رواية جحيم عاشقي (2) الفصل الثالث عشر 13 - بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي (2) الفصل الثالث عشر 13 - بقلم زولة وحيد
في قصر المنشاوي
غزل وزياد وزينب رجعو
ياسمين راحت حضنت غزل
ياسمين بدموع :وحشتيني اوي
غزل بدموع:وانتي كمان وحشتيني يامجنونة
تقى نزلت
تقى بفرحة :وأخيراً رجعتو
وراحت حضنت زينب بفرحة
بعد مدة الكل قاعد
إياد :يعني أدهم عايز يقول لينا ع موضوع
غزل :آه
تقى :طب روحو نامو وبكرة إن شاء الله هنعرف في ايه
ياسمين :غزل تعالي نتكلم اصل لينا فترة متكلمناش
غزل :اوكي وراحت معاها وكل حد راح اوضته
في صباح يوم جديد
وهم قاعدين ع السفرة
يزن دخل
غزل بصت عليه بدموع وقامت من السفرة وراحت اوضتها
آسر :جاي بعد 6 شهور ليه بقى ماكان تقعد كل حياتك برا
يزن :ايه ياجماعة اهدو انا جاي أصلح اغلاطي
زياد :اغلاطك مستحيل تتصلح يايزن انت غلطك كبير اوي
يزن :انا بجد اسف... واتجه ع اوضة غزل
بس زياد مسكه من دراعه
زياد بغضب:متقربش منها ولا من اوضتها
يزن :عمي انا هفهمك كل شي بس انا عايز اكلمها دلوقت
آسر :مش هتكلمها.... لما تيجي تكلمها هتكلمها بعد 6 شهور
يزن كان هيتكلم بس أدهم دخل
أدهم سلم عليهم كلهم
أدهم :امال فين غزل
يزن بغضب :ملكش دخل فيها
أدهم :ياسمين لو سمحتي ناديلي غزل
ياسمين قامت وندهت ع غزل
ياسمين وغزل نزلو وقعدو
أدهم :انا ياجماعة عايز اطلب ايد غزل منكو
يزن راح مسكه من ياقة قميصه بغضب
يزن بغضب :ايييه ياروح امك
غزل :انا موافقة
يزن بغضب:نععععععم.. انتي بتقولي ايه
غزل :زي ماسمعت
أدهم بعد عن يزن وراح مسك ايد غزل
أدهم بابتسامة :انا مبسوط اوي انك موافقة واكيد باقي العيلة كمان موافقين
آسر :آه وانا موافق
زياد وانا
أيهم :وانا
أدهم :حلو اوي.... عن اذنكو بقا انا عايز اخد مراتي المستقبلية ع مكان لوحدينا
آسر :اذنك معك
بعد مدة في مطعم غزل وادهم كانو بيضحكو مع بعض
ويزن كان قاعد في نفس المطعم بس بعيد عنهم وكان بيبص لادهم بغضب
أدهم راح قعد جمب غزل ومسكها من ايدها
أدهم وهو بيقرب :غزل انا بعشقك من زمان انتي حبي الاول والاخير
غزل :أدهم ابعد احنا ف مكان عام
أدهم بتوهان :مش قادر
فجأة يزن كان زقاه بغضب ونزل فيه ضرب
وغزل كانت مصدومة
يزن راح مسكها من ايدها بغضب واخدها ع العربية بتاعتو وساقها بسرعة
غزل بخوف :يزن في ايه
يزن بغضب :انتي ازاي تخليه يقرب منك كدا انا الوحيد اللي ممكن يقربلك غزل انتي ملكي انتي ليا انا وبس انا بحبك
غزل بدموع :اذا بتحبني ليه عملت فيني كدا ليه كسرت قلبي لا وكمان بعدت عني ل 6 شهور...ومش فهمتني في ايه... ليه طلقتني يايزن إذا بجد بتحبني لييييييه
يزن :انا اسف حقك عليا... بس انا رجعت علشان أصلح غلطي وصدقيني هفهمك كل حاجة بس اوعديني انك مش هتتجوزي زفت أدهم
غزل :امال مين اللي هيكون اب لبنتي
يزن :انا... احنا هنتجوز تاني ياحبيبتي
غزل بسخرية :حبيبتك.... طب ليه مفكرتش باللي هتحس فيه حبيبتك لما تطلقها بدون سبب وفجأة كدا
يزن :والله اسف انتي هتفهمي كل حاجة بعد شوية
غزل :مش عايزة افهم يايزن نزلني بقا نزلنييييييي
يزن :احنا وصلنا
غزل نزلت بسرعة
يزن راح شالها
يزن :يااااه وزنك زاد بس حبيبك قوي بيرفع اتقل من دة
غزل :يزن نزلني
يزن :هششششش والله ابوسك قدامهم واخليكي تتمني الأرض تنشق وتبلعك من الكسوف
غزل سكتت وكانت بتبص لملامحه اللي اتغيرت كان في بالها مليون سؤال ليه هو عمل كدا وهل هو كان مبسوط باللي عمله وليه مكنش بيهتم بنفسه
يزن نزلها ونده للكل
وأحمد دخل ومعاه مأذون
أحمد :الحلوة حامل
يزن بغضب :لم عينك ياض
أحمد :حاضر... امال مين المزة دي
وكان بيبص لياسمين
إياد :بقولك ايه يا احمد
أحمد :ايه
إياد :تعال معايا كدا عايزك في موضوع مهم
أحمد :اهااااا يعني دي هي؟ لا خلاص هسكت وهلم عيني
وبص ع تقى
أحمد :ومين القمر دي
آسر بغضب :يزن خد رفيقك دة من هنا
أحمد :طب والله هسكت ياجماعة
تقى حاولت تخفي ضحكتها بس آسر شافها
آسر حط ايده في خصرها :بعدين في الاوضة في كلام تاني خالص
تقى :خلاص ياقليل الأدب
يزن :يلا نبدأ
غزل بسرعة :ثانية ثانية في ايه.... لمين المأذون دة
يزن :احنا هنتجوز دلوقت ياغزل
غزل :لا انا مش موافقة
يزن :مشكلتك عنيدة بس انا كمان عنيد وهنتجوز غصب عنك
====================
•تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية جحيم عاشقي) اضغط على أسم الرواية