رواية حماتي دمرت حياتي البارت السابع 7 والأخير بقلم هويدا زغلول
رواية حماتي دمرت حياتي الفصل السابع 7 والأخير
وفي الوقت ده بسنت بسنت قالت
بسنت
اي انت بتقول اي هو انت عرفت الكلام ده منين
يحيي
انا عارف كل حاجه يا بسنت وساكت مش ذنبي
ان انا كده ولا طريقه كلامي كده بس عارف
انك معايا علشان الفلوس وبس وردت بسنت
عليه وهي عامله تعيط
بسنت
اعمل اي انا غصب عني والله إن كدبت عليكم
بس حط نفسك مكاني كل شويه وحده من مرات اخوك تقول إنها حامل وفقولت كده
يحيي
طيب انتي هتعملي اي بعد 9 شهور ما هما
اكيد هيعرفوا انك كدابه
بسنت
لا لا يا يحيي انا مظبته كل حاجه
يحيي
وانا لايمكن اجيب عيل مش من صلبي
واكتبه ب اسمي ابدا انسي الكلام ده واحسن
ليكي انك تقولي أن الحمل نزل فاهمه ولا لا
بسنت
حاضر حاضر اللي تشوفه المهم انك متزعلش مني
يا حبيبي وبعدها خرج يحيي من الاوضه
وهي قالت مبقاش الا سوسو كمان اللي
يقولي اعمل اي ومعملش اي ده لو بموتك
انا برضه هاخد كل حاجه
وفي الوقت ده حماتي كانت في أوضتها تعبانه
اوي ودخلت عليها بسنت
حماتي
والنبي يا بنتي هاتي شويه مياه انا عطشانه
اوي وبعدين هو فين يحيي انا عايزه
بسنت
هو انا مش عارفه اللي زيك لسه عايش ليه
انتي عايزه اي تاني من الدنيا يا شيخه بقي
حرام عليكي
حماتي
انتي اللي بتقولي كده ده انتي اكتر وحده
كنت بعملك كويس اخس عليكي يا بسنت
بسنت
مش ببلاش يا حبيبتي علشان كنتي مجوزني
راجل نص كم وميعرفش عن الرجوله حاجه
ابدا
حماتي
بس عوضك عن ده وأنتي عارفه كده كويس
وعمري ما زعلتك ب كلمه خالص
بسنت
بقولك اي انا مش جايه اتكلم معاكي كتير
انتي واحده خالص رجلك والقبر واكيد يعني
المفروض يحصل دلوقتي انك تكتبي ل يحيي
كل حاجه
حماتي
طيب وأخواته يا بنتي انا ناويه ارجعم البيت
وادي كل واحد نصيبه
بسنت
نعم نعم نعم وانتي عايزه بدل ما بعوكي
ومشيوا من هنا تعملي كده انتي اي يا ستي
انتي حتي وانتي بتموتي ظالمه ومفتريه
حماتي
اخرجي برا يا بسنت انا مش عايزه اي كلام
انا تعبانه لوحدي ارجوكي
بسنت
يلا الواحد يعمل لله خدي العلاج اهو
اي مالك باصه ليا كده ليه
حماتي
انا مش عايزه العلاج ده انا بحس أن تعبانه
اوي اول لما باخدو ويستحيل يكون
ده العلاج اللي الدكتور كاتب عليه
بسنت
هههههههههههه خايفه اكون بعمل فيكي
زي ما كنتي بتعملي في ايه ولا اي
حماتي
انتي السبب انتي اللي كنتي بتخليني اديها
العلاج ده كنتي عالطول بتسخنيني عليها
مع أن البت كانت كويسه اوي
بسنت
بطلي ترمي أخطائك علي الآخرين يا حماتي
انتي من جواكي وحشه وانا معملتش حاجه
واطفحي العلاج ده بالسم الهاري وقالت كده
وبعدين خرجت من الاوضه
وحماتي مسكت الموبيل وكلمت رؤوف
ومش رد عليها وفي الوقت ده انا كنت في
شقتي قاعده جمبه
ايه
اي يا رؤوف مين اللي بيرن عليك ومالك
شكلك مضايق ليه كده
رؤوف
دي ماما وانا بصراحه مش ناقصه حرقه
دم انا مصدقت حياتي بقت مستقره من غيرها
ايه
مينفعش يا رؤوف دي مهما حصل امك برضه وانت لازم تكلمها حتي لو مش عايز
ترجع تعيش معاها
رؤوف
معقول انتي اللي بتقولي الكلام ده يا
ايه بعد اللي عملته فيكي
ايه
ايوه طبعا وانا لازم اعرفك ان مش هكون
مبسوطه وانت بعيد عنها وفي الوقت ده
دخلت ليلي وفؤاد
فؤاد
والله انتي بنت اصول وجدعه ماما بعتت
ليا رساله يا رؤوف وبتقول أنها تعبانه
اوي ومش عارف اعمل اي تفتكر فعلا تكون
تعبانه ولا بتقول كده وخلاص
رؤوف
اي معقول طيب احنا هنعمل اي دلوقتي
مانا خايف اروح وبرضه شرطها يكون
اطلق ايه وانا عمري ما هعمل كده
ايه
روح واسمع هي عايزه اي الاول
ليلي
بوصوا يا جماعه بصراحه كده انا حاسه ان فيه
حاجه غلط مهي ل تعبانه كان يحيي
اتصل بينا وقال مش هي اللي اتصلت
ايه
لازم برضه نروح وفي الوقت ده موبيل
رؤوف رن وكانت مامته ورد عليها
رؤوف
الو ايوه يا ماما عامله اي انتي صحيح تعبانه
بسنت
بصراحه لا يا رؤوف بس انا مش مبسوطه
من بعدكم عن البيت بعت الرساله
دي ل فؤاد علشان تيجوا وتتكلموا مع
ماما بس هي شافت الرساله وعامله تزعق ليا
رؤوف
انا كنت عارف برضه أن امي عمرها ما هتتغير
وهي يستحيل اللي تكون بعتها
بسنت
ما تطلق ايه بقي وترجع البيت حرام عليك
والله اللي بتعمله ده
رؤوف
سلام يا بسنت انا مش عايز اسمع كلام تاني
وبعدها قفل السكه
فؤاد
برضه يا امي مافيش فايده فيكي
وفي شقه حماتي
بسنت
ده انا ناويه اخلي ليلتك سودا بعتا
رساله لابنك ومتصله بالتاني اسمعي بقي
انتي مافيش خروج من الاوضه دي ومافيش
موبيل كمان
حماتي
يابنتي اعملي حساب انك حامل وبلاش تبقي
زي بكره يتعمل فيكي اللي بتعملي ده
بسنت
هههههههههههه بكره لو هكون وحشه
علي عيالي زي ما انتي كنتي وحشه يعملوا
يا ستي وبعدها خرجت من الأوضه وراحت
ل اسماء
اسماء
بسنت خير اي اللي جابك في وقت زي ده
بسنت
جايه اطمن عليكي يا حبيبتي واشوف
الحمل عامل اي مش ابني برضه اللي في بطنك
اسماء
الحمد لله ربنا محبش يوجع قلبي واخدو
مني يا بسنت الجنين نزل وفي الوقت ده
ردت بسنت بعصبيه
بسنت
اي بتقولي اي ده انا هوديكي في ستين
داهيه انتي اللي عملتي كده ومتعرفيش انا
هعمل فيكي اي
اسماء
بطلي تهديد بقي حرام عليكي قولتك اللي انا
عملته زمان ده كانت غلطه وخالص انا ندمانه
عليها
اسماء
وانا عند كلامي هبعت لجوزك وأعرفه كل
حاجه وفي الوقت ده دخلت ام بسنت الشقه
الام
فيه اي بقولك اي بت انتي يمكن الغلط اللي انتي فيه ده انا السبب فيه علشان
عمري ما قولتك لا علي حاجه بس والله
لو عملتي حاجه للبت دي متعرفيش انا هعمل
فيكي اي
بسنت
معقول يا امي تقفي قدامي عايزها اكيد
انتي كمان اللي عملتي ده وخليتها تنزل
الجنين
الام
قولنا ليكي دي اراده ربنا بس والله لو كنت
اعرف اللي ناويه تعملي مع البت دي كنت
أنا اللي وقفت ليكي
بسنت
ماشي يا ماما بس احب اعرفك ان مش هسيب
حقي فاهمه يا اسماء وبعدها مشيت
اسماء
انا خايفه تروح تقول لجوزي حاجه
والله بجد انا مبقاش ليا علاقه
بالولد ده خالص
الام
اسمعي انا جمبك وعمري ما هخليها تاذيكي
بس يا بنتي اللي اخترتي واحد وعارفه أنه
بيسافر كتير ولو كان الكلام ده مش عجبك
كنتي اطلبي الطلاق منه انما تعملي كده مينفعش
اسماء
والله الشيطان بس الحمد لله انا فوقت
عالطول لنفسي ربنا يخليكي ليا علشان عالطول
وافقه جنبي وفي الوقت ده راحت بسنت البيت
يحيي
اي مالك وافقه كده ليه
بسنت
انت قولت قبل كده ان مش بحبك وانا
حبيت اوضح ليك أن مقدرش اعيش من غيرك
انا روحت للي كنت هاخد عيل منها وقولت
ليها لا جوزي عرف الحقيقه ومش موافق
يحيي
عين العقل انا بحبك يا بسنت ووجودك جنبي
ده كفايه اوي
بسنت
طيب انا قدمت علشانك حاجه اهو وسمعت كلامك وانت عارف ان بسنت مش سهل تسمع
كلام حد الدور عليك بقي تسمع كلامي
يحيي
عايزه اي يا بسنت انا هعمله ليكي عالفكره
انا بروح لدكتور نفسي لان انا كمان مخنوق
من نفسي كده وعايز اتغير واكون راجل
بسنت
انت راجل وسيد الرجاله كمان بس أنا عايزك
تخلي مراتك تكتب ليك حاجه من الفلوس
انت الوحيد اللي معندكش عيال دلوقتي
يكونوا جمبنا لما نكبر
يحيي
انتي عارفه كويس قوي ان انا مش محتاج فلوس من حد شغل الحمد لله كويس وبيدخل هي فلوس كثير
بسنت
بس ده حقك يا يحيى انت الكبير والمفروض يكون لك فلوس وانت الوحيد اللي قاعد مع مامتك وكل واحد عايش حياته بره البيت ومقضيها
يحيي
انتي شايفه ان ماما تعبانه يا بسنت مش وقت خالص الكلام ده خليها بعدين على انا خارج
اه صحيح هي ماما عامله ايه انا بقالي كثير ما نزلتش لها
بسنت
والله يا يحيى مش عارفه اقول لك ايه مامتك بقت صعبه جدا وعلى طول شتيمه وتهزيق فيا وانا عمال اقول ست مريضه وكبيره وكبري دماغك
يحيي
معلش يا بسنت استحملي شويه على العموم انا خارج بعدين نتكلم
بسنت
بس انا عايزه اطلب منك طلب ما تروحش دكتور ده تاني لوحدك المره الجايه عايزه اكون معاك
يحيي
باذن الله يلا سلام وفي الوقت ده الباب عندنا
في الشقه خبط وانا فتحت
يحيي
ازيك يا ايه شكلك كده حامل في بنت
مناخيرك كبيره اوي يوووو سوري انا
اسف والله رؤوف موجود
ايه
تعالي يا يحيي ايوه جوا وبعدها دخل ورؤوف
أنصدم لما شافوا وقال
رؤوف
ايه ده يحيى اللي جابك هنا وعرفت العنوان عندنا منين
يحيي
هو انت يا اخويا ما كنتش عايزني اجي اشوفك ولا ايه وعرفت العنوان من فؤاد انا كلمته عشان عايز اتكلم معاكم شويه
رؤوف
لو جاي عشان تقول لي ارجع البيت انا مش راجع
يحيي
لا مش جاي علشان كده انا جاي اقولك أن
من وقت للتاني لازم تيجي تشوف ماما
وتطمن عليها برضه دي امك
رؤوف
وانت ما عرفتش هي عملت ايه في امراتك علشان مراتك كلمتنا وكانت عايزانا نروح هناك
يحيي
من يوم ما سيبته البيت انا ما نزلتش عند ماما خالص انا دلوقتي بتعالج عند دكتور نفساني لان مش عاجبني وضعي اللي انا فيه ده والفتره دي بجد انا مش عايز اشوف ماما
ايه
يحيي عندو حق احنا لازم نروح نطمن عليها
يا رؤوف أو علي الاقل انت واخوك فؤاد
يحيي
انا هستناك بكره يا رؤوف في البيت ونحاول
نتكلم معاها
رؤوف
ربنا يسهل وفعلا رؤوف كان مقرر أنه
يروح ليها تاني يوم وفي شقه حماتي
حماتي
حرام عليكي يا بسنت بقي لو عايزه الفلوس
خديها انا مش عايزه اي حاجه بس ابعدي عني
بسنت
هو انا عملت ليكي حاجه وبعدين يعني هو
كلام وبس بكره تروحي الشهر العقاري
وتكتبي كل حاجه ب اسم يحيي
حماتي
هعملك اللي انتي عايزه بس سبني
في حالي بقي
بسنت
هتخدي عالعلاج برضه افتحي بوقك بقي وفي الوقت ده دخل رؤوف
رؤوف
اي ده هو انتي بتعملي اي واي العلاج ده
وفي الوقت ده حماتي فرحت اوي وفضلت
تعيط وقالت
حماتي
مين رؤوف ابني حبيبي تعالي يا حبيبي ورؤوف اخد منها العلاج
بسنت
هات العلاج ده يا رؤوف امك تعبانه ولازم
تخدو
حماتي
لا يابني والنبي انا بتعب اوي والله لما باخد
العلاج ده وخرجها برا وخليك معايا اقولك
هات مراتك وارجع عيش معايا
رؤوف
انتي عايزه تموتي امي يا بسنت انت ما تعرفيش انا هعمل فيكي ايه
بسنت
وانت عارف ان امك دي كانت بتدي مراتك برشام لمامتك عشان تنزل الحمل
حماتي
ندمت والله يا ابني على اللي عملته وعمري ما اعمل كده ثاني وهي كانت سبب في كل ده
وفي الوقت ده بسنت خرجت ورؤوف
خرج وراها وفضل يزعق لحد ما نزل يحيي
يحيي
ايه ده رؤوف هو انت جيت ايه ده ما لك في ايه عملت زعل ل بسنت ليه
رؤوف
تعالي شوف مراتك عامله اي في اختك انتي
مش انسانه انتي اكيد شيطانه
بسنت
وهي عملت في ايه استغلت فقرنا وراحت لامي علشان خاطر الفلوس وجوزتني ابنها اللي انا مش شايفاه راجل اساسا
يحيي
اخرصي قطع لسانك انا راجل غصب عنك انتي
طالق يا بسنت فاهمه طالق طالق
بسنت
لا مش بسهوله كده انا لازم اخد حق
السنين اللي عشتها في البيت ده معاك
يحيي
امشي اطلعي برا مش عايز اشوفك تاني
وفي الوقت
رؤوف
مين دي اللي تخرج العلاج ده كان ممكن
يموت امك وانا هجيب دكتور يكشف
عليها وهبلغ عنها حق امي مش هسيبه
وفعلا عمل كده واتقدم تقرير من الدكتور
ان العلاج ده مع مرضي السكر ممكن يادي
للوفاه واتقبض علي بسنت واحنا رجعنا
البيت
حماتي
حقك عليا يا بنتي انا اسفه والله علي اللي عملته
فيكي
ايه
والله مش زعلانه منك والحمد لله انك
كويسه وبعدها ربنا كرمني وجبت تؤام
وانا طلعت عشت في شقتي بس
كنت دايما بنزل اطمن علي حماتي اكون
معاها انا وليلي ويحيي اتغير وبقي
كويس وبعدها بفتره اتجوز واحده بنت
حلال وبقينا عايشين في البيت كلنا مبسوطين
ولحد هنا تكون خلصت قصتنا
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية التؤام كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول عبر الرابط: (رواية حماتي دمرت حياتي) اضغط على أسم الرواية