رواية صفقة العمر الفصل العاشر 10 والأخير بقلم منة احمد
رواية صفقة العمر الفصل العاشر 10 والأخير
محمود/ سليم مريم حامل
سليم بصدمه/اي . انت بتكلم بجد
محمود /مبروك يا ابني
سليم بفرحه /الله يبارك فيك يا خالي
قام سليم وحلق دقنه ولبس بدلته وجيه يحط برفيوم تذكر
*فلااااش بااااك*
سليم /وحشتني
مريم وهي تحتضنه/وانت كمان وحشتني اوي وبدأت تكح
سليم بقلق /ف اي انتي تعبانه
مريم بكحه/لا انت حطط برفيوم
سليم /أيوة ف اي
مريم /انت مش عارف ان عندي حساسيه
سليم /اوبس نسيت انا اسف يا حبيبي وادي جاكيت البدله اهو (رمه بعيد ) ولا تزعلي نفسك
مريم بضحكه /بحبك
سليم بخبث/بقولك اي ما تجيبي بوسه
مريم /اتلم ولم تكمل كلمتها وقبلها
*عوده من فلاااااش باااااك*
ترسمت ابتسامه عريضه علي وجه سليم
وحشتني يا اوزعه حياتي
سليم /امي يا امي
كريمه /خير يا ولدي ف اي
سليم /هتبقي جده هتبقي جده
كريمه بعدم فهم/انت بتقول اي مش فهمه
سليم /مريم حامل يا امي
كريمه بفرحه/مبارك يا ولدي مبارك
يزن/مبارك يا حبيبي
سليم /الله يبارك فيكم
سليم /يزن حضر نفسك عشان هنروح نخطب اسراء
يزن بفرحه /بجد
سليم /بجد يا باشا
يزن بفرحه كطفال/ربنا يخليك ليا يا اخويا لما اروح اقول لاسراء
*عند يزن واسراء*
اسراء بنوم/اي يا يزن ف اي
يزن/عندي ليكي خبر حلو
اسراء /امم اي
يزن/حضري نفسك عشان هنجي نخطبك
اسراء /طيب
اسراء بعد استيعاب انت قولت اي
يزن /مبارك يا روحي واخيرا هتبقي مراتي
اسراء /انت بتكلم جد صح ولا بتهزر
يزن/بكلم جد يا روحي
اسراء /يزن انا مش مصدقه بجد انا بحبك اوي
يزن /وانا كمان بحبك يلا حضري نفسك
اسراء/حاضر
*عند مريم*
بيدخل سليم واول ما يشوفها ياخدها بحضن
سليم /الف مبروك يا حبيبتي
مريم/انت اي للي جابك هنا
سليم /مريم انا اسف خلاص بقا
مريم/سليم اطلع برا
سليم وهو يقترب منها /مش هطلع غير لما تسامحني
مريم بتوتر /انت بتقرب كده ليه
سليم وهو يقترب منها اكتر /انا بحبك وانهي كلمته ب قبله
مريم احطط أيدها علي شفايفها/انت عملت اي انت ناسي انك طلقتني
سليم /ورديتك تاني
مريم بصدمه/اي
سليم /
*فلااااش بااااك*
سليم /ازيك يا محمود بيه
محمود /ازيك يا ابن اختي
سليم بصدمه/قولت اي
محمود /قولت اني مقدرش ابعد عن اختي الوحيده
سليم /يعني افهم من كده انك سمحت امي
محمود بندم/انا مسامحها من زمان اوي بس كبريائي كان منعني اني اقولها
سليم /حصل خير يا خالي
محمود/كنت عايز اي
سليم /عايز ارد مريم تاني
محمود/وانا موافق لان مريم بتحبك بجد يا سليم
سليم /وانا كمان بحبها
*عوده من فلاااااش باااااك*
مريم /وانا موافقه اني اسامحك بس بشرط
سليم /وانا موافق
مريم /مش لما تعرف شرطي
اولا تطلب ايدي من بابا وتجوزني من اول وجديد وتعملي فرح كبير
سليم /وانا موافق
*عند محمود وكريمه*
كريمه/انا اسفه يا محمود
محمود / انا مسامحك من زمان يا اختي
كريمه /ممكن اطلب منك طلب
محمود/اكيد
كريمه /عايزه احضنك زاي زمان
محمود وهو يفتح دراعته/دائما حضني موجود وكنت دائما ف ضهرك وسندك
سليم /احم
محمود /خير
سليم /انا حابب اطلب ايد مراتي
سليم هو انا بقول اي
سليم /قصدي حابب اطلب ايد الانسه مريم
سليم انسه اي هي حامل
ضحك الجميع
سليم /بص يا عمي انا حابب اطلب ايد بنتك للي هي مراتي اصلا
محمود/وانا موافق
*يوم الفرح*
سليم بحب /مريم
مريم /نعم
سليم/بحبك اوي
مريم /وانا كمان بحبك اوي
سليم حضنها
*بعد 9شهور*
سليم بزعيق /دكتور هنا بسرعه
دكتور /خير بتشتكي من اي
سليم /المدام بتولد
الدكتور /اي ده هي المدام حامل
سليم /شوفت ازي بقولك بتولد انت بتفهم
دكتور /جهزوا غرفه العمليات
بعد الفتره
الممرضه /مبروك المدام جابت توأم
سليم /حمدالله على سلامتك يا روحي
مريم بتعب /الله يسلمك يا حبيبي
كريمه/يتربوا ف عزكم بنت وولد زاي القمر شبه امهم
يزن/هتسمهم اي بقا
مريم وسليم ف صوت واحد /ملك ومالك
سليم /بحبك
مريم /وانا بموت فيك
*توضيح لاسم الروايه /صفقه عشان هو تجوزها بسبب الصفقه وعمر لان مريم بنسبه لسليم عمره*
تمت بحمد الله
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية صفقة العمر"اضغط علي اسم الرواية