رواية طفلة الآرام الفصل العشرون 20
رواية طفلة الآرام الفصل العشرون 20
آدم : لا يا هبلة هتقدري تفضلي معايا من غير ما حد يفتح بقه عشان عايز اتجوز
شغف بصدمة؛ وانا آخر من يعلم
آدم ضحك: هو لسا مافيش حاجة بس تقريبا الاهل اتفقوا مع بعض وانا وفتها واتكلمنا
شغف : اعرفها
آدم: امممم لا ما تعرفيهاش بس هتتعرفوا عشان هي رهف اخت صاحبي يوسف اللي قولتلك عنهم
شغف بفرحة: اللللله بس مش تتأخر بالله عليك
واكملت بحزن: طب افرض هي ماوافقتش افضل معاكم ده من حقها تعيش لوحدها مع جوزها
آدم : اولا انا مستحيل اتخلى عنك مهما كانت الاسباب يا قلبي ثانيا رهف بنت كويسة ومستحيل تتكلم بالموضوع ده ولو حصل اي حاجة هنشوف هنعمل ايه انشالله
شغف بفرحة: مستنياااااااك
آدم ضحك : يلا غوري عندي شغل
______________________
في امريكا
في الليل
دخل امير الشقة وشاف نسمة نايمة على السرير دخل اخد شاور ونام جمبها وشدها لحضنه بس اتصدم لما شاف دموعها
أمير بلهفة؛ مالك حصل ايييه
نسمة بعياط: آرام وشغف اتطلقوا
امير بصدمة: ايه؟
نسمة حكتله اللي حصل
أمير حضنها: اهدي وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم
نسمة: آرام ده اخويا بس واحد كل*ب ازاي يعمل معاها كده
أمير حضنها: خلااص بلاش عياط يا عيوطة
نسمة : انا خايفة
امير : من ايه يا نن عيني
نسمة حضنته بعياط: خايفة تحصل معانا حاجة ونتط...
امير قرب باس*ها وبعد عنها: ما تكمليش الكلمة دي مش حلوة واوعى تفكري كده تاني انا عمري ما هسيبك فاهمة
نسمة باس*ته من خده ونامت على صدره
امير بخبث ميك حمالات التيشرت بتاعها : تحبي اثبتلك اننا مش هنسيب بعض
نسمة بكسوف بعدت عنه؛ يا قليل الادب
امير ضحك وشدها ووووو....
____________________
آدم: احم انا جبت جاك و.
آرام قاطعه وهو بيقوم: قوم بسرعة تعال
آدم وآرام وصلوا للمخزن وآرام دخل وصورة شغف مش بتروح من دماغه وانه خسرها للأبد
آرام قرب منه بغضب وقعد يضرب بيه من غير ما يسمع كلام
آدم حاشه عنه : اهدا اهدا ماااالك هتموته
آرام بغضب : الحيوان ده هو السبب انا هموته
آدم شاور للحراس اللي معاه يمسكوا آرام
قربوا الحراس منه وحاشوه كويس
بعد تعب مع آرام عشان يهدوه قعدوا وجاك اعترف بكل حاجة
وآرام ما كانش ناوي يخرج قبب ما يموته بس آدم سحبه وطلعوا من المكان
____________
في العربية آدم كان بيسوق وآرام جمبه
آدم اتنهد: خلاص اللي حصل حصل مش هتستفاد حاجة
آرام بصله بحزن
آدم: ما تزعلش والله هتتحل الامور انشالله تفائلوا بالخير تجدوه
آرام نزل راسه بحزن : بعد ما طلقتها
آدم: حتى لو ما رجعتوش لبعض كده افضل ليكم عشان تكونوا مرتاحين من حقك تتجوز ومن حقهارتتجوز راجل يصونها وي.
آرام بغضب: تتجوز ايه ياض انت حم*ار ولا ايه
آدم ركن العربية: آرام انت مش من حقك تتدخل بيها بعد النهاة كل حد فيكم بطريق مافيش حاجة بتربطكم ببعض ارجوك بلاش مشاكل لو بجد بتحبها انساها
آرام اتنهد وبصله : ا
آدم قاطعه: جاوبني مش بتحبها ؟
آرام هز راسه
آدم : معنى كده سيبها لو بتحبها
آرام دموعه نزلت غصب عنه
آدم اتصدم من منظره : آرام بتعيط ؟
آرام حط ايديه على وشه زي الاطفل وقعد يعيط بحرقة
آدم حضنه بحنية: اهدا اهدا والله انا هحاول ارجعكم هشتغل خطابة عشانك
آرام ضحك وسط دموعه وزقه: ابعد ولا بتحضني ليه
آدم ضحك بمياعة: يا لهوي يا رومي هو انت نسيت ايامنا الجميلة مع بعض
آرام خبطه على كتفه: اسكت ولا
وضحكوا وطلعوا للمطار
_______________
شغف كانت قاعدة بتتفرج على التلفزيون
فجأة الباب خبط
شغف بخوف : يارب استر من المصايب اللي جاية
شغف راحت جمب الباب : مين؟
يوسف: انا يوسف صاحب آدم كلمني اجبلك شوية حاجات
شغف حطت الطرحة وفتحت الباب بابتسامة : اهلا
يوسف : لو عزتي اي حاجة ما تتردديش انا عايش هنا انا ورهف اختي ومراتي بس مراتي مش هنا دلوقت
شغف بلطف: شكرا ليك
يوسف : لو عايزة اخلي رهف تيجي تنام عندك ؟
شغف بصتله بكسوف: يعني ماعنديش مانع لو هي ما بتتدايقش
يوسف بابتسامة : لا لا هتفرح اكيد ومش هقولك تاني لو عزتي اي حاجة اعتبريني اخوكي
شغف بابتسامة: شكرا بجد
بعد دقايق
رهف وشغف قاعدين سوا
شغف ضحكت: عندك كام سنة وبتدرسي ايه
رهف بابتسامة: عندي ٢١ وبدرس كلية هندسة وعايشة مع اخويا ومراته عشان اهلي ربنا يرحمهم وبحب الشوكولا والشيبس اووووووووي
شغف ضحكت ؛ وانااااااااا كمان خلاص احنا بقينا اصحاب
عدا الوقت بين ضحك وهزار وشغف حكت لرهف قصتها
شغف بخبث: اممممم يعني مش هتعملوا فرح وكده
رهف برقت بصدمة: فرح ايه
شغف: على فكرة انا عارفة ما فيش داعي للكسوف وهو بيحكيلي كل حاجة عنه
رهف بغيرة : وليه بقى؟؟
شغف ضحكت بصوتها كله ووقعت عن الكنبة وهي بتضحك بهبل
شغف بضحك: ههههههه وحياة ربنا هههههههه ضحكتيني اوي عشت وشفت اليوم اللي تيجي واحدة تغار على الاهبل آدم
رهف ضحكت: مالك بسم الله عليكي قومي قومي
شغف بضحكة: ما تعرفيش آدم قد ايه فرفوش ومجنون وبيضحك وبيعمل حاجات مضحكة بجد مش عارفة انتي حابة ايه فيه😂
رهف ضحكت بكسوف: احم
شغف ابتسمت : بصي هو آدم قالك ان انا هعيش هنا ولو انتو اتجوزتوا انا هفضل معاكم انا عارفة انكم هتدايقوا من...
رهف بمقاطعة: على فكرة انا حبيت آدم اكتر بعد الموقف ده وحسيت انه راجل بجد عشان ما تخلاش عنك اللي مافيهوش خير لأهله مافيهوش خير لحد وانا طبعا هفرح معاكي عشان مش عندي اصحاب
شغف ابتسمت وحضنتها
______________________ بعد ايام
في المطار وصل آدم وآرام للقاهرة
آرام بحزن: خد بالك منها
آدم حضنه: حاضر وما تفكرس بالموضوع اوي
آرام اتنهد: هحاول
____________
دخل آدم الشقة واتصدم لما شاف شغف واقعة على الارض وبتنزف من انفها
آدم بلهفة....
- تابع الفصل التالي "رواية طفلة الآرام" اضغط على اسم الرواية