رواية احببته متكبرا كامله بقلم شهد عبد السلام عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احببته متكبرا الفصل الثاني
جاسر: انا آسف بجد مقصدش انتي كويسه؟!!
حياه :يشيخ منك لله اااااه عاجبك كدا مش قادره اقوم اكيد دا من دعا امي علياا ااااه ساعدني ي باف
جاسر:ههههه اي كل دا اهدي ياآنسه هاتي ايدك
حياه:ايدي ي حيواان ي زباله انت بتتحمرش فيا ي ولاااا
جاسر:بتحمرش فيكي؟!يبنتي الله يهديكي انا هساعدك بدل ما الناس بتضحك علي شكلك قومي
حياه:غووور من وشي
جاسر :انا غلطان اني بساعدك انا ماشي
حياه :في داهيه ابو شكلك ع الصبح
جاسر :ههههه متشكرين
ركب جاسر عربيته وراح علي الشركه
عند بطلناا
نايم علي السرير ووشه ملياان عرق
ادهم وهو نايم :متسبينييييش انا محتاجلك انا..محتاجلك استني مليش غيرك استنييييي
قام مفزوع من النوم
دخل والده الاوضه
حسام :انت قومت يحبيبي
ادهم :ايوا لسه قايم هدخل اجهز ونازل
حسام :ماشي يابني هستناك تحت علي الفطار
ادهم بترقيه: مانت عارف اني مش بفطر ي حاج
حسام بحزن: يابني انسي بقا
ادهم يغضب :ممكن نقفل الموضوع دا
حسام بقلة حيله :ربنا يهديك انا نازل
ادهم دخل اوضة الملابس وقفل الباب بغضب
ادهم بحزن :مستحيل انسي اللي عملته وهفضل اكرههم لاخر يوم في عمري كلهم زي بعض بيحبو الفلوس
راح وبص لنفسه في المرايه بغرور وثقه وكمل لبس ......
عند بطلتنا
نور:اتاخرتي كدا لي يزفته
حياه: الاول اسمها حبيبتشي وحشتيني اووي مبتشوفيش ريما بتعمل اي هههههههههه
نور :عااااا تاني ريما انتي عارفه اني مش بطيقها
حياه :بضحك عارفه بس عمري مااروح اقول
نور :طيب مقولتليش اتاخرتي لي
حكت حياه لنور اللي حصل
نور :هههههههههه مش قادره طيب المهم الواد دا كان عامل ازاي
حياه :اه ي حيوانه اهو شبهك حقييير
نور :بضحك طيب يلا يختي عشان متاخرين والنهارده الدكتور بتاعنا اتنقل بسبب اخلاقه الزفت وهيدينا دكتور جاي مكانه
حياه :احسن دا كان زباله ومعاملته شبهه يارب يكون الجديد دا كويس
نور :يلا ندخل بقاااا
حياه :يلا بسرعاااه الساعه ٩ اتاخرنا يزفته
في نفس الوقت بطلنا كان داخل للمحاضره فخبط فيها ووقعت ادواتها
حياه بزعيق :ماهو يوم بااين من اوله مش تفتح ياخ
ادهم بغضب:اخ!!!!انتي ازاي تتكلمي معايا بالاسلوب دا انتي مش عارفه انا مين يبت انتي
حياه: منا هقولك مش كل ما اكلم حد يقولي الكلمتين دول وبعدين وسعلي كدا اتاخرت ع المحاضره جتك القرف في تكبرك دا
نور :كفايه ي حياه يلا اخلصي اتاخرنا وقولتلك ميت مره متكلميش حد كداا
ادهم بغضب في نفسه: وقسما بالله لاعلمك الادب
دخلت حياه ونور ووراهم ادهم وكاد ان ينفجر من الغضب
ادهم بثقه :اعرفكم بنفسي انا الدكتور الجديد هناا
حياه لنور :ي فضيحتك ي دودي دا هيعمل مني شاورما
ادهم شافها بتتكلم فاستغل الموقف دا
ادهم لحياه :انتي قومي اقفي
حياه :انا
ادهم :ايوا هو في غيرك
حياه :بعد ما وقفت بصوت عالي وتحدي : نعم !
ادهم بغرور :اطلعي برا
حياه :ودا لي بقااا ممكن افهم
ادهم باستفزاز:عشانك مش محترمه
حياه بغضب: انت اللي حيوان ومش محترم
ادهم بزعيق: وغضب اطلعي براااا ومن هنا علي مكتبي فورا
حياه بخوف :ح..حاضر
نور بصوت واطي: اخرة عنادك ربنا معااكي دا بايله مش سهل
حياه: ربنا يستر
بعد المحاضره دخل ادهم مكتبه ففزع حياه
حياه وهيا تحاول ان تتحكم في خوفها: حضرتك عايز اي
ادهم :اي الاحترام اللي نزل عليكي دا
وراح قعد علي مكتبه بغرور
حياه بغضب :انا محترمه غصب عنك
ادهم قام وقف وبيقرب منها: قولتي اي سمعيني كدا تاني
حياه بخوف : م..مقولتش حا...حاجه
ادهم وهوا لسه ببقرب
حياه :احسلك ابعد عني والا
ادهم: والا اي
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية احببته متكبرا ) اضغط على أسم الرواية