رواية امتلكني السلطان بقلم دنيا ثروت
رواية امتلكني السلطان الفصل الثاني 2
اول لما نزلو كان قاعد علي السفره عبد العزيز ووفاء وشاهي اخت سلطان واميره بنت عم سلطان اللي بيحبها
سلطان قعد زهره علي الكرسي وقعد جنبها واميره كانت قدامه
عبد العزيز : اي ياولدي لي مطلعتوش من اوضتكم من بدري
وفاء وهي بتحط ايديها علي عبد العزيز : ياراجل اسكت بعدين هما لسه متجوزين امبارح
عبد العزيز : تمام تمام... سلطان
سلطان : نعم يابوي
عبد العزيز : فرح اميره بعد اسبوع أكده عايزك تشرف علي كل حاجه ومتنقصش حاجه
سلطان بصدمه : انا يابوي
عبد العزيز بالامر : ايوه انت اومال مين
سلطان : تمام يابوي اللي تشوفه... شاهي انتي هتروحي الجامعه امتي
شاهي : هقوم دلوقتي خلاص
سلطان : تمام يلا هوصلك
عبد العزيز : رايح فين.
سلطان : زي ماسمعت يابوي هوصل اختي
عبد العزيز : انهارده ليله صباحيتك عايز البلد كلتها تتحدث علينا اي واصل
سلطان : يابوي يتكلمو اللي يقولوه
ومشي واخدت شاهي ووصلها للجامعه وبعدين راح خلص شغله ورجع بليل طلع لزهره لاقاها نايمه زي الملاك بصلها وسرح في جمالها لاحظ ان شعرها بيطير وطبعا قفل الشباك ورارح قعد علي الكنبه وفضل يقلب في الموبايل بس بيبص عليها بردو
زهره بدات انها تصحي : احم. انت هنا من بدري
سلطان وهو ماسك الموبايل : يعني
زهره : احضرلك الغدا
سلطان : لا متتعبيش نفسك.
زهره : ممكن اسالك سؤال
سلطان : اسالي
زهره : هو انت ازاي بتتكلم مصري وتحت بتتكلم صعيدي
سلطان قفل الموبايل وقام قعد جنبها : ببساطه عشان انتي مبتفهميش غير مصري
زهره : قصدك اي. ان مبفهمش مثلا اتكلم قول بقا ان..
سلطان أعجب بعصبيتها وشكلها وهي عصبيه حس انه لازم هالحين يبوسها وبالفعل اخذ شفتاها في قبله لتصمت وابتعد عنها لعده دقائق عندما احتاجت للتنفس وهي وشها احمر واتكسفت حقيقي
سلطان بتلبك: انا اسف.. اسف
زهره كل ده مصدومه جريت علي الحمام وقفلت وراها علطول
سلطان من برا : انا هنزل اقعد تحت شويه تكوني هديتي ونسيتي الموضوع واعذريني حقيقي مش هتتكرر تاني
سلطان نزل ووقف في الحديقه شويه.. وبعد ساعه لاقي اميره بتحضنه من ضهره
سلطان شد ايدها ولف ليها : انتي اي اللي بتعمليه ده
اميره بدموع : اي اللي بعمله. انت نسيت حبنا. نسيت حبنا ياسلطان
سلطان : مش قصدي بس لو حد شافنا دلوقتي هيبقي كارثه. وبعدين انتي فرحك قرب مينفعش يحصل كدا
اميره وهي بتعيط : انت اكيد مبقتش تحبني.. انت نسيتني
سلطان : لا لا ابدا متقوليش كدا يااميرتي.. اميره انا هفضل احبك لغايت ماموت واحضنها وطبطب علي شعرها
(ولم يكن يعلم انه يسايرها ويكسر الاخري😔)
زهره وهي واقفه في البلكونه وشايفينهم حاضنين بعض : انا غلطت لما حسيت معاك بالامان.. مستحيل مستحيل.
وراحت قعدت علي السرير بتعيط بدمار وبتفكر في عقلها : انا ليه حسيت بحرقه كدا.. ليه حسيت ان في حاجه هتضيع مني ليه
وفضلت تعيط بدمار وبعد ساعه وهي بتعيط حست بخطوات حد بيقرب من الاوضه عرفت انه سلطان قفلت النور بسرعه ومسحت دموعها ومثلت النوم وسلطان اول مادخل لاقاها نايمه محبش يصحيها ونام هو كمان
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وجاء هذا الصباح التي تكون الشمس تبكي كثيرا لظهورها
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
صحي سلطان الاول ودخل اخدت دوش وخلص وكل ده لسه زهره نايمه. راح يصحيها.. =زهره.. زهره
زهره : لا يوجد. رد
سلطان تاني وهو قلقان وابتدا الخوف يتملك جسمه : زهره.. قومي
زهره ابتدات تفوق شويه وسلطان اول لما شافها حضنها حضن تملك كانها كانت هتروح منه وطلعها من حضنه ومسك وشها ولسه كان هيبوسها مره اخري زهره بعدت عنه = انا هقوم اخدت دوش واغير
زهره جايه تقوم سلطان مسك ايديها = لي
زهره : لي اي
سلطان قام ومسك خصرها وشدها ليه ورفع وشها وكان هيبوسها مره اخري وهي بعدت تاني عنه = لي بتبعدي ليه
زهره : افتكر اول ليله قولتلي اي وهتعرف انا ببعد لي.. وشاورت علي قلبه = مقدرش اكون معاك وده مش معايا
سلطان بعدها عنه فجأه وافتكر اميره وقال بصوت = اميره
زهره دمعت ودخلت الحمام وقفلت علي نفسها بالمفتاح وابتدات تعيط بانهيار
برا عند سلطان : يعني اي. يعني انا بخون اميره.. فوووق فوووق ياسلطان مينفعش تخون اميره متنساش انك بتعشقها. متكسرهااااش
عند زهره
زهره مسحت دموعها وغيرت اللبس وخرجت = انا خلصت يلا ننزل
سلطان ببرود = يلا
ونزلو. عشان يفطرو
أثناء الفطار
عبد العزيز : سلطان
سلطان : نعم يابوي
عبد العزيز : عايزك تاخد زهره وتوصلها لبيتها عشان تشوف ابوها
سلطان : حاضر يابوي
شاهي : زهره حبيبتي انتي في سنه كام.
سلطان بعصبيه حاده : متقوليهاش حبيبتي
شاهي انصدمت من رد فعل اخوها لان اول مره يزعقلها
زهره : لا عادي ناديني زي مانتي عايزه.
شاهي بلا مبالاه : انا مستنيكي في العربيه. خلصي فطار وتعالي
زهره مردتش عليه : انا طالعه تانيه ثانوي
اميره : يااه ده انتي لسه صغنونه اووي
زهره : انا اه صغيره بس محترمه عندي اخلاص متخلنيش اعمل حاجات غلط..
اميره بقرف : اممممم
شاهي : ربنا يحفظك يازهره يارب.. انا بقي ياستي في تانيه كليه علوم
زهره : الله ده انا بحبها اووي عايزه ادخلها.
شاهي : انا بقي مبحبهاش... كنت عايزه طب ودخلتها عادي.. المهم حاولت اتأقلم عليها بس الحمدلله اهي ماشيه.. يلا بقي روحي لسلطان احسن مايتعصب
زهره راحت تركب لاقت سلطان ببتكلم في التلفون
سلطان : انت اهبل يابني انا يستحيل ان احب زهره دي يبني ده ابويا اشتراها بالفلوس لولا يسريه باعتها مكنش اخدتها.. وبعدين انت عارف من البدايه اني مش هعشق في حياتي غير اميره ومش هيفرقني عن اميره غير الموت
زهره كان معاها شنطتها اول لما سمعته شنطتها وقعت من ايديها
سلطان بص وراه........
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية امتلكني السلطان) اسم الرواية