رواية حب في جزيرة مجهولة البارت الثامن 8 بقلم ايات عبدالرحمن
رواية حب في جزيرة مجهولة الفصل الثامن 8
قعدت مع نفسي وبدءت افكر هو معقول يحب واحده عامله عمل"ية قلب مفتوح طب هيحبنى علي ايه فقدت الأمل ومابقيتش بروح اتابع معاه نظراته ليا كانت نظرات با"رده اوى مش معقول بعد النظرات دى يحبنى دا اخره يشفق عليا
رجعت الجامعه تانى وقررت هفكر في مستقبلي ومش هفكر فيه تانى وهحاول استوعب ان دا كان مجرد حلم جميل
مابقيتش مهتمه بالادويه وبقيت طول الوقت بذاكر وخلاص لحد ماتعبت تانى وروحت ليه غص"ب عني حاولت اتجاهله لكن ماكنتش بقدر
بس كنت بحاول اسابيع بتمر وبضغط علي نفسي لحد ما يوم كنت خارجه من الجامعه ولقيته قدامى
ايه كل دا تأخير
اتص"دمت لما شوفته قدامى وفرحت في نفس الوقت
هتفضلي واقفه كتير اوى كده
ها
هو ايه اللي ها هتقفي كتير مكانك
يزن
ههههههه ايوه يزن تعالي مشيت معاه وروحنا الكافيه وبدء يتكلم
انا عارف ان انتى مستغربه ان انا جيت ليكى بس والدك كلمنى وحكى ليا علي اهمااااالك في نفسك
طب هو
هو شاف مذكراتك انا عارف ان انا كنت مجرد حلم جميل حلمتى بيه وقابلتينى صدفه بس الحقيقه مش زى الحلم لان في الواقع انا كنت متزوج وكنت بحب زوجتى جدا لكن هى اتو"فت وانا مش بفكر ارتبط بغيرها ولو فكرت وجيت أتقدم مستحيل اهلك يوافقوا انتى بنتهم الوحيده واكيد عايزين يفرحوا بيكى ومن رابع المستحيلات يفكروا ان انتى ترتبطى بواحد كان متزوج مهما كان مركزه
سمعت كل كلامه بالحرف من غير ماارد عليه وسيبته وقومت عشان امشي لكن وقفنى صوته
انتى كويسة
هزيت رأسي بنعم ولسه همشي وقفنى تانى
قولتى ايه
قولت ان ان انت فعلا كنت مجرد حلم جميل حملت بيه بس في الاخر اتحقق وقابلتك هيفرق ايه كنت متزوج ولا لا انا كنت شيفاك حلم فعلا لكن لما قابلتك وعرفتك اكتر حبيتك اكتر صدقنى مش فارق معايا متزوج ولا لا
فوقي بقي ماينفعش تكملي في الو"هم دا
ماينفعش اكمل عشان مايشرفكش تعيش مع واحده ايامها في الدنيا معدوده انا سمعتك وانت بتكلم بابا وبتقول ليه ان اهما"لي في الادويه اثر علي القلب وعرضه للخ"طر من جديد ولو فضلت علي الحال دا مش هيكون قدامى بالكتير غير شهر
سمعتينا
ايوه سمعتكم
طب ممكن تهدى لان العص"بيه مش حلوه عشانك وتعالي نتكلم بهدوء كدا
أنا هاديه خالص
حور انتى بجد هتوصلي نفسك لمرحله مش هعرف اخرجك منها وصدقينى وجودك معايا مش راحه ليكى لان طول الوقت هتلاقينى بفكر فيها هى
يبقي سيبنى اعيش اللي فاضل من عمرى زى ماانا عايزه
وجيت تمشي مسك ايديها بقوووه
مستحيل اسيبك تنفذى اللي في دماغك اهلك هيم"وتوا علشانك وانتى بكل د"م بارد عايزه تحر"قي قلبهم عليكى
اعتقد ان دى حياتي وانا حره فيها وسحبت ايديها ومن ايديه وجيت تخرج دا"خت ووقعت على الارض
رجعت الجامعه تانى وقررت هفكر في مستقبلي ومش هفكر فيه تانى وهحاول استوعب ان دا كان مجرد حلم جميل
مابقيتش مهتمه بالادويه وبقيت طول الوقت بذاكر وخلاص لحد ماتعبت تانى وروحت ليه غص"ب عني حاولت اتجاهله لكن ماكنتش بقدر
بس كنت بحاول اسابيع بتمر وبضغط علي نفسي لحد ما يوم كنت خارجه من الجامعه ولقيته قدامى
ايه كل دا تأخير
اتص"دمت لما شوفته قدامى وفرحت في نفس الوقت
هتفضلي واقفه كتير اوى كده
ها
هو ايه اللي ها هتقفي كتير مكانك
يزن
ههههههه ايوه يزن تعالي مشيت معاه وروحنا الكافيه وبدء يتكلم
انا عارف ان انتى مستغربه ان انا جيت ليكى بس والدك كلمنى وحكى ليا علي اهمااااالك في نفسك
طب هو
هو شاف مذكراتك انا عارف ان انا كنت مجرد حلم جميل حلمتى بيه وقابلتينى صدفه بس الحقيقه مش زى الحلم لان في الواقع انا كنت متزوج وكنت بحب زوجتى جدا لكن هى اتو"فت وانا مش بفكر ارتبط بغيرها ولو فكرت وجيت أتقدم مستحيل اهلك يوافقوا انتى بنتهم الوحيده واكيد عايزين يفرحوا بيكى ومن رابع المستحيلات يفكروا ان انتى ترتبطى بواحد كان متزوج مهما كان مركزه
سمعت كل كلامه بالحرف من غير ماارد عليه وسيبته وقومت عشان امشي لكن وقفنى صوته
انتى كويسة
هزيت رأسي بنعم ولسه همشي وقفنى تانى
قولتى ايه
قولت ان ان انت فعلا كنت مجرد حلم جميل حملت بيه بس في الاخر اتحقق وقابلتك هيفرق ايه كنت متزوج ولا لا انا كنت شيفاك حلم فعلا لكن لما قابلتك وعرفتك اكتر حبيتك اكتر صدقنى مش فارق معايا متزوج ولا لا
فوقي بقي ماينفعش تكملي في الو"هم دا
ماينفعش اكمل عشان مايشرفكش تعيش مع واحده ايامها في الدنيا معدوده انا سمعتك وانت بتكلم بابا وبتقول ليه ان اهما"لي في الادويه اثر علي القلب وعرضه للخ"طر من جديد ولو فضلت علي الحال دا مش هيكون قدامى بالكتير غير شهر
سمعتينا
ايوه سمعتكم
طب ممكن تهدى لان العص"بيه مش حلوه عشانك وتعالي نتكلم بهدوء كدا
أنا هاديه خالص
حور انتى بجد هتوصلي نفسك لمرحله مش هعرف اخرجك منها وصدقينى وجودك معايا مش راحه ليكى لان طول الوقت هتلاقينى بفكر فيها هى
يبقي سيبنى اعيش اللي فاضل من عمرى زى ماانا عايزه
وجيت تمشي مسك ايديها بقوووه
مستحيل اسيبك تنفذى اللي في دماغك اهلك هيم"وتوا علشانك وانتى بكل د"م بارد عايزه تحر"قي قلبهم عليكى
اعتقد ان دى حياتي وانا حره فيها وسحبت ايديها ومن ايديه وجيت تخرج دا"خت ووقعت على الارض
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية حب في جزيرة مجهولة) اضغط على أسم الرواية