Ads by Google X

رواية احببته رغم قسوته الفصل السادس 6 بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية احببته رغم قسوته  الفصل السادس بقلم ملك محمد

 رواية احببته رغم قسوته  الفصل السادس

 وفجأة جهااز النبض صفر.
دياب : جميييييلة لاااا ،مش هتسيبيني يا جميلة .
الدكتورة خرجت وقالت له :عندنا فرصة ننقذها.
دياب :ازاااي .
الدكتورة :اتفضل معايا هنشغل جهاز الانعاش علي اعلي حاجة ويا مات"ت يا عاشت .
دياب :يلاا بسررعة .
الدكتورة :تمام يلا بيناا ..
دياب شغل جهاز الانعاش علي اعلي حاجة والدكتورة بدأت في الانعاش والجهاز رجع اشتغل تاني .
دياب كان عرقاان جامد وراح خد جميلة في حضنه .
دياب:كنت...كنت متاكد انك مش هتسيبيني يا جميلة .
الدكتورة:لو سمحت بس انا عايزة اكمل شغلي علشان حالتها تستقر فا لو سمحت أخرج .
دياب هو رأسه بتفهم وخرج .
وكان قاعد في الانتظار هيم"وت علي جميلة وبعدها افتكر ضر"ب الن"ار ومين اللي كان بيحاول يقت"له.
دياب اتنهد وقال:ورحمة امي لو طلعت ليك يد في الموضوع لتكون في القبر مد"فون .
"في مكان آخر ...بقلمي" #Malak_mohamed
مجهول :ها يا بني نفذت .
مجهول٢:بصراحة يا باشا بدل ما اقت"له ض"ربت نا"ر علي مراته .
جهول :ضر"بت نا"ر علييييهاا انت مجنووون ورحمة امي ما هسيبك .
مجهول ٢:يا استاذ في ايه هيا كانت تهمك .
مجهول :امشي يا حيو"ان انا غلطان اني بشغل عيااال عندي ،قبل ما تمشي شافوووك.
مجهول ٢:لاا يا باشا متقلقش .
عند داليا..... بقلمي"#Malak_mohamed
داليا : والله يا هايدي اتجوزنا علي الورق بس والورقة معايا انا بس فا خلاص الموضوع انتهي .
هايدي صاحبتها:انتي مجنونة يا داليا بعد اللي هببتيه انهاردة ده استحالة دياب هيسيبك بعد ما روحتي لمراته .
داليا :انا احلي منها اصلا مش عارفة اتجوزها علي ايه .
هايدي :أبوكي عارف انك اتجوزتي .
داليا :اه عارف .
هايدي بصدمة :عارف ازاي يعني .
داليا :عادي بابا اوبن مايند .
هايدي :طب لما تقولي له قوليلي بقا.
داليا :ماشي يا اختي .
هايدي :سلام بقا انا ماشية .
داليا :سلام يا روحي .
داليا راحت لابوها الذي يدعى : عيسى الجمال .
داليا:بابا عرفت اللي حصل لي .
عيسى: ايه يا داليا احكي .
داليا :عرفت أن دياب اتجوز عليا وروحت له الفيلا .
عيسى:وبعدين .
داليا :شكله هيطلقني .
عيسي:قرب منك .
داليا :لا .
عيسي :عموما انتي اتجوزتي عرفي والورقة معاكي ،وانا قولتلك قبل كدة بلاش الموضوع ده وانا هروح الحوار مع الزفت اللي اسمه دياب راشد ده .
داليا :ماشي يا بابا ،انا رايحة بارتي انهاردة مع صحابي بااي .
ملحوظة بس "ابو داليا مدلعها دلع زيادة شوية علشان هي بنته الوحيدة "
عند اخت دياب التي تدعي :ريهام بقلمي #Malak_mohamef
ريهام تجري محادثة هاتفية مع دياب .
ريهام :ازيك يا حبيبي عامل ايه وعروستك عاملة ايه.
دياب بتصنع حتي لا تعرف:الحمد لله يا حبيبتي انتي عاملة ايه يا ريري.
ريهام :الحمد لله يا حبيبي ،بقولك يا دياب كنت محتاجة شغل عندك في الشركة .
دياب :حاضر عيوني يا ريهام هنزل الشغل وهلاقي ليكي احسن شغل عندي .
ريهام :واحشني مو"ت من ساعة ما اتجوزت وانا قاعدة في البيت انا وابوك لوحدنا .
دياب :انتي اكتر ،باذن الله في اقرب فرصه هاخد جميلة وهاجس اقعد معاكو .
ريهام :ماشي يا دياب ،سلام.
دياب :بتنهيدة سلام .
الدكتور خرجت وقالت له:عندي ليك خبرين حلوين .
دياب :قولي يا دكتورة.
الدكتورة:المدام بقيت حالتها مستقرة .
دياب فرح وقالها :والتاني .
الدكتورة:المدام حامل .
دياب وشه احمر وقالها بغضب :نعممممم.

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببته رغم قسوته " اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent