رواية حور ياسين الفصل الواحد و العشرون 21
رواية حور ياسين الفصل الواحد و العشرون 21
منال: هنعمل اي يا حنان ياسين ممكن بجد يرفض
اسماء بعصبية وزعيق: مخلاص بقا هو في ام كدا هتفضلي ترمينا عليهم لحد امتا انا كرهت عميلك انتي وبنتك ومش هبقا معاكم من النهاردة انا برا اللعبة دي
منال ضربت بي الاقلم: عشان تحترمي نفسك وانتي بتكلميني امشي غوري من وشي اسماء طلعت وهي بتعيط و خبطت في حور وملك وهما نزلين
حور: اسماء انتي بتعيطي
اسماء: لا
ملك بسخرية: ومن امتا يا حور العقارب بتعيط
اسماء عياطها زاد وراحت اوضتها جري
حور: اي يا ملك مينفعش كدا
ملك: يووو بقا يا حور
حور: تعالي نروح نشوفها حرام
ملك: تعالي يا حور بس صدقيني دول عقارب
حور: ملك خلاص يلا وراحو اوضتها واتصدمو
ملك و حور بصدمة: اسماااء لقو اسماء بتعيط
حور قربت منها: مالك بتعيطي لي
اسماء: حور بجد انا اسفة انا عارفة اني كنت بدايقك كتير بي والله دا كان طلب من امي وايمان وانا كنت بحسب انهم فعلآ على حق انا اسفة
حور بطيبة: خلاص اعتبري مفيش حاجة حصلت ونبقا صحاب رأيك يا سوما
اسماء: اكيد طبعآ حاجة تشرفني وحضنت حور
حور: ملك كمان صحبتك
ملك: انا مالي انا
اسماء: خلاص سبيها يا حور براحتها
حور: ملك
ملك: اوووف خلاص صحاب يابا قكع كلامهم دخول ايمان: وانا اقول الاوضة منورة ليه
ملك: اكيد مش نورك دا نور اللمض يا حبيبتي
حور: انا رايحة اوضتي
ملك: استني يا اوختش خديني معاكي تعالي يا بت يا اسماء بدل ما تعديكي تاني احنا مصدقنا ان ربنا هداكي يلا اسماء قامت وراحت معاهم
ايمان بغيظ: يعني بقا كدا ماشي انا هوريكو بس استنو ونزلت تحت تاني
ـــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خرج من المكتب وخرج برا الفيلا وبعد خمسي دقايق رجع تاني وكان معاه شنطتين
منال: اي دول يا ياسين
ياسين: شنط
منال: ايوا فيهم اي يعني
ياسين: ميخصش حد. وسابهم وطلع طلع عند اوضت حور وخبط
ملك: ادخل يا سيف ياسين دخل واتفاجأ بي اسماء معاهم
ياسين: هو ليه مفيش مرة ادخل يا ياسين
ملك: يمكن عشان انت مبتدخلش هنا اصلآ
ياسين: صح طيب خدي يا حور خدي يا ملك
ملك: اي دا
ياسين: شوفي وانتي هتعرف ملك خدت شنطة
ياسين: اي يا حور مش هتخدي الشنطة تشوفي فيها اي
حور: مش هيفرق اللي فيها معايا
ياسين: حوووور. حور قربت وخدت الشنطة منو
ملك: فون بدل اللي كسر بجد شكرآ
ياسين: شكرآ بس يا هبلة
حور فتحت الشنطة لقت فون جديد
حور: شكرآ
ياسين: العفو تعالي عايزك في اوضتي دقيقة
حور: ها ليه
ياسين: هقولك على حاجة يا حور يلا وخرج من الاوضة وراحت ورا حور دخل ياسين اوضتو
ياسين بتحذير: حور هقولها لمرة التانية عشان غضبي ميطولكيش ملكيش دعوة بي اسر وهناء انتي فاهمة
حور: طب اسر وعرفت لي اما ماما مينفعش مكلمهاش يا ياسين وبذات انها مريضة ولا انت نسيت
ياسين: حور انا قولت اللي عندي وخلاص وانتي حرة
حور: ياسين: صدقني هكلم ماما بس انا اسر لا
ياسين بغضب: وي لتاني مرة بتحيبو اسمو على لسانك يا حور المرة الجاية انتي حرة سااامعة
حور بعياط: حاضر وخرجت من اوضتو وراحت اوضتها
ملك: مالك بتعيطي ليه
حور: مفيش
اسماء: انا ممكن اخرج وتتكلمو برحتكم
حور: اي الهبل دا لا بس ياسين منعني اني اكلم ماما نهائي وحاولت اتكلم معاه بس مقتنعش
ملك: معلش يا حور
اسماء: خلاص يا حور لما يهدا حولي تكلمي تاني
حور: بأذن الله
ملك: بقولكم اي انا جعانة تعالي يا اسماء معايا نعمل سندوتشات لينا احنا التلاتة
اسماء: يلا وخرجت اسماء وملك سوا نزلو تحت
حور بعياط بعد ما خرجو: يااااارب تعبت اوووي خدني عندك انا تعبت ومسحت دموعها وخرجت البلكونة وو
ـــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ملك واسماء عملو السندوتشات وكانو طالعين بيهم فوق
حنان: ملك رايحة فين بي الاكل دا
ملك: هناكل فوق
حنان: ماشي يا حبيبتي
طلعت ملك واسماء خبطو ومحدش رد دخلت ملك واسماء
ملك: حور يا حور دورو عليها في الوضة ملقوهاش
اسماء راحت تشوفها في البلكونة: حوووووورحور كانت قاعدة على سور البلكونة وباصة لي السماء وسرحانة واكنها في عالم تاني خالص وفاقت على صوت اسماء اتفزعت وكانت هتقع بس
ــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
ياسين بعد ماحور سابتو قعد حاول يهدي نفسو شويا وبعد ربع ساعة سمع صوت اسماء وهي بتصوت بي اسم حور خاف عليها جري بسرعة على اوضتها وكانت هتقع بس هو لحقها في اخر لحظة
ملك واسماء وسيف كان رجع البيت تاني كانو التلاتة واقفين وياسين كان خايف عل حور اووي
ياسين: حور انتي كويسة فيكي حاجة
حور: انا كويسة
ملك حضنتها: كدا يا حور تخوفينا عليكي
حور: خوفتو ليه ما انا وانتي على طول بنقعد كدا
ملك: ايوآ بس المرادي كنتي هتقعي
سيف: مينفعش تقعدو كدا تاني
ياسين بعصبية: مينفعش ليه ما هي دي حور هو انتي فاكرة نفسك طفلة صغيرة دا حتى الاطفال مبيعملوش كدا زيك الجنان دا
ملك:خلاص يا ابيه
ياسين:ياريت تخدي بالك من افعالك يا حور انتي مش صغيرة وسابها وخرج
سيف: صراحة ياسين المرادة معاه حق وسابهم وخرج
حور عيطت ملك واسماء حولو يهدوها
حور: ممكن تسبوني انام شويا
ملك: بس
حور: ملك لو سمحت عايزة انام
ملك واسماء: حاضر وخرجو وحور فضلت تعيط لحد منامت
ــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك: انا خايفة عليها
اسماء: طب هنعمل اي
ملك: مش عارفة لسه والمشكلة اننا لازم ننزل الجامعة بكرا عشان الاجازة اللي كنا وخدنها خلصت
اسماء: وياسين هيوافق ان حور تنزل بكرا
ملك: مش عارفة بفكر اروح اقولو
اسماء: كيب روحي وانا هروح اوضتي
ملك: تمام وراحت على اوضة ياسين وخبطت
ياسين: ادخل ملك دخلت
ملك: ابيه ممكن اقولك على حاجة
ياسين: قولي يا ملك
ملك: بكرا هننزل الجامعة
ياسين: قصدك تنزلي الجامعة
ملك: ابيه طب وحور مش هينفع متنزلش
ياسين: ملك ملكيش دعوة بي حور خليكي في نفسك
ملك: يا ابيه بس
ياسين: ملللك انا قولت ايه ملكيش دعوة بي حور
ملك: حاضر يا ابيه وخرجت برا ودخلت اوضتها
واليوم عدا وحور مخرجتش من اوضتها وملك راحت عندها مرتين وبس
ــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الكل صحي ونزلو كلهم
ياسين: ملك اطلعي اندهي حور
ملك: حاضر وطلعت ودخلت اوضتها
ملك: حور يلا عشان نفطر
حور بنوم: مش عايزة افكر
ملك: مينفعش يلا عشان نفطر
حور بزهق: حاضر وقامت جهزت ونزلو سوا
ولما نزلو قعدو
سيف: صباح الخير يا حور
حور: صباح النور وبدأو في الاكل وبعد وقت قامو
ملك: انا همش بقا عشان متأخرش على الجامعة
منال بخبث: وحور مش هتروح معاكي
ملك: لا حور تعبانة ومش هتقدر تروح
حنان: حبيبتي روحي انتي يلا وخلي بالك من نفسك حور قامت وخرجت الجنينة وسيف خرج وراها
سيف: مالك يا حور
حور بسخرية: ولا اي حاجة بعد اذنك
سيف: هو اي اللي بعد اذنك وانتي بتكلميني كدا ليه اصلآ يا حور
حور: يعني انت مش شايف تحكم ياسين فيا حتي الجامعة مانعني اني اروح ومانعني اني اطمن على ماما ومانعني من الخروج وانا خلاص زهقت دا اكنو حبسني
بجد انا كرهتو وبتمنا لو يبعد عني نهأي ومشفهوش في حياتي تاني ليها حق ماما توافق على اسر وو
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية