رواية هي التي اوقعتني الفصل الثامن بقلم هاجر محمد
رواية هي التي اوقعتني الفصل الثامن
عبدالله....انا هعمل اي حاجه علشان خاطر جاسر بس ي ابني علشان خاطري متاذيهوش
مالك...جاسر صاحبي عمري ما أذيه
(عند وعد ف البيت)
وعد.... ي ماما انا مش جعانه والله
سميه....لازم تأكلي يا حبيبتي علشان خاطري
وعد...طب هو مالك فين ؟!
سميه...مش عارفه والله بس جده قالي أنه راح مشوار ع السريع يالا هروح اشوف كارما واجي تكوني خلصتي الاكل كله
وعد.....حاضر
/ف مكتب السيوفي /
الجد...عملت ايه ي مالك
مالك حكاله كل الحصل
الجد...طب جاسر هيروحله ازاي
مالك.... عم عبدالله هيطلبه ولما جاسر يروح هيحكيله الحقيقه
الجد...طب تمام ع العموم وعد أن شاء الله هتكون ف امان
مالك....وعد طول ماهي هنا ف أمان
عند جااااسر
جااسر...عرفت هتعمل ايه ؟! مش عايز ولا غلطه فاهم
الشخص...حاضر ي جاسر بيه
جااسر ...ما انا هقتلها واحرق قلبك عليها ي مالك زي ما ابوها حرق قلب ابويا وحبسه الزمن دوار ي صاحبي
~~~~~
ف غرفه وعد
صلت وقرأت وردها .وكانت قاعده ع السرير ولابسه بيجامه حمرا عليها رسمات كرتونيه ( الدعسوقه😹) وبتفكر ف مالك
وعد...يارب يارب ميعملش حاجه تضره ي رب يرجع بخير
سمعت خبط ع الباب
وعد...اكيد ماما سميه ...ادخلي ي ماما
وعد وهي ظهرها للباب والله ي ماما ماليش نفس انا اسفه
مالك...مافيش حاجه اسمها ماليش نفس
وعد لقت بسرعه وقامت حضنته وقالت انت كويس صح وكانت بتبص عليه كله بالهفه
وعد..انت ..انت بخير كويس صح ي مالك
مالك ...اهدي ي وعدي انا قدامك اهو وزي الفل
وعد افتكرت لبسها والموقف ال عملته ورجعت ل ورا
وعد...اا...انا...يعني....ك..نت قلقانه
مالك بابتسامه قفل الباب وقعد علي طرف السرير وقعدها علي رجليه.... طب الكلام مش محتاج تأتأه ع فكره قولي انك قلقانه عليا كانت هتقوم شدها وقال....لما تبقي جمبي ماتبعديش ساامعه
وعد بصت للأرض
مالك شال معلقه وفضل يأكلها لغايط ما الاكل خلص
وعد قامت وقالت.... طب انا خلصت اكل ممكن تمشي بقا
مالك قام وقف وقرب منها....انا مش قلت ما تبعديش
وعد ...لا رد
مالك قرب وباسها من جبينها وقال انا لو عليا عايز العقاب حاجه تانيه وهيبقي كدا لو اتكرر الموقف دا
وعد بخجل ...ممكن تطلع بقا عايزه انام عندي كليه بكره
مالك...حاضر ي عيوني هطلع بس ثانيه مالك جاب مرهم ودهن مكان ضربه جاسر ليها
وعد...شكرا ي مالك
مالك حضنها .....انت روح مالك محدش يقدر يجي جمبك
وعد...بس هو قال كلام غريب قصده ايه
مالك وهو طالع ...هتعرفي بعدين اوثقي فيا بس وبالا نامي ي وعدي
مشي مالك و وعد ابتسمت ونامت
بقلمي .... هاجر محمد
(تاني يوم الصبح )
كارما ...ي هلا السفره كانت وحشه من غيري امبارح صح !؟😹
ابراهيم...طبعا ي قلب بابا
وعد كانت نازله ولابسه بنطلون بوي فريند واسع وتيشرت اسود جميل وحجاب وكوتش
وعد ....صباح الخير
مالك بصلها ولسه هيرد سمع صوت شخص ....صباح النور علي احلي عيون
وعد...ادم حبيبي وجريت عليه حضنته
وحشتني اوي اوي ي آدم
آدم ...اكتر ي روح ادم
مالك ....ادم بيه منور والله وحضنه بعض
آدم سلم ع الكل وكارما كانت باصه ف طبقها بحرج
آدم....ازيك ي كارما
كارما بصتله وقالت...تمام الحمد لله ازيك انت
آدم....بخير الحمد لله
الجد...نقيب بقا ومحدش قدك اوع تكون خطبت يااض من ورانا
آدم بضحك....المعجبات كتير بس انا في حد شاغل بالي ي جدو وقريب هعرفك عليها
كارما بغيظ...انا شبعت عن اذنكم
وعد ..مكملتيش اكلك ي كارما
كارما...انا هستني بره لما تخلصي ونروح سوا
طلعت كارما تحت نظرات آدم ... مجنونه والله مجنونه 😹 بس كويس لسه في مشاعر
كارما بره معقول يكون ناسيني أصلاً
...فلااااش بااااك ....
كان آدم عنده ١٧ سنه وكارما ١٥
آدم...كنتي وحشاني
كارما..انا اصلا زعلانه منك انت ازاي مكنتش موجود الاجازه ال فاتت
آدم...اسف ي عمري بس كنت مسافر مع بابا
كارما... والله يعني انا بنزل كل اجازه لأما بتكون ف تدريب الثانوي بتاعك لأما مسافر مع باباك
آدم باسها من خدها وقال انت عيون آدم ميقدرش ينساكي خليكي فاكره كدا
بااااك
كارما كانت عينيها مدمعه بس انت نستني
آدم من وراها مين قال كدا ...انت عيون آدم ميقدرش ينساكي
كارما لفت ليه وهي بتعيط وبتضحك ف نفس الوقت وحضنته
آدم...طب بتعيطي ليه ي مجنونه دلوقتي
كارما...اه صح مين دي ال هتعرف جدي عليها
آدم ..مش انا قلت البنت ال بحبها هبقي اعرفك عليها برضوا قمر اوي هي
كارما...انت بارد ع فكره
آدم...انت ي عسل النهارده هطلبك ليا كفاايه كدا علينا
كارما ...بجد ي آدم
آدم...بجد ي عيون آدم
وعد..احم احم خلص جو الرومانسيه 😹😹
كارما ...اه انا رايحه اركب ال عربيه
وعد ..وراكي وراكي 😹
آدم...بس ي كلبه بقا
وعد...تعرف وحشتني كتير وحضنته وهي بتعيط هنا كان طالع مالك
مالك ...مالها وعد بتعيط ليه في حاجه
وعد بعدت عن آدم
قالت مافيش آدم كان وحشني
مالك ...مش شغلانه مش كل شويه احضان
آدم...ايه ي بوس براحه دي اختي وبعدين هي الوصيه حصلت ولا ايه 😹
مالك...لا بس قريبا يالا ياختي علي العربيه علشان كليتك
قدام الكليه وعد نزلت هي وكارما و وعد نسيت دفتر ليها
مالك بعد ما وصل الشركه شاف الدفتر ...ياني مش فاضيه غير تحضن آدم بيه
بقلمي ....#H#
رجع تاني يدلها الدفتر
وعد ي وعد كان دا صوت الدكتور (مصطفى)
وعد...نعم ي دكتور المره دي انا مش متأخره
الدكتور بضحك ... لأ ع معاد المحاضر
كنت حابب اكلمك ف موضوع تاني
وعد ...اتفضل ي دكتور
مصطفي ...لو ينفع تجيبي رقم والدك أو العنوان حابب يعني لو في نصيب اتقدم ل حضرتك
مالك من وراه ... نعم ي ابن ***** تتقدم ل مين
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية هي التي اوقعتني" اضغط على أسم الرواية