رواية رياح الحب بقلم فرح القصاص
رواية رياح الحب الفصل العاشر 10
زياد بشر: كلمه اخيره وهي باي وطلقه طلعت ود*م غرق المكان
رهف بصدمه وصو*يت : اااااااااادم
وبتجري عليه
زياد: امسكوها
رهف بعياط: لا.. لا ابعدووو عني... ااادم
اادم بيقوم بصعوبه: سبوها ي ولاد الكلب خليهم يبعدو عنها ي زياد احسنلك
زياد بضحكه مستفززه: يسبوها؟ انا مصدقت مسكتها وقر*ب منها بس اي القمر ده مش عيب برضو لمه يبقا الجمال ده كله لي هو بس برضو
ااادم بعصبيه : ااابعد عنهااا ي حيواان. ااااهه
رهف بخضه وخوف عليه: ااادم
زياد: وكمان بتخاف عليك وبتحبك رجع خصله من شر*ها لوره واحنا ملناش من الحب جانب ولا اي
رهف بقرف: ابعد عني ايدك الوس*خه دي
زياد ضر*به ب القلم
ااادم قام بغص"ب وعصبيه شد*يد وانسي انو متصاو*يب : وضر*به وقعه علي الارض ازاي تجرأ وتلمس مراتي ي حيوااان وفضل يضر*ب ف واخد المسد*س وحطو ف راسو.. لو مقولتلهمش يبعدو عنها هفرغ المسد*س ف را*سك
زياد بخوف: سبوها
رهف جريت عليه حضتنو : انت كويس
ادم: اهدي انا كويس متقلقيش
زياد استغل الفرصه واخد المسد*س
زياد: مصبتش الهدف صح بس المرادي هبقا حظر جدا ويكون ف راسك
فارس: بس هتكون ف راسك انت الاول.. نزل سلا*حك وارمي بعيد يلللله
زياد رمي السلا"ح
مالك: اتفضل يحضرت الضابط
الضابط: هاتو العيال دي كلها علي البوكس
ادم: خلي بالك منهم احسن يهربو دول ناس خطيره
الظابط: متخافيش انا عامل احتيطاطي
مالك: ادم. انت كويس... اي د*م ده
ادم: مفيش انا كويس
نورا : رهف انتو كويسين
رهف: انا كويسه بس ادم لا
رهف: ادم يله عشان نروح المستشفى
ادم بخضه: ليي فيكي حاجه
رهف: انا كويس بس انت مش شايف بتنزف ازاي
ادم: انا كويس مفيش حاجه
رهف: ممكن تسكت شويه... يله ي مالك ودينا المستشفي
فارس: انا هروح اطمن عمي عليكو عشان قلقان
ادم: انا مش عارف اقولك اي علي وقفتك جنبي وطول السنين دي
فارس: متقولش حاجه انت اخويا ي يلا ويله روحو انتو المستشفى بسرعه عشان الجرح مينزفش اكتر من كدا
_______________________________ف المستشفي
رهف بخوف: هو هيبقا كويس ي دكتور صح
دكتور: ايوا الحمدلله ان الطلقه مدخلتش بعمق لي جوه عشان لو كدا كانت حالته هتبقي اسوء.
رهف: الحمدلله يارب
ادم: قولتلك اني كويس مبتسمعيش الكلام
الدكتور: عايزه حد يجيب الادويه دي
مالك: انا هجبهم
نورا: انا جايه معاك
مالك: لي ان شاءلله شيفاني طفل يعني ولا اي وبعدين انا م عايزك هروح لوحدي
نورا: ياارب صبرني... ي غبي عشان نسبهم لوحديهم
مالك: هعديلك ي غبي دي عشان قولتي حاجه صح
رهف: حاسس بوجع او حاجه انادي لدكتور
ادم: لا تعالي هنا عرفتي مكاني منين
رهف بتكبر: متسقلش بيا ده انا اعجبك اوي
ادم: شد*ها لي من نحيت هتعجبيني ف عجبتيني
رهف بتوتر: اادم احنا ف المستشفي وكمان وانت لسه واخد رصا*صه
ادم قر*ب منها
رهف مسكت دراعو
ادم: اااااه
رهف : قولتلك ان احنا ف المستشفي مسمعتش الكلام كان اعقابك
ادم: استني عليا ب..... قطعهم خبطت الباب
رهف: اتفضل
الممرضه: عايزينك ف الاستقبال مش انتي مرات الاستاذ برضو
رهف: ايوا بس ف حاجه
الممرضه: هتمضي علي شويه اوراق كدا بخصوص الكشف
رهف: تمام انا جايه
رهف: هروح اجي بسرعه
ادم: امم ماشي
______________________________
مالك: مبتكلميش يعني القط اكل لسانك ولا اي
نورا: هههه يخفيف
مالك: انا اسف
نورا: علي اي
مالك: اني كلمتك بطريقه و حشه وزعق*تلك
نورا: ماشي
مالك: قبلتي الاعتزار
نورا: بشرط
مالك: اي هو
نورا: تجبلي ايس كريم
مالك: م عيوني
نورا بخجل: احم شكرا
______________________________ف مكان اخر
_امممممممممم
فك الزقه: عايزه اي
_انت مين و عايز مني اي لي خط*فني
# : مش عايز منك انتي عايز من حد تاني وعشان اخد اللي انا عاوزه كان لزم اخط*فك
_مين الي عايزو عن طريقي انا ولي خطف*تني انا بدهلها ومخط*فتهاش هي لي
# حط الزقه تاني: انتي اسألت كتير وانا ورايا حاجات تانيه لزم اعملها
وهو ماشي وقع والقناع اتشال
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية رياح الحب) اسم الرواية