رواية خطايا عاشق مجنون بقلم نور ناصر
رواية خطايا عاشق مجنون الفصل الأول 1
_ وقف بسيارته امام احد الاماكن الراقيه، وهبط منها بشموخه المعتاد وبكل ثقه دلف للداخل، ليجد تلك الفتااه صاحبة الشعر الكيرلي الاسود الطويل والملامح الرقيقه ببشرتها البيضاء وعيناها البنيتين بقوه ورموشها الطويله وما زادها جمالا تلك الغمازتين وجسدها النحيف بعض الشئ الذي ابرزه فستانها الازرق الذي يصل لاسفل الركبه بحملات عريضه...
دلف هو للداخل ووقف خلفها ينظر لتلك اللوحه التي تقوم برسمها واردف بخبث: بتعملي اي..
نظرت له بغيظ واردفت بغضب: افندم حضرتك بتعمل اي هناا..
جلس ع احد المقاعد بأحد الزوايه واردف ببرود: جاي اشوفك ي نور..
نور بغضب: وانا مش عايزه اشوف وشك ممكن..
كريم بهدوء مستفز: لا مش ممكن..
وقفت نور بغضب واردفت بحده وهي تشير للباب: انا بجد زهقت منك ومن تصرفاتك دي اطلع بره ي كريم...
_ نظر كريم لتلك الفتاه التي تعمل بهذا المعرض الخاص بنور واردف بجمود: فتون روحي روحي نور هتقفل المعرض النهارده وابقي تعالي بدري عشان حبيبتي نشيطه وبتحب الشغل...
اومئت تلك الفتاه وغادرت سريعا بخوف..
نور بغضب: انت ي بني معندكش دم كفايه بقي قولتلك مش عايزاك مش بطيقك و.. ااه..
جذبها من شعرها بقوه واردف من بين اسنانه: اومال عايزه مين هااا، يمين عظيم ي نور لو ملميتي لسانك معايا لكون كاتب عليكي ومتجوزك غصب عن عين اهلك...
نور بدموع وهي ممسكه يده الممسكه بشعرها بألم: انا عندي اموت ولا اني اتجوز واحد مريض زيك..
كريم وهو يمرر يده الاخري ع وجهاا بهدوء: مريض بيكي ومجنون بيكي ويتكوني ليا ي تكوني ليا معندكيش خيار تاني ي بنت خالي وبنت عمتي...
ابتعد عنها واردف ببرود: يلاا عشان تروحي..
نور وهي تمسح دموعها بغيظ: مش هروح دلوقتي واتفضل بره..
كريم بسخريه: ي بنتي روحي ذاكريلك كلمه تنفعك بدل الشخابيط اللي عماله تعمليها دي ومحدش اصلا بيدخل المكان ده انا سايبك بس تسلي نفسك..
نور بغيظ: وانت ماااالك كان مال اللي جابك هوو..
اغتاظ هو من سبابها له واردف بغضب: ااه مالي، اللي متعرفهوش ي حبيبتي ان المعرض ده انا اللي فتحتهولك بفلوسي مش ابوكي، وكل حاجه معاكي بفلوسي كليتك الخاصه ولبسك اللي بيجي من احسن اماكن فمصر وكمان شركة ابوكي اللي لسه شغاله ده شغاله بس تحت امري اناا فتتلمي وتعقلي وتعرفي انك ملكيش غيري واخرك بيتي واوضتي وحضني ي حبيبتي..
اغمضت عيناها بألم ودموع هبطت مثل الشلال واردفت وهي تاخذ حقيبتها: تمام مش ده مكانك اشبع بيه وقريب اووي هردلك كل اللي بتعمله ده وبرضو مش هكون ليك..
_ دفعته بقوه وغادرت للخارج واستقلت سيارتها وغادرت من امامه، لينظر هو لطيفها بغضب ثم قام بتكسير تلك اللوحه التي كانت ترسمها وغادر هو ايضا...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ امام قصر ضخم بارقي الاماكن بمصر، وقفت تلك السياره الفارهه امامه، وهبط منها ذلك السائق وفتح الباب..
ليظهر ذلك الشااب الوسيم ببنيته القويه وعيناه السوداء وحاجبيه المعقودين ودقنه النابته بعض الشئ..
دلف داخل منزله ليجد عائلته تتناول العشاء بهدوء..
اكرم بهدوء: مساء الخير ي جماعه..
رد الجميع عليه التحيه..
فريده والدته بابتسامه حنونه: تعالي ي حبيبي اتعشي معانا..
اكرم وهو يصعد للاعلي: لا ي ماما ميرسي اتعشيت فالشركه..
اردفت تلك الفتااه صاحبة العيون الخضرااء والجسد الممتلئ بعض الشئ كيرفي😉🥺" باندفااع: ي كوكو جدو كلمنا النهارده وقال انه قري فاتحتك مع خالو حسن ع غزل هع هع هع..
وقف اكرم واردف بغضب: الكلام ده بجد ي بابا..
طارق والده وهو ينظر لتلك الصغيره بغضب: جدك قال ان عندك علم بالموضوع..
اكرم بغضب: هو فعلا قالي وانا رفضت فـ لي ينفذ كلامه من ورايا هو شايفني عيل صغير..
فريده بهدوء: ي حبيبي طيب وفيها اي غزل بنت خالك وبنت عمتك فنفس الوقت وصغيره وحلوه و..
اكرم وهو يذهب للاعلي: انا رايح اناام بعد انكم..
طارق بجمود: اخوك فين..
اكرم ببرود: معرفش خلص شغله ومشي..
سماء تلك الصغيره : عايزين تعرفو كريم فين..
فريده بغيظ: قولي ي ام لسان طويل..
سماء بمرح: اسألو نور هههههههه
طارق بحده: بنت اتلمي عيب كده..
سماء بعند: طيب والله تلاقيه عند نور هو لازق فيها اصلا ومنكد عليها عيشتها..
_ امسكها كريم من خلف ملابسها واردف بغيظ: انتي مالك ي غلسه..
سماء بمرح: اهو بزمتك ي كيمو وغلاوة ماما انت كنت فين..
كربم بثبات وهو يتناول بعض الطعام: كنت عند نور فالمعرض..
طارق بغضب: ويتارا دايقتها ازااي المره دي..
_ ترك كريم ملعقته وصمت بأنزعاج..
سماء بتغير للحوار: ااا اسكت ي كيمو معرفتش اخر الاخبار..
كريم بهدوء: هاا عمل اي اكرم لما عرف ان جدو عتمان بيه القاضي قري فاتحته ع غزل..
فريده بتعجب: وانت عرفت منين انت كمان..
كريم وهو يشير لـ سماء: من الهانم ام خمسه وتلاتين الف لسان..
طارق وهو يشد سماء من اذنها: مش قولنا نبطل نزيع اخباار..
سماء ببراءه: انا موقلتش ده لساني..
طارق بضحك: ااه منك ي سمااء، المهم جدكم قال ان ع اخر الاسبوع الجاي انشاء الله كلنا كده هنسافر عشان كتب كتاب اخوكم واياكم ها ي سماء اخبار هانم اياكم حد يقول لاكرم، وانتي ي فريده كلمي لمياء قوليلها ان بابا عايزها هي وحسين ونور وضروري نور تيجي..
كريم بقلق: خير عايزها فأي..
طاريق بحده: معرفش وي ويلك لو كنت عامل للبنت حاجه انا اللي هقفلك دلوقتي..
_صمت الجميع بقلق من ما هو قادم..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور وهي تدلف لمنزلهم لتجد والديها جالسين امام التلفاز يشاهدونه باهتمام..
نور بأعين منتفخه من كثرة بكاءها: انا عايزه اعرف دلوقتي المعرض بتاعي مين اللي جايبه..
حسين بتوتر: اا انا ي بنتي لي حصل اي..
نور بدموع: تمام كلمو بقي الاستاذ كريم وقولو كده وقولولو بقي يحل عني..
نظر حسين ولمياء لبعضهم بتوتر..
نور بقلق: في اي سكتو لي...
لمياء بجمود: اسمعي ي نور عين ماما كريم فعلا هو اللي اشتري المعرض وكتبه بأسمك انتي وكمان شغل بابا مكنش هيوصل للي هو فيه الا بمساعدة كريم وعربيتك ولبسك اللي بيجي من احسن اماكن فمصر كل ده اكيد مش من فلوس ابوكي والفيلا دي كمان فاعقلي كده وفكري كويس كريم شاريكي وبزياده وفرصه متتعوضش..
نور بأبتسامه ساخره وهي تضع يدها ع رأسها بعدم تصديق: يعني بعتوني ليه اديتوه الفرصه يتحكم فحياتي ويدايقني وو ويتح*رش بيا براحته وع مزاجه انا بجد عمري مهسامحكم ابدا وعمري مهكون ليه انتو فاهمين..
_ ذهبت نور لغرفتها ببكاء..
حسين بحزن: هو كلامها ده صح..
لمياء بتوتر: لا طبعا كريم ميعملش كده هو بس بيحبها بزياده وتلاقيها بتقول كده بس عشان تخلع الفقر دي ومش هاين عليها انها تديه فرصه..
حسين بايماء: معاكي حق ربنا يهديهاا..
ابتسمت لمياء بخبث...
ــــــــــــــــــ
_كانت نور جالسه بغرفتها تبكي بقوه ع ما حدث لها اليوم، قاطعها رنين هاتفها..
لتجيب بصوت حزين: الو ي احمد..
احمد بقلق: الو ي احمد في اي مالك...
نور بهدوء وهي تمسح دموعها: مفيش بس مرهقه شويه..
احمد بهدوء: سلامتك ي نور حياة احمد، المهم احكيلي يومك كان ماشي ازاي..
نور بابتسامه صافيه: عادي مفيش حاجه جديده..
احمد بمرح: طيب بكره بقي تقعدي اول بينش عشان اعرف اشرح كويس وبعدين نتغدي سوا واهو يبقي في جديد..
نور بأعتراض: لا مش هينفع ي احمد و..
احمد بحده: واخرتها ي نور اسمعي ي بنت الناس انا بجد زهقت انتي لازم تاخديلي معاد من باباكي واجي اخطبك بدل مانا مش عارف حتي اتكلم معاكي فالجامعه خاالص..
نور بحزن: ي احمد عشان خاطري بلاش دلوقتي..
احمد بغيظ: واي السبب افهم بس..
صمتت نور ببكاء..
احمد بغيظ: سلام ي نور واعرفي اني خلاص جيبت اخري..
ـ نور ببكاء: منك لله ي كريم..
ـــ ع الجاب الاخر..
كريم وهو ينظر لصور نور بهاتفه بهيام وعشق..
كريم بتنهيده: هانت ي نوري هانت وهتبقي ملك كريم القاضي وبس..
ـــ فماذا سيحدث..
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية خطايا عاشق مجنون) اسم الرواية