Ads by Google X

رواية جعلتني مجنونا الفصل العاشر 10- بقلم هموسه عثمان

الصفحة الرئيسية

   رواية جعلتني مجنونا بقلم هموسه عثمان 


رواية جعلتني مجنونا الفصل العاشر 10


يا صباح الفرح
يا صباح الجنان
يا صباح الورد
صباح سعادة القلب اليوم
استيقظ ياسين وكل ما به أو ما يشعر به هو السعادة لا يشعر القلب غير بالسعادة فلتحيا ساكنة القلب لأنها اسعادته

كان ياسين يستعد وهو غاية السعادة
جلس قليلا يشرب قهوة الي أن رن هاتفه وكانت قمر رد سريعا وهو مبتسم : نعم يا قمر
قمر بخوف وبسرعة : ياسين تعالي بسرعة شمس زعلانة وبتعيط وبتقول مش هتجوز
ياسين بلهفه وقعت القهوة عليه : ايه ؟ اه
حصل ايه يا قمر ؟
قمر بخوف : مالك يا ياسين ؟
ياسين وهو بيحاول يعدل الدنيا ال باظت : لا مفيش دا القهوة وقعت
قمر بخوف وبسرعة : اوعي تكون جات عالبدلة
ياسين بهدوء : لا علي ايديا متخفيش
قمر بهدوء وراحة : الحمدلله
ياسين برفعة حاجب : يعني ايه أن شاء الله ايدي عادي ولا ايه ؟
قمر بهدوء : لا يا ياسين ياخويا بس هنجيب منين بدلة لطولك ده معلش
ياسين بعصبية : قمر
قمر بسرعة : بدلة ايه وفرح ايه البت عايزة تطلق أنجز قوم اي دور منك وتعالي ليها بسرعة متتاخرش
ياسين بتنهيدة : يارب معادش فيا حيل تاني يا ست شمس
قمر بصوت عالي : بابا الحق شمس مش عايزة تتجوز
عمر بصدمة كبيرة: يعني ايه يا قمر
قمر : ايه الحلاوة دي يا ولا يا عمر
عمر بصوت عالي : انتي بتقولي ايه
قمر بسرعة : اه شمس مش عايزة تتجوز
فكك ايه رايك في الفستان يا عمر
عمر بعصبية : وهتلبسي فين ده يا قلب بابا
قمر : في الفرح النهاردة
عمر بعصبية : اي فرح يالي تتشلي ما اختك هتطلق
قمر اول ما افتكرت : ايه ده صحيح تعالي شوفها بس
اول ما راح ليها وشمس شافته
شمس بعياط عالي : مش هتجوز خلاص
عمر بيحاول يهديها : يعني ايه يابنتي مينفعش
والناس المعزومة هتيجي
شمس : جوزله قمر أنا مش هتجوز
قمر بصوت عالي : نعم ياختي وانا مالي هو انتي متقدريش تتصرفي معاه ترميه عليا أنا دا كبير اوي مقدرش عليه أنا أنا مالي ياما
شمس بضيق : وانا مش هتجوز
واقفة الميكب : يابنتي مينفعش يلا نعمل الميكب سوا ونحط كريمات ونتصور
شمس وهي الفكرة عجبتها : لا برضك مش هتجوز
جه ياسين بخوف ولهفه : فيه ايه يا شمس مالك فيه ايه ؟
عمر وهو مش عارف يعمل ايه : يابني عارف انك تعبت لكن اتصرف معاها أنا تعبت ومش كدها العمر مش حمل كدا
طلع عمر و قمر وكل ال في المكان
وقفت شمس علي الكرسي عشان تبقي طوله وتقدر تشوفه
ياسين بهدوء : فيه ايه يا شموسي حصل ايه مالك ؟
شمس بضيق : مش هتجوز أنا مش هتجوز
ياسين بهدوء : ليه يا شموس حصل حاجه حد زعلك
شمس هزت راسها تقوله لا
ياسين : طب أنا زعلتك
هزت راسها بلا
هنا اتنهد ياسين بهدوء وبراحة
راح قايلها: امال مش عايزة تتجوزيني ليه يا شموسي
شمس بضيق وبصوت عالي : يعني انت مش مستوعب يا ياسين ال احنا فيه ولا ايه ؟
ياسين بعدم فهم : ايه فيه ايه ؟
شمس بصوت عالي وبتصرخ : يا ياسين أنا واقفة على كرسي عشان اقدر اشوفك ومفيش كعب اقدر البسه يوصلني ليك كل ده مش سبب
ياسين بضحك : يعني ده السبب يا ست شمس
شمس بضيق : متتنيلش تضحك متعصبنيش انت فاهم ولا ايه
ياسين بضحك مكتوم : حاضر
طب نحل الأزمة دي ازاي
شمس بضيق : معرفش اتصرف هيفكروني بنت اختك في الفرح دا يرضيك
ياسين بهدوء : لا ميرضنيش
شمس بحزن : مش هقدر اطولك ارقص معاك
ياسين بهدوء : فعلا يا شموسي دي أزمة كبيرة اوي فعلا
شمس بهدوء : شوفت اعمل ايه أنا كدا
ياسين عمل نفسه مضايق : دا انا ال اعمل ايه دلوقتي
شمس برفعة حاجب : تعمل ايه ازاي يعني
ياسين بهدوء وزعل : الناس هتفضل تقول بقا القمر دي واخده الراجل الطويل ده
شمس بضحك راحت ترجع لورا كانت هتقع من علي الكرسي وبسرعى مسكها وهي كل ده بتضحك وهي بتقوله : بجد يا سنسوني
ياسين بضحك : أيوة يا قلب سنسوني
شمس بحب كبير : خلاص امشي بقا يا سناسيونو عشان الحق اجهز يلا بسرعة
وبعد وقت كبير كان ياسين واقف مستنيها في اخر السلم وهي زي الملكة المتوجة علي عرش قلبه
وكانت هي في ايد ابوها ونزلوا سوا
اول ما وصلتله وشافها اخيرا معاه مسكها وراحوا سوا عشان يتصوروا وهو كله سعادة
ومع بداية الفرح وبداية الزفة كان ياسين ماسكا بها خارق أن تهرب منه ولكن لا مهرب الان فالقلب فتح أبوابه علي مصراعيه ليستقبلك
كان فرحهم كل بهجة وسعادة وكل من في المكان سعيد لهم وأتت رقصتهم سويا شمس بخبث : تيجي نهرب
ياسين : نهرب فين ؟
شمس : في أي مكان
ياسين بحب : معاكي لآخر الدنيا
شمس بفرحة : نروح فين طيب ؟
ياسين بهدوء : تيجي تحبيني ؟
شمس وهي بتهز كتفها : ما أنا بحبك
ياسين وقف واتصدم مش مستوعب بقي زي التمثال وما أن استوعب قام شالها وطار بيها
وهو بيقولها : اين ح من عينيكِ
اين انا من قلبك
اين انا من روحك
اين انا من جنانك
يا اجمل من سكنت القلب يا شموسي

google-playkhamsatmostaqltradent