Ads by Google X

رواية ملكت الأسد (2) الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم فاطمة حسن

الصفحة الرئيسية

 رواية ملكت الاسد الفصل السادس و العشرون 26

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل السادس و العشرون 26

 منه بخوف . أنا مش عايزه
ايهاب قاعد وقال بسخرية.مش عايزه اي معلش علشان مش فاهم
منه بخوف.م.مش.مش عايزه نتجوز
ايهاب.والله وحضرتك عايزه تتجوزي مين أن شاءالله.تامر مثلاً
منه بدموع.مش عايزه اتجوز حد ولا انت ولاا غيرك 
ايهاب قام وقرب منها وقال بسخرية.وانا مش بطلب رايك . وأنا مش بعمل كده من حبي فيكي .انتي مجرد غلطه وأنا بصلحها حتي لو أنا مكنتش في وعي .ثم أكمل بقرف .وحد تاني هو اللي غلطان
منه مسحت دموعها واتكلمت بسرعه.ا.انا مش عايزه مش هتجوز حتي ومحدتش هيعرف حاجه.اا.انا غلطانه وأنا اللي هتحمل نتيجة اللي حصل 
ايهاب مسك أيدها بغضب . أنا قولتك مش بأخد رأيك انتي فاهمه وفرحانه كمان كام يوم  ولاا انتي مش بتحبي غير الحرام بس 
منه شهقت بصدمه وعينها اتملت دموع تاني
ايهاب زقها وخرج 
منه فضلت تعيط بوجع
برا ايهاب لاقه كريمه فرحانه وبتكلم ناس
ايهاب.ماما اقفلي عايزك 
كريمه هزات رأسها وبعدها قفلت 
كريمه بفرحه .خير يحبيبي
ايهاب بهدوء مصتنع .مش عايز نتخرج في الفرح .أظن أننا مش هنحتاح فتره خطوبه ولا الكلام .كلها كام يوم ونعمل الفرح اي رايك 
كريمه بسرعه.يكون احسن .إحنا نعمل الخطوبه هنا في البيت بس ننزل نجيب الدهب الاول وبعدها بكام يوم الفرح وانت شقتك جاهزه وأنا هطلع اضبطها 
ايهاب بضيق .ماشي .سلام علشان اتخرجت ع الشركه
ايهاب نزل وركب العربيه
ايهاب بعد شوي وصل قدام مطعم 
أيهاب نزل وهو بيبص ع المطعم بحزن .ودخل ايهاب ابتدأ يشتغل 
بهدوء وهو بيفكر يباع العربية 
..... 
عند روح ومراد 
روح قامت بتعب لاقت مراد قاعد جانبها وبيبص عليها
روح .مراد 
مراد بحب . نعم يقلبي 
روح وهي بتتدخل ف حضن مراد .أنا اسفه .صدقني مش هعمل كده تاني صدقني 
مراد بهدوء.خلاص ي روح خلاص دا موضوع وانتهي مش عايز اتكلم فيه تاني 
روح فضلت تعيط ف حضنه
مراد رفع رأسه.بتعيطي ليه تاني 
روح بخوف .خايفه عليك . افرض حد عرف 
مراد ابتسم بحب.اطمني أنا مليش علاقة بالموضوع دا.مش أنا اللي اوسخ ايدي بواحد زي دا .أنا عملتو الاداب واللي خلص ناس كان بردك عامل حركات وسخه معهم وكانوا مش عارفين يجبوا وأنا اتصرفت
روح براحه.الحمدلله .
مراد.اللي حصل ياريت يكون درس ليكي وميحصلش تاني .يروح ميحصلش تاني فاهمه
روح بسرعه.صدقني مش هيحصل تاني 
مراد بسها بهدوء .اتمني 
روح.مش هتروح الشركه
مراد .لااا عايز افضل معكي النهارده
مراد قرب منها اكتر لكن 
روح بسرعه وهي بتبعد .طب نروح عند تمارا
مراد بصلها بضيق.دلوقتي 
روح ببراءة مصتنعه .ايوه دلوقتي.يلاا 
مراد قام بضيق .
ورح فضلت تبص عليه وهي بتحمد ربنا أن الموضوع دا خلص .
روح كلمت ندي وقالتلها أنهم جاين وقامت تلبس 
............
عند حازم ف الفيلا
ندي قامت من بدري 
ورحت عند تمارا
تمارا قامت بكسل فتحت الباب لاقت ندي 
ندي بهدوء .صباح الخير
تمارا بنوم .صباح النور .هو أنا اتاخرت في النوم 
ندي دخلت وقفلت الباب وقالت .لاا بس مامتك جاي .غير كده   انتي هتجهزي علشان هتنزلي الشغل مع  حازم 
تمارا بستغراب.انا 
ندي بهدوء .ايوه .هو انتي مش كنتي بتشتغلي ودلوقتي هترجعي تاني .
تمارا بتوتر .واياد 
ندي .ملكيش دعوه بي اياد .ركزي ف نفسك.مش اياد اللي هيتحكم فيكي انتي هتنزلي وهتروحي براحتك ونشوف اياد هيعمل ايه وكمان لازم تجهزي علشان السنه الجديده ف الكليه.يلا قومي اجهزي .
تمارا ابتسمت بعد ما فهمت ندي .حاضر
ندي قبل ما تخرج . تمارا اللي حصل دا مش عايزه حد يعرفه لو حد سال ع اياد ممكن تقولي أنه في الشغل ضروري
تمارا بهدوء.ماشي
تمارا قامت وندي خرجت لاقت حازم بيخرج من الحمام وهو بيمسح شعره
حازم قرب منها وبسها.كنتي فين .قومتي بدري كده ليه في حاجه
ندي بهدوء.لاا ابدا روح ومراد جاين علشان يشوفوا تمارا. .وكنت عند تمارا بكلمها لأنها هتنزل معك الشركه
حازم بستغرب.تنزل معايا الشركه ليه ؟
ندي ببراءة.حرام عليك ي حازم البنت قاعده في البيت مش بتخرج وكمان مشاكل اياد معها خليها تنزل الشركه معك تسلي نفسها بدل ما هي طول الوقت بتعيط 
حازم بتفكير .عندك حق.فعلا الشغل هيكون احسن ليها الفتره دي لحد ما اتكلم مع اياد 
ندي .لاا متتكلمش مع اياد خالص الفتره دي لحد ما يرجع لانه اكيد هيفضل فتره بعيد   .خلي البنت حالتها تتحسن شوي ماشر ي حبيبي
حازم بهدوء.حاضر 
حازم رح يلبس
وندي فضلت تبص قدامها بتفكير . أنا اللي هتصرف بعد كده . كفايه ظلم لتمارا
بعد شوي حازم خلص ونزل هو ندي تحت كانت تمارا لبست ونزلت بردك
...............................
عند إياد
قام من النوم بصداع 
اياد بص حوليه وقام ياخد دش ولبس وطلع ع الشركه
مكنتش عايز يروح الفيلاا خالص بعد شوي وصل 
اياد دخل وسط همسات الموظفين اللي مستغربين ازاي نزل الشركة بسرعه كده 
اياد دخل المكتب وفضلت يفكر في كلام مصطفى معقول يكون دا اللي منعوه من أنه يحبها أنه شايف أنه اتجوزها غضب
اياد مسك دماغه بتعب ومش عارف يعمل ايه
اياد حاول يبعد عن كل دا بشغل وفضلت يشتغل
.......
عند ياسين وفريده
ياسين قام النوم وبص ع اللي ف حضنه بتعب من تصرفات
ياسين لنفسه.معلش استحمل.كل في وقته حلو
ياسين قام ورد ع الفون اللي كان بيرن من بدري 
ياسين قام من مكانه ورح بعيد عن فريده
ياسين بهدوء .حصل حاجه
..بق بيشتغل في مطعم ي فندم لانه اطرد من الشركه وكمان هيتجوز بنت عمه اللي اسمها منه .
ياسين بهدوء .خلاص أنا هتصرف خليك مراقبهم زي ما قولتلك 
الشخص بتوتر.في حاجه كمان 
ياسين بهدوء .اي هي 
الشخص ............
ياسين بغضب .ابن ***** دا يكون عندي في المخزن ولو اللي بيفكر فيه دا لو حصل صدقتني هتكون اخرتك انت هو ع ايدي  لو اللي بيفكر فيه حصل أنا هقت-لك
ياسين قفل بغضب لف لاقه فريده وقفه تبص عليه بخوف 
ياسين بصلها بهدوء وقرب منها
فريده فضلت ترجع ورا بخوف 
ياسين وقف .في اي
فريده.م.م.مفيش .أنا هد
هدخل الحمام
فريده دخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب
ياسين مسح على وشه بتعب وضيق منها 
جوا 
فريده كانت مرعبه منه
فريده لنفسه بخوف .هيعمل فيه .معقول هيمو-ته بجد 
ياسين خبط ع الباب
فريده فاقت وقالت بتوتر .ن.نعم 
ياسين .أخرجي حالا
فريده فتحت الباب بخوف .نعم 
ياسين سحبها بضيق .في اي.هو أنا هاكلك مالك خايفه ليه
فريده.ا.انت هتقت-له بجد 
ياسين هز رأسه بيأس.هو دا اللي مخوفك اوي كده .تعالي ي فريده تعالى
ياسين سحبها ورح قاعد ع السرير.اللي حصل دا وكل اللي سمعتي مش زي ما انتي فاهمه وأنا مش هقدر اقولك حاجه دلوقتي.بس أنا مش وحش اوي كده او مجرم علشان مجرد ما سمعتي حاجه زي تخافي مني كده أنا جوزك ي فريده وقبل ما اكون جوزك أنا ابن عمك ف ياريت تفكري شوي قبل حركاتك دي 
فريده بدموع.انا خوفت منك
ياسين بهدوء وهو يسمح دموعها.انا عرف اللي عملتو الفترة اللي فاتت كان صعب بنسبالك بس مش لدرجه اني مجرم وان عادي اقت*ل ي فريده 
فريده فضلت ساكته
ياسين قام بهدوء .أنا هلبس وهنزل الشركه ملهاش لازم اني افضل هنا طالما قاعدين مع بعض بشكل دا 
فريده اتوترت واتكسفت من تلاميحه
ياسين .تحبي تجي تشتغلي معايا 
فريده قامت مره واحده.بجد بجد ممكن اجي اشتغل معك 
ياسين كان بيعمل زي ما أسد وبيلعب ع أحلامها والحاجات اللي بتحبها
ياسين .طبعاا لو عايزه 
فريده بحماس .طبعاا عايزه اشتغل .ثم أكملت بحزن.بس بابا مش موافق 
ياسين بيأس .بابا اي ي فريده أنتي دلوقتي مسؤوله مني أنا وأنا الوحيد اللي اقدر إقرار دا .يلاا روحي اجهزي
فريده ابتسمت وجريت تلبس 
ياسين رح يلبس هو كمان
وبعد شوي خلصوا ونزلوا
....
تحت عند أسد وملك 
ملك بضيق .اسد . انزلني الولاد ممكن ينزلو في اي وقت
اسد .لاا انتي هتفضلي كده .وبعدين ما ينزلو 
ملك برجاء.اسد بق . فريده بتتكسف وأنا كمان شكلنا هيكون اي لما ينزلو يشوفني وأنا قاعده ف حضنك بشكل دا 
اسد بحب هيشوفوا بحبك اد اي وان بعد السنين دي كلها مش هقدر ابعد عنك ابدا 
ملك ابتسمت غضب عنها.واي كمان 
اسد بحب .وانك روح وقلب اسد .وانك احسن حاجه حصلتلي ومستعد اعمل اي حاجه علشان تفضلي جانبي 
ملك دفنت نفسها بحضن اسد .بحبك ي أسدي .بحبك
ياسين بوقحه .في حاجه اسمها اوضه 
ملك رفعت عينها وبصت ع ياسين و فريده اللي منزله عينها بكسوف.
ملك بصت ع أسد بغضب . 
اسد بص لياسين بتحذير.ياسين خلاص علشان ماما 
ياسين  ابتسم بهدوء وقرب منها وبسها .إحنا هنمشي بق علشان تفضلوا براحتكم
ملك شهقت بصدمه.ياسين 
ياسين سحب فريده ومشي علطول
ملك بصت ع أسد بغضب .عجبك كده 
اسد بضحك .طب أنا مالي هو أنا اتكلمت مش هو اللي قال 
ملك بغضب.ما هو طالع سافل زيك 
ملك قامت بغضب وطلعت ع فوق
اسد بضيق .هي كانت ناقصك انت كمان 
اسد قام وراها بسرعه
....
برا ياسين ركب العربيه وهو وفريده اللي كانت مكسوفه وبتبص بعيد عنه 
ياسين بمرح .لاا انتي لازم تتعودي لأنهم علطول كده ثم أكمل بخبثه.عبالنا 
فريده اتوترت اكتر 
ياسين طلع ع الشركه
.....
جوا 
اسد دخل وراها 
اسد .مالك يروحي 
ملك بضيق .عجبك كده .شكلنا هيكون اي قدامهم
اسد قرب منها بحب . يحبيبي انتي مراتي وفيها اي يعني دا انتي كنتي قاعده في حضني مش حاجه وبعدين دا أنا مش هنزل الشركة علشان افضل معكي تقومي تزعلي وتنكدي علينا لاا إحنا عايزين نتبسط 
ملك ببرود .بس انا عايزة اروح عند حور ودلوقتي
اسد بخبثه .ومالو نروح عند حور ونرجع نشوف ورانا اي 
......
عند روح ومراد 
لبسوا ووصلوا عند حازم وندي
بعد ما سلموا على بعض 
تمارا كانت قاعده في حضن مراد 
مراد.امال فين اياد مش شايفو يعني 
تمارا اتكلمت بهدوء .عندو شغل مهم وكان لاز م يمشي وقالي اعتذارك 
روح .ربنا معاا يحبيبي
كلهم فضلوا يتكلموا وحازم كان بيبص ع تمارا بشكر 
وبعد ساعات مشيوا 
وحازم رح هو وتمارا الشركه
.....
عند اسير وحور
اسير قام من النوم من غير ما يقرب من حور ودخل اخد دش 
بعد شوي خرج من الحمام هو بيلف فوطه حولينا وسطه لاقها قامت
حور.صباح  الخير
اسر بهدوء.صباح النور
حور قامت وقربت منه بتوتر .انت لسه زعلان مني 
اسر بسخرية.لاا طبعا وازعل ليه هو انتي عملتي اي .بعد اذنك البس هدومي
اسر رح يلبس وحور فضلت تفرك ف أيدها بتوتر وهي مش عارفه تعمل اي
اسير خرج بهدوء بعد ما لبس 
ونزل تحت وحور ورا 
حور بدموع.اسر أنا اسفه
اسر كان هيرد بس لاقه أسد بيبصل بيه بيقولو أنه هيجي 
اسر قفل معا .بابكي جي ياريت تجهزي 
حور طلعت تغير وهي بتفكر هتعمل ايه مع أسر 
بعد شوي وصل اسد مع ملك وفضلوا قاعدين معهم
ملك كانت حاسه أن في حاجه
توتر حور ونظراتها بيقولوا كده 
ملك بهدوء.حور عايزكي 
ملك وحور طلعوا فوق 
ملك بحب .في اي حبيبتي انتي كويسه مع أسر.
حور حضنت ملك وفضلت تعيط
ملك بحب.اهدي يقلبي حصل اي بس .
حور قالتها كل حاجه بكسوف 
ملك ابتسمت بهدوء.وانتي متتكلميش معا ليه .اسر بيحبك وهيفهمك بلاش تخلي كده مش فاهم سبب رافضك دا لانه طبيعي هيفتكر انك مش بتحبي 
حور بكسوف.بس أنا مكسوفه منه
ملك بحب .دا جوزك وقبل كل دا حبيبي.اهدي واتكلمي معاا.يلا ننزل 
ملك نزلت هي وحور 
وشوي مشيوا 
ف العربيه
اسد .هو في حاجه
ملك بهدوء.لاا .مفيش 
اسد .امال كنتي بتتكلمي في اي انتي وحور 
ملك بضيق .بنتكلم عادي 
اسد هز رأسه بشك 
....
عند أسر اول ما أسد وملك مشيوا 
قام وقال بهدوء.انا هروح الشركة لو احتاجتي اي حاجه كلمني 
اسر خرج من غير ما يسمع منها كلمه 
حور فضلت تبص عليه بحزن لحد ما ركب العربيه ومشي 
بعد شوي اسر وصل الشركه ودخل لاقه يارا 
يارا صحبته بفضول.اسر معقول تجي الشركة بسرعه كده 
اسر بضيق . وفيها اي .بعد اذنك 
يارا بخبثه .بق كده.مممم كويس اوي 
....
عند حازم وتمارا وصلوا الشركه 
حازم بدأ يعرفها الشغل وع الموظفين المهمين اللي هتشتغل معهم 
بدأ تمارا تشتغل بحماس كبير
لان عجبها الشغل 
....
عند إياد كان لسه شغل من غير راحه كان عايز يبعد كل حاجه عنه

google-playkhamsatmostaqltradent