رواية روح السيف الفصل التاسع والاخير بقلم منة محمد
رواية روح السيف الفصل التاسع والاخير
احمد: نور اخت سيف حبتها اووي
روح: من تلات ايام حبتها
احمد: حب من اول نظره بقه وبعدين انا عمري مافي بنت دخلت حياتك
روح: مممم قولتلي مخطوبه
احمد: ااه
روح: طب سبلي الموضوع ده
احمد: ايه هتخليها تفشكل ولا هتوقعي مابنهم ولا هتقتليهم هما الاتنين
روح: ايه ياعم قاعد قدامك رائيس عصابه
احمد: انتي بتقولي فيها
روح: نعم
احمد: لا ولا حاجه ياكبير يلا طيري انتي بقه
روح: اده ياربي ماما مخلفه واحد علي القهوه
احمد: نينينينينيني
بعد اسبوع
شات علي الوتس
روح: نوري
نور: ايه ياقلبي
روح: ممكن نتقابل في كافيه****
نور: هلبس حالا
روح: اشطا يازميلي
في الكافيه
روح: ايه ياقلبي عامله ايه معلش لو اتاخرت عليكي
نور وهي بتحضنها ابداا والله عامله ايه
روح: بخير بس عايزه اتكلم معاكي
نور: اتفضلي
روح: اخويا بيحبك يانور
نور: احم وانا مش بفكر في المواضيع دي انا اسفه
روح: طب ممكن تقوليلي ليه وبعدين دي سنه الحياه مش نفسك تبقي ام طيب
نور: مش عارفه بس انا اتخنت مره وكلهم شبه بعض وحكتلها الي حصل
روح: صوابعك مش زي بعضها ياحبيبتي فكري في المستقبل وعيشي حياتك وسنك حبي واتحبي وعيشي بقه
نور بعياط: انا بجد تعبانه اوي ياروح ومش عارفه اعمل ايه
روح: ياروحي متعيطيش ربنا مش بيسيب حق حد ابدا واعرفي ان حقك هيرجعلك
نور: انا نفسي اشوفه عايزه اطلع غلي يمكن ارتاح
روح وهي بتحضنها: متزعليش ياقلبي
نور بصدمه: انت
حازم الي سابها يوم كتب الكتاب
حازم: كان رايح يمشي
نور بغضب ومسكته وضربته بلقلم: استني عندك ياحيو*ان ياكل*ب ياغشاش هو ده ياروح هو ده
روح: بقه تضحك علي بنات الناس يا ابن ال 🐕 وتسبهم في اجمل يوم في حياتهم
حازم: انتو بنات وانا مش برد علي حريم
روح: لا يسطا مااحنا زي بعض اتكلم عادي
حازم: ياانسه عيب كده الناس بتتفرج
الناس: ايه قله الزوق دي ده كافيه محترم اطلعو براا
روح: الو يا سيف تعال بسرعه علي كافيه******بسرعهه
روح: والله ماهسيبك ده انا مصدقت امسك حد من شعره ارتاحتي شويه يانوري
#post_posts
نور: اوي اوي ياصحبي بس مكسوفه اوي اننا اطردنا من الكافيه ده وانا بحبه اوي
روح: ولا يهزك شعره
حازم ياانسه عيب كده انا راجل محترم عيب اوي لحد كده وسعو بقههه وجاي يمشي
روح: مستكو جامد وربطت حبل عليه وفي رجله ووقعته علي الارض والناس كلها اتلمت
سيف: نور روح في ايه انتو كويسين ومين المتخرشم ده
روح: الاستاذ ده الي ضحك علي اختك
سيف: اومال وشه فين ونزل فيه ضرب بقه تضحك عليها وتسرقها منك لله انت مكانك هيبقا في السجن لانك ضحكت عليها ولانك سرقتها يلا قداميي
حازم: وربنا لاوريكو
سيف: يلا ياحبيبي قدامي
سيف لروح: معلش ممكن تروحو انتو
نور وروح: تمام خلي بالك من نفسك
في القسم
سيف: ازيك ياسطا عامل ايه
علي: ايه ياسوفه اخبارك ايه
سيف: بخير الحمد. لله انا جايلك عايز ابلغ علي الاستاذ ده
علي: شكله متشلفط ليه كده مين ده
سيف: انا اسف بس بطلع غلي وغل اختي فيه
(علي يبقا صاحب سيف وظابط وبيحب سيف اوي)
علي: اااه ده الي سابها في كتب الكتاب وكان سارق دهبها
سيف: اه شوفت لا وانا اصلا الي كنت جايب الدهب علشان الاستاذ مكنش حلته حاجهه
حازم: سبوني امشي وخدو الدهب ونبي سبني امشي
علي: ياعسكري عسكري
العسكري: خد الاستاذ ده قعده في اوضتي وانا جايلو واوعا يهرب منك
عسكري: تمام ياعلي باشا
سيف: هتعمل ايه فيه
علي: كل خير المهم سيبك انت حبيت امتي ياخويا واتخطبت فجاه كمان
سيف: اهو عادي بقه كل حاجه جت بسرعه
علي: ربنا يهديلك الحال
سيف: همشي انا بقه وشوف شغلك
علي: اشطا يابا سلام
عند روح ونور
نور: ياااا انا مبسوطه اوي انه هيتعاقب علي الي عمله انا اه مضايقه اني معرفتش اختار صح من الاول بس الحمد لله انه هيتعاقب علي الي عمله
روح: ياحبيبتي زي مافي الوحش فيه الحلو المهم مبسوطه دلوقتي
نور: اوي اوي
روح: ربنا يجعل البسمه في وشك
نور: يارب ياروح قلبي
روح: بس عايزاكي تفكري بخصوص احمد
نور بتوتر: هحاول
بعد شهرين
سيف: الو ايه ياحبيبي عامل ايه
علي: بخير الحمد لله انت اخبارك ايه
سيف: تمام الحمد لله
علي: بقولك انا عازمك علي فرحي اخر الشهر وتجيب خطبتك معاك واختك
#post_posts
سيف بحزن: تمام
سيف في باله: ياااااا الايام جريت ياروح يوم فرح صحبي هو نفس اليوم الي هنسيب بعض فيه ياترا ممكن تكوني بتحبيني زي مابحبك
عند روح:
روح: بحبك اوي ياسيف مش عارفه ازاي هسيبك وانا اتعلقت بيك اوي معقول تكون بتحبيني زي مابحبك
والايام بتجري وهما دماغهم شغاله ان هيجي يوم وهيشيلو الي بيربطهم ببعض
سيف: عامله ايه ياروح
روح: ازيك ياسطا
سيف: بقولك ياقلبه في فرح واحد زميلي كده وعازمنا تعالي انتي واحمد بقه
روح: امتي
سيف: الاسبوع الجاي يوم الاربع
روح: احم ده نفس اليوم الي هنقول فيه لاهلنا اننا مش هنكمل سوا
سيف: معلش اجليها يوم انتي مستعجله اوي باين
روح: لا طبعا قصدي اه بص سلام
سيف: تمام
روح: احمد حمادهه
احمد: يبنتي بلاش كلمه حماده دي مبحبهاااااش
بقلمي menna moharam
روح: احمد حماده
احمد: مبحبهااااااش
روح وهي بطلع لسانها: احمد حماده
احمد: يابنت المستفزه
ام روح: سمعتك ياحيو*ان
احمد: حبيبه قلبي وطلع يجري
ولف وشه لروح: مقولتيش كنتي عازاني في اي
روح: فيه فرح واحد صاحب سيف
احمد: في جاتوه واكل
روح: اكيد متنساش علبه بقه علشان نحط فيها
احمد: ده هي تروح واحنا لا
روح: جدع اجهز بقه علشان هي يوم الاربع الي جاي
احمد: تمام ياسطاا
عند سيف
سيف: نور
نور: ايوه ياسوفه
سيف: عندي فرح بتاع علي وعازمك ابقي اجهزي بقه
نور: تمام روح جايه
سيف: اها جايه هي واحمد
نور: احمد
سيف وهو بيقلدها: اه احمد
نور: امشي يامستفزز
يوم الاربع
الصبح في الجامعه
روح مع نفسها: سيف مش هتحضر التخرج بتاعتي ياترا انت فين
سيف:انا وراكي اهو
#post_posts
روح: اده سيف مبسوطه انك جيت تعال بقه
سيف: مبروك انا فرحانلك جداا يااحلي روح
روح: انا مبسوطه جدااا
نور: احم احمد عامل اي
احمد ببرد: كويس انتي اي الي جابك. هنا
نور: جايه احضر تخرج اختي انت مالكك
احمد: عن ازنك
نور: علي فكره انا سنجل بائس زيك
احمد: احلفي
نور: اه والله ومش مخطوبه اصلا وكنت بقولك كده وخلاص وحكتله الي حصل
بقلمي/ menna moharam
احمد:في خبرين احلي من بعض انهارده
نور: مممم اي هما بقه
احمد: تخرج روح وان امي عامله محشي
احمد: يابنتي استني خدي هقولك بس يانور مالها دي
بليل في الفرح
روح ونور وهما في الكوافير
روح لنور: شكلي حلو
نور: اجمل بنت شوفتها طب انا شكلي حلو ولا ايه
روح: قمر 14 والله
نور: طب يلا سيف برا بيرن
عند احمد وسيف
احمد لسيف: الحق مين دول دول شبه روح ونور بس هما احلي
سيف وهو متنح: اه ياسطا ده هما اصلا
احمد: ده دخلو عبدو طلعو نانسي
سيف: هههههه لو سمعوك هتبقا كفته
سيف لروح: مش عارف اشيل عيني
روح: ونبي
احمد لنور: ايه القمر
نور: بس يااحمد سيف واقف
احمد: الله اول مره احب اسمي كده
#post_posts
عند روح وسيف
روح: شوف الواد بيسبلها ازاي
سيف: اروح اولع في اخوكي دلوقتي
روح: بيحبها وهي بتحبه
سيف: وانتي
روح: وانا ايه
سيف: مش بتحبي
روح: لا طبعا وانت
سيف: لا طبعا برضوه
(والاتنين كدابين طبعاا)
سيف: مايلا بقه يااحمد ولا هتبات هنا بتسبيلتك دي
احمد: سيف انا بحب اختك وعايز اتجوزها
سيف: عيني عينك كده طب هات اهلك وتعال
احمد: وحياه حماتي
سيف: وحياه حماتك
نور بكسوف احم يلا بقه
في الفرح بتاع علي
سيف: الف مبروك يززميلييييي
علي: الله يبارك فيك عقبالك بقه بعدي علطول انت وروح
سيف: بص لروح ان شاء الله
روح: مبروك ياقمر
العروسه: حبيبتي الله يبارك فيكي عقبالك
بعد شويه
الكابلز يتفضلو علي المسرح للرقصه
علي لصاحب الديچي
علي: ممكن المكريفون لو سمحت
علي: سيف تعال غني ونبي الاغنيه الي انت بتحبها نرقص عليها سلو
سيف باحراج: لا طبعا ياعم انت بتهزر
علي: علشان خاطري ده فرحي يعني
سيف: ممم تمام
احمد: تسمحيلي بلرقصه دي
#post_posts
نور بكسوف: تمام
سيف: تيجي نرقص سوا زي العيال دي
روح بسرحان: هههه موافقه
سيف وهو بيغني : حبيتك يوم ما اتلاقينا لما حكينا❤
أول كلام❤
حبيتك واحلف على ده تسمع زيادة❤
ده انا مش بنام❤
روح : حبيتك يوم ما اتلاقينا (آه) لما حكينا❤
أول كلام❤
حبيتك واحلف على ده تسمع زيادة❤
ده انا مش بنام❤
سيف: الناس في عيني حاجة وانت حاجة ثانية❤
عندك مشاعري حتى خذها وإسألها❤
أنا صعب أعيش حياتي وانت لحظة بعيد❤
روح: إحساسي بيك في وقت ضعفي قواني❤
كانت حياتي ناقصة جيت تكملها❤
فرحة لقايا بيك بتبقى زي العيد ❤
روح وسيف: فاقو علي تسقيف المعازيم
روح بسرحان: احم صوتك حلو اويي
سيف: وانتي كمان صوتك كان حلو اوي
سيف: انا بحبك ياروح
سيف: من اول ماشوفتك وانتي شدتيني كده
سيف: شقاوتك حركاتك كلامك كل حاجه
روح بدموع: انا بحبك اكتر وكنت خايفه اوي لتكون مش بتحبني
سيف: انا كنت هتجوزك برضاكي او غصب عنك ده انا حدت اسامي العيال لين ولؤي
روح: لا مش عايزه الاسامي دي فرح وسليم احلي
سيف: لا وانا هسمي لين ولؤي يارووح
روح: مش كفايه خلتني اتخطبلك
سيف: بمقاطعه وتقليد بلعافيه وانا دوري ايه في الموضوع ده
روح: والله انت كمان بتتريق عليااااا ايه رايك كلمتي هي الي هتمشي بقهه
سيف: علي جثتي
علي: ربنا ياخدك ياسيف بوظت الفرححح
بعد سنه
روح: مش قولتلك ياسوفه كلمتي هي الي هتمشي هيهيهيهي
سيف: بحبك
روح: بس بتكسف
تمت..النهاية
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية روح السيف"اضغط علي اسم الرواية