رواية أحببت ذلك المغرور بقلم أسما محمود
رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي عشر 11
وتلفون روح رن وكان جدها
روح بفرحه :جدو حبيبي وحشتني اوى اوى
الجد:يا بكاشه دة يومين بس لحقت اوحشك😂
روح:طبعا وحشتني اوعي اكون موحشتكش
الجد:وحشتيني طبعا عامله اي انتي وسليم
روح:الحمدلله يجدو احنا كويسين بتاخد العلاج في مواعيدة
الجد:اه يبنتي الحمدلله هسيبك انا خلاص اطمنت عليكي عشان سليم
روح:ماشي يجدو انا شويه وهكلمك انا وسليم
وقفلت روح مع جدها وخرجت تشوف سليم فين
روح اتفاجاءت:اي الدلع دة كلو
سليم :واحنا عندنا كام روح يعني يلا تعالي كلي
وقعدت روح جمب سليم
سليم :منستيش حاجه😉
روح:انا لا في اي🙄
وشورلها سليم علي خدو
روح:لا طبعا 😳
سليم:تقريبا انا جوزك تقريبا يعني
روح:اديني وقتي يا سليم عارفه انو حقك بس اديني وقتي
بقلم اسما محمود
سليم باس اديها :انا متفهم كلامك و هخليكي براحتك
وقال بهزار :بس دة ميمنعش اني اخد بوسه يعني
وضحكو هما الاتنين وبعد الفطار
سليم:تشربي اي
روح:لا خليك انت انا هعمل كل حاجه
سليم:متاكدة
روح:يلا بقا مطعطلنيش
ضحك سليم خلاص يستي متزقيش هروح استناكي في البلكونه
روح شالت الفطار و عملت قهوة لسليم وعصير ليها
سليم:تسلم ايدك يحبيبتي
روح:الف هنا يارب تعجبك
سليم:بقا القمر اتنازل وعملي قهوة وجبها لحد عندي ةمش هتعجبني
روح بكسوف:حبيبي ربنا يخليك ليا
سليم :اطمنتي علي جدك
روح:اه كويس الحمدلله شويه وهكلمو انا وانت
سليم:احنا ممكن نرحلو بكرة لو تحبي
روح:بجد يا سليم ربنا يخليك ليا
ومن غير ما تقصد حضنتو من الفرحه
سليم:ويخليكي ليا يروحي
روح بكسوف:اسفه معلش
سليم:والله العظيم انا جوزك
روح:خلاص خلاص عرفت 😂
سليم مد دراعو :تعالي اقعدى جمبي دا ما صدقت بقيتي مراتي
روح نامت علي صدرو وفضلو يتكلمو كتير
روح بتردد:سليم عاوزة اسئلك سوال
سليم:عارف يا روح وهقولك
وبدا سليم يحكلها كل حاجه بالتفصيل حكايتو مع ملاك
روح:انا اسفه علي اللي حصل مني بس انا كنت غيرانه عليك اوى
سليم:بتغيري 😉
روح:بطل رخامه بقا
وتلفون سليم رن وخرج وساب روح لوحدها
روح استغربت جدا وقالت لي مردش قدامي وترجع في كلامها لا هو بيحبني مش هيخوني
عند سليم:ها كل حاجه جهزت
الشخص:كلو جهز يدكتور متقلقش كلو تمام
سليم:خلاص بكرة هكون عندكو
الشخص :تشرف يدكتور في وقت
وقفل سليم مع الشخص ورجع لروح تاني
روح:في حاجه ولا اي
سليم:ها لا ابدا مكالمه شغل بس
روح بعدم صدق:ماشي
وفي المساء
تلفون سليم رن وكان ادم
ادم: اي يدرش وحشتيني يعم
سليم:انت كمان والله
ادم:هتنزل القاهرة امتا
سليم:انا نزلت امبارح عشان روح تعبت شوية
ادم:ملكش حظ يصحبي تتعوض خلاص هجيلك انا وليلي
سليم:مستنيك يعم
وقفل مع ادم وقال لروح ان ادم وليلي جاين
تلفون روح رن وكانت سارة
بقلم اسما محمود
سارة:وحشتيني اوى ياروح
روح:انتي كمان يروحي عامله اي
سارة :الحمدلله هتنزلي القاهرة امتا بقا
روح:انا نزلت امبارح
سارة:بالسرعه دى
روح:اه تعبت شوية ونزلنا
سارة:خلاص ساعه وهجيلك
روح:تنورني هستناكي
بعد ساعه🙄
ادم وليلي وصلو عند بيت سليم وقابلو سارة تحت كمان
ليلي:ازيك.ياسارة عامله
سارة:الحمدلله وانتو عاملين اي
ادم وليلي:الحمدلله بخير
سارة:طالعين لروح وسليم
ليلي :اه يلا عشان الاسانسير وصل
وخبطو علي الباب وفتح سليم
وبعد سلامات
سليم:انتو جاين مع بعض ولا اي
ساؤة:لا دا انا قبلتهم تحت
ليلي:فين روح يسليم
سليم:بتجهز وخارجه
وخرجت روح.وسلمت عليهم كلهم
بقلم اسما محمود
روح :هجهز العشا وجاية ويلا يا ليلي انتي و سارة تعالو معايا
ودخلو المطبخ وبدائو يجهزو العشا
روح:عاملين اي انتو الاتنين بقا احكولي
ليلي:انا تمام واليومين اللي عدو مفهمش اي جديد
سارة:زي ليلي بظبط كلو ملل في ملل
روح: وانا زيكو ملل بردو
سارة:يومين بس وزهقت اي السرعه دى
وضحكو كلهم مع بعض
وجهزو السفرة
روح:يلا العشا جهز
سليم :اتفضلو بلا مش هنعزمكو يعني
ادم:اي رائيكو نخرج كلنا الاسبوع الجي
بقلم اسما محمود
سارة:ياريت بجد انا موافقه
ليلي :معاكو طبعا
سليم وروح:معاكو
سليم:هنروح فين طيب
ادم:الملاهي طبعا
سليم:ملاهي سليم يركب ملاهي
ادم:بعم بطل غرور بقا محدش اعترض غيرك
سليم:انت شايف كدة
ادم:ايوة بظبط وانا هخرج وهاخدهم معايا وخليك انت لوحدك يا سليم الجارحي
سليم:بلاش انت يا ادم ها
ادم:اللي انت شايفو يصحبي😂
وضحكو كلهم علي ادم وسليم
وتلفون ادم رن ودخل البلكونه عشان يرد
روح بدات تشك فعلا اي حكايه كل التلفونات دى
سليم:اي الاخبار
الشخص :تمام
سليم:مش عاوز اي غلط
الشخص :متقلقش
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية أحببت تلك المغرور ) اسم الرواية