رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثامن 8 بقلم رنا احمد
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثامن 8
في شقه زهره ...
كان اسد يحاول فك ذلك الوثاق من علي يدها باستغراب لما حل بها .
نيرمين بفزع /فيه ايه ي زهره مين الي عمل فيكي كده .
زهره وهي تاخذ أنفاسها بصعوبه وغيظ /واحده واحده مجنونه معرفهاش ربطتني كده وفتحت عليا البانيو كانت عايز تغرقني وكل الي طالع عليها ابعدي عن اسد ابعدي عن اسد .
نيرمين باستغراب /اسد ده منين المجنونه.
اسد بضحك ويأس من ذلك المجنونه/ههههه مفيش غيرها حور ي امي .
زهره بتذكر /ايوه افتكرت هي فعلا اسمها حور.
اسد وهو يمسك يد زهره بضحك /ههههه معلش ي زهره هي هبله ومجنونه بس طيبه خالص والله .
زهره بغيظ /طيبه ايه ي اسد دي فتحت عليا المياه ولاولا أن المياه قطعت كان زماني روحت فطيس مين المجنونه دي ي اسد وايه علاقتك بيها وهي الي بتعمل كده .
اسد وهو يقبل يدها بحنان /تعالي بس علشان نلحق الفرح وفي الطريق للفيلا هوقلك علي كل حاجه.
نيرمين بضيق /اسد لازم نروح البيت علشان اكمل لبسي .
اسد بابتسامه /حاضر ي امي .
في فيلا اسد .
في المطبخ ...
كانت تجلس تلك المجنونه أرضا بجانب البوتجاز وهي تحدث ذاتها بحيره.
/ايوه بجا قبل ماينفذوا حكم الاعدام اطلب ايه 2كيلو كباب لا لا مش كفايه معاهم 2كفته و2ممبار .
حسان بغيظ شديد/انت ي بت ي حور .
حور بفزع /ايه ماتت .
حسان بغيظ/هي مين دي الي ماتت ي بنت المحروق مالك قاعده كده ليه وايه المسمط الي انتي فتحاه ده .
حور بغيظ وقلق /اصل كنت جعانه .
حسان بغيظ/طب يلا علشان نلحقوا الفرح .
حور وهي تلطم علي خديها بغيظ/فرح فرح ماخلاص ي خالي شكله هيبقا عزاء كل ده ذنب نفتلين واللي كنت هعمله فيها صحيح من حفر حفره لأخيه وقع فيها .
نيرمين باستعجال/هلبس حالا وانزلك ي زهره .
حور بفرحه وجنون/زهره لسه عايشه مقتلتهاش ي خالي لتسرع الي الخارج وهي تقفز كالاطفال.
حسان بغيظ/عوض عليا عوض الصابرين يارب.
في الخارج ...
كانت تسرع حور لتقف محالها بخوف من هيئه اسد الذي توحي بأنه قد علم بما فعلت.
حور بخوف وحسره/اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله إنا هجهز التربه من دلوقتي .
زهره بغيظ /ايه ي حور مش هتقوليلي حمد لله على السلامه ده انا حتي راجعه من الموت .
حور وهي تحاول تقبل يدها باعتزار /يدك الكريمه ابوسها حقك عليا والله مكنت اعرفك .
زهره بابتسامه وطيبه /خلاص سماح لأن جنانك عجبني وشكلنا هنبقا أصحاب .
حور باندماج ومرح /ماشي ي زوزو .
نيرمين بجديه /يلا ي زهره .
اسد وهو يقترب منها بنظرات حاده /قسما بالله الي حصل ده مهيعدي بالساهل هوريكي .
حور بغيظ واستفزاز/النمره غلط ي أمور مش اني الي اتهدد ده انا حور .
اسد بغيظ /طيب اسمعي بقا حاجه كده ولا كده تحصل منك في الفرح هظبطك .
حور وهي تنظر إليه بثقه وغرور توحي بمصائب قادمه /هبهرك هفاجاك وهتشوف .
لتسير الي الخارج ليهز رأسه بابتسامه هادئه فهو يعلم أن ذلك المجنونه ستفعل مابراسها ..
في شقه مراد ..
كان مراد كان ارتدي بدلته الكلاسيكيه ليذهب الي الفرح كوجه أمام الناس لمساعده صديقه في القبض علي ذلك المجرم.
رنا بحزن شديد/انا جاهزه ي مراد .
مراد بابتسامه /زي القمر ي روحي يلا بينا دي سما مبطلتش سوال عنك .
رنا بابتسامه حزينه /هي كمان وحشاني اوي يلا .
في سياره زين وسليم ...
كان لايستطيع سليم أن يصمت من شده الالم .
زين بقلق /مالك ي سليم .
سليم بالم شديد/مش قادر ي زين الصداع هيموتني .
سليم وهو يقف أمام الصيدليه بقلق /طب ثواني هجبلك مسكن قوي .
لينزل زين ليتطلع سليم الي ذلك الاسم الذي يضوي علي شاشه هاتف أخيه سالي ذلك الفتاه الذي كانت معاهم في نفس الرحله فهو يعلم أنها علي علاقه بسمير ماذا تريد من أخيه ليقتح سليم السماعه ليسمع بكاءها الحاد /ايوه ي زين حرام عليك هتسبني بعد كل الي حصل بينا ده انا سلمتك نفسي لاني بحبك ي زين ارجوك لازم تتجوز سلام دلوقتي هكلمك تاني .
صفعه قويه تلاقها سليم ليس فقط هو من سقط في ذلك البئر العميق ليتنهد بالم ليضع سليم الهاتف سريعا ليركب زين وهو يعطيه الدواء سريعا ليذهبوا سويا وكل منهما يحمل الما ومصيرا مجهول ....
في الحفله ...
في فيلا امجد البحيري...
كانت حور تسير بغيظ شديد وتوعد ل جاكلين كانت تمسك بيده ذلك الكيس الذي يحتوي علي المكياج والعطور منتهيه الصلاحيه لتمسك بودره الصراصير وهي تتطلع إليها بخبث جيالك ي نفتلين جيالك.
اسد بجديه/ها ي حور جبتي الحاجه.
حور بخبث ومكر /كله موجود متقلقيش واصل انا هطلع العروسه علشان ازوقها بنفسي سلام ي عريس .
اسد بضحك ويأس/الله يرحمك ي جاكلين .
في الاعلي ...
في غرفه جاكلين...
كانت تجلس وهي تنظر إلي فستانها بخبث ومكر لتمسك هاتفها لتستمتع باستفزاز أصدقائها فهي ستتزوج من اسد الجوهري الذي يتهافت عليه النساء لتفتحم حور الغرفه بطريقه افزعتها .
جاكلين بغيظ شديد/ايه ي بنتي فيه حد يدخل كده فزعتيني.
حور بغيظ وتوعد/ليه ي حلوه شفتي عفريت ولا ايه.
جاكلين بغيظ/خير عايزه ايه.
حور بخبث ومكر/اسد باشا بعتلك الحاجات دي جايبهم غالين جوي خودي بالك منهم .
جاكلين باستفزاز وهي تسرع الي المراه /ي حبيبي ي اسد دايما علي بالك اتفضلي حطيلي من ماكياجات خطيبي .
الفتاه بجديه/تحت امرك ي هانم.
حور بخبث ومكر/ولسه عاد لما تحطيهم اني مش هروح من بالك واصل .
لتستغل حور انشغالها مع الفتاه لتسرع لتثقب جميع بودره الصراصير علي فستانها لتبتسم بخبث وهي تتدن /بودره الصراصير تخلي العقل يطير هههههه ولسه انتي شوفتي حاجه مبقاش انا حور لو مخربتها علي دماغك ..
لتسرع الي الاسفل تحت ضحاكتها الماكره ..
علي الطاوله ...
سما بابتسامه/كده بتحطني قدام الأمر الواقع قدام اسد عايزنا نتجوز في شهرين بس ي مفتري .
مراد بعشق وسعاده/والله العظيم اني لو قصرت المده اكتر من كده هكون اسعد انسان في الدنيا .
سما بضحك /هههههههه ي راجل.
مراد بعشق /بحبك .
سما بخجل /وانا كمان .
اسد بغيظ /وانا كمان والله ماتحترم نفسك يالا وراعي أن موجود.
مراد بمرح /اسفين ي باشا .
صديقه نيرمين باستغراب /بصراحه ي اسد ي حبيبي الجوازه دي مش متوافقه تماما .
حور بغرور وثقه/والله قولنا كده ي هانم بس بعيد عنك الحمار صعب يفهم وبعدين في مثل بيقولك كل فوله وليها كيال معفن .
اسد بغيظ وهمس /هرزعك قلم دلوقتي ينسيكي اسمك .
حور بغيظ شديد/ابوك راجل وريني كده .
ليغمز مراد ل اسد نظره يفهمها جيدا توحي بنزول امجد البحيري الي الاسفل قد حان الوقت الي صعود الي غرفه مكتبه لمعرفه المعلومات ليستاذن اسد ليصعد الي الاعلي تحت نظراتها الماكره لتصعد وراءه سريعا ..
في الممر الذي يودي الي غرفه المكتب كانت توجد كاميرات مراقبه جعلت جاكلين ترا اسد لكن بذكاءه الخارق قد علم ليبتسم إليها في الكاميرا لتبتسم هي أيضا له وهي تتوقع أنه يذهب الي الحمام لينشغل اسد انشغالها ليذهب سريعا الي غرفه المكتب .
في غرفه المكتب .
كان قد اسرع اسد الي فتح ذلك الاب توب الخاص بامجد بسهوله بذلك الفلاشه وبالفعل قد وصل إلي كل المعلومات ليخبط يده علي المكتب وهو يتوعد الي الاخر بالهلاك ليرسل رساله الي مراد بها كل شي بأن امجد هو وجماعه خارجيه قد اتفقوا علي تفجير المتحف المصري الليله لكن عليه تكمله الليله الي الاخر لتوقع اي قد يحدث ليسرع الي الاسفل من ذلك الطريق المعاكس في نفس اللحظه كانت تسير حور الي غرفتها بغيظ شديد لتبتسم جاكلين بخبث ومكر لتفتعل خطتتها.
من امام غرفه جاكي ..
كانت تسير حور بغيظ شديد فهي تفعل كل مابوسعها لتتدمير ذلك الزواج لتشعر بيها جاكي لتتفنن في استفززاها .
من داخل الغرفه .
جاكي بدلع ودلال وضحك مصتنع /ههههه طلعت قليل الادب اوي ي اسد لا مش كده يا اسد ههههه وانا كمان بموت فيك يروحي حالا هكون في حضنك .
كانت تقف تلك خارج الغرفه وهي تستشيط غضبا وغيظ وغيره لتتحدث بحنق شديد .
/ماتلموا نفسكم عاد انتوا لسه مكتبتوش الكتاب بلا قله حياه قسما بالله الواحد حلال فيكم يبلغ عنكم بوليس الادب حاجه هم ..
لتسير الي الاسفل بعصبية شديده لتصعق بشده وهي ترا اسد يقف مع أحدا أصدقائه لتنظر الي الاعلي بصدمه.
/واه عاد لما اسد اهو امال بنت النطع دي معاها مين فوق لتبتسم ابتسامه خبيثه وهي تتدن .
/الجوازه باظت الجوازه باظت .
لتصرخ بعلو الصوت لينتبه إليها الجميع /خيااااانه ربنا يكون في عونك ي سي اسد محصلتش فانله معفنه متغسلتش باالها شهرين ي اخويا شرفك خلاص اتلعب بيه الكوره .
امجد بغضب وغيظ /ايه الي بتقويله ده ي مجنونه.
حور بغيظ شديد/الي بقوله ي اريل انك بنتك ماشيه علي حل شعرها وملابساك انت والجحش ده العمه ي عني ده ذنب الراجل أنه وثق فيكم ولا كمنه عبيط ي عني تستغفلوه .
مراد بضحك وهو يحاول منع اسد الغاضب عنها/عبيط وجحش ده انتي ليلتك سوداء النهارده .
حور بغيظ واستفزاز/ولا تقدر تعمل بقا انا الي غلطانه انش مش عيزاك تبقا زي النطع ابوها تاخد علي قفاك .
اسد بغيظ وتوعد وهو يدفع مراد/سبني عليها ي مراد هجيب أجلها.
حور بغيظ واستفزاز/سيبه ي مراد اما اشوف اخرتها معاه ايه .
جاكلين وهي تتصنع الرقه والخجل /أسدي.
حور بغيظ شديد/اهي جات رابعه العدويه اهلا ي اختي .
جاكلين بضحك استفزازي وهي تقف أمام اسد /حور صدقت ي اسد اصل كنت حاطه صورتك قدامي ومتخيلاك معايا وجنبي وبنستعد لاول ليله لينا سواء الي هتكون كلها رومانسيه وحب.
حور بغيظ شديد/لا وانتي الصادقه دي كلها هرش وجرب بس اصبري لما المعقول يشتغل .
جاكلين بدلع ورقه /حبيبي يلا نرقص شويه لحد مالماذون يجي .
اسد بخنقه وغيظ لكنه مضطر /يلا ي حبيبتي .
حور بغيظ شديد وهي تعض يدها /اه يامي ي بنت المحروق استني عليا بس .
حسان بغيظ شديد/انتي ي مصيبه حياتي الي امك ماتت وسابتك ليا علشان تتطلعي روحي اتلمي بقت عاد واهمدي .
حور بغيظ شديد/حسان بجولك ايه عاد روح كل جاتوه وحل عن دماغ ابويا أما اشوف اخرتها مع تامر وشيرين دول .
علي الطاوله ...
سما بضحك /ههههه ايه مالك ي حور .
حور بغيظ /مفيش ي سما مخنوقه شويه .
سما بمرح وغمزه/مخنوقه ولا غيرانه بس بصراحه عندك حق اخويا مزز ويستحق انك تغيري عليه .
حور بغيظ وتوعد /خلي ست نفتلين دي تنفعه .
هبه بغرور ورخامه /هاي.
حور بغيظ شديد وهمس /اهي كملت بام الرخامه كلها هيهين ي اختي اهلا.
يوسف وهو يقبل يدها بعشق/قمر يروحي الفستان شيك اوي عليكي .
هبه بغرور واستفزاز /طبعا يروحي مش جاي من لندن لازم يبقا شيك طبعا.
سما بسخرية/لندن مش باين ي عني .
حور بغيظ شديد/سيبك منها عليا النعمه ده تفصيل ام بلبل الي تحت الجسر.
هبه بغيظ شديد/والله مش عارفه ازي اسد يتجوز جاكلين دي بنت مدلعه ومش قد المسؤوليه خالص .
سما باستفزاز وخبث/لانه بيحبها وبيموت فيها .
هبه بغيظ شديد/والله ربنا يهنيهم.
سما بهمس ل حور بضحك /بحب اوي أخرق دمها أصلها كانت بترسم علي اسد قبل ماتتخطب ل يوسف.
حور بغيظ شديد/هي كمان لتخرج ذلك الورقه المكتوبه لتكتب بها ورقه قائمه الي هياكلوا ضرب الجزم زهره خلاص الوليه طلعت خالته براءه يبقا كده نفتلين وهبه أما اشوف اخرتها معاك ي سي اسد لتنظر إليهم وهم يرقصون لتبتسم بخبث ومكر هو ده لتصرخ بفزع وصراخ جعل الجميع ينتبه لها .
/ايه ي جماعه ده مش معقول فيلا محترمه زي دي يكون فيها فئران كده ده فار قد كده في فستان العروسه .
لتصرخ جاكلين بفزع لتسرع في خطواتها لتسقط أرضا علي وجهها تحت ضحكات الجميع .
حور بضحك شديد /هههههههه وقعت زرع بصل .
بعد وقت ....
امجد بقلق/ها ي حبيبتي عامله ايه دلوقتي .
جاكلين بتعب وصراخ وهي تود تقطيع وجهها وجسدها من الهرش /مش قادره ي بابا جسمي كله بياكلني .
حور بخبث ومكر وهي تثقب عليها المياه بغزاره/والله ي بنتي حاسه بيكي الجرب يعمل اكتر من كده والله .
جاكلين بصراخ /كفايه مياه موتني .
حور بغيظ/انا الي غلطانه اني بحاول اطفي نار الجرب الي جواكي .
امجد وهو يحملها الاعلي /تعالي يروحي تجهزي من تاني عقبال المأذون مايجي.
اسد بابتسامه ساحره/عملتيها ي مجنونه ارتاحتي كده .
حور بضحك ومرح/هههههه ارتاحت جوي جوي .
مراد بجديه /اسد عايزك .
حسان باستغراب /والله مش عارف ظابط زي اسد باشا يتجوز البت دي هي وأبوها سبحان الله ي بت ي حور عمري مرتحتلهم حسياسهم هيضيعوا مستقبله .
حور باستغراب وهمس /اسد يبقا ظابط غريبه محستش بكده خالص علي العموم انا لازم اتصرف لتصعد الي الاعلي .
مراد بجديه /اطمن المتحف المصري اتامن بالكامل وكله تحت السيطره .
اسد بغيظ وتوعد/مستني بعد ماكل ده يخلص واشوافه كده وهو متكلبش بعد مايعرف أن كل ده كان فخ ووقع فيه ومش اسد الجوهري الي يضحك عليه .
بعد مرور بعد الوقت ...
كانت تنزل حور بغرور وثقه من غرفه امجد وجاكلين بعدما أخبرتهم بكل شي ليشعر امجد بالغضب الشديد ليأخذ جاكلين ويخرجون من الباب الخلفي وهو يتوعد أنه سيرد علي ذلك الخساره الفادحه له .
علي الجانب الآخر...
كان يقف اسد وهو يحاول الوصول إليهم لما كل التاخير ليغتابه القلق الشديد .
حور بثقه وغرور /متدورش عليهم هما مشيوا.
اسد بصدمه شديده /هما مين دول الي مشيوا .
حور بغرور /جاكلين وأبوها بعد ماقولتلهم الحقيقه.
اسد بصدمه تكاد تقتله /حقيقه ايه مش فاهم .
حور بغرور وثقه كأنها فعلت إنجاز/الحقيقه الي انت مخبيها ي اسد انا مش هسيبك تتضيع نفسك انا عرفتهم انك ظابط وقولتلهم أنهم مش مناسبين ليك وهما بصراحه تفهموا الموضوع ومشيوا وأبوها قال إنه هيوصلك سلامه .
اسد بصدمه شديده /ي نهار اسود ي نهار اسود وديني مهسيبك ي حور الله لما اجيب خبرك .
الشاويش بفزع /الحق ي اسد باشا فيه انفجار كبير حصل في المول التجاري الدولي.
اسد بغضب جحيمي/اهو سلامه وصل ي اختي وصل سلامه انا خلاص هترفد من شغلي وهبقا صايع بسببك اشوف فيكي يوم ي حور امشي قدامي امشي .
حور بخوف وغيظ /طيب طيب .
عند المأذون ..
اسد بغضب/اكتب ي سيدنا الشيخ كتابنا انا والمصيبه دي .
حور بغيظ شديد/نعم ي اخويا ليه عيله ملهاش لازمه ولا ايه انا مش موافقه ي سيدنا الشيخ .
الماذون بجديه/لا يجوز ي اسد بيه العروسه مش موافقه .
اسد بغيظ شديد وهمس /ي سيدنا الشيخ دي بت هبله ومش فاهمه حاجه وعايزه تعاند وخلاص من فضلك اكتب الكتاب .
الماذون بجديه/مينفعش ي اسد باشا مينفعش اقول لا يجوز وارجع اقول يجوز.
حور بمرح وضحك /ههههه خلاص نجيب الخاله نوسه ترجع تقول يجوز.
اسد بغضب جحيمي وهو يشد اجزاء مسدسه تحت صدمه الجميع مما يحدث ليقترب منها بهمس.
/قسما بالله لو موافقتش دلوقتي لكون مخليكي تقضي عمرك كله في السجن انا خلاص هترفد من شغلي ومبقتش باقي علي حاجه هقول في الاداره انك انتي كنتي مشتركه مع امجد وعملتي كل الحوار ده علشان تخليه يهرب ايه رايك .
حور بغيظ شديد المأذون /جرا ايه ي راجل ماتكتب حد قالك اني مش موافقه .
(بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينهما في خير)..
حور بابتسامه وغمزه /مبروك ي بعلي .
اللواء محمد بحده /اسد باشا اتفضل معانا انت متحول للتحقيق ي عريس .
اسد بغيظ شديد /ي افندم اسمعني .
حور وهي تمسك في اسد بغيظ /جرا ايه انت رايح فين ي اسد.
اسد بغيظ شديد/رايح اصيف في مارينا 17سنه كده وهاجي .
حور بحماس /طب خدني معاك والنبي .
اسد بغيظ شديد/يلا ي سياده اللواء يلا انا الي كنت ناوي اشوف امجد وهو متكلبش اديني انا الي اتكلبشت يلا حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي بعيده .
حور بضحك ومرح/ههههه سو ي سو حبيبي حابسوه سو ي سو حبيبي حابسوه ههههه هجبلك عيش وحلاوه ي اسد...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد) اضغط على أسم الرواية