رواية حورية الحديدي الفصل السادس عشر 16 بقلم منوش
رواية حورية الحديدي الفصل السادس عشر 16
نور بقلق: حبيبتي قولي ااي حااجة سكوتك بيقلقني
حور : هقول اي ي ماما كلهم مستخسرين يشوفني مبسوطة مع جوزي وولادي بالاول جااسر دلوقتي ابيه
نور : هماا خايفين عليكي مش اكتر
حور : سيبيني ي ماااماا لوحدي
.................
حساام : انااا هاخذ بنتي و احفاادهاا هننزل مصر
عمر : هي مش هتروح من هنااا
حساام : واناا قلت كلمتي ومش هكررهاا تااني
نور : لو حور مواافقة اناا ماا عنديش ماانع
حساام : اناا كلمتهاا وهي مواافقة
فلالاش بااااك
حور ببكااء : بااباااا
حسام وهو يضمها اليه بشوق : ي قلبي انتي وحشتيني ااوي
حور ببكااء : اناا ضاايعة من غيرك ي بااابا اااه
حساام بحزم: سبوني معهااا
خرج الجميع وتركهم معااااا
حساام بحنان: حبيبتي انتي بنت حساام الحديدي لازم تكوني ااقوى من كده
حور : مش قاادرة ي باااباا
يوسف ي بااباا هو خلاص طلقني اناا مبقتش مرااته
حساام : يوسف معملهااش لماا كأن فاكرك خاينة يجي يعملهاا دلوقتي
حور باامل : يعنى هو مطلقنيش مش كده
حساام : مطلقكيش ي حبيبتي
حور : طب هو بعد عني ليه
حساام : يوسف مجروح ااوي هو مش قاادر ينسى ال عمله فيكي وكل حااجة بتفكره بالحصل فعشاان كده شااف انه البعد هو الحل المنااسب
حور : انااا السبب
حساام : ااازااي
حور بخجل : هو لماا جاء يلمسني شاااف الندبة ال على جسمي وافتكر الحصل وو اناا قلتله كلام صعب ااوي لمااا ريم اختفت اناا دايقته اااوي ي بااباا
حسااام : يوسف ال أنا اعرفه مش هيتخلى عنك وعن اولاده بعد العذاب ده كله
حور : اناا هخليه يرجع لعندي من تااني
حساام باستغراب : اازااي
حور : هقولك ......
حسااام بفخر : دي بنتي انا حبيبتي
طب ااي مش هنرجع بلدناا بقى دي امك هتموت وتحضنك
حور بسعاادة : ااه اكيد هنرجع
باااااااك
ليلة : باابااا انا كماان رايحة معاااكو
عمر بغضب : ليلة
ليلة وهي تتجاهله : واناا كمااان هنزل
جساام بحنان : مش هينفع ي حبيبتي انتي نااسية انك في شهورك الاخيرة والسفر مش كويس عشاان صحتك بس هنااخذ ادهم معناا عشان ميتعبكيش
ليلة : ذي ماا تحب ي بااباا
حساام وهو يقبل جبينهاا بحب : لولا ظروف حور كناا مساافرنااش بس ملحقوة انتي قوملناا بالسلامة انتي و حفيدي وتجي تعيش معناا في وسط اهلك وفي بلدك
ليلة بابتساامة : ان شاء الله ي بااباا
حسام : خذي بالك من نفسك ومن حفيدي
واكمل بهمس : ولو البغل جوزك ضايقك كلميني هعقلهولك
ليلة بضحك : ههههه حااضر ي حبيبي
نظر لهم عمر بضيق فتركهم وصعد الي غرفته
.....................
حسااام : فهمت هتعمل ااي
سليم بتوتر : اازااي بس ي بااباا اعمل كده مش هقدر اناا
حسام : لا ي حبيبي ركز معااياا كده انت الوحيد ال هتقدر تسااعدناا انت ال هتنقذ بيت اختك
سليم : اثبت كده ي بااباا اديك قلتهاا اختك هتجوز اختي اازااي بس
حسام بغضب: ومين قاالك هتتجوزهاا انت هتمثل انك هتتجوزهاا عشاان البغل اخوك يغاار ويطلع مكاان ما هو مستخبي
سليم : هو لو عرف هيغير لي ديكور وجهي ومش هلحق اتهنى بشبااابي
حساام : ماهو لو معملتش كده اناا ال مش هخليك تتهنى ببشبابك
سليم وهو على وشك البكااء : حسبي الله حااضر
................
زين بخوف : ي عمي مش هعمل ال بتقوله ده اسمه انتحاار
حساام : هتعملو ورجلك فوق رقبتك
زين : افهمني ي اونكل اناا مش اد ابن اخوك ده هيفرمني لو عرف انه لياا علاقة بالموضوع ده هيقتلني من غير ماا يرفله جفن يوسف صاحبي وبعرفه
حساام : متعصبنيش ي زين ال**** خليهم ينشرواا الخبر بكل صحف العاالم لازم العاالم كلهاا تعرف ابن الحديدي الوحيد هيتجوز من مرااته اخوه الساابقة
زين : حااضر ي اونكل حااضر
لياان باستغرااب : ماالك ي زين متعصب كده ليه
زين : هو في غيره اناا همووت وموتي هيكون اكيد على ايد اخووكي الظاالم
لياان : هو في اااي
زين بحنق وهو يغاادر : مفيش ي لياان مفيش
...............
في اليوووم التاالي في الطاائرة المتوجه الي مصر
كانت تلك الحورية تطلع لعنواان الصفيحة وهي تبتسم بخبث كبير
..................
في مكااان مااااا
يوسف بغضب : يعنى اااي ي اغبية
رعد بخووف : يوسف بيه حضرتك اناا اتفااجاات ذيك بالظبط بالمكتوووووب
يوسف : اروح تعرفي لي مين ال**** النشر ال******* ده
رعد بخووف: هو يعنى انا ساالت على اسم الوكالة النشرت الخبر وقالولي انه يعنى ال قالهم الخبر حد من العيلة وو
يوسف بهدوء مخيف : وان شاء الله عرفت مين ال***
رعد بخوف ورعب : هو زين بيه
يوسف بغضب جحيمي: يعنى زين صااحبي يعمل كده
بس وديني لاوريه هوري النجوم عز الضهر بتطلع اازااي
رعد بخوف : العيلة كلهاا نزلت مصر
يوسف بشر : كويس اووي هماا جو ملعبي اناا سكت في الاول بس مش هسكت المرااادي هوريهم يوسف الحديدي على اصولهم واولهم ابن **** سليم
تقووم تحجز على اوول طياارة وتشتري الفيلا ال قريبة من القصر الجديد
رعد : والقصر القديم
يوسف بشر : تحرقه ي رعد بس اوعي حد فيهم بتااذي
رعد : مفهووووم ي بيه
يوسف : مش عاايز حد يعرف عني حااجة
..................
بعد 8ساااعااات
حسااام بغضب : اازااي ده يحصل
الحاارس : حصل فجااة ي بااشاا نحن لقيناا الناار قايمة وبعد التحقيق اكتشفنا انه في حد قطع فيش الكهربااء
حسام بقلق : ومرااتي كيفهاا
الحارس : هي كويسة نقلنهاا على القصر الجديد بعدماا حضرتهاا طلبت مني كده
حساام بارتيااح : طب كويس اووي
تاابعواا التحقيق في الموضوع ده
الحاارس : امرك حساام بيه
حساام للسائق : اطلع على القصر الجديد
اومااء له الحاارس بنعم
سليم : في ااي ي بااباا
حساام : القصر القديم اتحرق
سليم : اازااي يعنى امبراطورية الحديدي تتحرق ومين المسؤول عن كده
حسام بغموض : هنعرف بعدين
............
في السياارة الثاانية
سيف : ماما احناا رايحين فين
حور بحنان : رايحين بيتناا ي حبيبي
عز : بس احناا بيتناا في ايطالياا
حور : ااه بس اناا كبرت في البلد دي واتجوزت باابا هناا كماان حتى ماما موجوده هنااا
سيف : بس نااناا في ايطالياا مع خالو عمر وجااسر
حور : ااه بس اناا عندي مامتين
عز : بجد طب اازااي
حور : تيتة سمية ربتني ومن واناا بنت صغيرة ااوي وتيتة نور هي خلفتني
سيف : طب بابااا فين بقالي ٧ اياام مشفتوش
حور : بااباا عنده شغل ضروري بس هيرجع كماان يوومين
عز : هيرجع
حور : هيرجع ي حبيبي مصيره يرجع
كفااياا اسئلة وصلناااا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية حورية الحديدي"اضغط علي اسم الرواية