Ads by Google X

رواية حور ياسين الفصل الثالث عشر 13 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

  رواية حور ياسين الفصل الثالث عشر

رواية حور ياسين الفصل الثالث عشر 13

 عند ياسين مكنش عارف ينام فونو رن مسك فونو بسرعة ياسين: الو يا ادهم 
ادهم: ياسين حور سافرت امريكا 
ياسين: سافرت مع مين وازاي 
ادهم: احم سافرت مع اسر النصار  ومحمد النصار و مامتها وياسر النصار 
ياسين: اي ازاي دي مبتكرهش في حياتها اد هناء ازاي دلوقتي تسافر معاها 
ادهم: والله مش عارف 
ياسين: بغضب ماشي يا حور والله لوريكي 
ادهم بخوف على حور: طب هتعمل اي 
ياسين: ولا حاجة هروح اجيب مراتي ولا في فكرة تانية حضرتك 
ادهم: ياسين ممكن تهدا عشان متزودش المشكلة 
ياسين بغضب اعما: وهو في مشكلة اكتر من كدا وازاي اصلآ تسافر معاهم والله لندمك يا حور 
ادهم: اهدي بقي ياياسين عشان نعرف نفكر 
ياسين: من غير تفكير عايزك تعرفلي هي فين بظبط وتخليهم يجهزو الطيارة عشان اسافر 
ادهم: ياسين بس   قطع كلامو ياسين 
ياسين: من غير بس نفذ وخلاص وقفل 
وفضل يكسر في كل حاجة في الاوضة من كتر عصبيتو 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo  ـــــــــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما وصلو الاقصر نزلو من العربيات ودخلو 
اسر: نورتي الاقصر يا حور 
حور: شكرآ
هناء: تعالي يا حور اقعدي على ما اخلي الخدم يحضرو الاكل قعدت حور وياسر ومحمد واسر وراحت هناء تخلي حد يحضر الاكل 
محمد بمرح: بقولك يا قمر ما تجي نخرج سوا 
حور: ماشي بس بكرا دلوقتي انا عايزة انام
محمد: اشطا يا برنس 
اسر: اعدل طريقة كلامك يازفت 
محمد: يووو حاضر
حور: اسر لو سمحت هتعمل اي في موضوع الطلاق 
اسر بجدية:المحامي جهز الورق ناقص امضتك ونوصل الورق لي ياسين 
حور بخوف: ماشي 
اسر ومحمد حاسو بي خوفها محمد راح قعد جنبها وحضنها محمد: يا قلب اخوكي انتي متخفيش احنا معاكي اخواتك في ضهرك يا روح قلبي متخغيش 
اسر: تصدق بالله اول مرة تكلم صح 
حور: ربنا يخليكو ليا اسر انا عايزة اشتغل 
ياسر: لا طبعآ ليه تشتغلي وبعدين انتي لسة بتدرسي
حور: معلش يا عمو انا عايزة اشتغل واعتمد على نفسي وبعدين انا تانية هندسة وحتى لو هشتغل سكرتيرا دلوقتي لحد ما خلصى الكلية 
ياسر: سكرتيرا... اي اللي انتي بتقوليه دا لا طبعآ انزلي امسكي الشغل مع اسر لو حبا 
حور: لا لو سمحت انا هشتغل في اي شركة تانية 
اسر: لا طبعآ اي اللي بتقولي دا 
محمد: طب انا عندي حل حلو 
اسر: قصدك مصيبة جديدة 
محمد: لا يا خويا وبطل تريقة بقا و بدال حور عايزة تشتغل ومش راضية تمسك معاك الشغل تشتغل سكرتيرا خاصة ليك وكدا اتحلت 
ياسر: طيب كويس وكدا مفيش اعتراض عندك يا حور 
حور: ماشي يا عمو    هناء جت اعتراض على اي 
محمد بتسرع: حور عايزة تشتغل وتعتمد على نفسها وبابا قاليها انها تسمك مع اسر الشغل و هي مرديتش وقالت لا فا انا اقترحت عليهم انها تشتغل سكرتيرا خاصة لي اسر وبس 
حور وياسر واسر ضحكو
اسر: اللي قولنا في نص ساعة قالو هو في دقيقتين 
هناء: لا وتشتغلي ليه يا حور انا هرجعلك الفلوس اللي اخدتها زمان من ورثك 
حور بي مقطعا لي كلامها: خلاص يا ماما لو سمحت انا مش عايزة فلوس من حضرتك ولا عايزاكي ترجعي حاجة  
هناء: ليه بس دا حقك انتي 
حور: خلاص يا ماما 
ياسر: خلاص يا هناء دلوقتي 
محمد: المهم بقا يا قمر تحبي نخرج بكرا فين 
حور: اي مكان عادي 
اسر بسخرية: مبلاش الكلمة دي عشان دا واحد كل خروجة لي لازم اجيبو من قسم الشرطة ولا انا غلطان 
محمد: يووو هما مرتين تلاتة وبس 
حور: مرتين تلاتة ليه هو انت اصلآ عندك كام سنة 
محمد: قولي انتي كدا 
حور 20/22مثلآ
محمد بضحك: لا لا انا لسه 18سنة بس مش اكتر 
حور: مشاء الله العمر كلو ليك بس ليه بتروح الاقسام مش فاههمة 
هناء بضحك: مرة كان خارج مع بنت وواحد عكسها فاضربو ضرب معأن اللي كان بيعاكس كان شاب كبير
محمد بغيظ: يعني ينفع حد يدايق حد تبعي واسكتلو 
اسر: ومرة صاحبو كان بيتخانق فا ادخل في الخناقة وشرف هو وصحابو الاقسم 
محمد بغيظ اكبر: يوو يعني اسيب صاحبي يتخانق واقف اتفرج 
ياسر بضحك: ومرة كانو بيلعبو بي الكرة جت في دماغ راجل عجوز فاراجل قدم شكوة عنهم فا تحبسو وبس 
حور: دا انت مصيبة على كدا 
محمد بمرح: ها تحبي نروح انهي قسم المرادي 
حور بضحك: لا لا شكرآ مبقتش احب اخرج خلاص 
وفضلو يضحكو ويهزرو سوا عشان يخلو حور تتعود عليهم اكتر ومتحس انها غريبة بينهم 
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ساعات كان قاعد ملك وسيف خبطو على بابا اوضتو 
ياسين: ادخل   دخلت ملك وبعديها سيف 
ملك بحزن: ابيه لسة معرفتش حاجة عن حور 
ياسين ببرود عكس الغضب اللي جواه: هتيجي كمان يومين او تلاتة 
سيف: يعني عرفت مكانها طب هيا فين هي كويسة 
ياسين: ايوآ عرفت مكانها وهسافر بليل عشان اجبها 
ملك وسيف بفرحة: الحمدالله دخلت عليهم حنان 
حنان: هتروح تجيبها بعد ما مشيت ويعالم مع مين 
ياسين: ماما بلاش كلامك دا لو سمحت 
حنان يعصبية: متسيبها تفضل بعيد او تغور في داهية هي سابتك عشان الفلوس هي زي امها يا ياسين 
ملك: زي امها.... ماما انتي اللي مربية حور وعارفة انها عمرها ما هتعمل كدا ولا انا غلطانة 
سيف: بظبط كدا وبعدين مش خالتي تلدعك بي سمها على حور وانتي تصديقيها ولا انا بكدب 
حنان: تصدق خالتك كان معاها حق لما قالت ان حور هتخليكم تيجو عليا وتكموني بصوت عالي انا غلطانة اني اعتبرتها بنتي مكنتش اعرف انها هتقلب ولادي عليا يا استاذ سيف انت وملك هانم 
ياسين: ماما ممكن بلاش كلام دلوقتي انا دماغي هتموتني فبلاش لو سمحت كلام دلوقتي ممكن تسيبوني لوحدي 
حنان: ياسين لو رجعت حور تاني البيت انا مش هعيش في انت سامع 
ياسين: حاضر يا ماما حاحة تانية 
سيف بعصبية: هو اي اللي حاضر اوعا تكون صدقت كلام خالتك انت التاني 
ياسين: ممكن تخرجو برا دلوقتي وتسيبوني لوحدي حنان وسيف خرجو 
ملك بعياط: ياسين صدقني اكيد في حاجة حصلت خلت حور تبعد عنا 
ياسين: عارف  ملك فرحت وخرجت من اوضتها 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo  ـــــــــــــــــــــــــ
عند حنان خرجت من اوضة ياسين ودخلت اوضتها ورنت على حد 
حنان: الو يا منال 
منال: اي يا حنان عملتي اي ياسين عرف مكان حور 
حنان: لأسف ايوآ وكان هيروح يرجعها بس خلاص انا خيرتو بيني وبينها 
منال: ها اختار مين 
حنان: انا طبعآ ياسين عمرو ما يقدر يزعلني بس ملك وسيف لأسف عايزين يرجعوها 
منال: شوفتي مش انا قولتلك زي امها اهي كانت هتاخد عيالك لصفها عشان يقفو في وشك 
حنان: انا خايفة اكون ظلمتها 
منال بخبث: ظلمتيها اي انتي مش شايفة ازاي مشيت مع واحد وازاي خلت عيالك في صفها فوقي يا حنان قبل ماتخسري ولادك يا ختي 
حنان: طيب انا هقفل دلوقتي سلام 
منال: سلام يا حبيبتي  وقفلو 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــ
عند ياسين عد الوقت وادهم رن عليه 
ياسين: الو 
ادهم: الو ياياسين انا عرفتلك عنوان قصر ياسر النصار 
وكمان خلتهم يجهزو الطيار يعني كمان ساعتين تكون في الموقع بتاع الطيارة 
ياسين: طيب انا هقفل عشان اجهز سلام وقفل وبدأ ياسين يجهز وبعد ساعة خرج من اوضتو 
سيف: ياسين رايح فين 
ياسين: رايح اجيب مراتي 
سيف بفرحة: بجد يعني مش هتسمع كلام ماما 
ياسين: لا ازاي هسمع كلامها طبعآ 
سيف: ازاي وانت رايح تيجب حور 
ياسين: بكرا تعرف يلا انا ماشي سلام وخرج من الاقصر وراح مكان الطيارة بتاعتو وركب الطيارة وبعد سعات وصل امريكا وراح الفيلا بتاعتو ورن على حد 
ياسين:الو....... 
 عند حور كانت خلصو كلام واكل وطلعت اوضتها وخدت شور ونامت وبعد شويا حد دخل اوضتها وهو بيتسحب وقرب منها حور اتفزعت وقامت وهي خايفة 
حور بخوف: انت........ 

  •تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent