رواية جحيم مراد البارت الثامن 8 بقلم إسراء الاتربي
رواية جحيم مراد الفصل الثامن 8
وفي يوم بليل مراد بعد ماخلص شغل راح سهر في بار.. وشرب.. روح البيت وكان سكران راح علي اوضته اللي فيها ياسمين. وفجاءه ياسمين قامت مفزوعه.. فضلت تبعد وترتجف بخوف لحد مابقت الحيطه وراها ومراد قدامها.
ياسمين برعب: مررراد ارجوك ابعدد عني.. فجاءه حوطها من خصرها ودفن راسه.. في رقبتها.
مراد: ياسمين انا بحبك انتي ليه مش عايزاني.. انا اتغيرت علشانك.
ياسمين ببكاء وصريخ: فين التغير ده مانت رجعت تشرب تاني.. ابعد يامراد لو سمحت.
مراد رفع وشه وبصلها ومسح دموعها.
مراد بوجع: هو انتي خايفه مني انا مش هعملك حاجه. انا مش قادر من وجع الضمير شربت علشان احاول انسي بس منستش.. وقرب منها وضمها ليه اكتر.
ياسمين برعب: طب ابعد ي مراد ارجوك.. ارجوك متدبحنيش تاني.
مراد دموعه كانت بتنزل وهو مش حاسس فيها بعد عن ياسمين وكان هيقع ياسمين سندته وفردت جسمه علي السرير وهو شدها وضمها بقوه.
ياسمين حاولت تبعده بس مقدرتش وهو نام.
تاني يوم مراد صحي ودماغه مصدعه وافتكر اللي حصل واتفزع انه اللي حصل قبل كده يكون حصل تاني بيبص لاقي ياسمين نايمه في حضنه.
مراد براحه: الحمدلله انه محصلش حاجه.
مراد شال شعرها اللي نازل علي وشها برقه وياسمين قامت مفزوعه من لامساته.
مراد: ياسمين اهدي ي حبيبتي والله ماهعملك حاجه.
ياسمين زقته: طلقني انا مش هقدر امان علي نفسي معاك.
مراد مسح وشه بايده: ياسمين انا اسف والله امبارح ضعفت وشربت بس مش هتكرر تاني.
ياسمين: بس انا معنديش كلام تاني ي مراد طلقني انا مش هقدر اعيش مرعوبه معاك.
مراد بحزن: ياسمين انا... ياسمين قاطعته.
ياسمين: ~مفيش كلام تاني انا قولت اللي عندي.
مراد: وانا مش مطلق.
ياسمين: انا بجد بكرهك يا مراد عارف يعني اي بكرهك.
مراد بصلها بحزن وقام لبس و راح الشركه.مراد خلص شغل و رجع متاخر علشان ياسمين متشفوش .. بس لاقها قاعده قدام الشاشه وعماله تاكل في شكولاته والتربيزه قدامها مليانه.
ياسمين: رجعت متاخر ليه انا عايزه اتكلم معاك.
مراد بارهاق وحزن باين علي ملامحه: علشان متشوفنيش مش ده اللي هيريحك برضو. اتفضلي عايزه تتكلمي في اي.
ياسمين:خلاص مش دلوقتي.
مراد: لا دلوقتي اتكلمي.
ياسمين: قولتلك خلاص مش عايزة اتكلم
مراد قرب منها وشدها من علي الكنبه حوط خصرها بايده.
مراد: ياسمين انا طلاق مش هقدر اطلقك لو عايزة تاخدي حقك مني يبقا موتيني احسن.
ياسمين حاولت تزقه وهو شدد عليها اكتر.
ياسمين بالم: مراد لو سمحت سبني.
مراد بصلها بعشق: انا بحبك يا ياسمين اسف على كل اللى حصل اديني فرصه اصلحه.
ياسمين: ي مراد ايدك.. مراد لاحظ انه بيالمها بايده.
مراد: ياسمين انا مسافر اسبوعين عندي شغل في شرم ومش هينفع اسيبك هنا.
ياسمين: لا انا مش هاجي معاك. علي الاقل ارتاح شويه منك.
مراد: ليه مانتي ماسكه فيا.. وشاور علي ايدها اللي كانت ماسكه في قميصه.
ياسمين سابت القميص و زقته. ودخلت اوضتها ونامت مراد دخل اتسحب زي كل يوم وضمها ونام.
تاني يوم الصبح مراد قام اتسحب علشان ياسمين متحسش، بيه غير هدومه وحضرلها الفطار. ياسمين صحيت.
ياسمين: انت مرحتش الشغل ليه.
مراد: النهارده الجمعه ي ياسمين اجازه احنا هنسافر بليل.
ياسمين: مين قالك اني هاجي معاك اصلا.
مراد مسح وشه بايده وحاول يتحكم في اعصابه.
مراد: ليه وانتي فاكره اني هسيبك لوحدك وامشي.
ياسمين: انا مش هقدر اجي انت نسيت اني حامل ومينفعش اني اسافر.
مراد: بس احنا هنسافر بالطياره علي ما اظن دي مش متعبه.
وبليل ياسمين ومراد كانو في المطار مسافرين شرم.
ركبه الطياره واول ما ابتدا تتحرك ياسمين مسكت في مراد.
مراد: متخفيش ي حبيبتي.. وحوطها بايده وياسمين من خوفها ممنعتش.
وبعد مرور كام ساعه وصله.
مراد: ياسمين ي حبيبتي فوقي احنا. وصلنا خلاص.. ياسمين بتبص وفجاءه بعدت عن مراد. ونزله. ووصله الاوتيل اللي هيقعده فيه.
اهلا يا مراد بيه اوضة حضرتك جاهزه.. مراد اخد المفتاح طلع الاوضه.
ياسمين: فين اوضتي.
مراد:دي اوضتنا
ياسمين: انا مستحيل افضل معاك في نفس الاوضه.
مراد: ياسمين مفيش اوض تانيه فاضيه غير دي لو سمحتي ادخلي.. وسحبها من ايدها.
ياسمين بعصبيه: قولتلك مش هقعد معاك في نفس الاوضه اي مبتفهمش. تعرف ليه علشان انت مش راجل ي مراد استغلتني ودبحتني علشان قلم.
مراد قرب منها وشدها من خصرها بغضب ووجع وقبلها.. بعنف. ياسمين مكنتش قادره تاخد نفسها وفجاءه.
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جحيم مراد) اضغط على أسم الرواية