Ads by Google X

رواية جعلتني مجنونا الفصل الخامس عشر 15 - بقلم هموسه عثمان

الصفحة الرئيسية

    رواية جعلتني مجنونا بقلم هموسه عثمان 


رواية جعلتني مجنونا الفصل الخامس عشر 15

 قامت وكل ما بها تعب الباب خبط سمحت بالدخول
دخل وهو ناكس رأسه وهو بيقولها : صباح الخير يا امال
امال بصوت ليه وقت كبير من غير ما ترد عليه
كان متردد في الدخول ولكن اخيرا دخل وقعد وبصلها بيقولها : عاملة ايه دلوقتي بخير ؟
كان هارون في دنيا غير الدنيا خوفا من ردة الفعل فما فعلوه هو أقل شيء
امال بتعب شديد : رجعت ليه يا هارون ؟
هارون بضيق : انتي مراتي يا امال ام ابني
امال بحرقة قلب : ولم سبتنا واحدينا أنا وابنك من غير حتى بيت نقعد فيه كنا اعداءاك ولا ايه دا انا و ياسين لولا اخويا كان زمان مصيرنا الشارع
هارون بهدوء : كان شيطان وراح لحاله
امال باستهزاء : يااااه طول السنين دي شيطان ومرحش غير دلوقتي ؟
هارون بهدوء : أيوة يا امال
امال بهدوء : اسمعني كويس
وقبل ما تتكلم دخل ياسين وما أن شاف هارون في الاوضة حتى جن جنونه وهو بيصرخ فيه يقوله : انت ايه الي جابك هنا وايه الي مقعدك في بيتي لدلوقتي ؟
مش عايز اشوف طيفك يكون قريب من امي
جات نفيسة علي الصوت ودخلت مسكت فيه بشدة تقوله : لا هو انت فاكره أنه هيمشي ويسيب بيته و مراته طول الوقت أنا سكت امبارح لكن خلاص اهو رجع سالم لبيته بدل ما تفتح ايديك ليه تاخده بالحضن هي دي المقابلة ده الي زرعته امال فيك هي والسنيورة مراتك
ياسين بصراخ وهو بيقولها : وهو امتي فتحلي حضنه عشان افتح أنا
نفيسة قطعته وقالتله : واهو رجع وفاتح ترفض ؟
ياسين : أيوة هرفض وهرفض خالص كمان لانه جه متأخر جه في وقت أنا مش عايزه اصلا ثم إن امال زرعت في كل خير الي بيخليني سايبه في بيتي وحطي تحت كلمة بيتي مية خط وبالنسبة لكلامك عن شمس أنا هعديه لان لو فكرت اخد بيه هقتلك
اتعدل ياسين وبصله وقاله : انت مش عايز اشوف وشك هنا نهائي لان ده بيتي بيت ياسين و أمه ومراته بس مش اكتر
سمع امال بتقول بصوت كله تعب : يا ياسين يا ابني
راح ياسين بلهفه ليها وهو بيقولها : مالك مالك فيه حاجة ولا ايه 🥺
أمه بتعب شديد : مش وقت الكلام ده يا ياسين سيب الحوار ده للايام وهي قادرة بحل كل حاجة
قبل ما يرد يعترض قالتله : اسمع لي يا ياسين مش قادرة اتكلم يا ياسين
يا شمس خدي جوزك واطلعوا من هنا
اقتربت شمس بهدوء وعيون نفيسة قربت تقتلها مسكت أيده بهدوء مكنش عايز يطلع لكن ما في اليد حيلة مقدرش يقول لا وهو طالع لو كان بايده يقتل هارون واخت هارون كان عمل كدا
شمس بهدوء : اهدا يا عيوني مينفعش كدا
ياسين بضيق : تعبان تعبان يا شمس
شمس بحزن : بعيد الشر عنك يا روح شمس من التعب أن شاء الله أنا وانت لا يا نور عيوني
ياسين بضحك : كدا هتعب اكتر
شمس بضحك : تدملي الضحك دي يا نور عيوني
والايام تمر وياسين حاسس انه مخنوق اكتر و اكتر من وجود أبوه وعمته في البيت لكن عشان أمه ساكت خالص
مجهول واحد : ننفذ يا بيه ؟
مجهول اتنين : أيوة
مجهول واحد : تمام يا فندم
مجهول اتنين : عايز عقبال بكرة اعرف أنهم أطلقوا
مجهول واحد : حاضر يا فندم هروح البيت دلوقتي
واهو يا سيدي فيه ناس حياتها اتعملت عشان تنكد علينا مش اكتر دي شغلتها في الحياة
يحيي بسرعة : ماشي رايح اهوه
السكرتيرة : يا استاذ يحيي ممكن تمضي هنا
يحيي بسرعة : لا مش هينفع أنا ماشي بسرعة رايح عند ياسين بسرعة
الوقت يمر و يمر الي أن جه ياسين وسلم علي أمه وعرف أن عمته وأبوه برا البيت
طلع فوق لعند شمس
ندهت عليه امال تقوله : يحيي جه ولكن علي ما طلعت من المطبخ ليه بالقهوه لقيته مشي
راح يطلع لقي أبوه رجع وعمته وفريدة معاهم طلع فوق وما أن فتح الاوضة لقي يحيي عنده في اوضته بصله بشر بيقوله : انت بتعمل ايه هنا بصوت عالي
طلع علي الصوت كل اهل البيت يحيي بهدوء : اهدا يا ياسين انت فهمت غلط والله
ياسين بعصبية : امال افهم ايه صح وانت هنا في اوضتي ومراتي هنا افهم ايه ؟
يحيي حاول يبرر : اسمعني يا ياسين
شمس بعياط : ياسين فيه ايه يا ياسين ؟
ياسين بحدة وكسرة : شمس الوحيدة الي وثقت فيها تخوني استعدي عشان ترجعي بيت أهلك عشان تطلقي
شمس بعياط : ياسين اسمعني يا ياس
وقبل ما تكمل اسمه وقعت مغمي عليها راحت نفيسة علطول بفرحة : اخيرا صدقت أنها حرباية قولتلك خد بنت عمتك اديك خدت من برا وشوف حصلك ايه ؟
ياسين بصراخ : اطلعوا برا بقا
نزلوا تحت كلهم وكان يحيي مشي
وكانت نفيسة بتتكلم بفرحة : اهي آخرة عناده اهي
هارون بهدوء : الي يعصي أبوه لازم يحصله كدا
راحت امال بصراخ فيهم : انتو ايه انتو ايه هو بيموت فوق وبيموت كل لحظة بسبب وجودك وكمان فرحان فيه كفاية كفاية واطلعوا برا حياته كفاية دمرتوا ابني كفاية
يمكن أن يكون صديقك اكبر اعداءاك يا صديقي

google-playkhamsatmostaqltradent