليات هما كدا كدا جنب بعض
في مكان تاني شخص لابس قناع زى مل اتفقنا يا سعد بيه العربيه خبطت حور وهيا دلوقتي في العمليات واكيد هتمو*ت هيا ومازن
سعد.. بسعادة وضحكه والله وهخلص من ازعاجكم ليا يا احفاد عادل الشرقاوى
عدا الوقت وكانت اشرقت واقفه بتعيط وهيثم وياسين وهشام واماني بيحاولو يهدوها بس كلهم اتوترو لما الدكتور خرج من غرفه العمليات اللي كان فيها مازن
هيثم.. بقلق اي يا دكتور ابني حالته اي
الدكتور.. بإبتسامة البطل بخير الحمدلله شويه وهننقلو لغرفه عاديه
هيثم وياسين وهما بيحمدو ربنا الحمدلله يارب
اماني بفرحه مازن ابني كويس ان شاءلله حور هتكون كويسه وهتقوم بسلامه
اشرقت يارب
كان هشام في عالم تاني مش مركز في الكلام اللي بيقولوة كان مركز في زكرياته مع حور
حور لما كانت عندها 6سنين
بابا...
هشام... عيون بابا
حور.... عاوزة مصاصه وشكولاته
هشام... وعاوزة اي كمان
حور... بكسوف حاوزة بوثه
هشام... وهوا بيضحك بوثه طب تعالي يا لمضه واشتالها وقعدو يلعبو
رجع هشام من زكرياته علي صوت الدكتور وهوا خارج والحزن باين في عيونه
هشام بلهفه بنتي يا دكتور كويسه
الدكتور.. بص يا هشام بيه بصراحه القلب وقف بس سبحان الله اتكتبلها عمر جديد بس دلوقتي احتمال الخبطه تأثر علي الذاكرة لان هيا تقريبا اتخبطت في حاجه وقت الحادثه ادعولها وسابهم ومشي
اشرقت بدموع يا حبيبتي يا حور
بعد حوالي 6ساعات اتنقل مازن لاوصه عاديه وكمان حور مازن كان كويس بس الدكتور كان شاكك ان حور فقدت الذاكرة كان مستني بس بما تفوق
في الاوضه عند مازن كان الكل واقف حواليه
فتح مازن عيونه وبص لياسين واماني وقال في اي بصين ليا كدا ليه
هيثم ولا حاجه انت كويس
مازن الحمدلله وبص لياسين وقال اخبار المهمه
ياسين بضحك تمت ياقلب اخوك
اشرقت وهيا بتبص ليهم بكسوف حمدالله علي سلامتك يا حضرت الرائد بس بستاذن دلوقتي عشان اشوف حور فاقت ولا لا
هشام... لو فاقت تعالي قوليلي
مازن.. اشرقت استني هيا حور مالها وهيا فين اصلا
.....
اما في الاوضه عند حور كانت فاقت والدكتور كان عندها
قالها الدكتور استاذ حور حاسه ب اي
حور وهيا بتبص ليه هوا انت مين وانا بعمل اي هنا وحور مين .......
في القصر كانت ورد قاعدة في الاوضه وبتتكلم في الفون وبتقول
مقولتلكش تم*وت مازن قولتلك حور بسسس انت ازاى تعمل كدا
مجهول..... هششش صوتك ميعلاش عليا
اشرقت وهيا بتصرخ حور ابعددى حاسبي العربيه يا حور
كانت حور مركزة بس في مازن ازاى هتروح ليه بس محستش غير بخبطه قويه جدا
اشرقت وهيا بتحاول تفوق حور بس كانت حور سايحه في دمها وضربات قلبها سريعه جدا
دهلت اشرقت تجري المستشفى وقالت ان اختها عملت حادثه قدام المستشفى راحو الممرضين اخدو حور ودخلوها العمليات تحت صدمه اشرقت معقول صحبتها هتروح منها كان فيه مسافه كبيرة ما بين اشرقت وحور واللي كانت جريت عليا وزقتها كل دا حصل بسرعه ملحقتش تتصرف قعدت تعيط بصوت عالي وتقول متسبينيش ياحور اتلمو الممرضين عشان يهدوها في الوقت دا ياسين كان معدى من قدام اشرقت عياطها خلاه ينزل دمعتين بس تماسك وراح نحيتها وقالها ممكن تهدى
اشرقت وهيا بتبص ليه والدموع في عينها اهدى ازاى وصحبتي ما بين الحياة والموت اهدى ازاى والعربيه خبطتها قدامي قولي اهدى ازاى
ياسين بخنقه وزعل علي حالتها هوا ميعرفهاش بس حس بنغزة في قلبو لما عيطت قالها وهوا بيحاول يهديها انا بردو اخويا جوا ما بين الحياه والموت بس متماسك وعندى ثقه في ربنا ان هوا هيكون كويس
في الوقت دا دخل هيثم وهشام وراحو نحيت اشرقت
هشام بأستغراب علي حالتها مالك يا بنتي بتعيطي ليه
هيثم ياسين انت تعرف اشرقت... واخوك فين
بصت اشرقت لهشام وهيثم وانهارت في العياط وقالت وهيا بتحاول تتكلم حوو حووور عملت حادثه عربيه خبطتها وهيا بتعدى الطريق
ياسين وهشام وهيثم بصدمه حوور
هشام وهوا بيمسك قلبه بنتي فين انطقي يا اشرقت بنتي فين
هيثم وياسين وهما بيسندو هشام اهدى يا هشام يا اخويا وحاول تتماسك
اخد هيثم هشام وطلعو يصلو ويدعو لإولادهم
ياسين وهوا بيبص لاشرقت انتي تعرفي، حور منين
اشرقت.. حور صحبتي واختي وكل ما ليا حور تؤام روحي لو جرالها حاجه انا هبقا انتهيت اشرقت ملهاش وجود من غير حور
ياسين.. بزعل عليها حالي هوا حالك تعالي نقف قدام اوضه العمليات هما كدا كدا جنب بعض
في مكان تاني شخص لابس قناع زى مل اتفقنا يا سعد بيه العربيه خبطت حور وهيا دلوقتي في العمليات واكيد هتمو*ت هيا ومازن
سعد.. بسعادة وضحكه والله وهخلص من ازعاجكم ليا يا احفاد عادل الشرقاوى
عدا الوقت وكانت اشرقت واقفه بتعيط وهيثم وياسين وهشام واماني بيحاولو يهدوها بس كلهم اتوترو لما الدكتور خرج من غرفه العمليات اللي كان فيها مازن
هيثم.. بقلق اي يا دكتور ابني حالته اي
الدكتور.. بإبتسامة البطل بخير الحمدلله شويه وهننقلو لغرفه عاديه
هيثم وياسين وهما بيحمدو ربنا الحمدلله يارب
اماني بفرحه مازن ابني كويس ان شاءلله حور هتكون كويسه وهتقوم بسلامه
اشرقت يارب
كان هشام في عالم تاني مش مركز في الكلام اللي بيقولوة كان مركز في زكرياته مع حور
حور لما كانت عندها 6سنين
بابا...
هشام... عيون بابا
حور.... عاوزة مصاصه وشكولاته
هشام... وعاوزة اي كمان
حور... بكسوف حاوزة بوثه
هشام... وهوا بيضحك بوثه طب تعالي يا لمضه واشتالها وقعدو يلعبو
رجع هشام من زكرياته علي صوت الدكتور وهوا خارج والحزن باين في عيونه
هشام بلهفه بنتي يا دكتور كويسه
الدكتور.. بص يا هشام بيه بصراحه القلب وقف بس سبحان الله اتكتبلها عمر جديد بس دلوقتي احتمال الخبطه تأثر علي الذاكرة لان هيا تقريبا اتخبطت في حاجه وقت الحادثه ادعولها وسابهم ومشي
اشرقت بدموع يا حبيبتي يا حور
بعد حوالي 6ساعات اتنقل مازن لاوصه عاديه وكمان حور مازن كان كويس بس الدكتور كان شاكك ان حور فقدت الذاكرة كان مستني بس بما تفوق
في الاوضه عند مازن كان الكل واقف حواليه
فتح مازن عيونه وبص لياسين واماني وقال في اي بصين ليا كدا ليه
هيثم ولا حاجه انت كويس
مازن الحمدلله وبص لياسين وقال اخبار المهمه
ياسين بضحك تمت ياقلب اخوك
اشرقت وهيا بتبص ليهم بكسوف حمدالله علي سلامتك يا حضرت الرائد بس بستاذن دلوقتي عشان اشوف حور فاقت ولا لا
هشام... لو فاقت تعالي قوليلي
مازن.. اشرقت استني هيا حور مالها وهيا فين اصلا
.....
اما في الاوضه عند حور كانت فاقت والدكتور كان عندها
قالها الدكتور استاذ حور حاسه ب اي
حور وهيا بتبص ليه هوا انت مين وانا بعمل اي هنا وحور مين .......
في القصر كانت ورد قاعدة في الاوضه وبتتكلم في الفون وبتقول
مقولتلكش تم*وت مازن قولتلك حور بسسس انت ازاى تعمل كدا
مجهول..... هششش صوتك ميعلاش عليا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية وحش الصعيد) اضغط على أسم الرواية