Ads by Google X

رواية حورية الاسد الفصل الثامن عشر و الأخير 18 -بقلم رحمة هاني

الصفحة الرئيسية

  رواية حورية الاسد الفصل الثامن عشر و الأخير بقلم رحمة هاني

 رواية حورية الاسد الفصل الثامن عشر و الأخير 18


يوم الخطوبه 
اتجمعو البنات عند حور  والشباب عند أسد
اه نسيت اقول عشق وأسد ومحمد عاشو مع بعض في الفيله بتاعت اسد وأسر عايش في الفيله الي جنبهم 
نرجع تاني
البنات لقو الجرس رن فجاءه 
سلوي ...حاضر جايه وفتحت الباب لقت بتاع التوصيل
سلوي ..خير يابني
الراجل ده بيت حور الشرقاوي
سلوي ..ايوا
الراجل ..طب اتفضلي الطلبات ديه للبنات الي هنه
اخذت سلوي الاشياء باستغراب
حور ....ايه ياماما الحاجات الي في ايدك ديه
سلوي ..واللهي ما اعرف يابنتي انا لقيت بتاع التوصيل بيدهوملي وبيقولي للبنات الي هنا
فتحو البنات الشنط ووجدو  فساتين افراح
حور ..واحنا هنعمل ايه بالفساتين دي
اتصل اسد بحور
اسد ..الفساتين وصلت
حور ..دي فساتين افراح ايه ده النهارده خطوبه
اسد ...بعد ازنك البسيه ومتساليش ليه
حور ..حاضر يا حبيبي
اسد...في ميكب أرتست جيالكو
حور ...ماشي
اسد....سلام ياقلبي
حور سلام يا روحي
حور.. بنات الميكب ارتست جايه وبيقولو تلبس الفساتين دي 
عشق ونور ...ليه والنهارده خطوبه
حور ...معرفش بس يلا نجهز نفسنا عشان الوقت بيروح علينا
ذهبت البنات ليجهزو نفسهم وجاءت الميكب ارتست 
الميكب ارتست....يلا يابنات عشان نبداء 
البنات يلا
وبعد وقت طويل خاصة
الميكب ارتست...بسم الله مشاء الله قمررر
حور ..دا انتي عيونك الي قمر
عشق..مقولتلناش اسمك ايه
الميكب ارتست...اسمي مي
نور ...تشرفنا بيكي يامي
حور ...ايوا كده بقينا اربعه وهيئه
قعدو البنات يضحكو عليها
حور ...مادام بقيتي صحبتنا اكيد هتحضري الفرح
مي ..طبعا بس هرجع البيت اغير واجي
حور..لا بصي انا معايا فستان إنما ايه جنان لسه جيباه جديد ايه رايك تجربيه
مي ..اوكي
ودخلت مي غيرت وكان الفستان جميل عليها واضافت بعض مساحيق التجميل فأصبحت جميله جدا
مي ..ايه رايكو
حور ..دا انتي شكل القمر
مي..تشكر ياذوق
حور ..ايه ده ايه ده
كلهم في ايه
حور ..هو الي كنت بعملو في اهلي هيطلع عليا ولا ايه 
قعدو كلهم يضحكو عليها
كانت حور ترتدي فستان ابيض ضيق من الوسط ونازل منفوش والاكمام شفافه ومطبوعه بالورد والتاج فوق راسها والزي جعلها كالملكه وكانت كالحوريه والقمر ليله اكتماله
أما عشق فارتدت فستان  ابيض جميل جدا بحزام من الوسط وكان جميل جدا
أما نور ارتدت فستان ابيض جميل نازل علي الكتف بشويه وكان متفصل لاجلهاوكانت جميله جدا
................
أما عند الشباب
ارتدي اسد بدله سوداء والقميص ابيض وجليه اسود والجاكت الاسود والجزمه سوداء وكان وسيم جدا وتصفيفة شعره التي زادته وسامه
أما احمد فارتدي بدله رصاصي والقميص ابيض وجليه رصاصي وارتدي فوقه الجاكت الرصاصي والجزمه سوداء
وكان وسيم ولون عينيه البراق الذي زاده جمالا فوق جمالا
أما اسر كان يرتدي بدله كحلي وقميص أبيض وجليه كحلي وجزمه سوداء ولون عينيه البنيه التي زادته وسامه وتوهج
أما اياد فارتدي بدله سوداء والقميص ابيض وجليه اسود والجاكت الاسود والجزمه سوداء وكان قمر قمر
اياد ..... جوزني انا عايز اتجوز يعني كلكو هتتخطبو وتتجوزو  سوا وانا لا
اسد..ماهو انت المعفور انت الي مشدتش حيلك وشوفتلك واحده تتجوزها 
اياد ...ياعم اتنيل
اسر ...طب بطل منك ليه وخلينا نروح نجيب البنات
كلهم يلا
ملحوظه اياد اتصاحب مع اسد وأسر وأحمد ويقول صحاب جدا
وصلو ودخلوا للبنات
اسد وأسر وأحمد دخلو واياد فضل برا ومي خرجت وسألتهم علي راحتهم
اسد ...يخربيت جمال امك
حور...متشتمش امي
احمد ...بقا انت ياموكوس علي عينك بتشتم امي
اسد بخوف مصطنع..ابدا والله دانا بشكر فيها دانا كنت لسه عقولها امك نحله عشان جابت العسل ده
حور بكسوف...بس بقا يا اسد عشان بتكسف 
اسد بحب..قلب الاسد من جوا بحبك ياحوريه قلبي
حور ....وانا بموت فيك ياقلب حوريتك
احمد...لعشق يخربيت عيون امك
اسد ...اهو اهو شوفت انا عديتلك كتير وبرضو بتجيب في سيرة امي
احمد..مانت جبت في سيره امي
اسد...طب ما اناكل أما  اجي أمام اختك تدخل بس هانت كلها ساعات وتبقي ملكي
احمد وكان يستعد لضربه نعم ياروح امك
عشق ..انت رايح فين ياض ابعد عن اخويا
اسد...قلب اخوكي من جوا هتوحشيني اوي
عشق..محسسني اني هتجوز دلوقتي دي كلها خطوبه
وحضنت أخاها
ودخل حسام عليهم وتحتضن نور
حسام..هتوحشيني اوي يانور عيني
اسر بغيره ...ابعد عن مراتب يلا
حسام..ليه مبقتش مراتك
اسر ..لا بقا متختبرش غيرتي 
حسام ....ايه يابني اختي
اسر ...اختك في بيتك ياض
............أما بالخرج فراي اياد مي
اياد.....اي القمر الي نزل علينا فجاءه ده
مي...ماتلم نفسك ياض انت
اياد...معانك دبش ولسانك متبري منك بس قمر
ابتسمت مي ولم تتحدث
اياد...ضحكت يبقا قلبها مال
ابتسمت مي بصوت وسرح اياد في ضحكها
اياد بتوهان...ضحكتك جميله اوي
مي بكسوف... شكرا
اياد..احم احم هو انتي تقربي لحور
مي ..انا الميكب ارتست واتعرفنا انا وحور ونور وعشق وبقينا اصدقاء واصرو احضر الفرح
اياد ...بس الفستان جميل عليكي
كانت مي ترتدي فستان ضيق من الوسط واسود من فوق ونازل لتحت بلون اسود وبيج وكان جميل عليها جدا مع بشرتها البيضاء وعيونها الفيروزي فكانت قمر
مي ..احم دا من زوقك
اياد ..اتفضلي نروح سوا القاعه
مي...لا شكرا انا هرمب تاكسي
اياد..انتي عايزه تركبي تاكس بمنظرك دا وتتخطفي مني
مي ..تقصد ايه مش فاهمه
اياد..مقصدش يلا اركبي
ركبت مب معاه وذهبوا القاعه
اخذ كل واحد عروسته وذهبوا القاعه
وصلو القاعه
حور ..مش عارفه انت ليه اصريت تعمل خطوبه في القاعه وتصرفاتكو غريبه اوي
اسد..مش انتي بتوثقي فيا 
حور..بوثق فيك اكتر من نفسي
اسد...يبقا متقلقيش من حاجه طول ما انا معاكي
وذهب للداخل ولبس الخاتم
اسر وأسد وأحمد جاهزين للمفاجأة
البنات ايوا
وفجاءه دخل مأذون والبنات مصدومين 
اسد ...حور مش انتي بتحبيني وبتوثقي فيا
حور هزت راسها بنعم
اسر..نور انا بحبك ومش قادر ابعد عنك تقبلي تبقي مراتي لاخر نفس فيا
نور هزت راسها بنعم
احمد لعشق
احمد..انا بموت فيكي ياعشق ومستعد اعمل اي حاجه عشان تبقي ملكي تقبلي تتجوزيني وتبقي رفيقت حياتي
عشق هزت راسها بنعم
تم كتب كتاب اسد وحور وحملها اسد ولف بيها وحضنها 
اسد..واخيرا بقيتي ملكي
وتم كتب كتاب اسر ونور وحمل اسر بنور ودار بيها
وتم كتب كتاب احمد وعشق ودار بيها وقبل راسها
اياد.. استنا يا شيخنا جوزني انا كمان
قعد اياد علي أحدي قدميها أمام مي
اياد...تقبلي تتجوزيني 
مي بكسوف..ايوا موافقه
وتم كتب كتاب اياد ومي ولف بيها 
اياد...بصوت عالي...واخيرا اتجوزت يا ناس
الكل قعد يضحك عليه
وأخذ كل واحد عروسته وذهبوا للمنزل 
عند اسد وحور
دخلت حور بتوتر 
اسد .مالك ياحور خايفه مني
حور بتوتر وخوف..لا مش كده بس بس
اسد..ماتخفيش انا مستحيل اجبرك علي حاجه
طب ايه رايك نصلي عشان ربنا يوفقنا في حياتنا
صلو اسد وحور وقراء اسد الدعاء علي رأس حور واحست حور بالاطمئنان 
وقضو ليلتهم 
أما عند أسر ونور 
اسر ..حرام عليكي فرهدتيني خدي هنا يابنت
نور بضحك ..لا
اسر بتمثيل ..اه اه
نور بخوف وهي تجري إليه 
نور بدموع..مالك في ايه
اسر ...واخيرا مسكتك
ضحكت نور بصوت عالي
واسكت شهرزاد علي الكلام الغير مباح
وقضو جميعا ليله سعيده من احلي الليالي
وعاشوا جميل في جو يملئه السعاده وحب العائلة لا يوجد مكان للشر بينهم 
وعاشوا جميعا في تبات ونبات وخلفو صبيان وبنات
حور وأسد خافو ملاك وصقر
وأحمد وعشق خلفو تمارا
وأسر ونور خلفو رعد
واياد ومي خلفو اسد وريتاج

تمت بحمد الله 

 تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية حورية الاسد"اضغط علي اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent