رواية عشقت صعيدية الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد عماد
رواية عشقت صعيدية الفصل الثالث عشر 13
في الاداره ....
كان يقفون كينان وادهم بصدمه مما يسمعون .
ادهم بغضب شديد/انت بتقول ايه ي اركان ي عني سليم وفيروز يطلع منهم كل الاجرام ده استغفر الله العظيم يارب معقول فيه كده في الدنيا .
كينان بغيظ وسخرية/ومالك مصدوم كده ليه طول عمرهم جواهم نار وشر وعمري مكنت براتحلهم ابدا .
ادهم بحده /وانت تعال هنا ي سي اركان عايز تقنعني انك بذكائك ومكرك وخداعك كظابط معرفتش توقعها معرفتش تعمل اي حاجه تثبتها عليها غير انك تنفذ الي هي عيزاه وتتجوزها علشان تخرجنا .
اركان بتنهيده تعب /لا طبعا ي ادهم لقيت طريقه بس للاسف لقيت أنها ملهاش فايده وجاتلي اوامر .
فلاش باك .....
كان يسير اركان داخل الاداره بابتسامه انتصار وهو يمسك ذلك التسجيل بيده بعدما سجل اعتراف صريح لها .
في مكتب اللواء محمد...
اركان بابتسامه انتصار /اظن كده ي سياده اللواء فيروز انتهت واخواتي هيخرجوا .
محمد بحده وهو يغلق التسجيل /لا ي اركان ده مش دليل ولا حل.
اركان بغضب/قصدك ايه سعادتك دي معترفه بنفسها عندك في التسجيل بكل حاجه.
محمد بغضب /جرا ايه ي اركان ده انا دائما اقول انك أكفأ ظابط موجود في الاداره ومفكرتش ي حضره الظابط أن التسجيل من غير إذن نيابه مفكرتش أنها مكمن تنكر أن ماهر والبنت الي معاه ينكره أن هي ليها علاقه ساعتها هي وأخوها مش بعيد يرفعوا قضيه رد شرف وساعتها عمرنا مهنقدر تقرب منهم واحنا عايزين نوصل القضيه الاساسيه المخدرات ي سياده المقدم نفذ الخطه زي ماهي ماشيه ي اركان فيروز وسليم لازم يفضلوا تحت عنيك علشان توصل القضيه الاساسيه الي انت بتسعا توصلها من زمان .
باك ...
اركان بتنهيده وضيق /بس كده معنديش حل تاني وأبوس ايديكم انا مش ناقص وجع قلب كفايه الي انا فيه انا كل الي يهمني انكم تبقوا بخير واهو حصل متفكروش في أي حاجه الي جاي انا بدأت فعلا اتصرف فيه يلا بينا هنيه ونور مستينكم ...
في قصر الجوهري ❤️❤️❤️❤️.
في غرفه فيروز ...
كانت تصرخ بشده وغيظ وغضب من تلك الرباعي الذي يتفننون في تعذيبها بكل كره وغل .
هند وهي تجلس فوقها وتمسك ماكينه الحلاقه بغضب شديد/ها ي حلوه تحبي انهي قصه بالظبط قصه الديك ولا البومه اختاري طلباتك اوامر ي عروسه.
نور بغيظ وغل وهي تمسك خصلاتها /ياه علي قلبك الحنين ي هند ي خيتي انت لسه هتساليها اعملليها قصه الحماره العارجه هيبقى حلو جوي عليها .
فيروز وهي تصرخ بغيظ شديد/انتوا فاكرين انكم هتتكاتروا عليا انتوا متعرفونيش ده انا اجن من الي خلفوكم .
هنيه بغيظ شديد وهي ترش عليها المبيد الحشري /بس ي حلوه بس ده انتي لسه جايلك ايام سوده حرمتيني من كينان حبيبي ده انا هوريكي المر .
نور بعصبية وغيظ/وانا ي حيه حرمتيني من ادهم ومن فرحتنا بابننا الي جاي .
فيروز بغيظ وصراخ /تصدقوا بالله لو اجوازكم دول بيفهموه كان شكروني علي اني ريحتهم منكم الفتره دي .
زينه بغيظ شديد وهي تعضها لتصرخ فيروز الما /اه اه ي بنت العضاضه .
زينه بغيظ شديد/كله كوتش اقسم بالله كوتش ونفخ .
هند بغيظ شديد/اسمعي ي بت اركان مالكيش دعوه بيه خالص تقعدي هنا تشتغلي بلقمتك وبس ي كده ي هخليكي تمشي تشحتي في الشوارع فاهمه .
في الخارج ..
علي الباب ..
كانوا يقفون عاليه وصلاح بضحك شديد لما يفعلونه بها .
صلاح بضحك /ههههه يخربيتكم البت هتموت في أيديهم .
عاليه بغيظ /خليهم يربوها ولسه هما شافوا حاجه.
ادهم وكينان بابتسامه واشتياق /سلاموا عليكم .
صلاح وهو يختضنهم بحب وحنان /الف حمد لله على سلامتكم ي حبايب جدكم .
ادهم بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي جدو وحشتيني يا داده .
عاليه وهي تحتضنهم بحب وحنان/وانتوا اكتر ي حبايبي .
صلاح باستغراب /امال فين سيف .
اركان بابتسامه /هيكون فين ي جدو تحت قاعد مع الديك الرومي الي كان في البوفيه شويه وهيجي .
صلاح بضحك ويأس/ههههه مفيش فايده فيه ابدا .
ادهم باستغراب /ايه الصوت الي جوه ده .
عاليه بضحك /هههههه ابدا ده البنات بيقوموا بالواجب مع العروسه الجديده .
في الداخل ....
كانت تقف فيروز أمام المراه بغضب جحيمي من شعرها الذي تساقط الكثير منه وقميص النوم الذي تحول لاشلاء فأصبح مظهرها مضحك بشده .
فيروز بحقد وغل/انتوا فاكرين أني هعدي الي عملتوه ده مسيري احرمكم منهم تاني .
هند وهي تتضغط علي فكيها بغيظ /قسما بالله متفكري تقربي من واحد فيهم لوريكي الي عمرك مشوفتيه فاهمه سلام بقا ي حلوه علشان اشوف اركان حبيبي علشان انام في حضنه وانتي افضلي كده لوحدك ملكيش اي تلاتين لازمه ي بؤمه .
زينه بغيظ شديد/يلا ي وليه ي منفوخه .
نور بغيظ شديد/وليه وش فقر .
هنيه بغيظ شديد/جهزي نفسك ي حلوه بكره عندك يوم طويل كنس ومسح وغسل سجاجيد وبلاوي سوداء يلا ي بنات علشان كل واحده تنام في حضن جوزها وخالي انثي البطريق دي لوحدها كده يمكن العفاريت تاكلها ولا عفاريت ايه ده هي تخاف علي نفسها من العفريت .
ليسيروا الي الخارج ويغلقوا الباب لتصرخ غيظا وغضبا لتتوعد بالمزيد لهم ....
في جناح ادهم ونور.....
كان حقا هذا ليس وقت الكلام فهو وقت الاشتياق فقط كان ينعمون بليله هادئه رومانسيه حقا كانوا يشتقون لبعض كثير ..
ادهم وهو يقبلها بعشق واشتياق /وحشتيني اوي ي نور اوي وحشتيني ي اجمل حاجه في حياتي كلها.
نور وهي تقبل يده بعشق/انت الي وحشتني اكتر ي روح نور ياااااه ي ادهم الحمد كان كابوس وخلص وبقيت في حضني من تاني .
ادهم وهو يحتتضنها بشده /قلبي موجوع اوي ي نور بعد ماعرفت أنه ماهر اعز اصحابي هو الي عمل كده مع اني عمري والله ماذيته ابدا ليه يعمل كده ليه .
نور بابتسامه وحنان /معلش ي حبيبي هي فعلا الضربه الي بتيجي من اعز الناس بتوجع بس علشان خاطري معلش اهدا انا مقدرش اشوافك كده ابدا .
ادهم وهو يقبل بطنها بسعاده /عامل ايه ي قلب ابوك جهز نفسك علشان اشوفك بكره ي حبيبي أن شاء الله.
نور وهي تلمس علي شعره بحنان/انت ليه دايما بتتكلم وكأنه ولد ليه مش بنت مثلا .
ادهم وهو يقبل يدها بحنان/بنت ولد المهم أنه منك ي روح قلبي بحبك ي نور بحبك .
نور بعشق وسعاده /وانا كمان بعشقك ي روحي .
في جناح هنيه وكينان ....
كانت ترقص هنيه بسعاده واشتياق لحبيبها لياخذها الي أحضانه سريعا .
كينان بعشق وهو يقبلها /وحشتيني اوي ي هنايا .
هنيه بابتسامه وسعاده/وانت اكتر ي روح هنيه ي كينان كنت هموت كنت عامله زي الي عايشه من غير روح بس الحمد لله روحي رجعت لي خلاص ومش هسيب حد يبعده عني ابدا .
كينان وهو يقبلها بعشق/ولا انا هقدر ابعد عنك ابدا بحبك يا هنيه بحبك اوي .
هنيه وهي تقبل يده بحنان/وهنيه بتموت فيك ي حبيبي .
في جناح هند وأركان....
كانت تجلس هند في أحضانه بسعاده أما هو فكان يلعب في خصلات شعرها بحنان .
اركان بضحك /ههههه حرام عليكم عملتوه فيها كل ده .
هند بفيظ شديد /حرمه عليها عيشتها جرا ايه ي اركان هي صعبانه عليك ولا ايه.
اركان بابتسامه وهمس /توتو أن شاء الله تولع انا معايا حبيبي في حضني هعوز ايه تاني .
هند بابتسامه وسعاده /ياه ي اركان متتصورش انا فرحانه ازي ل رجوع ادهم وكينان وفرحه اخواتي .
اركان وهو يقترب منها بخبث ومكر/طب والغلبان الي عمل كل ده ومالوش اي حاجه تحت الحساب ي نبع الحنان انتي .
هند وهي تحتضنه بعشق /حاجه تحت الحساب ازي وانا كلي ملكك ورهن اشارتك ي حب عمري كله .
اركان بخبث ومكر/انا بقول لازم ننجز ادهم اهو نور حامل والواد كينان انا عارفه قادر والواد سيف مفجوع يسد ي عني ابقا انا شكلي وحش في الوسط لا كده هيبتي تروح ولد بنت اي حاجه .
هند بخجل وارتباك/جرا ايه ي اركان من امتا وانت كده ده انت غلبت كينان .
اركان وهو يختتضنها بابتسامه وسعاده/بحبك .
هند بعشق وسعاده/وانا بموت فيك ي روح قلبي .
في جناح سيف وزينه...
كان يجلس سيف بغيظ شديد.
/لا قسما بالله حد باصصلي في الليله دي والكل هايص وانا بس الي متنكد عليا في ايه ي زينه ليه النكد ده كله .
زينه بعصبية وغيظ/هو انا لما اقولك نكشف علشان نطمن علي نفسنا يبقا بنكد ي سيف انت الي متعصب .
سيف بابتسامه وهو يقبل يدها بحنان/يروح قلبي انا اسف غصبن عني بس انا مش عايزك تتدخلي في متاهات من لاشي لسه بدري ي حبيبتي.
زينه بدموع وقلق /علشان خاطري ي سيف انا عايزه اطمن .
سيف وهو يقبلها بعشق/حاضر ي حبيتي من عنيا الاتنين بكره هنروح تمام كده .
زينه وهي تحتضنه بسعاده/ربنا يخليك ليا ي روحي .
في الصباح الباكر....
كان الجميع يجلس علي طاوله القطار لتنزل إليهم فيروز بغيظ شديد.
هند بغيظ شديد/ي ساتر يارب ايه انثي الكلب الي دخلت علينا دي .
نور بغيظ واستفزاز /تحسي أن الحيه بنفسها قاعده السم هيطلع دلوقتي .
هنيه بغيظ وهي تمسك خفاها بغضب /وحياتك ي خيتي قبل مالحيه تفكر في اي شي هكون مقطعه الشبشب ده علي خلقتها .
زينه بغيظ وتوعد /متقلقيش ي عروسه لسه ماعملناش معاكي الواجب .
فيروز بحقد وغل/اركان تعالي هنا جنبي .
هند بغضب شديد/انتي ي عرسه خليكي في حالك ولا لسه محرمتيش من علقه انبارح .
فيروز بغيظ شديد/فين الفطار بتاعي .
هند بغيظ واستفزاز /ماهو قدامك اهو ي حلوه طعميه وفول وجبنه قديمه ومش لسه بدوده .
فيروز بقرف شديد/لا طبعا انا مش هاكل من الاكل ده انا عايزه من الاكل الي قدامكم ده .
عاليه بغيظ وتوعد /لا معلش ي حلوه هو ده اكل للعرايس تقدري كده تقويلي كل عروسه لازم نعملها اختبار علشان نعرف ممكن تستحمل مع جوزها لحد فين وأنها تكون علي الحلوه والمره .
فيروز بحقد وغل/عجبك كده ي اركان ساكت ليه .
اركان بكره واستفزاز /ده شغل حريم ماليش فيه .
فيروز وهي تصعد لأعلي بخبث ومكر/طيب ماشي .
كينان بضحك /هههه شكلها هتولع فينا ولا ايه.
زينه بغيظ /يولع فيها قطر البعيده .
ادهم بجديه /والله لولا الي عملته فينا كان الواحد استحرم الي بيحصل فيها ده .
نور بغيظ /حرمه عليها عيشتها ي ادهم دي حيه .
صلاح بجديه/يلا ي سيف علشان نروح الشركه .
ادهم بابتسامه/وانا كمان هروح الشركه.
كينان بابتسامه/وانا هروح القسم .
اركان بابتسامه /وانا هروح صاله التدريب قبل ماروح الاداره لو احتاجتي حاجه ي قلبي كلميني .
في الاعلي ..
كانت تقف فيروز وهي تمسك بهاتفها بمكر وخبث لتتطلب منه كميات كبيره من الطعام .
فيروز بخبث ومكر/فاكرني انكم هتقدروا علي فيروز انا هوريكم هاكل الي نفسي فيه كله وادبسك ي اركان في الفاتوره ماشي .
في الاسفل ....
كانت عاليه ترتمي تلك السجاده المتسخه بخبث ومكر.
هند بخبث ومكر/هي دي السجاده ي كبيره .
عاليه بخبث ومكر/هي ي هند.
نور بضحك /هههههههه ده البت دي هتولع في نفسها بسببنا .
زينه بغيظ /ولسه دي يما هتشوف.
هنيه بخبث ومكر/البت دي هتخرج من هنا علي مستشفي المجانين عدل .
لتتجه أنظارهم الي جرس الباب لتنزل فيروز بغرور وثقه لتفتح الباب لتاذن للعامل بالدخول ليضع الطعام علي الطاوله .
العامل بجديه/الحساب 5الاف جنيه ي هانم .
فيروز بغرور وثقه /تمام اركان ي اركان .
هند بغيظ شديد/اركان خرج كلهم خرجوا .
فيروز بغيظ شديد/خرجوا هما لحقوا .
هنيه بغيظ شديد/وراهم اشغال فاكراهم صايعين ولا ايه.
العامل بحده /لو سمحتي خلصينا ي مدام ورانا شغل .
فيروز بحقد وغل وهي تذهب للاعلي/فلاخر انا الي دبست في الفلوس حاجه تقرف .
هند وهي تفتح العلب بخبث ومكر/اه ي بنت الكلب انا كده فهمت يبقا هي طلبت كل ده علشان تاكل وتدبس اركان في الفلوس .
نور باستغراب /وهنعملوه ليه بالاكل ده كله .
عاليه بخبث ومكر/سيبوها عليا انا الغلابه الي حوالين كتير ثواني ويكونوا هنا.
بعد مرور بعض الوقت..
كانت تسير فيروز للاسفل بغيظ شديد لتنصدم من كم النساء والأطفال الذين يجلسون بضحك ومرح وهم يأكلون ويتعمدون أنه يضعه إليها العضم لتشعر بغضب جحيمي من هولاء فمن الواضح أن الحرب معاهم لن تكون ساهله.
عاليه بخبث ومكر/يلا ي عروسه علشان هنغسل السجاجيد يلا الشغل لسه قدامنا كتير اوي.
فيروز وهي تحاول الاتصال ب سليم لكن لا يوجد رد لتتحدث بغيظ شديد/ماشي ي سليم ماشي .
كانت تجلس فيروز بغيظ شديد وهي تغتسل تلك السجاده المتسخه للغايه لتقترب منها نور بغيظ وكره وهي تلكزها بغضب .
/جرا ايه ي حلوه متشتغلي عدل كده بدل مانتي خابره الي هتشوفيه .
هنيه وهي تمسكها من شعرها بغضب /جرا ايه ي نحنوحه كده هنقعد للصبح لساتك عندك شغل كتير .
هند وهي تأكل اللب ببرود وتصبق في وجهها /عندك غسيل وطبخ ومسح وبلاوي زرقه .
فيروز بحقد وغل/واشمعنا بقا انا أن شاء الله وانتوا هتفضلوا كده ولا ايه انا مش هعمل حاجه تاني .
عاليه بكره وغل /بقولك ايه ي بت انتي انا واحده خلقي ضيق وفيا الي مكفيني وبعدين هي دي معامله العرائس الجداد مش لازم نشوفهم شاطرين ولا خايبين استغلي لسه قدامك يوم طويل ..
اركان بابتسامه ساحره وهو يحمل تلك المياه المعكره /هند حبيبتي المياه الي طلبتوها.
هند وهي تقبله في خده لاستفزازها /تسلم ي قلب هند من جوه .
فيروز بحقد وغل/اركان عجبك الي بيحصل في مرائتك ده .
اركان بغيظ شديد/والله دي موضوع حريم مدهلش فيه وبعدين اشتغلي زيك زيهم.
هند وهي تسكب المياه عليها بضيق شديد/اغسلي ي بت كويس اغسلي .
فيروز بقرف شديد من رائحه المياه /ايه المياه المقرفه دي .
هند بقرف شديد/اه صحيح ي اركان ايه المياه الي رائحتها تقرف دي .
اركان بخبث ومكر/المياه مقطوعه وانتوا طلبتوه مياه فاتصرفت جبت المياه بتاع حصان عم حمدي صاحب الاسطبل الي جنبنا ده .
فيروز بقرف شديد/مش ممكن تكون دي الي بيشرب منها الحمار ابدا .
اركان وهو يضع يديه في جيوبه بمكر وخبث /بس انا مقولتش أنها المياه الي بيشرب منها .
فيروز بصدمه شديده /قصدك ايه الي لالالالالا..
لتسرع الي الاعلي بغيظ شديد وهي تصرخ بقرف تحت ضحكاتهم الساحره .
اركان وهو يقبل هند بعشق /حبيبتي انا هروح الاداره عندي شغل مهم .
هند وهي تقبله/تروح وترجع بالسلامه ي حبيبي.
بعد مرور بعض الوقت.
في الخارج ...
كان ينزل من سيارته وهو يقلي نظره حانيه علي ذلك للقصر حقا قد اشتاق اليه ولكل منه به ليخلع نظارته وهو يمسك شنطته ليرن الجرس لتفتح عاليه وهي تؤد تصرخ من الفرحه .
/انتي لسه عايشه ي وليه ي عجوزه .
عاليه بسعاده كبيره/ليث
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية عشقت صعيدية" اضغط علي اسم الرواية