رواية حورية الاسد الفصل الثامن بقلم رحمة هاني
رواية حورية الاسد الفصل الثامن
عند حور في غرفتها بعد أن استأذنت سلوي والشرقاوي واخذت عشق ونور
حور.. بقا انتي يا كلبه البحر مش قولتيلي ليه انو الدكتور بتاعك اسمو احمد بدل ما اتحطينا في الموقف ده
عشق.. انا بردو الغلطانه ولا انتي انتي الي مقولتليش انو عندك اخ ودكتور جامعة كمان يبقي انا السلطانه ولا انتي
حور بعناد..لا طبعا انتي الي غلطانه مش انا
عشق بعناد اكبر ..لا انتي الي غلطانه علشان مقولتليش من الاول انو عندك اخ
نور بتدخل خلاص حصل خير ياجماعه
حور لعشق..هي دي صحبتك نور
عشق..ايوا بس ايه رايك فيها
حور..لا بجد قمر اوي انا حبيتها جدا
نور وهيا تمد يدها..ازيك انا نور
حور بمرح..وانا حور شكلنا هنبقا صحاب قوي مش كدا
نور بضحك.. طبعا صحاب انتي جميله جدا وبصراحه قلبي ارتحلك لما شوفتك
حور..وانا كمان ثم أكملت وهيا تنظر لعشق التي تأكل سندوتش بيدها وتنظر لهم بملل
حور بصدمه..هو انتي ايه يا بنتي مبتشبعيش خالص دا انا كل ما اكلمك الاقيكي بتاكلي
نور..لا دي اربعه وعشرين ساعة بتاكل مبتبطلش اكل
عشق بصولي في القمه الي بطفحها بقا وبعدين جوعت اسيب نفسي جعانه يعني
حور ونور في نفس واحد ودي تيجي بردو لا لازم الاميره عشق تاكل عشان متكلناش احنا بدل الاكل
عشق ..تسلمولي يلا اقعدو في جمب عشان اعرف اكل
حور ونور نظرة لبعض بدهشه
عشق ايه بتبصوا لبعض كده ليه هو مش قولتولي اعتبري البيت بيتك فا انا قعده في بيتي سيبوني علي راحتي بقا خلوني استمتع با الاكل
حور ونور فطسو من الضحك علي منظرها
وهكذا انتهي اليوم
في اليوم التالي
استيقظت حور وادت فرضها وجهزت وذهبت الي عملها في المستشفى وقام احمد بايصالها
احمد..خلي بالك من نفسك ياحبيبة قلبي ماشي
حور..ماشي ياحبيبي وخلي بالك من نفسك انت كمان يلا سلام
احمد..سلام
وكان هناك من يراقبهم وكان اسد
اسد..عامله فيها الخضره الشريفه وهيا دايره علي حل شعرها
(ملحوظة اسد لسه مخرجش من المستشفى اخر يوم ليه النهارده)
ذهبت حور الي اسد ووجدت اسر معاه ايه القمر بينور عشان انت موجود يا آسوري
اسر ..دا بوجودك انتي ياقمر
اسد ..ايه خلصتو محن ولا لسه
حور بسخريه..خلصنا واخيرا هنرتاح منك دا انت كنت زي الهم علي قلبنا
اسد ..انا اسد الانصاري يتقلي الكلام ده
حور ..اه شايف حد تاني هنا غيرك اسمو اسد ومالك كده متفشخر باسمك كأن من العلماء ولا حاجه
اسد بغضب..ماتلمي نفسك يابنت انتي
حور بغضب ..ليه شايفني متبعتره عشان اتلم
اسد..في نفسه اهدا يا اسد كده دا انت هتعمل عمايل سوده فيها وخليها تكره اليوم الي اتولدت فيه
حور..دا انا كل الي مدايقني انو آسوري هيمشي ومش هشوفو تاني
اسر..لا طبعا اجيلك مخصوص عشان اقابلك وحب يضايق اسد عشان هو باين عليه بيحبها ثم أكمل ويلا ياستي هاخد رقمك ونتكلم لغايه مانزهق من بعض
حور..اه اتفضل الرقم اهو010*******وانت كمان جيب رقمك عشان لو عوزت اكلمك
اسر ..ماشي يلا اكتبي010********
حور.. شكلنا هنبقا اصحاب جامد
اسر.. طبعا
ثم ذهب كل من اسد وأسر الي الفيله الخاصه بتاعت اسد طبعا اسر عندو فيل تانيه جمب بتاعه اسد با الظابط عشان لو حصل حاجه
عندما وصلو
اسر..داده ياداده
الماده نعمات.. نعم يابني
اسر..معلش يا داده هتعبك اعملي اكل لاسد عشان يا كل وياخد العلاج
الداده نعمات..حاضر يابني ثم أكملت لاسد الف سلامه عليك يا اسد
اسد.. الله يسلمك يا داده
ثم ذهبت الداده وظل اسد وأسر وكان اسر سرحان في البنت الي قابلها امبارح
اسد..ايه يا بني انت مالك كده من امبارح مش مظبوط
اسر بهيام..قبلت بنت امبارح إنما ايه عيونها سحروني وغرقت فيهم ولا شكلها الكويت ثم أكمل بس استغفر الله العظيم كلامها دبش ولسانها عايز قطعو بس برضو قمر
اسد..لا دا انت كده واقع خالص بس ازاي من اول مقابله كده حبيتها واتكلمت عليها بالطريقة دي دانا كنت فاكرك بتحب الدكتوره حور
اسر .. حور باعتبارها زي اختي واحنا كنا بننكشك شويه بس اما الحب مش بأيدينا كل حاجه بايد ربنا هو الي كتبلنا كل حاجه هو الي بيخترلك دايما الاحسن لك وهو بيخترلك الشخص الي تكمل حياتك معاه تفهموا ويفهمك وتحبو ويحبك من غير اي مقابل ويكون مستعد انو يضحي بنفسه عشانك أو انت تضحي بنفسك عشانو هو ده الحب ويمكن الي انا شفتها امبارح تكون من نصيبي ويمكن لا وممكن مجرد اعجاب ربنا العالم بكل حاجه وعرف ايه الي يناسبك عشان كده متتسرعش وتحكم علي الناس من اول لقاء ممكن يكونو كويسين وانت بتسرعك بتظلمهم وتأخذ عنهم فكره مش حلوه
اسد كان كل تفكيري في حور الي من اول ماشفت وكل تفكير فيها وانو ممكن يكون ظلمها وأخذ فكره غلط عنها وانو فكره الانتقام الي كان هياخدها غلط من البدايه وانو الشخص الي شافو معاها يمكن يكون قربها ولا حاجه وكان سرحان باتري هوا حبها ولا لا وهل باتري ممكن الواحد يحب من اول لقاء بس عقلة بيغلب قالو ويقول مستحيل تحب لانو مفيش حاجه اسمها حب اصلا
اسر .. اسد يا اسسسد
اسد..ايه فيه اي
اسر ..ايه يا بني انت روحت فين بقالي ساعه بكلمك وانت ولا هنا
اسد.. لامفيش سرحت شويه انا هقوم اخد شور وانزلك
اسر ..تمام
ثم ذهب اسد
اسر..سرحت لا يبقا وقعت يا اسد وانت مش حاسس وعقلك بيغلب قلبك بس يارب تفوق قبل ما الاوان يفوت ثم تنهد يلا ربنا يسعدك يا صاحبي
أما عند أحمد وهو داخل الكليه راي شئ ماصدمه
ياتري ايه هو ده ويا تري اسد لسه بيفكر في الانتقام ولا هيغير رأيه ومين البنت الي اسر عجبته
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية حورية الاسد"اضغط علي اسم الرواية