رواية خارج ارادتي الفصل الرابع و العشرون 24
رواية خارج ارادتي الفصل الرابع و العشرون 24
اتصدم حمزة و شدها عليه اكتر و فضل يبو"سها
بعد حمزة عنها وهو باصصلها و عيونه طايرة فوق بس هي كانت مغمضه عينيها
فتحت براحه و ابتسمت لما لقيته بيبصلها : انت بتبصلي كده ليه
- هو اللي حصل ده حقيقي ولا بجد
ضحكت و قامت من قدامه : هو ايه اللي حصل ولا حاجه
خرجت برا الأوضه و خرج حمزة وراها مسك ايديها : مش كفايه قط و فار بقى انا تعبت
- و مين قالك تتعب يا حمزة انت اللي عاملتني زيهم ... مع أن محمود ملمسنيش و انا كنت فاهمة غلط
ابتسم حمزة : محمود حكالي بعد ما ضر"بته للمرة المليون
- طب و بعدين سارة مستنياك
شالها حمزة : لا سارة مين هو في حد يبقى معاه مانجا حمرا و يبص للبصل
ضحكت و حاوطته بايديها : طب و ايه موضوع الحمل ده انا مش فاهمة حاجه
- انا مش عارف بصراحه بس الدكتور المجنون اللي دخل وراكي بعد ما مشيتي تقريبا اسمه بلال بيقول انك حامل .. و ده احلى خبر ممكن اسمعه في حياتي
.........
هتعملي شهر العسل فين بقى
ضحكت سارة : مش عارفة بس ممكن اخلي حمزة يعمله في المالديف ايه رايك
ردت عليها صاحبتها وهي بتتريق : مالديف شرم الشيخ ها ، انا لسا لحد دلوقتي مش مصدقة ازاي حمزة هيتجوزك مش بتقولي أنه اتجوز واحده قبلك يبقى اكيد كان بيحبها
قامت سارة بكل هدوء و مسكت كوباية ازاز و كسرتها في راس صاحبتها و قعدت جنبها في كل هدوء و فضلت تكلم نفسها
حمزة حبيبي هيفوت عليا انهاردة ممكن اسيبك و اخرج متبقيش غيورة بقى
......
مسك عزيز تليفون رتيل و رن منه على رقم مهرة و اداه لبنته
ردت مهرة وهي نعسانة : الو مين
- مهرة انا رتيل ليه مجيتيش
اتخضت مهرة لما لقيتها عرفت رقمها : انا هجيلك بكره لأن كان في حاله طارئة
- تمام هستناكي متغيبيش عني
قفلت مهرة معاها و بصت لحمزة اللي كان نايم جنبها : هي ازاي عرفت رقمي ، حتى ازاي عرفت مكاني ...الموضوع ده موترني اوي يا حمزة
- بصلها حمزة بطرف عينه و شدها تحت دراعة : نامي دلوقتي و بكره نعرف كلنا انا و انتي و بابا و ناهد
ضحكت مهرة و ضر"بته : والله العظيم انت رخم
ضحك حمزة و نام تاني لأول مرة بعد فترة طويلة مرتاح و حاسس أنه يملك كل شئ .
- و بعدين يا بابا لو اللي جه ده هيجي كل شويه معاها نعمل ايه
خلاص يا رتيل انتي مش هتعملي حاجه انا اللي هكمل
- اهم حاجه تخلي بالك على نفسك و على صحتك ربنا يباركلي فيك يا بابا
طيب يا بابا انا بفكر اروح لجوزي لاني غايبة عنه من فترة
ضر"بها ابوها بالقلم : يا بنت ال*** عايزة تسيبي ابوكي عشان جوزك اقعدي هنا نضفي البيت و اعمليلي اكل نضيف
خافت رتيل و دموعها نزلت و رجعت لورا : حاضر انا اسفة
خرج عزيز و فضلت هي تعيط
.....
صحيت مهرة بعد ساعة ملقيتش حد جنبها قامت و خرجت برا الاوضه كان حمزة بيتكلم في التليفون : ترتيبات الفرح هتفضل زي ما هي يا عوض لا لا مفيش حاجه تتغير ....
استغربت مهرة و قربت منه بس هو اول ما حس بيها قفل بسرعة و مسك ايديها: يا صباح القمر
ابتسمت برقه : كنت بتكلم مين ؟
- مفيش ده واحد صاحبي
متكلمتش مهرة زيادة و فضلت افكارها تلاعبها أنه ممكن يكون بيضحك عليها و هيتجوز سارة بس سكتت و قعدت
- انا عايزة اروح المستشفى اشوف موضوع حملي
تمام هلبس و انتي البسي و نخرج سوا
ابتسمت مهرة و دخل حمزة جوا
وصلت مهرة للمستشفى و سجلت اسمها و دخلت لدكتورة امل عرفتها بوجودها و خرجت جابت اختبار حمل و دخلت الحمام تجربه
- قعد حمزة مستني و في أيده هديه لمهرة عشان اول ما تقوله أنها فعلا حامل يديهالها
خلصت مهرة الاختبار و فضلت تتنطط في الحمام : ييييييي حامل حامل ..انا حاااامل
بصت لنفسها في المرايا و فضلت ترقص و مكانتش مركزة للي كانت معاها في نفس الحمام و قاعدة ماسكه مشر"ط في ايديها ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية خارج ارادتي) اضغط على أسم الرواية