رواية طفلة الآرام الفصل الثاني والعشرون 22
رواية طفلة الآرام الفصل الثاني و العشرون 22
آرام خرج واتصدم لما شاف ملاكه واقفة بفستانها الاسود وحاطة ميك آب اوفر وطالعة زي الاميرة
شغف كانت واقفة بتوتر وعارفة ان هو بيبصلها
شغف بنفسها وقالت؛ انتي قوية ما تخافيش
شغف فتحت عينيها ببرود ومشت لحد ما وصلت لنسمة
شغف بابتسامة؛ احم طالعة زي القمر
نسمة حضنتها : والله مافيش قمر غيرك
واكملت نسمة : جهزي نفسك هتيجي معايا انا وامير
شغف بصدمة: ليه
نسمة: يعني عايزين نسيب العرسان مع بعض 😉
شغف بكسوف: اه اه اوك
وعدا الفرح بوجود الجميع وفرحتهم
آرام قاعد مع اهلة وشغف قاعدة على طاولة نسمة وامير وآرام كل شوية بيبصلها
نسمة بخبث: فيه ناس هنا بيولعوا فقلوب الناس التانية
شغف بصتلها بعدم فهم: ايه؟
نسمة بخبث : بصي هناك كده
شغف بصت وجات عينها بعين آرام اللي بيبصلها بس هي بصتله ببرود ومسكت كاسة العصير وقعدت تشرب من غير ما تهتم
آرام بنفسه: دي ما عبرتنيش معقولة نستني كده
عدا الفرح وكل حد رجع بيته وأدم عرف ان شغف هتروح مع نسمة
__________________
عند ادم ورهف
دخل وهو شايل رهف
رهف بكسوف: ممكن تنزلني
آدم بوقاحة: مالوش لزوم عشان هشيلك تاني
رهف هتموت من الكسوف: انا جعانة
آدم ضحك وعرف انها بتتهرب
نزلها وراح المطبخ : غيري الفستان وتعالي ناكل
رهف : هفففف الحمدالله
بعد اكتر من نصف ساعة
آدم بتأفف: رهف بقالك نص ساعة بتلعبي بالصحن ما شوفتكيش اكلتي يعني
رهف بتوتر: لا انا جعانة اوووي وباكل اهو
وحطت لقمة ببقها
آدم قام واخد الصحون من الطاولة ودخل المطبخ
رهف باستغراب: انا باكل على فكرة
آدم ببرود: كدابة روحي غسلي وتعالي عايزك
رهف عملت زي ما قال
ورجعت شافت آدم مستنيها على السرير
رهف: احم نعم
آدم باستهزاء قام وقف : ه...
قاطعته رهف
رهف نطت على السرير بخوف ونزلت تحت الملاية : تصبح على خير
آدم ضحك عليها : وانتي بخير
وقام قفل الباب وطفى النور ورجع مسكها من رجليها وشدها عنده
رهف بشهقة: عااااااااا يا ماما هتعمل ايه
آدم ثبتها كويس: امممممممم انتي عايزة ايه؟؟
رهف غمضت عيونها: عايزة انام
آدم قلع قميصة : بس انا مش عايز
رهف بخوف بصوت ضعيف: آدم...
آدم بتوهان: عيوني
رهف : ممكن ا ...
آدم قرب باس*ها من شفايفها وبعد عنها : ممكن ايه ؟؟
رهف بتوتر: ب ..ببب
آدم ابتسم على كسوفها وقرب حضنها بهدوء: نامي يا قلبي نامي
__________________
عند نسمة وشغف
شغف بعياط: نسمة انا عايزة اقولك حاجة
نسمة بحنية : مالك يا قلبي في ايه؟؟
شغف : انا جدا جدا مقهورة بجد انا متمرطة من بيت لبيت اول حاجة بالفيلا عند عمي وتاني حاجة عند آدم ودلوقت هنا ومش عارفة بعدين هكون فين انا بجد مخنوقة من الموضوع ده عايزاكي تساعديني
نسمة: ازاي
شغف : مش انا ليا ورثة من حصة بابا الله يرحمه؟
نسمة: الله يرحمه اه صح ليكي ومن حقك
شغف : انا عارفة مجتمعنا هنا مش هيسيبني فحالي لو عشت ف بيت لوحدي عشان كده عايزة اطلع امريكا اكمل تعليمي واقعد لوحدي هناك ماحدش هيتكلم حرف واحد
نسمة بتفكير ؛ امممممم انا بحطك جوا قلبي بس لو انتي عايزة تعيشي وحدك انا هساعدك
شغف: اه عايزة وصراحة مش عايزة اكون عالة على حد عايزة اخد حصتي واكمل تعليمي و...وشغف سكتت
نسمة: و ايه؟؟
شغف بتوتر : ما فيش انا هقول لآدم الموضوع بكره
نسمة بحنية: اوك خشي ننام يلا
شغف بخبث: امممم عايزة تنامي قولتيلي ما؟؟
نسمة : ايه
شغف بضحك: مافيش مافيش بس امير بيندهلكر
نسمة بكسوف ضربتها على كتفها : يا سا*فلة
شغف ضحكت ودخلت نامت
______________
تاني يوم الصبح آدم عرف موضوع شغف
آدم على التلفون: شغف يا قلبي انتي مش مرتاحة معانا هو انا زعلتك بحاجة ؟
شغف بلهفة ؛ لا لا ماتقولش كده بس انا مش هكون مرتاحة لما اكون بضايقكم ارجوك يا ادم مش عايزة غير الطلب ده ارجوك
آدم اتنهد: طب انشالله خير
شغف : ارجوك يا آدم قول لعمي يحضرلي حصتي من الورتة وحلفتك بالله العظيم ماتخليش آرام يعرف حاجة عشان مش هيسيبتي فحالي بالله عليك يا آدم
آدم : حاضر يا قلبي حاضر
بعد ايام اتفق آدم وقاسم على كل حاجة بتخص ورتة عشق وخلصوا كل الاوراق
نيفين: يعني انتو خلصتوا كل حاجة خلاص
قاسم بحزن: اه وقلبي بيوجعني شغف كانت شمعة البيت هتسافر وتسيبنا
آرام من وراهم بصدمة وغضب : هتسافر فييييين وديني هقتلها....
_____________________
عند آدم ورهف
رهف : آدم انا عايزة اسألك سؤال تجاوبني بصراحة ارجوك
آدم بابتسامة: قولي
رهف: انت ليه مش عايز تتخلى عن شغف وايه كل التمسك ده بيها ليه بتعمل كده
آدم بتوتر : ا .. ايه السؤال ده ؟
رهف انفعال: آدم جاوبني ايه اللي يخليك متمسك بيها كل ده ؟
آدم بغضب : بتصرخي ليه وبعدين انتي ايه خصك بشغف؟؟
رهف بصراخ وغضب: بقولككك اييه انا مش صغيرة وفاهمة كل حاجة
آدم بغضب؛ عشان بحبها بحبها ومش قادر اتجوزها عشان ما اخونش اخويا ومش قادر انساها
واكمل بصراخ: اتبسطتي كده انك عرفتي؟؟؟؟
رهف .........
- تابع الفصل التالي "رواية طفلة الآرام" اضغط على اسم الرواية