Ads by Google X

رواية خطايا عاشق مجنون الفصل الخامس عشر 15 - بقلم نور ناصر

الصفحة الرئيسية

   رواية خطايا عاشق مجنون بقلم نور ناصر


رواية خطايا عاشق مجنون الفصل الخامس عشر 15


اعتصرت القلوب هما 💔 وبكت العيون  بدل   الدمع دما🥺

فاضت الافئدة  غما.🥲   وتجرعت الانفس بدل الحب سماً 😔

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

_ جلس طارق بجوار والده واردف بهدوء: بابا انت كويس تحب اخلي الدكتور يشوفك.. 

عتمان وهو ينهره بقوه: شيل ايدك عني انت التاني انا مش هكون كويس غير لما الدكتور يطلع ويطمني ع نور.. 

ثم اشار الي اكرم واردف بحده: اكرم كلملي شريف بسرعه.. 

اكرم بقلق: خير ي جدو... 

اجابه بحده: اسمع الكلام خلص.. 

اكرم بايماء: حاضر.. 

_اخرج هاتفه وقام بمهاتفة صديقه الذي اجاب.. 

شريف بصوت نائم: اي ي اكرم عايز اي.. 

اكرم بجمود: مش انا اللي عايز.. 

ـ سحب عتمان الهاتف من يد اكرم بقوه واردف بصرامه.. 

عتمان: عايزك دلوقتي حالا ي شريف مسافة السكه تكون عندي اكرم هيقولك عنوان المستشفي.. 

ـ جلس شريف من نومته بقلق.. 

شريف: خير ي حج عتمان لي فالمستشفي حضرتك كويس.. 

عتمان بصرامه: معيزش رغي كتير سمعت قولت اي؟... 

شريف بقلق: حاضر هجيلك ع طول.. 

ـ اعطي عتمان الهاتف لـ اكرم، وذهب وجلس بمقعده وهو يرمق ابنته التي تجلس ع احد المقاعد وتبكي بصمت بغضب دفين.. 

شريف بقلق وهو يتحدث مع اكرم: ي عم قولي في اي انا والله من اول امبارح منمتش غير ساعتين ومش ناقص توتر... 

اكرم بجمود: انجز ي شريف واما تيجي هتعرف... 

_ اغلق اكرم معه، لينظر الاخر امامه بقلق، وظن بأن سماء قد تكون اخبرتهم بشئ ولكن ماذا يفعلون فالمستشفي، نهض وارتدي ملابسه وذهب للخارج ليجد والدته تجلس امام التلفاز تتناول الطعام بصمت ونظرات غاضبه.. 

شريف بحاجب مرفوع: انتي جيبتي الفطير ده منين ي لي لي..؟.. 

لي لي بسخريه: ده الحج عتمان باعته ليك وباعت بيض وجبنه وفاكهه وحاجات قد كده، بعتتهم فريده مع سمااء وهي جايه وبتقولك الحج عتمان باعتهم هاا الحج عتمان اللي طردت حفيدته من هنا ي حما*ر... 

شريف بابتسامه صفراء: كلي فطير ي حجه لي لي واتقي الله انا ابنك.. 

لي لي ببرود: هتبري منك قريب واخلص من الخلفه اللي تجيب الهم دي.. 

شريف وهو يذهب للخارج: بقي كده طيب اي رئيك اني هكلم هدير واقدم معاد الجواز.. 

_مالت لي لي ع الارض كي تجذب حذاءها وتلقيه عليه، ولكن فر الاخر للخارج بخوف منها، لتبتسم هي بهدوء فبرغم كل شئ هذا ابنها وحيدها بهذه الدنيا.. 

اردفت بتنهيده: ربنا يجعل سماء من نصيبك ي شريف ويبعد عنك ولاد الحرام.... 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

عامر بقلق: مالك ي هايدي فيكي اي؟.. 

هايدي بهدوء وهي تجلس مستنده براسها ع كتف والدتها: مفيش حاجه ي بابا... 

عامر بجديه: ازااي بس انتي بقالك كام يوم لونك مخطوف وحتي الاكل مش بتاكلي كويس.. 

تابعت نوال بحزن: وياريت كده وبس ديماً دايخه وخاسة النص اهي.. 

اردفت هدير بسخريه لازعه: لو كنتي لسه متجوزه ي هايدي كان زمان ماما بتزغرت وبتقول عليكي حامل من غير دكتور.. 

عامر بحده: هدير متتكلميش تاني مدام مش عارفه نفسك بتقولي اي... 

تابع وهو ينظر لهايدي التي شحب وجهها بقوه من حديث شقيقتها: قومي ي هايدي غيري هدومك هنروح نكشف.. 

هايدي بتوتر كبير: اا لا ي بابا ملوش لزوم ده بس ضغط الشغل وانت عارف اكرم وكريم وانكل طارق كانو مسافرين الصعيد وانا اللي كنت ماسكه الشغل وكان كله عليا... 

عامر باقتناع: متأكده ي حبيبتي.. 

اومئت براسها بنعم، ودلفت لغرفتها لتلحقها شقيقتها... 

هدير وهي تغلق الباب: قولتيله؟.... 

هايدي بغيظ: حاجه متخصكيش انتي فاهمه.. 

هدير بحده: لا يخصني دي سمعتنا كلنا ي حبيبتي، سمعتنا اللي وسخ*تيها بافعالك دي.. 

هايدي بدموع: انا هنزله وكان مفيش حاجه حصلت.. 

هدير وهي تجلس ع الفراش امامها ببرود: تؤتؤ بس للاسف هي حصلت وانتي ي تقولي لاكرم انك حامل منه ي انا هطلع اقول لبابا وماما وهما يتصرفو.. 

هايدي بحده: انتي اي مصلحتك من كل ده اكرم خطب وبيحب خطيبته جدا لي ادمر حياته انا... 

هدير بسخريه: ااممم للدرجه دي بتحبيه ي حرام، بس انا ميخصنيش غير انه يجي ويصلح غلطته ويتجوزك وقتها مستوانا احنا هيتحسن لما نبقي نسايب عيلة القاضي... 

هايدي وهي تحاول تمالك اعصابها: هدير ي حبيبتي احنا مستوانا كويس بابا وماما بيتمنولنا الرضا وحتي انتي كلها كام شهر وهتتجوزي شريف وهتروحي تسكني معاه فـ لي ندمر حياة حد عشان شوية حاجات كلها مظاهر... 

هدير بهدوء: انا بيهمني المظاهر ي ستي، ويمكن وقتها الاقي حد مناسب ليا وفمستوي احسن من شريف وابقي خلصت.. 

هايدي بنظرات استحقا*ريه: بجد انا مش مصدقه انتي ازاي بتفكري كده... 

هدير بحده: من الاخر ي ست الحنينه قدامك شهر اهو يكون الحمل اتثبت لو اكرم مجااش يتجوزك انا هقول لبابا وهو يتصرف او اقول لاكرم نفسه ايهما اقرب ههههههه... 

_ تركتها هدير وذهبت لغرفتها، لتجلس هايدي ع سريرها وهي تبكي بصمت وتمرر يدها ع بطنها، تظن تلك الحمقاء هدير بأن سهل عليها ان تق*تل طفلها ان تحرمه من قدومه ع الحيااه تظن بانها سهل عليها ولكنه فالحقيقه هو سيكون قت*ل روحها هي.... 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

_ دلف الطبيب خارج غرفة نور، ليهرول له الجميع بلهفه.. 

عتمان بقلق كبير: طمني ي دكتور عامله اي؟.. 

الطبيب بهدوء: هي كويسه جدا ي حج عتمان متقلقش، بس حالتها النفسيه مش كويسه ابدا، احنا عالجنا الكدمات اللي فوشها وجسمها ولو حضرتك عايز نبلغ القسم عشان نعمل محضر بأثبات حالة الاغت*صاب اا... 

قاطعه عتمان بصرامه: هتبلغ عن مين ي دكتور، هتبلغ عن جوزها كريم القاضي.. 

الطبيب بتوتر: اا انا اسف ي حج عتمان مكنتش اعرف والله بعتذر جدا.. 

حسين بلهفه: اقدر اشوفها ي دكتور... 

الطبيب: ايوه تقدرو بس ياريت بهدوء من غير شوشره عشان نفسيتها ولما تفوق نبعد عنها اي حاجه بتدايقها عشان ميحصلش انهيار نفسي تاني... 

اكرم بجديه: تمام ي دكتور متشكرين جدا.. 

_ذهب الطبيب فحين، دلفت فريده وغزل وسماء الي نور التي كانت نائمه ع السرير الخاص بالمستشفي ووجهها شاحب للغايه وتلك الكدمات تملأه.. 

ذهبت سمااء وجلست ارضاً امامها واردفت ببكاء وهي تحتضن يدها بيديها الاثنين: انا اسفه ي نور انا كنت بزعل وبقفش عليكي لما سيبتي كريم انا اسفه مكنتش اعرف انه هيعملك كده والله مش هكلمه تاني ابدا انتي اختي اكتر منه عشان خاطري قومي وسامحيني.. 

غزل ببكاء ع حالة نور وايضا سماء التي منذ ان رأتها وهي لا تكف عن البكاء: خلاص ي سماء عشان متتعبش، وبعدين من امتي نور بتزعل مني ومنك احنا التلاته اخوات وملناش غير بعض صح.. 

سمااء ببكاء وهي تقبل يد نور فهي تحبها كثيراً: لا انا بحب نور اكتر من اي حد قومي بقي ي نور.. 

فريده بدموع: خلاص ي سماء عشان خاطر نور متتعبش كفايه كده.. 

_ كانت لمياء تقف امام الغرفه وتحاول الدلوف لها، حتي اوقفها عتمان بقوله الحاد.. 

عتمان: رايحه فين ... 

لمياء بدموع: رايحه اشوف بنتي ي بابا... 

عتمان بغضب: لسه فاكره انها بنتك وداخله تعملي اي داخله تكملي عليها، بعد مسلمتيها ليه عشان يعمل فيها اللي عمله ليكي عين تقولي بنتك.. 

لمياء ببكاء: بالله عليك ي بابا بلاش كلامك ده انا فيا اللي مكفيني انا مش عايزه غير اشوف بنتي.. 

عتمان بصوت عالي غاضب: كدب انتي مش عايزه غير الفلوس وبس الطمع عماكي عن بنتك، هسمحلك تشوفيها دلوقتي بس لكن بعد كده نور هتكون فحمايتي انا لان انتي وجوزك مكنش ليكم خلفه اصلا... 

صمت حسين باحراج شديد فهو ايضا كان يعلم برفض ابنته لكريم بل وشارك بارغامها بذلك.. 

_ دلف الجميع لغرفة نور كي يطمئنون عليها.. 

عتمان بصرامه: طارق خد مرتك وغزل وسماء وروحو يلاا.. 

طارق بايماء: حاضر ي بابا يروحهم كريم وانا هقعد اطمن ع نور لما تفوق.. 

فريده بهدوء: وانا كمان قاعده مع لمياء لحد متفوق... 

عتمان بحده: هو انا كلامي مش هيتسمع هتبقو انتو وولدكم مكسرين كلامي.. 

_ صمت الاثنان باحراج وخجل من افعال ابنهم.. 

سمااء بدموع: جدو مش انا حبيبتك سيبني والنبي قاعده مع نور.. 

عتمان وهو يمسد ع شعرها بحنان: انا قاعد معاها اهو وابوها وامها اهم والصبح خلي اكرم يجيبكم ع طول.. 

_ اومئت له وذهبت هي وغزل وفريده وطارق للخارج.. 

اصتطدم طارق بشريف الذي كان قد وصل للتو.. 

شريف بقلق وهو يختلس النظر لتلك التي عيناها حمراء من كثرة البكاء: خير ي عمو في اي؟.. 

قاطعهم دلوف اكرم وعتمان الذي اردف بصرامه.. 

عتمان موجهاً حديثه لشريف: سنه عشان تيجي.. 

شريف بقلق اكبر: والله مسافة الطريق خير ي حج عتمان.. 

عتمان بحده: اسمع تطلع انت واكرم ومترجعوش غير وانتو معاكم كريم فاهمين تجبوه ليا بأي طريقه.. 

_ كتمت فريده بكاءها خوفاً ع من ما سيفعله عتمان به، بالتاكيد سيعاقبه بقوه... 

شريف بايمااء: حاضر ي حج عتمان بس هو عمل اي.. 

_ تجاهله عتمان ودلف لغرفة نور واغلق الباب..، فحين صدح رنين هاتف سماء معلناً عن مكالمه من ذلك الذي يدعي عمر.. 

اكرم: مين بيرن عليكي.. 

سماء بتوتر: دد دي وحده صحبتي.. 

فريده بدموع: شريف عشان خاطري لو لقيتو كريم بلاش تجيبوه لحد م الامور تهدي.. 

طارق وهو يجذب فريده بهدوء: تعالي ي فريده وسيبك من كريم خالص يستاهل اي حاجه تحصله.. 

اكرم: دقيقه ي شريف هجيب الفون بتاعي من جوه.. 

غزل بهمس وهي تسير بجوار سماء: مين بيرن عليكي.. 

سماء وهي تمر بجوار شريف وتهمس لغزل: ده عمر.. 

غزل بحده: نعم وانتي بتكلمي عمر من امتي.. 

انتبه شريف لقول غزل، ليذهب خلفهم وجذب زراع سماء واردف بحده: مين عمر ده.. 

_سماء وهي تنظر لغزل بان تفعل شيئاً، ولكنها وجدتها تنظر لما يحدث بقلق.. 

نفضت يدها منه بقوه واردفت بغضب: خير حضرتك عايز اي.. 

تنهد شريف بغيظ واردف: اخلصي ي سماء،مين ده؟.. 

سماء بحده  : حاجه متخصكش ي حضرة الظابط.. 

غزل بقلق: بس بقي انتو الاتنين اكرم جاي اهوو.. 

اكرم وهو ينظر لهم بعدم فهم: مالكم في اي، وانتو منزلتوش لي لدلوقتي.. 

سماء ببرود وهي تتلاشي النظر له: نازلين اهو، غزل مش عايزه تيجي معانا ي اكرم وعايزه تروح لبيت خالو.. 

اكرم بحده: مفيش الكلام هتروح تقعد لوحدها يعني، خديها معاكي ي سماء.. 

غزل بهدوء: خلاص انا هاخد سماء تقعد معايا.. 

اكرم بغضب: قولت هتتزفتي تروحي معاهم وخلصنا.. 

سماء وهي تري دموع غزل: خلاص ي غزل بقي يللا.. 

_ رمقته غزل بدموع وغضب وذهب مع سمااء.. 

اكرم بتنهيده وهو يهتف بشريف الذي ينظر لسمااء بغيظ وهي تغادر: انت ي حج يلا بينا نروح شقته تلاقيه هناك.. 

شريف بانتبااه: طيب هو عمل اي المره دي.. 

اكرم وهو يسير بجواره: اعتدي ع نور.. 

شريف باستنكار: ضربها يعني.. 

اكرم بجمود: اغتص*بها ي شريف.. 

توقف شريف عن السير واردف بعدم تصديق: بتهزر صح، مستحيل يعمل كده.. 

اكرم بغضب: عمل ي شريف معرفش فكر فاي وهو بيعمل كده بس اللي اعرفه ان اخويا فحاله صعبه دلوقتي، ده لما كان بيضربها قلم كان بيروح عند بتوع مصارعة الشارع وياخد بداله علقة موت تخيل باللي عمله ده عمل فنفسه اي.. 

شريف بقلق: طيب يلا بينا نروحله بسرعه.. 

_ ذهب الاثنين اليه بسيارة شريف الي منزله الاخر، ما ان وصلو حتي طرقو الباب ولكنه لا يجيب، فاخرج اكرم نسخه من مفتاح المنزل ودلف للداخل وخلفه شريف، ليجدو الجو هادي للغايه.. 

شريف: تقريبا هو مش موجود.. 

_تجاهله اكرم ودلف لغرفة شقيقه، ليقع قلبه ارضاً وهو يري شقيقه مازال يجلس منذ ان ذهبت نور باحد اركان الغرفه مستند برأسه ع الحائط ويداه مجروحه وتنذف بشكل مخيف.. 

ذهب له سرعا وجلس ارضا امامه واردف بلوم: لي عملت كده ي كريم لي بتعمل فيها وفيك كده.. 

شريف وهو ينظر له بشفقه: انا هكلم دكتور يجي يشوفه.. 

خرج صوته مبحوح من كثرة بكاءه: متكلمش حد ي شريف هاتلي بس حاجه احطها لايدي.. 

اومئ له شريف وذهب للخارج.. 

كريم وهو ينظر لشقيقه الذي يرمقه بغضب... 

اردف بنبره متالمه: والنبي بلاش البصه دي انا فيا اللي مكفيني.. 

_ نهض كريم ودلف للمرحاض ليغسل وجهه، ذهب اكرم ووقف امام باب الرحاض وهو يرمقه بحزن.. 

اكرم بحزن: نور فالمستشفي ي كريم جالها انهيار نفسي.. 

_ اغمض عينااه بقوه وتسارعت انفاسه مجدداً.. 

كريم بحده: لي عملت كده لي، كان في مليون طريقه تقدر تخليها ليك بيها انما كده حتي لو نفترض انها بقيت ليك هتعيش معاك ازاي واللي حصل ده نقطه سودا فحياتكم.. 

كريم وهو يدلف للخارج وهو يجفف وجهه بالمنشفه: خلي عتمان بيه يفرح ويوريني بقي هيجوزها للي اسمه احمد ده ازااي.. 

اكرم بتنهيده: جدك عايزك.. 

كريم ببرود: هغير هدومي ونروحله.. 

اكرم بغضب: مش هتروح دلوقتي لحد منور تهدي وجدك يهدي والموضوع نفسه يهدي، لو ظهرت دلوقتي هتخرب اكتر مهي خربانه.. 

شريف وهو يذهب له ويعطيه تلك اللاصقه: خد ي عمم.. 

القي شريف بجسده ع الاريكه الخاصه بالغرفه واردف بنوم: اخوك معااه حق بلاش تظهر دلوقتي ومدام عملت كده كمل الحوار للاخر عشان تخليها ليك من غير محد يتكلم العب فالمضمون.. 

اكرم بسخريه: اسمع منه ده تربية قسام شرطه وبلطجيه.. 

_صدح رنين هاتف شريف.. 

اجاب بملل: اي ي شعبان.. 

شعبان بحماس: عندي ليك خبر بمليون جنيه.. 

اعتدل شريف بجلسته واردف باهتمام: انجز وقول.. 

شعبان : سيد السمان كل المعلومات اللي معاه من الكبير بيروح كل ليله كبا*ريه عند بنت رقا*صه مجننه امه وبيبوخلها كل حاجه بيفضفض يعني.. 

شريف بجديه: طيب ابعتلي اسم المكان ده واسم البنت دي مااشي.. 

_ اغلق شريف معه وابتسم بشرود... 

ـ فماذا سيحدث.. 


google-playkhamsatmostaqltradent