رواية شطرنج الحب الفصل العاشر 10
رواية شطرنج الحب الفصل العاشر 10
عزيز قرب لنورا بشكل كبير فقالت : أنتَ بتقرب كده ليه يا عزيز ؟
عزيز حا"وط نورا و قال بحب : نورا أنا بحبك
نورا من الصدمة تنحت و مقدرتش ترد فقال عزيز : بصي أنا متفهم أني قولت في الوقت الغلط و اننا لسة متعرفين على بعض بس بصراحة أنا مش قادر اكتم مشاعري ..مش عارف ازاي و أمتى بس ..
قاطعته نورا : مش شايف نفسك اتسرعت شوية يا عزيز ... و بعدين هو كل الستات اللي اشتغلوا معاك بقا كنت بتحبهم
عزيز : اكيد لا ! لأني في شغلتنا مفيش حاجة اسمها مشاعر بس فكري فيها مش حاسة أن في كيميا ما بينا
عزيز بيقرب اكتر نورا قالت بتوتر : عزيز ارجوك انا صحيح بدأت اثق فيك متهدمش كل حاجة ..ابعد عني ارجوك عشان انا بدأت اخاف منك
عزيز بعد عنها و مسك ايدها و قال : نورا خودي وقتك بس صدقيني لغاية ما تحبيني انا هحاول قدر المستطاع اسعدك و اعوضك عن الايام الصعبة
عزيز با"س ايدها و قال : اركبي يا نورا عشان نروح
عند غفران
غفران يدخن سيجا"رة و قال : انا عايز تعرف لي حركات عزيز كلها
- يا باشا عزيز مش سهل
غفران بعصبية : أتصرف ! 24 ساعة و كل المعلومات تبقى قدامي
عزيز شايل كياس المشتريات و نورا ماشية جانبه فقال : بقولك ايه ما تيجي نروح السينما بكرة
نورا بصيت له بتعجب و قالت : بمناسبة ايه ؟
عزيز ابتسم و قال : يعني في فيلم عايز اتفرج عليه بس مش عايزة اروح لوحدي
نورا ابتسمت و قالت : اممم ..ماشي
عزيز و نورا طلعوا و نورا دخلت اوضتها
عزيز قعد بتعب و لقى مصطفى داخل عليه ، عزيز يبص في ساعته و قال : هو أنتَ كنت في كل ده ؟
مصطفى رمى شنطته بملل و قال : و النبي يا عزيز مش ناقصة تحقيق انا مش قادر
عزيز : طب انا عندي اتفاق حلو انا مش هسألك كنت فين ؟ بس يا ريت نكون صحاب
مصطفى بملل : حاضر يا عزيز ...انا داخل انام
تاني يوم في السينما
نورا لابسة فستان اسود قصير و عزيز ماشي جانبها و عمال يبص عليها فقالت : ممكن كفاية تبص عليا عشان أنتَ بتحرجني
عزيز : يعني القمر ده ماشي معايا عايزاني اعمل ايه ؟
نورا : أنتَ كده المفروض تجاميلني ليه تشبهنى بحجر ياخد الضوء من انعكاس الشمس
عزيز : لا و النبي اجابات فلسوفية مش عايز ..أنتِ الست البنات كلهم ايه رأيك ؟
نورا ابتسمت و سكتت فقال عزيز : ها بقا عايزة فشار بالملح و لا كراميل ؟
نورا : فشار بالكراميل طبعا
عزيز جاب فشار
عزيز و نورا داخلين قاعة الافلام فقال : ليه صممتي على فيلم كيرة و الجن ما كنا ندخل فيلم بحبك بتاع تامر حسني
نورا : اكيد مش هفوت فيلم لكريم عبد العزيز
عزيز : يا رب ربع الاعجاب ده
نورا مسكت دراع عزيز و انجچيته و قالت : بس على الاقل دخلت معاك انتَ ♡
اثناء الفيلم
كان في مشهد رومانسي ، عزيز مسك ايد نورا و نورا حاطت راسها على كتفه و كانت تاكل فشار عزيز قال بهدوء : مبسوطة
نورا بفرح : جدا !
نورا و عزيز طلعوا من السينما و قالت : ياه يا عزيز انا بجد مبسوطة شكرا
عزيز طبطب على كتفها و قال : نورا ممكن توعديني وعد ؟
نورا : ايه هو ؟
عزيز : تسامحيني مهما اعمل ؟
نورا : عزيز مش هقدر لأن اكيد في اعمال مش تغتفر مهما كان الحب و المودة
عزيز لسة هتكلم الدنيا بدأت تمطر فقالت نورا : هي الدنيا من امتى تمطر في سبتمبر ؟
عزيز مسك ايدها و قال : تسمحي لي بالرقصة دي ؟
نورا : انتَ بتهزر؟ احنا كده هنعدى الافلام الهندي و الناس كمان
عزيز حاط ايده على وسطها و الايد التانية مسك ايدها و قال : سيبك من اي حاجة هو الواحد هيعيش كام مرة ؟
عزيز حضن نورا و كان يرقصوا تحت المطر فقالت نورا فجأة : عزيز هو أنتَ مخبي عليا حاجة بخصوص شغلك عشان يكون معاك الفلوس دي كلها ؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية شطرنج الحب ) اسم الرواية