Ads by Google X

رواية حب عفوي الفصل الثامن 8 بقلم سامية احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية حب عفوي الفصل الثامن بقلم سامية احمد

 رواية حب عفوي الفصل الثامن

 *عند مياده و سيف في قوضيتهم *
سيف /وحشتيني قوي يا مياده
مياده /طيب
سيف /ايه اللي طيب بقولك وحشتيني ايه انا موحشتكيش
مياده /يا بني انت كنت بتكلمني في اليوم ٥مرات
سيف /مياده هسألك سؤال وترودي عليا بكل صراحه انتي في حد في حياتك غيرك
مياده بخوف /ايه اللي خلاك تقول كيدا
سيف /يعني مش بقيتي تهتمي بيا زي ايام الخطوبه وكل اما اجي اقول منك تخلقي اعذار عشان تبعديني ومش عاوزه تخلفي مني في ايه كل دي مش كفايه اهلي اي راجل يشك
مياده /لا والله يا حبيبي كل الموضوع ان اعصابي تعبانه اليومين دول
سيف بخضه /طيب تعالي معايا  يا روحي نروح للدكتور نطمن عليكي
مياده /مش مستاهله يا حبيبي انتي بس خليك جنبي وانا هتحسن
سيف بحب / انا اصلا مش هسيبك انتي مش عارفه انا بحبك اد ايه
مياده /وانا بموت فيك يا روحي
مياده /هو صحيح فارس هيتجوز
سيف /ماظنش انه يقدر يتجوز البت دي بعد اللي بابا عمله
مياده بفرح /عمي عمل ايه
سيف /بصي يا سيتي بابا ………
(سيف حكي لمياده علي كل حاجه عملها ادهم )
مياده بضحك وفرح /والله برافوا علي عمو دماغه دي سم بجد
سيف /اه والله دي بابا دي دماغه متكلفه
مياده/بس هي مين البت دي
سيف /والنبي انا معرفش هي مين بس ماما بتقول انها صاحبت نور
مياده /حلوه البت دي
سيف /ماه ما كانت حلوه مش هتبقي في حلاوتك
مياده /علي فكره انا كيدا هتعود علي الكلام الحلو دي
سيف /اتعودي انتي بس ومالكيش دعوه
مياده /بحبك
سيف/اكتر يا روحي
(سيف شال مياده ولف بيها الجناح )
مياده /نزلتي يا سيف احسن حد يسمعنا
سيف /مراتي وبحبهااااااااا
مياده /وهي بتموت فيككككككككك
*عند نور *
امل /ايه القمر دي يخرب بيت جمالك يا شيخه
نور /بجد حلوه يا امل
امل /اكيد انتي مش شايفه نفسك ولا ايه دي انتي كنتي مخبيه جمالك في الكعب كوبايه واللبس اللي كنتي بتلبسي
نور بكسوف /خلاص بقي
امل :لا انتي اياكي اشوفك لابسه حاجه من لبسك القديم
ولا الكعب كوبايه اللي كنتي بتلبسيها تاني فاهمه
نور /فاهمه
امل /كيدا انتي شطوره
نور /طول عمري
امل /تباً لتواضع اهلك يا شيخه
نور بضحك /طيب الحق اروح انا بقي عشان اتعشي مع جدو والعيله
امل /طيب يا سيتي غوري
*في القصر *
ناصر بضحك /بس يا واد هموت من كتر الضحك
لؤي/طيب يا حجوج بس برضوا ماقلتليش مش هتجوز بقي عاوز افرح بيك قبل ما اموت
ناصر /يا واد ما انا خلاص خدت نصيبي من الجواز هو انت فاكر ان بعد جدتك واحده تاني تكلي عنيا
لؤي بتصقيف/ايوا يا حجوج يا رومانسي
ناصر /يا واد اسكت هتفضحني
لؤي /طيب بس ايه الإخلاص دي كله يا حاج
ناصر /اصل جدتك ما كنتش مراتي بس دي كانت حب عمري وكانت امي وصاحبتي وبنتي واختي
لؤي/اختك امال بابا جيه ازاي
ناصر /قوم يا ياض من قدامي بدل ما اقوم اموتك
لؤي /خلاص يا حاج قايم متزقش
ناصر /في داهيه
نور وهي داخله عليهم /الواد دي زعلك في ايه بس يا جدو قولي انا اربيه
ناصر / سيبك من الواد والزفت ايه الجمال دي كله كنتي مخبيه كل دي فين بس
لؤي بصدمه / بقي انا واد و زفت يا جدو
ناصر /اه
لؤي /طيب مقبوله منك
لؤي /امال فين النضاره الكعب كوبايه
نور /مايخصكش
ناصر /انتوا ابتديوا انا هقوم اخد العلاج
(دخل ناصر مكتبه )
لؤي بخبث وهو بيشد نور لحضنه /بس ايه القمر ي
نور وهي بتحاول تبعد لؤي عنها /مش انا مش بنت اصلا
لؤي /ايه دي انتي بتلمعي اُكر كمان
نور بتوتر/انا سمعتكم من غير ما اقصد والله
لؤي بضحك /مالك خوفتي كيدا ليه بس تعرفي شكلك حلو قوي وانتي خايفه
نور /انا مش بخاف
لؤي /تعرفي ان اول مره اخد بالي من لون عينك
نور /ابعد يا لؤي
لؤي /ابعد ليه انا مستريح كيدا
نور /احسن حد يشوفنا
لؤي بخبث /يعني لو ماكنتيش خايفه ان حد يشوفنا كنتي ماقولتليش اني ابعد
نور بتوتر /لا طبعا كنت هقولك
لؤي /طيب كيدا هزعل
نور /روح لست سوزي بتاعتك هي مش هتزعلك
لؤي /وانتي متغاظه منها ليه
نور /انا نور ادهم النشارتي اغير من واحده زي دي
لؤي وهو بيبعد عن نور /طيب هحاول اصدقك
نور /متحاولش انا عاوزاك تصدق وتتأكد كمان
(ابتسم لؤي لنور ومشي )
نور في نفسها /يخرب بيت جمال ابتسامه امك
نور /انا بقول ايه اخرسي يا نور اخرسي
*في عربيه فارس *
فارس /بطلي عياط وانزلي يلا
ريماس بعياط /انت مستحيل تكون انسان انت مشفتش ماما عاملتني ازاي بسببك
فارس /عادي يعني ايه اللي فيها
ريماس /اه انا نسيت هو انا بشهد مين بشهد واحد بيتعامل مع عيلته بطريقه زباله زيه من الاخر واخد عاق
(ضرب فارس ريماس بالقلم جامد جداااا)
فارس وهو بيشد شعر ريماس /لو سمعتك بتكلمي معايا بالطريقه دي تاني هتزعلي جامد والقلم دي قرصه ودن
ريماس بعياط /سيب شعري هيتخلع في ايدك
فارس وهو بيرمي ريماس علي التابلوه بتاع العربيه /انزلي يلا
(نزلت ريماس هي وفارس ودخلوا القصر )
*في القصر *
صفاء /ايه دي يا ريماس انتي جيتي يا بنتي في الوقت دي ازاي
فارس /ماما ريماس بقت مراتي
صفاء /ازاي يبني من غير فرح ولا اي حاجه
فارس /ماما دي حاجه تخصني انا وبس
(مسك فارس ايد ريماس وطلع علي الجناح بتاعوا)
صفاء /ربنا معاكي يا بنتي
ناصر /مين هي اللي ربنا معاها يا صفاء
صفاء /الحق يا عمي فارس اتجوز ريماس وباين عليها معيطه وزعلانه
ناصر /ابنك دي باين عليه مش هيجيبوا لبر
صفاء /انا خايفه علي ريماس قوي يا عمي دي باين عليها بنت ناس ومحترمه وغلبانه
ناصر /ان جيتي الحق ريماس هي اللي هتغير ابنك سيبيهم في حالهم بس ارجع واقول ابنك مايستهلش ضفرها
صفاء /دي انا ابني سيد الشباب
ناصر /القرد في عين امه غزال
(ضحكت صفاء وناصر )
*في جناح فارس *
فارس بسخريه /اتفضلي يا عروس
(دخلت ريماس الجناح وكانت خايفه جدااا)
ريماس /ممكن بقي تفهمني انت اتجوزتني ليه
فارس /مزاجي كيدا
ريماس /ممكن تبطل هبل وعبط وتقولي اتجوزتني ليه
فارس وهو بيشد شعر ريماس /مش قولتلك تتكلمي معايا بإحترام وانتي باين عليكي مبتفهميش وانا بقي لازم افهمك
(فارس بدأ يضرب في ريماس 😭)
*علي السفره *
لؤي /بما ان فارس اتجوز يبقي هتيجي معايا انت وبابا وجدو عشان تخطوبولي سوزي صح
مياده بخضه /اتجوز ازاي وفين وامتي
لؤي/اه اتجوز ماما لسا قايله قبل ما تنزلي
لؤي/هتروحي معايا بكره
عصام /انت مصروع علي الجواز كيدا ليه
لؤي /بحبهاااا يا بابا
صفاء /وانا مش موافقه علي البت دي دي مشياها شمال هي وامها
نور /عندك حق يا طنط دي حتي سمعتها وحشه قوي
لؤي /وانتي مالك انتي يا سوسه
نور /سوسه في عينك يا حمار انت
لؤي /يا بت انتي لسانك طويل ليه
سيف/خلاص بقي نور وانت يا لؤي دي اختك الصغيره
نور بغيط /سيبه يقول الي هو عاوزه يا سيف وانا بكره هقول لفارس كل حاجه
ناصر /وهو ايه دخل فارس في الموضع
نور /اصل فارس شافني وانا بتخانق معاه وقالوه ماه ما غلطت دي اختك الصغيره واوعي تزعلها وانه لو ضايقني فارس هيتصرف معاه
لؤي بضحك مصتنع /قلبك ابيض يا ست البنات ها لسا زعلانه
نور بخبث /اه
لؤي /هاتي دماغك ابوسها
لؤي /ها لسا زعلانه
نور /امم
لؤي بنفاذ صبر /يعني اعمل انا ايه ديلوقتي
ناصر /خلاص يا لؤي اقعد كمل اكلك وانتي اياكي تجيبي سيره لفارس فاهمه
نور/فاهمه
*عند هناء *
ماجد /خلاص يا طنط عيله وغلطت
هناء بعياط/خلاص ايه بس يا ماجد دي مش طفله عشان تقولي عليها طفله دي كبيره وعندها ٢٢سنه يعني تعرف تاخد قرارتها وتعرف تفرق بين الصح والغلط
ماجد /يعني هتعملي ايه يا طنط دي انتي ماعندكيش غيرها هتقاطعيها يعني
هناء /مش قادره دي انا حتي مش عارفه هنام ازاي وهي مش معايا دي هي اللي كانت عاله حس في البيت ومليا عليا البيت
ماجد /شوفتي يا طنط انتي بتحبيها ادب شويه وصالحيها عشان خاطري
هناء /لا يا ماجد دي حاجه ماينفعش اني اعديها عادي كيدا
ماجد /يعني اما تجيلك هتطروديها تاني مثلا
هناء /اه هتطرها ولو جت كل يوم هفضل اطردها
ماجد بقله حيله /دي برضوا بنتك يا طنط وانتي اكيد عارفه ازاي تعليمها الادب من تاني
هناء /بالظبط كيدا
*عند فارس *
ريماس بعياط /انت خليت ماما مش طايقاني وقعدتني من الشغل وبتعاملني وحش من ساعه ما شوفتك كأني قتلتلك قتيل وفوق كل دي كمان بتمد ايدك عليا
فارس /انتي اللي خلتيني احطك في دماغي بسبب طوله لسانك
ريماس بزعل طفولي /انا لساني مش طويل
فارس وهو بيحاول يداري ضحكته /طيب قومي نامي عشان انا نعسان
ريماس /يعني تضربني وتقولي نامي عادي كيدا
فارس بدهشه /انتي لسا مشوفتيش الضرب اللي بجد
ريماس /امال كل دي بهزار
(قام فارس و نام علي السرير وساب ريماس تكلم نفسها )
ريماس /طيب انا هنام فين
فارس ببرود /في الحته اللي انتي عاوزاها
ريماس/عاوزه انام علي السرير
فارس /اي حته الا السرير
ريماس ببكاء مصتنع /يعني هتسيب مراتك قره عينك تنام علي الكنبه
فارس ببرود /اه عادي وتخريب بقي عشان عاوز انام عشان عندي شغل الصبح بدري
ريماس بصوت واطي /في داهيه
فارس /بتقولي حاجه
ريماس /ها لا دي انا بقولك تصبح علي خير
(نام فارس وريماس نامت علي الكنبه )
*عند هيام *
هيام /الو مين معايا
محمود بإرتباك /انا محمود يا انسه هيام
هيام /اهلا يا استاذ محمود في حاجه مهمه عشان اتصل في الوقت دي
محمود بحرج /لا خالص اصلك ماجتيش النهارده فقولت اشوف مالك
هيام /اه اصل كان عندي حوار كيدا
محمود /لو محتاجه مساعدتي في حاجه انا تحت امرك
هيام /شكرا بس شويه مشاكل شخصيه
محمود /امم واستاذ كريم خطيبك اخباره ايه
هيام /ماخلاص كل واحد راح لحاله
محمود بفرح /دي بجد انتي بتكلمي بجد ولا بتهزري معايا
هيام /ايه الفرح دي كله يا استاذ محمود انت فرحان فيا
محمود وهو يتصنع الحزن/لا خالص يا انسه هيام دي انا حتي زعلان عشانك بس انتس متأكده انك خلاص مش هترجعيله تاني
هيام بنفاذ صبر /لا لا مش هرجاعله تاني خلاص كل واحد راح لحاله
محمود/امم
هيام /لو حضرتك ماعندكش حاجه تاني تقولها انا هطر اقفل عشان انام عشان الشغل
محمود /لا مافيش حاجه تاني تصبحي علي خير
(قفلت هيام مع محمود )*تاني يوم *
*في جناح فارس *
ريماس وهي بتطنطط علي السرير /فاااااااااااارس
فارس بخضه /ايه في ايه
ريماس بدلع /صباح الخير يا حبيبي
فارس /حبك برص يا شيخه عاوزه ايه علي الصبح في حد يصحي حد بالطريقه دي
ريماس بزعل طفولي /معلش انا آسفه
فارس بشك /انتي ريماس بحد
ريماس /امم
فارس برفعه حاجب /امال في ايه
ريماس وهي بتقرب من فارس وفارس بيبعد عنها /ممكن طلب صغنون خالص
فارس /اخلصي
ريماس /انا جعانه
فارس /ما تاكلي هو حد مسكك
ريماس /عاوزه اكل معاهم تحت
فارس /ما تنزلي هو انا مسكتك
ريماس /قاصدي انزل معايا
فارس /نعممممممم قومي يا بت من وشي بدل مأشرحك
ريماس وهي تصتنع البكاء/اه يا ماما دي حتي حته طلب صغير مش راضي يعملهولي وبيعذبني ومجوعني و
قاطع كلامها فارس
فارس /ايه في ايه انا مجوعك وبعذبك كمان
ريماس /اه
فارس /يا بنت الكدابه
ريماس بطفوليه /ها هتنزل معايا صح
فارس بإبتسامه خبيثه /لا
ريماس /الله شكلك حلو قوي وانت بتضحك ابقي اضحك علي طول ليه دايما مكشر
فارس /مالكيش دعوه وغوري بقي من قدامي عشان عاوز اقوم اجهز للشغل
(قامت ريماس من قدامه وهو ابتدئ يجهز وريماس قاعده علي السرير بتمثل العياط )
بعد ما فارس خلص لبس
فارس /بس بس صدعتني
ريماس بعياط اكتر /اه ياريماس يا لي مالكيش حظ ابدا
فارس بنفاذ صبر /يعني انتي هتفضلي تعيطي كيدا كتير
ريماس /امم
فارس /طيب انتي عاوزه ايه وتسكتي
ريماس /انزل معايا نفطر تحت
فارس /طيب يلا
ريماس وهي تطبع قبله رقيقه علي خد فارس /خمس دقايق وننزل
(اتصدم فارس من جراءه ريماس لكنه فرح )
هيام /بقي انا موعوده بالمجانين يا رب  
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد♥️
*تحت *
ناصر /انا قولت ١٠٠مره محدش يكلمني في الموضع دي تاني
ادهم /يعني ايه يا بابا انت لسا مصمم تكتب كل حاجه بإسم فارس
ناصر /دي حاجه متخصكش دي فلوسي وانا حر فيها
ادهم /لأخر مره هقولك مالكش دعوه
ادهم /طيب يا بابا
ناصر /لؤي
لؤي /نعم يا جدو
ناصر /مال وشك اصفر كيدا ليه يا بني
لؤي بإرتباك /اصل امتحاناتي قربت وبسهر ازاكر كتير مع صحابي
ناصر /طيب يا بني ربنا يقويك
لؤي /ربنا يخليك يا جدو
نور /يلا يا كذاب انت مش بتفتح كتاب اصلا انا بتسهر تلعب مع صحابك
ناصر /ايه الكلام دي يا لؤي
لؤي /دي واحده كدابه يا جدو
نور /انت اللي كذاب مش انا
ناصر /بس انتوا هتبتدوا انا الضغط مرفوع عليا لواحده
(بص لؤي لنور بصه تهديد )
ناصر /انتي كنتي فين كل دي يا مياده دي احنا مش راضيين نفطر الا لما تنزلي
مياده /اسفه سا جدو
ريماس وهي نازله من علي السلم وماسكه في ايد فارس /يعني ماكنتش مستنينا يا سي جدوناصر بصدمه/انتوا هتفطروا معانا
ريماس /امم
صفاء بفرح /طيب تعالوا تعالوا
(نزلت ريماس ومعاها فارس )
لؤي بمرح /مش هتعرفنا يا فارس علي القمر اللي معاك دي
فارس بعصبيه واضحه /كل وانت ساكت
ريماس / انا ريماس وانت
لؤي /اسمي لؤي
ريماس /انت اكيد اخو فارس الصغير
لؤي /اه
فارس بعصبيه /لو سمعت صوتك تاني هتزعل كل وانت ساكت
مياده /وانتي بقي تعرفي فارس من اد ايه
ريماس /دي انا وفارس بينا قصه حب بقالها ٣سنين
(فارس كان بيشرب شِرِقْ من الصدمه 😂)
لؤي /ايوا بقي يا فارس بتحب من ورا اخوك الصغير طيب قولي علمني حتي
فارس /اخرس مسمعش صوتك وانتي ايه اللي انتي بتقولي دي
ريماس وهي بتحاوط رقبه فارس بإيديها /ماتكسفش يا بيبي
(مياده قامت من علي السفره وهي مضايقه جداا)
فارس وهو بيبعد عن ريماس/انا همشي عشان اتأخرت
ريماس /باي يا حبيبي
فارس في سره /والله اما اجيلك

 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حب عفوي" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent