رواية مغامرات طفلة مع الجينرال البارت الرابع عشر 14 بقلم ميرو محمد
رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الرابع عشر 14
هيثم : بقولك ايه دا احسن حل شوفي حياتك زي مااحمد سابك وهيجوز .
رقيه بصدمه وزهول وحزن وحاله متتوصفش : ه.هيجوز .
هيثم : ايوه وعارفه مين كمان زينه .
رقيه بصدمه:......
امجد : قولت ايه لو عاوزا الاسبوع الجاي تكوني في باريس وعقد العمل الجالك واحنا هناك خدي وابدائي حياتك .
رقيه : انا موافقه
امجد : تمام يابنتي وهيثم هيجهز ليكي امور السفر .
هيثم : والحجه هتروح معاكي .
رقيه بدموع: تمام عن ازنكم انا تعبانه .
وذهبت الي غرفتها .
هيثم بزعل غلي حالتها : تفتكر الهنعملو صح .
امجد : ايوه عشان يعرفو قيمة بعض ياهيثم .
&كدا في خطه 😂& ميرو محمد
رقيه في غرفتها والدموع تاخد مسيرها علي خد رقيه والزعل والحنين والشوق لااحمد
يروح وتفتكر الكان بيقولو ليها وكلمة فراشة القصر وكلامو ليها واد ايه كان بيقولها انها
جميله معقول معقول اااه انااا ليه قلبي وجعني لازم افوق لنفسيييي لازم فوقي يارقيه
ابعدي دا مش مكانك هو شاف حياته ظلت تفكر رقيه حتي نامت وهيثم وامجد روحو وام
رقيه ذهبت الي غرفتها بعد مطمنت ان رقيه نامت ...
ميرو محمد...........
جاء الصباح بيوم جديد مليئ بالاحداث .
قام احمد من نومه وهو مصدع جامد دخل الحمام وخرج جهز ولبس ونزل الي اسفل كان
هيثم يجلس ينتظره .
احمد : خير جاي بدري يعني .
هيثم بخبث : لاء اتعود بقا علي كده اليومين دول ياعريس انت مش هتجوز لازم يكون
في تجهزات يابني واحنا يوم الهنا ان الجينرال خلاص هيتجوز .
احمد بضيق : بلا تجهزات بلا قرد قوم عشان نشوف شغلنا .
هيثم : طب اصبر لما نفطر احسن انا هموت من الجوع وكمان انا مش هروح معاك الشركه .
احمد بستغراب : اشمعنا ان شاء الله.
هيثم بمكر وهو عامل نفسه اهبل^: اصل عم امجد هيخليني اعمل شوية ورق كدا .
احمد 🙄: ورق ايه دا .
هيثم بذكاء: مش عارف بس رقيه هتسافر وهنجهزلها ورق السفر وهتستقر في باريس
وهتاخد عقد عمل هناك .
احمد قام وقف وكأنه العالم وقف من امامه ازي ازي ازي لاء انا مقدرش مقدرش اسبها تمشي .
احمد بزعيق وصوت يملئ القصر كللله : ازززززززززاي ميييييييين قالهاااااااا تسافرررررر.
هيثم بخوف : دا دا عم امجد .
احمد بغضب طلع يجري الي الخارج وهو مش شايف امامه احد ركب عربيته وطلع يجري
بدون حراسه ولا حتي سواق . وطلع علي فيلة امجد .
وصل بسرعه جدا . ودخل الفيله بزعيق في كل من يأتي امامه .
امجد بصووووت عالي اوووي : امجدددددددد ياااامجدددددددددد انزززززززل انتتتتت فيييين .
نزل امجد مسرعا فاهو يعلم عندما احمد يكون بهذه الحاله ممكن يقتل^ اي حد بدون وعي
ميرو محمد........
امجد : في ايه وايه الانت عامله دا .
اجمد بهدوء مخيف ومن بين اسنانه : انننتتت قوووولت لررقيه تسافررر.
امجد : ايوه وانت عاوز ايه منها مش انت خلاص هتجوز .
احمد بغضب : واااانتتتت ماااااالك انتتت مالللكككك حدددد اشتكالك ياعمممم .
امجد بصوت عالي: سبهااااا في حاااالها سبهااا تشوووف حالها وابعددد عنهاااا .
احمد : دااا عليي جثتييييي^
خرج مسرعا الي الخارج وركب عربيته واسرررع الي بيت رقيه.
امجد اتصل علي هيثم .
هيثم : ايوه ياعمي احمد جالك .
امجد : الحق ابن المجنونه^ شكله رايح عند رقيه وممكن يعملها حاجه دا مش في واعيه .
هيثم : ينهار ابيض. طيب تعالي معايا انت كمان انا مش هقدر عليه.
امجد : تمام يلا واليوصل الاول يلحقو ..
اغلق الهاتف امجد وهو بيقول ربنا يستر يارررب .
وخرج مسرعا هو كمان الي بيت رقيه .
ميرو محمد.......
وصل احمد الي بيت رقيه بسرعه جدا وصعد الي اعلي مسرعا وخبط جااامد علي الباب .
كانت رقيه تجلس في غرفتها وبتجهز حاجتها ومامتها كمان خرجو مفزوعين من الخبط .
رقيه بخوف : هو في ايه ياماما .
ام رقيه بقلق : معرفش يابنتي هفتح ونشوف .
وقفت رقيه بخوف وام رقيه فتحت الباب وكانت الصدمه للكل احمد واقف ينظر لرقيه
نظرات غضب وعصبيه نظرات المو'ت وكانت رقيه تقف وهي خايفه من احمد .
و.............
*هنعرف هيحصل ايه البارت الجاي والجينرال هيعمل ايه في روكا وحزني علي روكا والهيحصل فيها ادعولها واتفعلولها ونبي 😂 وهل فعلا رقيه هتسافر واحمد هيتجوز زينه ولا لاء طب عاوزا اقتراحتكم هيحصل ايه البارت الجاي بارت صغنن عشان الجاي مينفعش اقطعو غير لما اخلص احداثه كلها مع بعض اكيد فاهمني احلي متابعين احلي ناس وكل سنه وانتم طيبين وبخير وسعادة بمناسبه عاشوره 😍
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية مغامرات طفلة مع الجينرال) اضغط على أسم الرواية