رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها البارت التاسع 9 بقلم جاسمين محمد
رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها الفصل التاسع 9
صباح يوم جديد
ياسمين صحت زي كل يوم توضت وصلت وطلعت تفطر
امل: صباح الفل والياسمين
ياسمين: صباح الورد ياست الكل عايزه افطر عشان امشي
امل: تعالي الاكل هو حهزتو بس ادخلي صحي منه
ياسمين: حاضر
ياسمين: منه احلقي بسرعه
ياسمين: قومي بس مش بهزر الحقي تعالي شوفي في اي بر
منه: ياسمين بطلي هزار وطفي النور وطلعي عايزه انام
منه قامت تجري علي بر
منه: ماما في اي
امل: بتبص لمنه وياسمين اللي هتموت من الضحك وتضحك
منه: عبو شكلك ياشيخه وطلعت تجري ورها ياسمين
ياسمين: هههههههه خلاص خلاص سماح يابرنس والنبي
منه: والله مانا سيباكي وطلعو يجرو وره بعض
امل: بس خلاص بقا يلا افطرو عشان ياسمين تمشي
ياسمين : اه والنبي يلا مع اني مش عارفه ليه قلبي مش مطمن وحاسه هيحصل حاجه النهارده
امل: حاجه اي ياروحي
ياسمين: مش عارفه والله ياماما بس مش عارفه ليه قلبي مقبوض
امل: ان شاءلله خير اهدي بس
ياسمين: يارب يلا نفطر عشان امشي
امل: يلا
منه: ماشي هسيبك بس لم تيجي حسابنا بعدين
ياسمين: هههههه طيب يام لسان يلا
ياسمين قعدت فطرت وقامت مشت علي الشركه
عمر قام لبس ونزل يفطر
احمد: اي ده انت مش رايح الجامعه
عمر: لا رايح الشركه النهارده
احمد: ليه كدا في حاجه دانت مش بتروح غير لم اطلب منك
عمر: عادي بس يلا نفطر ونمشي
احمد: يلا
في الشركه
احمد: طيب متحني حبه
ياسمين: احمد انت لو بجد ملمتش نفسك وربنا همسح بيك الشركه دي
احمد: تعملي اي ياروح طنط انتي نسيتي نفسك ولا اي يابت انتي متلمي لسانك هو انا عشان ساكت تزيدي ولا اي
ياسمين: ده انت اللي لو متلمتش وحيات امي ياحمد لخلي الشركه كلها تتفرج علي اللي اعملو فيك
عمر: متوطي صوتك وانتي بتكلمي اسيادك يابت انتي
ياسمين: اسياد مين ياحلتها انت وهو
عمر: احنا بقا علي اخر الزمن واحدها جاهلها زيك تعلي صوتها علينا ولا اي
احمد المصري هو ومصطفي كانو دخلين من باب الشركه وسمعو الصوتهم العالي طلعو يجرو
احمد: في اي ياعمر انت واحمد وياسمين
احمد: االاستاذ ياسمين ياعمي بتعلي صوتها علي وبتقولي اني لو مسكتش هتفرج علي الشركه وهتمسحها بي
احمد: وانت عملتلها اي
احمد: ده كله عشان بقولها تخلي حد يبعتلي فنجان قهوه علي مكتبي
ياسمين: وربنا محصل ياستاذ احمد
احمد: انا واثق فيكي يا ياسمين وعارف انك مستحيل تتكلمي كدا عشان فنجان قهوه
عمر: يعني انت بتصدق كلام واحدها جاهلها جي من الشارع وبتكدب ابن اخوك
مصطفي: عمر دي مش جاهلها دي في كليه علوم واخر سنه ليها السنادي ومش جي من الشارع دي محترمه مش صايع زي ناس وبصل لساره
ساره: انت بتبصلي ليه يامصطفي متلم نفسك ولا انت عايز تدافع عن السنيورها اصلا هي من ساعه مجت وانت وعمي عملين تدافعو عنها وبتكدبو اي حد هي عملالكم اي
عمر: اه يامصطفي هي بتعمل معاك اي انا صحبك وغمزلو
ياسمين: راحت عند عمر وضربته بالكف
ياسمين: انا اشرف منك ويااك اسمع اسمي يتنطق علي لسانك مش كل اللي انت تعرفهم زباله يبقا الباقي زباله ياستاذ عمر ولو علي الشركه فانا سيبهالكم ومش هقعد فيها ثانيه تاني سلام عليكم
احمد: عمر انت ومصطفي واحمد تيجو علي مكتبي حاله وانتي ياساره تروحي البيت ومشوفكيش هنا في الشركه تاني
ساره: بس ياعمي
احمد: انا قولت علي البيت
في المكتب
احمد: احمد انت عشان ابن اخوي فمش هطلبلك الشرطه هتمضي علي ورقه الاستقاله وتعتزر لياسمين ومشوفش وشك هنا تاني
عمر: انت بتقول اي يابابا
احمد: انت تسكت خالص لحد مخلص معا
احمد: بس ياعمي انا معملتش حاجه
احمد: احمد انا بشوف كل يوم وانت بتغلس عليها وهي مش بتتكلم انا بشوف كله في كامرات المرقبه بس لحد كدا وكفايه يلا اطلع من الشركه بس تطلع تجهز كل حاجه تخصك وانا ربع ساعه واجي مكتبك
احمد سابهم ومشي
احمد: وانت ياستاذ عمر فين تربيتي ليك انا ربيتك عشان تهزق بنت ولا اي فين عمر اللي مش بيستحمل يشوف بنت حد بس بيكلمها كلمها اي حصلك قولي
عمر: يعني عايزني اشوف واحدها جاهلها زيها بتهزق ابن عمي وسكت
احمد: لا والله من ايمتا ده دانت مش بطيقه ولا هو بيطيقك وعلي فكرا هي زي ما مصطفي قال هي في اخر سنه في كليه علوم وطلعها كل سنه بمتيازه يعني ممكن تبقا دكتوره فيها وتبقا زيك زيها
عمر: هي كدابه وبتضحك عليكم ساره سالت في المنطقه اللي قاعدها فيها وعرفت انها مش متعلمه
احمد: عارف ليه سالت ولقت كدا لان هي مفهم اهلها انها مش بتتعلم لان والدها ميت وهي اللي بتشتغل وتصرف علي اخواتها وامها ولو عرفو انها بتتعلم مكنوش خلوها تشتغل عشان تذاكر وبسم الله ماشاء متفوقه في شغلها وفي تعليمها وبميت راجل
عمر: بس انا مكنتش اعرف ده كلها وكنت بصراحه عايز
احمد: كنت عايز تنتقم منها لانها يعتبر البنت الوحيدها اللي معبرتكش مع ان كل البنات بتتمنا تبصلهم بصه واحدها بس ياسمين غير الكل ياعمر مش كل البنات زي اللي بتشوفهم
مصطفي: عارف ياعمر انت كنت اخوي وصحبي بس بعد اللي قولتها انا مش عايز صحوبيتك دي ولا عايز اعرفك يلا سلام
احمد: عاجبك كدا اديك خسرت صحبك وانا هتخسرني اكتر بنت اعتبرتها بنتي بس مش بسببك اخسر ياعمر وهي مش هخليها تسيب الشركه وانت واحمد هتيجو تعتزرو ليها
عمر: بس
احمد: مافيش بس يلا
احمد وعمر طلعو من المكتب وولقو ياسمين طالعها نادم احمد عليه
احمد:ياسمين انتي رايحه فين
ياسمين: خلاص ياستاذ احمد اسفه مش هقدر افضل في الشركه تاني
احمد: هتفضلي وهم هيمشو
ياسمين: مينفعش دي شركتهم هم انا واحدها من الشارع مينفعش افضل في مكان اسيادي سلام عليكم
عمر: ممكن تفضلي وانا بجد اسف علي اي كلمه قولتها
ياسمين: ولا اسف ولا حاجه بعد ازنكم لاني مش هقدر افضل بجد
احمد: لو سيبتي الشركه انا مش هكلمك طول حياتي وتنسي انك كنتي تعرفيني وهرجع اشرب سجاير
ياسمين: لع مش هتشرب وحياتي عندك
احمد: اقعدي وانا مش هشرب
ياسمين: تمام بس مش هقدر اكمل النهارده ممكن اروح واجي بكرا
احمد: تمام خلي عمر يوصلك
ياسمين: لا شكرا انا هروح الوحدي
عمر: ممكن اروحك
ياسمين: بس
عمر: ممكن
ياسمين: طيب بعد ازنكم يلا
عمر طول الطريق عمال يبص لياسمين وهي قاعدها ساكته وبتبص من شباك العربيه وساكته لحد موصلت البيت
ياسمين: بس هنا شكرا لحضرتك
عمر: انا اسف
ياسمين: خلاص حصل خير اتفضل
عمر: بتعرفي تعملي شاي حلوه
ياسمين: شاي
عمر: اه هو في احل منه بتعرفي
ياسمين: اه
عمر:اشطااا اركن العربيه وجي وراكي
ياسمين: تمام
عمر ركن العربيه وطلع وقعد اتعرف علي اهلها وهم اتعرفه عليهم
منه: بس مكنتش اعرف انك متواضع كدا يادكتور
عمر: يابنتي بصي لازم ابان قدامكم شديد بس انا غلبان خالص
منه: غلبان اوووي اووي صح
عمر: اه اووي اوووي 😂😂😂😂
فضلو يهزرو واحمد حب اهل ياسمين وجاله مكالمه فستاذن ومشي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها) اضغط على أسم الرواية