رواية وهم شك ام يقين البارت الرابع عشر 14 بقلم سارة احمد
رواية وهم شك ام يقين الفصل الرابع عشر 14
يقبلها عمران بغض"ب وقسو*ه وايمان تشاهد هذا وتبكي....
ايمان:انا هدخل واجبها من شعرها لا يا ايمان اثبتي مش يمكن دي خدعه من عمران واكملت ساخره اصل انا عماله اتصطدم كل شويه فنحثت علي كده.....وتنتظر ايمان في الخارج حتي تري ماذا سوف يفعل عمران لكنها تشطاط غض"با وغيره..... اه نفسي اجبها من شعرها..... الا هي فرحانه بي....
الصبر..... من عندك يارب
في داخل الغرفه
يتركها عمران بعد ما قبلها وكانت سعيده جدا وفرحانه واقترب من عمران الذي يقرف منها لكنه يدعي استمتعه... وملست علي شعره بدلال.....
فاديه:اعتبر ده ردك....
عمران بخب"ث:انتي شيفه ايه...
فاديه بوقاحه :انا شايفه ده احلي رد طيب والبتاعه الا اسمها ايمان دي هتخلص منها امتي يعني هطلقها امتي... وظلت تقترب منه وهي تملس علي شعره وتنظر اليه بوقاحه يكتاح شعور القرف والاشمئزاز لدي عمران من لمستها لي درجه انه كاد ان يتقيئ....
كل هذا تراقبه ايمان وهي تشت"عل غض"با وغيره وعيونها صارت جح"يم
ايمان:لا بقي دي ذودتها انا هدخل اقط"ع ايدها الا بتلعب في شعر المفضوح عمران.....
وقبل ان يرد عمران تفتح ايمان الباب وتنقض عليها مثل الاعصار وتفت"ك بيها وفي ثانيه اصبحت فاديه واقعه علي الارض و ايمان فوقها تضر"بها بكل ق'سوه وتسبها وتلعنها...... وعمران لا يري ما يحدوث ويحاول ان يصل اليهم حتي يبعدهم...عن بعض
ايمان: بقي تتجراي وتلمسي حاجه تخصني ده انا همو"تك وده شعرك الا فرحانه بين يا حربا"يه والله لا انا مقط"عه لكي... ينحني عمران نحوهم حتي يفض الشج"ار لكنه يتلقي يد في فكه يسقط ارضا ويتأوي ....
عمران:اه يا فكي ايه القوه دي يا ايمان يخربيت الغيره والغباء.....
ويكمل عيب كده يا ايمان ميصحش......
تنظر اليه ايمان نظرات جح"يمه لو جمرات لي افت"كت بيه بشعر بيه عمران..... الحمد لله اني مش شايف حاجه .... استر يارب
ايمان:حسابك معاي بعدين يا نحنوح......ده انت مش بتعملها معاي.... تستغل فاديه فرصه انشغالها وتجذبها من يدها وتوقعها ارضا وتصبح فوقها ....
فاديه بتحدي:هيطلقك يا بارده واتجوزه انا في نفس اليوم....
ويتجمع الجميع علي الدجه والصوت العالي ويحاولوا فض المشاج"ره.....وينجحوا ويفصلهم عن بعض
فاديه بتوعد:انا اخده منك يا بتاعه انتي.....وتركتها وذهبت.....
يصرخ عمران علي الجميع بحده وغض"ب يلا الكل يخرج ايه الا حصل يعني دي مراتي يخرج الجميع وهم يتهامسوا وبضحكوا علي ما حدث... يغلق عمران الباب خلفهم وهو يتشاهد علي روحه....
عمران:احسن حاجه اني اتشاهد علي روحي...اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله....
تجذبه ايمان من الخلف بحده..
ايمان:بتتشاهد علي نفسك ليه لسه بداري.....فيضحك عمران فتتغاظ ايمان وتوقعه ارضا وتنحني بجانبه
ايمان:بقي كده يا عمران بتخن"ي
واكملت ساخره طيب استني ام تتنيل وتخف الاول.... يجذبها عمران اليه حتي اصبحت فو"قه ويطوقها من خصرها بقوه
فتضر"به ايمان بقوه في صدره
بقولك سبني يا خاي"ن...انا بكره"ك
بس برده مش هسيبك لي البتاعه دي.....
يضحك عمران ويكمل بخ"ث
بقي انا مش بعمل معاكي كده تصدقي انا غلطان وكاد ان يقبلها لكن يفتح الباب وكان فادي اخوه
فادي باحراج: ابوس شكلي جيت في وقت غير مناسب
يتعصب عمران ويترك ايمان فتبتعد عنه....يجز عمران علي اسنانه بغيظ اهلا يا زفت...ايه الاخبار
يحتكم فادي ضحكته بلعافيه:الاخبار فل الغندوره ركبت العربيه والاسوره منوره في ايدها
يبتسم عمران بمك"ر:احسن عشان تبقي تتجرأ وتهددني بحبيبتي....الا يتجرا ويجيب اسمها انص"فه
تبتسم ايمان بغباء وفرحه وهي تري حب عمران في صوته وتعبير وجه حتي لمعت عينها التي انطفئ منها النور.....
ايمان بفضول: حد فهمني ايه الا حصل.....
فادي: انا اقولك يا ستي انا كنت براقب كل حاجه بتحصل هنا من خلال كاميره وده حسب خطت عمران الا استغل فرصه البوسه ولبسها اسوره متف"جره في يدها... واي حركه منها يضغط عمران علي البرنامج فتنف"جر
وده عشان يتحكم فيها ويعرف ازاي يلعب معها....
تشت"عل ايمان غيره اول ما افتكرت القبله ولا كأنها سمعت الا اتقال وتقترب من عمران وتجذبه من لياقه قميصه بغض"ب
بقي كده يا عمران تبوسها طيب انا هعمل زيك... لا يتحمل عمران الكلمه ويحملها ويضعها علي السرير
عمران:اخلع انت يا فادي ونفذ الباقي....
يمشي فادي ويغلق الباب وهو يضحك عليهم
ايمان بعصبيه:بقولك ابعد عني احسن هصرخ.....
عمران:صرخي...
ايمان:اااااا
فيسكتها عمران بقبله طويل حنونه....
تلاحظ فاديه اضاؤه في يدها فتنظر لي يدها وتفزع وتصرخ عمراااان وفجاه تنقلب السياره
- يتبع الفصل التالي عبر الرابط (رواية وهم شك ام يقين) اضغط على أسم الرواية