رواية حور ياسين الفصل التاسع عشر 19
رواية حور ياسين الفصل التاسع عشر 19
حور وقفت بعيد عنهم اووي وردت على فون
حور: الو يا اسر عامل اي
اسر: الحمدالله احنا في مصر
حور: طيب يا اسر ماما عاملة اي دلوقتي
اسر: كويسة يا حور
حور: طيب هي هتروح عند الدكتور امتا
اسر: بكرا الدكتور نازل مصر وهي تعمل العملية هنا
حور: مش كانت هتعملها هناك
اسر: بس هي اصرت تنزل مصر عشانك
حور: ماشي يا اسر
اسر: خدي محمد عايز يكلمك
حور: الو
حور: الو يا حبيبي عامل اي
محمد: الحمد الله يا روح قلب اخوك واحشتني
حور: وانت كمان واحشتني اووووي والله
...: حووووووووور
حور لفت بسرعة: ياسين والله انا بكلم محمد مش اسر
ياسين بغيرة: دا على اساس ان محمد مش شب يعني
حور: شب بس والله دا اخويا يعني عادي
ياسين: طيب كملي كلامك معاه ياحور وحسابنا بعدين عشان بس الناس
حور: اكمل كلامي انا قفلت في وشو
ياسين: ماشي يا حور وبعدين كان تقدري تكلمي وانتي قاعدة مش لازم تقومي مش احنا اتفقنا ان احنا صحاب
حور: ايوآ صحاب بس انت سعات بتتعصب
ياسين: تمام اوعدك احاول متعصبش تاني
حور: يعني لو اسر رن عليا ارد حتى لو قدامك
ياسين: حور حبيبتي مش لازم تزوديها يعني تكلمي بي حدود واحمدي ربنا ان سكت على انك مشيتي من غير ماعرف واني فضلت ادور عليكي زي المجنون
حور: اي اللي اعرفك اني هنا ولا هي صدفة
ياسين: لا مش صدفة العصفورة قالتلي
حور: عصفورة مين
ياسين: ايمان بعد ما انتي قومتي قامت وراكي وبعدها بي دقيقتن رجعت تاني وقالتلي بصوت واطي انك بتكلمي حد وانا جيت بس
حور: بذمتك دي عصفورة
ياسين بضحك: صراحة لا يلا عشان احنا اتأخرنا عليهم
حور: يلا وراحوا قعدو معاهم تاني
ملك: كل دا
حور: اصلي ياسين قفشني وانا بتكلم
ملك: وعملتي اي
حور: ولا حاجة قولتلو اني كنتي بكلم اسر واسكتي بقا
ملك: ماشي يا ختي
ايمان: انا زهقت يلا نروح
ياسين: يلا
وركبو العربيات ورجعو الاقصر ونزلو ودخلو
حنان: جيتو بدري يعني
ياسين: ايمان زهقت
تاليا: حور ملك انا هروح بقا
ياسين: وصل تاليا بيتها
سيف: حاضر يلا يا تاليا وخرجو
ادهم: ياسين انا ماشي بقا سلام
ياسين: لا استني انا عايزك ودخلو المكتب
حور: انا طالعة بعد اذنكم
ملك: خديني معاكي يا اختي وطلعو سوا
وفضلت حنان وايمان واسماء ومنال
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــ
عند ياسين دخلو هو ادهم وقعدو
ياسين: جهزت كل حاجة
ادهم: ايوآ جهزت
ياسين: تمام
ادهم: بس انت طلبت انها تكون جاهزة ليه
ياسين: اديك شوفت خالتي وايمان مش ناوين على خير والنهاردة لو مكنتش حور قالتلي ان دا محمد كنت زماني قاتلها
ادهم: لا ولحقت شافتها وقالتلك المهم يا ياسين اوعي تزعق او تتخانق او تزعل حور قدمهم انت عارف ان دا هدفهم فا حاول انك تهدي عصبيتك وغيرتك شوية
ياسين: هحاول
ادهم: طيب انا همشي بقا سلام
ياسين: سلام ومشي ادهم وفضل ياسين في المكتب
ــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منال: مالك يا ايمان
ايمان: محدش كان مهتم بينا في الخروجة دي اكننا مش موجودين اصلآ
حنان: لا يا حبيبتي متقوليش كدا
ايمان: لا يا خالتو هما مش بيحبونا الحب كلو الاهتمام رايح لي حور هانم
حنان: لا يا حبيبتي متقوليش كدا انتو بنات خالتهم
منال: خلاص يا ايمان اطلعو انتو دلوقتي
ايمان: حاضر يا ماما وطلعت هي واسماء
منال بخبث: شوفتي يا حنان ايمان واسماء زعلنين بسبب حور كرهت ولادك في ولادي وياعالم الدور الجاي على مين
حنان: لا متقوليش كدا يا منال انا ولادي عمرهم ما يكرهو حد عشان حد تاني
منال: اهم كرهو وتجاهلو بناتي طول الخروجة انا طالعة انام تصبحي عل خير يا حبيبتي
حنان: وانتي من اهلو وطلعت العقربة قصدي منال
حنان قعدت تفكر في كلام منال
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند حور او ما طلعت اوضتها خدت شور ولبست وقعدت وملك خبطت ودخلت
ملك: حووور
حور: نعم
ملك: مالك
حور: ماما بكرا هتروح عند الدكتور عشان هيحددو ميعاد العملية بتاعتها
ملك: ودا اللي مزعلك ربنا يشفيها يارب
حور: وانا عايزة اروح معاها
ملك: طب ماتروحي
حور: وياسين اكيد مش هيوافق عشان تسر هيبقا هناك
ملك: وانتي مالك بي اسر يعني
ياسين: مش بيحب اني اتكلم معاه ولا اقف معاه ثانية
ملك: قوليلو يمكن يوافق عشان خاطر مامتك
حور: بكرا بأذن الله هقولو
ملك: بأذن الله يا قلبي انا هنام عندك النهاردة
حور: لا بقا كدا كتير انتي معندكيش اوضة
ملك: لا عندي بس عايزة انا في اوضتك عادي يعني
حور: ماشي يلا اطفي النور ونامي تصبحي على خير
ملك: وانتي من اهلو
ــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خرج من مكتبو وكانت مامتو بس هي اللي قاعدة لوحدها
ياسين: اومال فين الباقي
حنان: طلعو نامو
ياسين: طيب انا طالع عايزة حاجة
حنان: ياسين استني عيزاك في حاجة
ياسين قعد: اتفضلي يا ماما سمعك
حنان: ياسين انت مش بتحبني وممكن تعمل عشان اي حاجة وبتسمع كلامي ومش بتحب تزعلني
ياسين: اكيد طبعآ يا ست الكل بس اي الاسئلة دي كلها
حنان: ياسين انا عيزاك تجوز ايمان بنت خالتك
ياسين: ايمان مين انتي نسيتي اني متجوز يا امي ولا اي
حنان: بس حور كلها سنة ولا اتنين وتطلقو يا ياسين
ياسين: لما نبقا نتطلق بقا يا ماما معأني متأكد انو مستحيل اسيب حور
حنان: طيب بلاش عشان انت هتطلق اتجوز ايمان عشان خاطري يا ياسين انا كنت واعدة خالتك انك هتبقا لي ايمان عايزني اخلف بي وعدي
ياسين: ماما انسي انا مش هتجوز غير حور اللي هي اصلآ مراتي
حنان بصوت عالي: ياسين انا قولت اللي عندي ولو مجوزتش ايمان انا همشي واسيب البيت انت فاهم
ياسين: ماما انتي بتقولي اي انتي عارفة ومتأكدة اني بحب حور وانتي دلوقتي عايزة تجوزيني واحدة مبحبهاش ولا بطيقاها اصلآ عشان وعد
حنان: هو دا اللي عندي يا بن الصاوي يا تجوز ايمان يا همشي ومش هتشوف وشي تاني لحد اخر يوم في عمري يا ياسين
ياسين بصوت عالي صحا كل اللي في البيت: قولت مش هتجوزها انا مش بحبهااااا
حنان بزعيق: ايوة طبعآ انت بتحب واحدة بتحب غيرك واحدة كل اللي عيزاة فلوس وبس ياياسين حور مش بتحبك انت سامع
ملك وحور وايمان ومنال واسماء نزلو
حور سمعت كلام حنان وعيطت
ياسين: ماما حور دي بنتك اللي ربتيها
حنان: وايهي بسبب تربيتي ليها ابن بيعلي صوتو عليا يا استاذ ياسين واللي عندي قولتو يا تجوز بنت اختي يا مش هتشوف وشي تاني وانت عارف اني مش بكلم وبس وسابتو وطلعت وطلعت وراها منال وبناتها
حور واقفة بتعيط وملك جنبها بطبطب عليها
حور راحت عند ياسين: وافق يا ياسين عشان متزعلش منك وتسيب البيت فعلآ وانا مش عايزة كدا
ياسين بغضب: انتي مجنونة انا عارف انك مش بتحبيني بس انا بحبك ومستحيل اتجوز غير انتي فاهمة
حور بعصبية وعياط: وانا قولتلك اسمع كلام ماما يا ياسين وسابتو طلعت اوضتها وملك طلعت وراها
ياسين طلع اوضتو وكان بيكسر اي حاجة يشوفهة قدامو: ماشي يا حور عايزاني اسمع كلام ماما ماشي
وخد دش وحاول ينام
ـــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما طلعت عيطت اوووي: ااااااااه يارب انا تعبت خلاص خدني عندك زهقت وجيت اخري خلاص وفضلت تعيط وملك دخلت تهديها وفضلت معاها لحد ما نامت
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف وصل تاليا ورجع ملقاش حد صاحي طلع نام
ـــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزلو تحت معادة حور
وقعدو كلهم فطرو سوا واول مرة ياسين ميسألش على حور
حنان: ها قولت اي يا ياسين
ياسين: موافق يا امي
منال بفرحة وخبث: مبروك يا حبايبي
حنان: مبروك خلاص يامنال احنا بأذن الله كمان شهر نكون عندكم بنتقدم لي ايمان رسمي عقبال اسماء
منال: يارب يا حبيبتي يارب
سيف: هو في اي انا مش فاهم حاجة
منال: اصلي ياسين طلب ايد ايمان
سيف: ياسين مين وايمان مين طب وحور انتو بتهزر
حنان: لا مش بنهزر و كل وانت ساكت
سيف قام: نفسي اتسدت عن الاكل وقام طلع فوق
عند حور وخبط على الباب
حور: تعالى يا ملك
سيف: انا مش ملك
حور: ادخل يا سيف سيف دخل
سيف: هو انتي عارفة بي الهبل اللي تحت دا
حور: ايوآ عارفة وموافقة عليه كمان
سيف: لا انتو كدا بتستهبلو كلكم
حور: خلاص يا سيف اللي حصل حصل
سيف: هو اي اللي حصل حصل هتسيب حبيبك لغيرك
حور: حبيبي اي
سيف: تبقي هبلة لو فكراني مش عارف انك بتحب ياسين يا حور
حور بعياط: بحبو بس خلاص يا سيف مش مكتوبلنا نبقا سوا خلاص
سيف: طيب متعيطش خلاص وبعدين انتي رايحة على فين كدا
حور: رايحة عند عيلة النصار اسر ومحمد وماما جايين يخدوني شوية كدا عشان هنروح مع ماما الدكتور
سيف: وياسين عارف
حور: هيعرف دلوقتي وانا نازلة
حور لقت حد بيذمر بي العربية بصت من البلكونة لقت عربية اسر
حور: انا هنزل دلوقتي عشان هما جم اهم تحت
سيف: طيب تعالي انزل معاكي ونزلو الاتنين سوا
ملك: الاقمر رايحة فين على كدا
حور: رايحة مع ماما عند الدكتور ما انتي عارفة
ملك: قولتي لي ياسين
حور: مكنش فاضي عشان كدا مش قولت حاجة في الوقت دا خرجت حنان والباقي من اوضة السفرة
ياسين: انتي لبسة ورايحة على فين يا حور
حور: رايحة مع ماما عند الدكتور
ياسين: ومقولتليش لي امبارح يا حور
حور: مكنش في وقت
منال: سيبها يا ياسين تروح ما هي بنت هناء تلقيها زيها ورايحة عشان تخلي اسر يحبها وبعدين يا حبيبي انت كدا ولا كدا هطلقها فا سيبها من دلوقتي احسن دا انت هتاخد ست ستها
....: غلطانة حور ست البنات كلهم متقرنيش حور بحد تاني انتي فاهمة
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية