Ads by Google X

رواية حب عفوي الفصل الاخير بقلم سامية احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية حب عفوي الفصل الاخير بقلم سامية احمد

 رواية حب عفوي الفصل الاخير

 *في مكتب ناصر *
ناصر /عاوزكم تفهموا كويس ان اهلكم غلطوا ولازم ياخدوا العقاب بتاعهم عشان مايكرروهاش تاني وانتوا اكيد عاوزينهم يتغيروا للأحسن مش كيدا
نور /امم
ناصر وهو بيحضن نور /يا حبيبتي ماتخافيش هما هيكونوا بخير وانتي هتروحي تزوريهم وانشاء المده مش هتطول وانا جنبك وسيف جنبك وكلما معاكي مش هتحسي ان ناقصك حاجه ابدا
نور /عندك حق يا جدو عشان ارواح الناس مش لعبه
ناصر وهو بيحضنها /مبسوط قوي انك بتفكري بالعقلانية دي انا فخور بيكي جدا
نور /وانا بحبك جدا
ناصر /طيب يلا يا حبيبيتي اطلعي استريحي عشان نروح ل لؤي بكره
نور /حاضر
(طلعت نور )
ناصر /سيف
سيف بإنكسار/امم
ناصر /ما تزعلش علي واحده زباله زي دي دي متستهلاكش خالص
سيف /بس انا بحبها يا جدو
ناصر /عارف انك مش سهل تنساها بس حاول
سيف /حاضر يا جدو هحاول انساها
ناصر /اطلع استريح شويه يابني
*تاني يوم الصبح *
ريماس وهي بتصحي فارس
ريماس /قوم يلا مش نمت
فارس وهو نايم /همم
ريماس /قومي يا بابا يلا النهارده طلع
فارس وهو بيصحي ويبص في الساعه /دي الساعه لسا ٧بتصحيني ليه ريماس /عشان تمشي
فارس/ريماس بطلي جنان ونامي
ريماس /لإ مش هنام
(فارس مردش عليها وخذها في حضنه وكمل نوم
ريماس طبعا كانت بتحاول تبعد بس هو كان ماسكها جامد فنامت واتخرست😂)
(بعد ٣ايام كان لؤي خرج من المستشفي و نور كانت بتروح كل يوم اقعد معاه اليوم كله وكان علاقتهم بتتطور بشكل كبير جدا ولؤي كان خلاص ايقن حبه لنور بس كان خايف يقولها ترفضه .
وكان سيف خلاص عرف واتأكد ان مياده متستاهلوش وانه لازم يدور علي حب حقيقي ويكمل حياته.
اما بقي فارس وريماس فكانت ريماس مش راضيه انها تسامح فارس علي قلته ثقته فيها ولا علي الطريقه اللي اتجوزها بيها
وفارس كان خلاص اتأكد انه بيعشق ريماس وجنونها واستحاله يقدر يعيش من غيرها فعشان كيدا كان دايما بيحاول يخليها ترجع تثق فيه وتحبه بس هو كان عارف انها عشان ترجع زي الأول الموضوع هياخد شويه وقت بس كان علي أستعداد انه يفضل مستنيها العمر كله.
اما بقي محمود وهيام كانوا اتجوزا خلاص وكل واحد عرف انه ميقدرش يستغني عن التاني.*في المصحه*
نور بنفاذ صبر /انا خلاص زهقت
لؤي /يا سيتي انا مش هاخد علاج هو كل يوم طعمه وحش
نور /لأ ما هو انت مش صغير عشان تقولي طعمه وحش
لؤي بخبث /ولو خدتوا كل يوم من غير ما اقول لأ تعملي ايه
نور /اللي انت عاوزه
لؤي بمكر /اي حاجه اي حاجه
نور ببراء /امم
لؤي /طيب هاتي هاخدوا حالا
(ابتسمت نور لمرحه المعتاد حتي وهو تعبان )
لؤي/ديلوقتي اطلب طلبي
نور /تؤتؤ
لؤي /انتي هتعيش ولا ايه
نور بغمزه /طلب قدام طلب
لؤي /قصدك ايه
نور /فاكر اما جيت معايا الحفله
لؤي بتذكر/امم
نور /ساعتها اتراهنا اني لو طلعت جميله هتنذفلي طلب وساعتها مقولتيش ايه هو طلبي ولا انت نفذته
لؤي /يا بنت ال
نور /يا بنت ال ايه كمل كمل
لؤي بحب ومرح /يابنت قلبي
نور بحرج وارتباك/انا لازم امشي عشان اتأخرت قوي
لؤي /انتي بقيتي وشك احمر كيدا ليه
نور وهو بتاخد شنطتها /سخنه شويه همشي
لؤي وهو بيضحك لأنه عارف انه حرجها /طيب متتأخريش بكره
نور وهي بتمشي /حاضر
(نور مشيت )
لؤي /بحبك بكل حلاتك
بقلم /*ساره محسن**عند ريماس *
(ريماس كانت بتكلم مامتها في الموبايل لأنها لسا مسافره )
ريماس بتزمر طفولي /يا ماما هتيجي امتي بقي
هناء /انا قاعده مع خالتك شويه لأنها تعبانه قوي
ريماس /سلميلي عليها وحشاني قوي
هناء /وانتي عامله ايه مع جوزك
ريماس بكذب /كويسين كويسين قوي يا ماما هو بيحبني وانا بحبه وهو بيعاملني كويس قوي يا ماما
هناء /ربنا يخليكم لبعض يا بنتي سلام بقي انا هقفل عشان اعطي لخالتك العلاج
ريماس /طيب سلام
(قفلت ريماس مع مامتها وفجأه الباب اتفتح وكان فارس )
ريماس بخضه /انت ايه اللي جابك هنا يا جدع انت
فارس وهو بيقعد /وحشتيني
ريماس بفرح مكتوم /وحش ياكلك
فارس بزعل مصتنع /اهون عليكي
ريماس /يعني
فارس /مش ناويه ترجعي بيتك بقي ولا ايه
ريماس بإستفزاز /انا في بيتي وانا قلتلك عاوز اطلق
فارس وهو بيبص لريماس
فارس إستفزاز /انا بفكر ا في كيدا برضوا اوا صراحه اول مره اشوف واحده لسا متجوزه قريب لابسه باندا في الشقه
ريماس وهو بتقرب علي وبصوت عالي/وانت ايه اللي غاصبك بقي يا استاذ
فارس /ما انا لسا قايل اني شكلي هعيد نظر في الجوازه دي
ريماس /دي انا كنت اموتك
فارس وهي بيحضن ريماس /طيب يا بنت الناس ما نرجع لبعض
ريماس وهي بتبعد عنه /دي بعينك
(ريماس دخلت قوضيتها وقفلت في وش فارس الباب )
فارس /يا رب انا مرزوق بالمجانين😂
 ريماس /سمعاك علي فكره
فارس /قاصدي اسمعك اصلا 😂
*في القصر *
ناصر /هي ريماس برضوا مش راضيه تصالح فارس
نور /قاليتلي انها هتربيه الأول
ناصر يضحك/بقي حد يصدق ان حفيد ابليس يحصل فيه كل دي من حته بت مفعوصه زي ريماس
نور /ريماس مش اي حد رغم انها بتحبه بس كرامتها فوق كل شئ
ناصر /انا بفكر اقولها كفايه كيدا علي الواد
نور /رغم انه صعبان عليا بس يستاهل
ناصر /سيبك من موضع فارس و ريماس وخلينا في موضوعك انتي
نور بإرتباك/موضوع ايه
ناصر بدون مقدمات /انتي بتحبي لؤي صح
نور بخجل /امم
ناصر بضحك /كنت عارف  وهو كمان بيعشقك مش بيحبك بس
نور بزعل/هو بيحب سوزي
ناصر /لأ مش بيحبها هو بيحبك أنتي
نور بتحمس /هو قالك
ناصر /مش محتاج يقولي هو باين لواحده
نور /تفتكر
ناصر /ايوا افتكر
نور بفرح وهي تطبع قبله رقيقه علي خد جدها /انا طالعه بقي
*عند فارس وريماس *
(كان فارس بتفرج علي الصور اللي متعلقه عند ريماس وشاف صورها من باباها وماميتها وشاف اد ايه هما مبسوطين وجمال
فارس حس بالنقص لأنه مش عايش مع عيلته الحقيقه
ريماس كانت خارجه عشان تشرب شافت فارس قاعد زعلان وعلي وشك العياط وهي اول مره تشوفه بالحاله دي )
ريماس :مالك يا فارس زعلان ليه
فارس /اقولك علي سر ماحدش يعرفه
ريماس بترقب /قول
فارس/ممكن كتير يكون شايفيني اني قاسي وماعنديش رحمه مع حد و واحد بيعامل اهله بطريقه مش كويسه بس الحقيقه انهم مش أهلي الحقيقين لأني متبني انا يتيم ازاي لأهل انهم يسيبوا ابنهم كيدا
ريماس وهو بتاخد فارس في حضنها /يمكن ظروفهم مش كويسه
فارس /ماه ما كانوا ظروفهم ايه ازاي يجيلهم قلب انهم يسيبوا ابنهم ازاي
ريماس /متزعلش انا شايفه ان ربنا ربنا رزقك بطنط صفاء واونكل عصام وجدو كتعويض عن اهلك وهنا بيحبوك قوي
فارس /انا كرهت كل العائلات فعشان كيدا بعاملهم كيدا
ريماس بتفهم / مش هينفع كيدا هما بيحبوك وانت لازم تقدر حبهم واهتمامهم ليك كل السنين دول ولازم تبقي حنين عليهم الفتره دي خصوصاً ان لؤي بعيد عنهم الفتره دي ماتحسسهومش بالنقص زي ما هنا كانوا بيعاملوك زي لؤي واكتر شويه كمان عشان مايحسوسكش بيه
فارس بتفكير /عندك حق
ريماس بإبتسامه /طيب يلا بقي عشان ننام الوقت أتأخر
فارس/تصبحي علي خير
ريماس /وانت من اهله
*تاني يوم *(صحيت ريماس لاقت نفسها نايمه في حضن فارس )
ريماس بصوت /يالهوي ايه اللي نيمك هنا
فارس بخضه وهو بيرمي المخده عليها /مش انتي يا بت الي قولتيلي امبارح نام جنبي عشان شكلك تعبان
ريماس بتزكر ومرح /اه صحيح علي العموم صباح الخير يا قمر
فارس بعدم تصديق /صباح النور يا قلب القمر
(انحرجت ريماس وحطت وشها في الأرض )
فارس /ايه دي انتي بتكسفي
ريماس /مالكش دعوه
فارس /طيب انا همشي عاوزه حاجه
ريماس بلهفه /رايح فين
فارس /عند ناصر بيه وعصام بيه وماما
فارس بغمزه /بس لو عاوزاني اقعد ماعنديش مانع
ريماس وهي يتخبطه علي صدره /مش هتبطل قله ادب
فارس برفعه حاجب /تؤ
ريماس /مش اسمه ناصر بيه اسمه جدو ومش اسمه عصام بيه اسمه بابا فاهم
فارس /فاهم يا ميس😂
ريماس بضحك /يبقي قول ورايا
فارس /ادي اخره اللي يتجوز واحده بعقل طفله
ريماس بتزمر طفولي /قول
فارس /هقول اهو
ريماس /ناصر يبقي مين
فارس بضحك مكتوم /يبقي جدو
ريماس بتصقيف /شطور
ريماس /وعصام يبقي مين
فارس /بابا حاجه تانيه
ريماس /لا اوعوا تقولهم غير كيدا بعد كيدا اتفقنا
فاي وهو يطبع قبله رقيقه علي خد ريماس اتفقنا
فارس /همشي واجيلك باليل
ريماس /امم *في القصر *
نور/يا جدو دي بارد ازاي ميعترفش بحبه ليا كل دي
ناصر /اقولك تعملي ايه بصي انتي تعملي ………..
نور /تفتكر ان الطريقه دي هتفت معاه
ناصر /عيب عليكي دي انا اللي مربين
نور /اشطا يا جدو انا هروحله حالا باي
(مشيت نور وبعد ساعه فارس وصل وقعد مع عيلته)
فارس /بابا ماما جدو انا اسف علي المعامله بتاعتي معاكم طول السنين اللي فاتوا دول عارف اني مش ابنكم الحقيقي بس انتوا عاملتوني حلو قوي زيي زي لؤي واكتر كمان وانا عارف الكلام دي كويس ولو مش حابين تشوفوا وشي في البيت انا موافق اخرج انا ومراتي انا عاوزكم تعرفوا بس اني كنت في الوقت دي مش بفكر كويس كنت بفكر بس ان كل العائلات مش كويسه بس بجد انتوا احسن عيله شفتها في حياتي
سواء بابا ومعاملته الكويسه معايا ماه ما عملت فيه (فارس حضن باباه)
او انتي يا ماما وحبك ليا وقلقك عليا طول الفتره دي ما اني مش ابنك الحقيقي
او انت يا جدو اد ايه بتحبني
انا بجد اسف ليكم بجد
صفاء وهي بتحضن فارس /اوعي تقول كيدا يا فارس انت ابني واوعي اسمعك بتكلم تاني في الموضع دي تاني انت فاهم
فارس /امم
ناصر /يا بني الام والاب هنا اللي ربوا وش هنا اللي خلفوا عاوزك تعرف كيدا كويس واوعي تفكر في يوم من الايام انك تسيب البيت احنا كلنا بنحبك
فارس /وانا بحبكم قوي
عصام /فارس انت تعرف اني ساعات كتير بحس اني بفضلك علي لؤي في حاجات كتير لان انت اول ما شافت عنيا يا فارس لاني بعتبرك ابني من صلبي مش زي ما انت بتقول
فارس /عارف يا بابا
ناصر /هي فين ريماس ماجبتهاش معاك ليه
فارس /مغلباني والله يا جدو
ناصر /صالحها يا فارس ريماس زيها زي الطفله عاملها كأنها طفله
فارس /حاضر يا جدو انا همشي بقي عشان اروحلها
صفاء /ابقي سليملي عليها
(مشي فارس )
ناصر /ماكنتش غلطان لما قلت ان ريماس الي هتغيره
*في المصحه *
لؤي /غريبه
نور /ايه هي اللي غريبه
لؤي /انتي جايه تقعدي معايا ولا مع الموبايل
نور/ ها
لؤي /اه دي انتي مش مركزه معايا خالص انتي بتكلمي مين
نور /صاحبي
لؤي وهو بيتمااك اعصابه /اسمه زميلي
نور وهي لسا ماسكه الفون /لا دي مش زميلي دي صاحبي انا وهو بنحب بعض ولما نتخرج هنتجوز
(لؤي مسك الفون منها ورماه علي الارض وقرب وشها من وسن جامد )
لؤي وهو. بياخد نفسه بصعوبه /انتي مش هتجوز حد غيري فاهمه
نور بفرح /انت بتحب
(قاطع كلامها لؤي )
لؤي /انا بحبك يا نور من زمان واتمني توافقي تكملي معايا باقي حياتي
نور وهي بتبعد عن لؤي بفرح /وانا بحبك بحبك قوي
لؤي برفعه حاجب /طيب وصاحبك
نور بضحك /مافيش صاحبي خالص
لؤي /يعني ايه
نور/يعني يا سيدي دي كانت تمثليه من تأليف جدو وتمثيلي
لؤي بضحك وهو بيرجع شعره لورا /ياولاد الأبالسة
نور /ايه رايك تمثيلي عجبك
لؤي بغمزه /انتي كلك عاجباني اصلا
نور بحرج /طب انا تأخرت ولازم امشي
(نور كانت بتاخد الشنطه بتاعتها راح لؤي بحركه سريعه خلاها في حضنه )
لؤي وهو بيملس علي شعر نور /مش كل اما تكسفي تقولي هتمشي فاهمه
نور بتوهان /فاهمه
لؤي بضحك وهو بيشد علي الحضن /شاطره
نور وهي بتبعد عن لؤي /عاوزه اسألك سؤال
لؤي /اسألي
نور /ابتديت تحبني امتي
لؤي بمغازله /من ساعه ما شوفتك بالفستان 😂
نور /ما احترم نفسك بقي
لؤي بضحك /طيب يا سيتي انا اكتشفت اني عمري ما حبيت سوزي اصلا وان كل اللي حصل دي بس كان مجرد تسليه
وابتديت احبك من ساعه ما ابتدينا نتخانق
نور /بس احنا بتتخانق من واحنا صغيرين
لؤي بحب /شفتي بقي بحبك من اد ايه
نور بحب /يا روحي
لؤي /اوعدك اني هخف بسرعه واطلع اشتغل مع جدو في الشركه واتجوزك
نور بحب /مستنيه
*عند فارس وريماس *
(ريماس كانت قاعده بتتفرج علي الكرتون وبتعيط ودخل فارس الشقه )
فارس بخضه وهي بيجري علي ريماس /مالك بتعيطي ليه مالك في حاجه وجعاكي
ريماس بعياط وتهته/اصل اص اصل
فارس /بس اهدي
ريماس بعياط /اصل سنو وايت ماتت
(فارس بص علي الشاشه ورجع بص علي ريماس بنفاذ صبر )
فارس يتمالك اعصاب /انتي بتعيطي عشان سنو وايت ماتت
ريماس ببراءه /امم
فارس بمرح /ايه اللي خلاني اتجوز بس
ريماس وهي بتخبطه علي كتفه /ندامان حضرتك انك اتجوزتني
فارس وهو بيقبل يد ريماس /في حد يندم علي احلي حاجه في حياته كلها
ريماس /انت ليه شكيت فيا
فارس /عاوزه الحقيقه
ريماس /امم  
فارس /في الاول ما كنتش طايقه عشان انا عمري ما اتعودت ان حد يكلمني بالطريقه دي خالص وكمان لو كانت بنت بس بعد ما ابتدينا نتخانق اكتر كنت كل مره بعجب بيكي اكتر واكتر وصراحه انا كنت بكابر مع نفسي عشان انا ماكنتش مؤمن بحاجه اسمها حب اصلا ولما جاتلي الصور دي اتعصبت وساعتها حسيت ان قلبي انكسر فمن غير ما افكر اني جيت واتجوزتك بالسرعه دي وانا كنت بعد ما قعدت وفكرت في الموضوع حسيت انك مش وش كيداوحاولت اني اطلع ان الصور متفبركه كتير وفي مره وانا كنت بفكر في الصور دي ومين اللي ممكن يعملها في رقم تاني اتبعتتلي وكان نفس الراجل في الاتنين
ساعتها برضوا مصدقتش وجيت سألتك لو في حد في حياتك وانتي قولتي لأ وكان شكلك انك مابتكذبيش فصدقتك ولما روحنا السينما وشوفتك بتحضني الراجل دي ساعتها شكيت من اللي انا شوف
حطي نفسك مكانك الخطه كانت مظبوطه بالظبط وانا انسان والإنسان بطبيعته شكاك وخصوصاً لو كان قدامك ادله مظبوطه ١٠٠٪؜
فارس وهو بيركع ويمسك ايد ريماس ويقبلها /انا اسف اسف جدا انا اوعدك انك لو سامحتيني استحاله اعمل حاجه زي دي تاني او اني ابعد عنك او ازعلك
فارس بحزن ويأس /ولو مش موافقه انا مش هغصبك عليا
ريماس وهي بتقوم فارس من علي الارض /انا مش هكمل مع حد غير معاك وتعالي نبتدي صفحه جديده بس من غير نوم علي الكنب تاني عشان صراحه بقي ظهري واجعني قوي 😂
فارس بحب /مش هتنامي بعد كيدا الا في حضني يا عشق حفيد ابليس
ريماس بضحك /هو الاسم دي مش ناوي تلغي
فارس /تؤ دي اللي مخلي الكل بيخاف مني في الشغل
ريماس بتصقيف /امال ايه انا جوزي جامد
فارس بغمزه /جامد قوي
ريماس وهي بترمي المخده علي فارس /يلا يا حيوان
(ريماس جريت علي قوضته النوم عشان خافت يحدف عليها المخده وفارس جري وراها )
*تاني يوم الصبح *
ريماس وهي بتصحي فارس
ريماس /قوم يلا مش نمت
فارس وهو نايم /همم
ريماس /قومي يا بابا يلا النهارده طلع
فارس وهو بيصحي ويبص في الساعه /دي الساعه لسا ٧بتصحيني ليه ريماس /عشان تمشي
فارس/ريماس بطلي جنان ونامي
ريماس /لإ مش هنام
(فارس مردش عليها وخذها في حضنه وكمل نوم
ريماس طبعا كانت بتحاول تبعد بس هو كان ماسكها جامد فنامت واتخرست😂)*بعد مرور سنتين*
صفاء /مبروك يا فارس
فارس /الله يبارك فيكي يا ماما
لؤي /اخيرا هبقي عمو
فارس /وانا مش هبقي عمو ولا ايه
لؤي وهو بيبص لنور /قريب
ناصر /بس يلا والله ما هجوزهالك احنا قاعدين احترم نفسك
لؤي وهو بيحضن نور /مراتي والله
ادهم /معقولة انا بقيت جدو كبرتيني يا فارس
فارس بضحك /يا عمو ما انا شباب اهو
(ملحوظه :ريماس خلت فارس يتنازل علي البلاغ بس ادهم طلق مياده لأنها كانت ناويه علي الشر
ومياده راحت لحالها )
ريماس /انا هسميها ديانا
فارس بإعتراض /لأ انا عاوز اسميها ريماس عشان طول ما انتي بعيده عني احس انك جنبي
لؤي بصفير /لأ جامده ايه الرومانسيه دي يا فارس
(فارس حدف علي لؤي المخده عشان يسكت )
ناصر /هو انت واخوك ما تحترمونا شويه
ادهم /سيبه يا بابا لسا شباب
فارس بهزار /بصوا انا اخد مراتي ونطلع فوق ولا حد يوقولنا احترموني ولا حاجه
صفاء بضحك/بتعرف تسلك نفسك انت
فارس وهو طالع هو و ريماس /امال
(فارس طلع هو وريماس )
لؤي وهو بيمسك ايد نور /طيب واحنا برضوا نستأذن
ادهم /علي فين ما انت قاعد
لؤي /هخليك جد
ناصر بضحك /يلا يا حيوان من هنا
لؤي /ماشي اهو من غير ما تزق
(لؤي طلع هو ونور )
ناصر /العيال كبرونا
صفاء /بقي انا هبقي جده
عصام /ربنا يخليهم لبعض ولينا ونعيش تربيهم  *في جناح فارس *
فارس بحب /مبروك لي وليكي
ريماس /انا مبسوطه قوي ان حته منك جوايا
فارس /بحبك وبعشق اليوم اللي اتقابلنا فيه
ريماس بضحك /مش قادره انسي شكلك وانت بتهددني كل شويه
فارس بضحك /بس والله انتي كنتي مستفزه قوي
ريماس /بس والله ايام ما كنا بتتخانق دي كانت احسن ايام
فارس /دي علي اساس اننا بطلنا خناق ما احنا لسا زي ما احنا
ريماس بنرفزه/يعني ايه يعني قصدك اني نكديه ومنكده عليك حياتك اه قول كيدا بقي
فارس /هرمونات الحمل ابتدت تظهر اهو
ريماس /يعني ايه انت مش طايقني ولا طايق البيبي عاوز تموتنا يا فارس
فارس بحب /بعشق جنان امك
ريماس /بتشتم امي كمان يا فارس دي السن قاعده في البيت مافيه خيرها شرها
(فارس شد ريماس لحضنه وناموا )
ريماس بضحك /انت مش هتبطل اني كل اما اتكلم تاخدني في حضنك وتنيمني غصب عني
فارس /لا مش هبطل
ريماس بضحك /طب بحبك
فارس /بموت فيكي يا عشق
*في جناح لؤي ونور *
نور بخجل /انت مش هتبطل بقي انا بتكسف في حد يقول قدام الناس كيدا
لؤي /اديكي قولتي مراتي انتي امتي هتقتنعي اني جوزك مش شاقطك
نور بضحك /مصتلحاتك غيرها بقي
لؤي /بعشق ضحكتك يا نور حياتي
نور /المهم تعالي نلعب ببچي
لؤي /لا انا عاوز بيبي صغير
نور بمرح /ما هي ريماس حامل هيجي البيبي
لؤي /امم وبعدين
نور /بحبك
لؤي /بعشق امك

 

تمت ..النهاية

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حب عفوي" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent