رواية ظننته اخي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم عراقي
رواية ظننته اخي الفصل الثاني عشر 12
منة:احنا اتأخرنا عليهم ما تيجي نشوفهم....
وكادت ان تذهب حتي اوقفها صوت عادل وهو يمسك بيدها: ثواني يا منة انا عايز اقول لك علي حاجة
منة وهي تسحب يدها بهدوء: احم خير
عادل بخبث: ايه رأيك لو تشتغلي معايا
منة بصدمة: ايه اشتغل معاك
عادل: اه انت خريجة تجارة انجلش وما شاء الله علي حسب علمي من اختي سلمي انك كنت الأولي علي دفعتك ٤ سنين وكمان الكورسات اللي معاك تخلي اي شركة تقبلك وانا محتاج واحدة زيك في الشركة بتاعتي...
منة بتوتر: مش عارفة والله يا عادل انا...
عادل: انا مش مستني منك رد دلوقت فكري علي مهلك ورتبي امورك وتأكدي اني هبقي جمبك
منة بإبتسامة رقيقة: انا مش عارفة اقولك ايه بجد بس اوعدك انى افكر وارد عليك
عادل بإبتسامة خبث: وانا هستني
بقلمي/✨مريم عراقي🖋
عند عمر وسلمى...
عمر: عن اذنك يا سلمي ثواني
سلمي بإستغراب: رايح فين يا عمر
عمر لسة هيتكلم وجد منة جاية من بعيد واتعصب اكتر لما لقي عادل جاي وراها
عمر وهو يمسك بيدها بغضب: كنت فين يا هانم
منة بخوف: يا عمر سيب ايدي في ايه
عمر: ما تخلينيش افقد اعصابي واحنا في مكان عام كنت فين
عادل بخبث: كانت معايا
عمر وهو ينظر له بغضب أكمل عادل بخبث: أخت حضرتك كانت خارجة من الحمام فأنا شفتها و طلبت منها نقعد علي جمر نتكلم شوية
منة في سرها: الله يخرب بيتك يا عادل طينتها ربنا يستر
عمر ساب ايد منة وقرب من عادل....
عمر بهدوء ما قبل العاصفة: بتقول بقي يا جامد انك اخدتها وقعدتوا تتكلموا علي جمب
عادل ببرود: اه
عمر بضحكة سخرية: ولوحدكم
عادل ببرود: اومال هنقعد مع عيلة مثلا طبعا لوحدنا
عمر: لا وكمان ظريف وفجأة يترجم جسد عادل علي الارض اثر ضربة من عمر
منة وضعت يدها علي فمها بخوف
وسلمي صرخت بإسم أخوها وجريت عليه بخوف: حرام عليك يا عمر ليه كدة ووجهة كلامها لاخوها : انت كويس
عادل لسة هيبقي من عمر عشان يضربه سلمي حاولت توقفه ما قدرتش فوقفت قدامه منة بسرعة
منة بخوف: ارجوك يا استاذ عادل كفاية حقك عليا انا كفاية فضايح اكتر من كدة واكملت بتوسلونظرة ذات مغزة: لو سمحت
عمر اتعصب من منة جامد وجاب اخره وسحبها من ايديها ومشيوا
بقلمي/✨مريم عراقي🖋
عند عادل في العربية....
سلمي بخوف علي اخوها: عادل انت كويس
عادل بشر: وحياةامه لوريه خطيبك ده حسابه تقل معايا خالص
سلمي: انا مش عارفة عمر بعمل كدة ليه بس هو بيغير علي اخته يا عادل
عادل بغضب: بيغير علي اخته يبقي ما يخرجهاش من البيت برو*ح ام*ه
سلمي بضيق: يا عادل احنا كدة مش هنستمر
عادل بغضب: وهو انت عايزاني أسكت علي حقي واكمل في نفسه بشر: بس وحياة اخته اللي بيغير عليها اما حرقت قلبه ودمه من ناحيتها ما بقاش انا عادل.....
بقلمي/✨مريم عراقي🖋
عند عمر كان طول الطريق بيسوق بغضب ومنة اكتفت بالصمت لان عارفة ان الكلام معاه في الوقت ده مش هيجيب نتيجة
بعد عدة دقائق عمر ومنة وصلوا الفيلا...
منة كانت لسة هتطلع علي اوضتها وقفها صوت عمر
عمر: استني عندك يا هانم ولا فاكرة اللي حصل ده هيعدي بالساهل
منة: عمر لو سمحت لو هتتخانق خليها لبكرة لان انا تعبانة وعايزة انام
عمر وهو بيقرب منها بهدوء مميت: اممممم عايزة تنامي حاضر يا حبيبتي انا هخليك تنامي وبدون مقدمات شالها عمر علي كتفه وطلع بيها الأوضة
منة شهقت بخوف: عمر انت بتعمل ايه نزلني انت اتجننت بقولك نزلني
عمر ما كنش سامع ليها وكمل طريقه للاوضة بتاعته ودخل وقفل الباب برجليه ورماها علي السرير
منة بوجع: ضهري اااه منك لله يا عمر
عمر بصلها بصةخلاها حرفيا تتخرس
عمر فك أول زرارين من قميصه وقعد قصادها علي الكرسي واتكلم بهدوء مصطنع: انا عايزك زي الشطارة كدة تقول لي ايه اللي حصل وايه اللي خلاكتقعدي مع الواد ده لوحدكم وكنتوا بتتكلموا في ايه
منة كانت خايفة بس اتشجعت واتعدلت علي السرير وقالت بشجاعة مصطنعة: وأن ما قلتش يا عمر
عمر بضحكة خبث: بسيطة ياريت ما تقوليش حاجة هروح اعرف منه بس ما تلومينيش بعد كدة علي اللي هيحصل وهعمله معاه
منة بدموع: يا عمر انت اتغيرت معايا كدة ليه ليه معاملتك بقت جافة كدة من ناحيتي يا عمر يا عمر انا ساعات باحس انك مش بتعاملني معامله اخ لاخته انا تعبت سكتت شوية وكملت عشان كدة يا عمر انا قررت اني انزل اشتغل
عمر بغضب: ت....ايه يا ختي
منة: اشتغل يا عمر ده احسن حل للي احنا فيه انا...
عمر وهو يهم بالذهاب: انت شكلك اتجننت وانا لو طولت معاك اليوم مش هيعدي علي خير
منة وقفت قدامه وقالت بتحدي: استني يا عمر انت مش كل مرة هتمشي من غير ما تسمعني ومن الآخر بقي وافقت أو موافقتش انا هشتغل يعني هشتغل
عمر اتعصب اوي من كلامها وفي لمح البصر كان محاصرها عند الحيطة ورفع ايديها الاتنين علي الحيطة وماسكم بأيد وبالايد التانية ماسك وسطها بشدة
عمر بغضب:...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:" رواية ظننته اخي" اضغط علي اسم الرواية