رواية حور ياسين الفصل العشرون 20
رواية حور ياسين الفصل العشرون 20
منال: سيبها يا ياسين تروح ما هي بنت هناء تلقيها زيها ورايحة عشان تخلي اسر يحبها وبعدين يا حبيبي انت كدا ولا كدا هطلقها فا سيبها من دلوقتي احسن دا انت هتاخد ست ستها
....: غلطانة حور ست البنات كلهم متقرنيش حور بحد تاني انتي فاهمة
منال: انتي لسة ليكي عين تدخلي هنا تاني
هناء: انا مش جاية اضايف يا منال انا جاية ارجع الفلوس اللي اخدتها من حنان زمان
حنان: بعد اي جاية ترجعيهم دلوقتي بعد السنين دي
هناء: ولا بعد ولا مش بعد وندت اسر دخل اسر ومعاه شنطة سفر كبيرة وفيها فلوس وسبها على الارض ووقف جنب هناء
هناء: ياسين دي كل الفلوس اللي خدتهم من حنان زمان
ياسين: انا مش عايز حاجة دا حق حور فا تقدري تخدي وانتي ماشية عشان حور مش محتجاه
هناء: لا مش هخدهم الفلوس اهم عايز تخدهم خدهم مش عايز خليهم مكنهم على الارض
حنان: انتي ازاي بتكلمي بثقة اوووي كدا يا بجحتك
هناء: قلة الرد عليكي احسن
منال: وانتي تقدري تردي اصلآ
هناء: منال بلاش انتي عشان انتي مجربة ردي بدل المرة عشرة فبلاش تخليني ارد عليكي
حنان: خلصتي كلامك
هناء: ايوآ خلصت يلا يا حور حور كانت ماشية معاهم ياسين شد ايدها: هو اي اللي يلا يا حور وانتي ملشية معاها كدا عادي ايه سوسن انا مليش رأي
منال بخبث: عايزة تاخد معاها حور بدال معرفتش تخلي ياسين يحبها قالت لما اخلي ابن جوزي ما هو برضو معاه فلوس ولا اي يا هناء
هناء: تخلي يحبها..... تؤ تؤ تؤ انتي فاكرة حور زي بناتك ولا اي وبعدين اطمني اسر بيحب حور من قبل ما يعرف انها بنتي يا منال ولما عرف انها بنتي طلب يتجوزها وساعتها عرفنا انها مكتوب كتابها على ياسين وادينا اهووو مستنين لما موضوع الطلاق يخلص عشان يتجوزو فا لو على ياسين خلي لي بنتك
كل دا وياسين ماسك ايد حور وضاغط عليها اووي لدرجة انها قربت تتكسر
حور بصوت واطي وعياط: ياسين ايدي هتكسر
ياسين بغضب: حور مين وطلاق اي مفيش طلاق انا مش هطلق حور ولو على موتي انتي سامعة نورتي
هناء: انا مش همشي من هنا الا لما اخد حور معايا مش بعد كل السنين دي اسيبها انا غلطت مرة بس مش هغلط تاني وحور هتمشي معايا
ياسين: وانا قولت ان حور مش هتخرج اصلآ من الباب دا وقولت نورتي
اسر: ماما يلا دلوقتي وكفاية عشان متتعبيش
هناء: وحور يا اسر انت قولت انها هتبقا معانا
اسر: هتبقا معانا بس ممكن تهدي ويلا دلوقتي ويبقا في كلام بعدين مش دلوقتي خدها اسر ومشيو
وياسين شد حور من ايدها وطلعو فوق في اوضتها
منال: حنان ينفع ياسين كدا مكان سابها تغور في داهية وبعدين ازاي مش هيطلق هو اتجنن
ملك بزعيق: باااس كفاية بقا انتي اي عايزة تدمري كل حاجة وخلاص
حنان: مللللك اخرسي ويلا على اوضتك امشي ملك طلعت وسيف طلع وراها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــ
وساب ايدها بقوة وكانت هتقع
ياسين بغضب وصوت عالي: اي اللي سمعتو دا
حور بعياط:والله معرف انا يا ياسين والله
ياسين: حوووووور كفاية كدب بقا
حور: والله يا ياسين ما عرف هما مقلوش قبل كدا
ياسين بغضب زايد: لا وكمان عايزة يقولولك يا هانم
كنتي ساعتها هتعملي اي اكيد هتبقي فرحانة مش كدا ماهو حبيب الاقلب انا غلطان اني صدقتك وسمحتك لما هربتي وانا اللي زي الاهبل كنت بدور عليكي
حور بعياط وخوف: حبيب قلب مين انا والله مش بحبو يا ياسين ومكنتش اعرف بي الكلام اللي ماما قالتو دا والله وما كنت اعرف
ياسين بزعيق: قولتلك بطلي كدب ياحور اسمعك بس بتجيب سيرة اسر مرة تانية عشان اوريكي الوش التاني واللي انا مش حابب انك تشوفي يا حوور
ومفيش خروج من البيت تاني ولا حتى كلية السنادي ودا هيبقا عقاب ليكي يا حور ولو سمعت بس انك كلمتي اسر تاني والله يا حور ما هقولك هعمل اي هسيب عقلك يصورلك عقابك ومفيش كلام مع هناء تاني يا حور هي مش بتحب حد غير نفسها ولو كانت بتحبك مكنتش رميتك لينا يا حور فوقي بقا ومش كل شوية ماما ماما انتي سامعة
حور:....... لا رد
يا سين اتعصب اكتر: ساااااامعة
حور بعياط وخوف: حاضر يا ياسين.
الباب خبط ملك دخلت وقفت جنب حور تطبطب عليها
ياسين: عايزة اي يا ملك
ملك بخوف من شكل ياسين: كنت جاية اطمن عل حور
ياسين: ملك هاتي فونك
ملك: ليه
ياسين: ملللك قولتلك هاتي الزفت
ملك: خد اهو ياسين اخدو ورما في الارض اتكسر مليون حتة ملك وحور صوتو من الخوف
سيف دخل: اي يا ياسين في اي هدي عصبيتك دي شوية مش كدا
ياسين: اهدي عصبيتي.... طب انت مش سمعت كلام امها قالت اي لا ومستنيا لما نطلق والهانم اكيد كانت عارفة و مخبية عليا منا صدقتها اول مرة و سمحتها وكنت ببقا عارف انها بتكلم اسر لما كنا في المطعم وسكت عشان قالت انها مش بتحبو وملك هانم كانت بتديها فونها وبرضو سكت انما كدا كل حاجة عدت الحدود وقولت اننا هنكون صحاب ومش هتعصب تاني وهي مش هتخبي حاجة وفعلآ عديت وسامحت وسكت ها لسة عايزني اهدي وسيبك من الكلام دا كلو كلام امها ينفع
سيف: اهدي يا ياسين كدا هي ملهاش دعوة بي كلام امها وحور فعلآ مكدبتش وانت عارف ان حور متربية معانا واحنا متربناش على الكدب يا ياسين ولا نسيت
ياسين: هعمل نفسي مصدق بس وديني يا حور لو كلامي متنفذ لهتشوفي ايام سودا وسابهم وخرج
سيف: حور متزعليش من ياسين انتي عارفة انو عصبي وعصبيتو واحشة
حور: والله ما كنت اعرف حاجة عن كلام ماما
سيف: مصدقك يا حور خلاص انا عارف اختي الصغيرة متكدبش خالص
حور بعياط: ربنا يخليك ليا يا قلب اختك
سيف: ويخليكي لينا وبعدين خلاص بقا ما الزفتة التانية اهي فون اتكسر مليون حتة ومنزلتش الدمعة
ملك افتكرت فونها وراحت عند حور: اتخري كدا ياختي شوية لما اقعد اعيط جنبك اه يا فون ياغاالي عليا سيبتني ورحت يا حبيبييي
حور: حسستني انو جوزها مش فونها
سيف: خلاص يا ملك
حور: خلاص يا لوكة بقا سيف هيجبلنا اتنين واحد ليا و واحد ليكي ولا اي يا سيف
سيف: وانا مالي انا هو انا اللي كسرتو انا ماشي سلام
ونزل تحت
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين نزل تحت وكانت ايمان واسماء وحنان قاعدين
ياسين: ماما لو سمحت فهمي اختك انها ملهاش دعوة بي حور وا الا هتزعلو مني ومش هيبقا في جواز من بنتها وانتو حرين
حنان: اي اللي انت بتقولو دا يا ياسين عيب كدا
ياسين: انا قولت اللي عندي سيف تعالى ورايا على المكتب ومشي وسابهم
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdoــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في المكتب دخل هو وسيف
سيف: ياسين هدي عصبيتك شويا على حور هي ملهاش دعوة بي الكلام اللي امها قالتو
ياسين: ما كلام امها عصبني انت مش سمعو هي قالت اي
سيف: سمعت بس حور ملهاش علاقة بي امها تمام
يلا انا خارج بقا
ياسين: رايح فين
سيف: هجيب فونين واحد لي ملك بدل اللي اتكسر و واحد لي حور بدل اللي ضاع منها
ياسين: لا انا هطلبهم وهما هيجيبو لحد هنا وابقا ادهولهم
سيف: تمام انا رايح الشركة بدل ما ادهم لوحدو
ياسين: تمام وانا هنزل بكرا بأذن الله
سيف: اشطا يا برنس وسابو ومش
وياسين فضل قاعد لوحدو في المكتب يفكر في حور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــ
عند حنان
منال: هنعمل اي يا حنان ياسين ممكن بجد يرفض
اسماء بعصبية وزعيق: مخلاص بقا هو في ام كدا هتفضلي ترمينا عليهم لحد امتا انا كرهت عميلك انتي وبنتك ومش هبقا معاكم من النهاردة انا برا اللعبة دي
منال ضربت بي الاقلم: عشان تحترمي نفسك وانتي بتكلميني امشي غوري من وشي اسماء طلعت وهي بتعيط و خبطت في حور وملك وهما نزلين
حور: اسماء انتي بتعيطي
اسماء: لا
ملك بسخرية: ومن امتا يا حور العقارب بتعيط
اسماء عياطها زاد وراحت اوضتها جري
حور: اي يا ملك مينفعش كدا
ملك: يووو بقا يا حور
حور: تعالي نروح نشوفها حرام
ملك: تعالي يا حور بس صدقيني دول عقارب
حور: ملك خلاص يلا وراحو اوضتها واتصدمو
ملك و حور بصدمة: اسماااء
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية