رواية كيان الزين الفصل الثاني
رواية كيان الزين الفصل الثاني
احمد طلع ركب العربيه وهو في طريقه للشركه
احمد: حاسبببببب
خالد: اسف ياستاذ احمد
احمد:تعال ننزل نشوف حصلها اي
خالد: يلا ياستاذ احمد
احمد نزل من العربيه وتصدم من اللي شافه قدامه 😳😳😳😳😳
احمد وخالد بقا بيبصه لبعض
_مش تحاسب ياخ انت ولا انت مش بتشوف
وهي عماله تتكلم وهم عملين يبصه لبعض وسكتين
_انت مش بتشوف ولا بتسمع ولا اي في اي انتو الاتنين متفوقه ولا انتو بتشربه حاجه علي الصبح وقامت نفضت نفسه
احمد: كيان
_كيان مين ياستاذ انت انا اسمي ياسمين
احمد: كيف ده انتي شبها كيان جدا
ياسمين: بس انا مش كيان انا ياسمين
احمد فضل واقف شوي ومستغرب وجت في دماغو فكر
احمد: طيب ياسمين انتي بنت مين او رايحه فين وساكنه فين
ياسمين: وانت مالك انت هتطلع ليه بطاقه ولا اي وعلي فكرا انا هروح القسم ابلغ عنكم انكم بتشربو وبتسوقه عربيات وبتخبطو الناس
احمد: والله احنا مش بنشرب يابنتي وانتي شكلك مش عارفاني تعرفي شركات التصدير بتاعت الهواري
ياسمين: اه اسمع عنها
احمد: اهو انا صاحب الشركات دي انا احمد الهواري
ياسمين: ياعم اتنيل صاحب اي ده انت تايها خالص انا امشي من هنا بدل مشت"م ولساني طويل
بعد ما ياسمين سابتهم ومشت احمد شاور لواحد من اللي شغلين معا
احمد: عايزك في ظرف ساعه تكون جايبلي كل حاجه عنها علي مكتبي
_حاضر ياباشااا
احمد: يلا ياخالد اتاخرنا علي الشركه
خالد: يلا ياستاذ احمد
_اي اللي بهدلك كدا يامنيله مكنتي طالعه من هنا حلوه ومتشيكه
ياسمين: والنبي تسكتي خالص عشان مش نقصاكي
_مش ناقصه مين يابت انتي نسيتي نفسك ولا اي متتكلمي عدل بدل مقول ل ابراهيم ابوكي لم يجي
ياسمين: متقوليلو اصلا انا زهقت من عيشتي معاكم ولو يموتني هرتاح منكم اصلا انا بستغرب انا بنتكم كيف وانتو عندكم استعداد تبعوني في اي وقت
_عادي ياروح امك واه جهزي نفسك في واحد كبير غني بيه ياعني هيجي النهارده لو عجبتيه هيتجوزك شوفي احنا عملين علي مصلحتك كيف ونعيشك في العز
ياسمين: قصدك انتو اللي تعيشو حرام عليكم ليه بتعاملوني كدا
_الاسطوانه بقا بتاعت كل مره هتبدا انا ماشيه
يَآسِمًين بعد مهي طلعت اترمت علي السرير وفضلت تعيط علي اللي بيحصل معاها
دق دق
احمد: ادخل
_اتفضل يااحمد باشاا دي كل حاجه تخص البنت اللي عرفنا نجيبها
احمد: تمام يامحمد روح انت بقا علي شغلك وشكرا
محمد: العفو ياباشاااا سلام عليكم
احمد: وعليكم السلام
زين: اديني جيت الشركه اهو قولي بقا هعمل اي عشان اخلص وامشي عند مشوار شوي كدا
احمد: مافيش طلعان من الشركه قبل الساعه 8لم نخلص وكله يمشي
زين: انت بتهزر صح هو اي اللي افضل قاعد لساعه 8ده هو انا مش موظف عشان اقعد ده كله هنا وهمشي براحتي
احمد بصوت: زين متعصبنيش واحنا في الشركه
_في اي علي الصبح صوتك عالي ليه
احمد: تعال شوف صحبك اللي تعبني ياكرم
كرم: زين في الشركه ازيك ياصحبي
زين: حبيبي عامل اي
احمد: لا والنبي محسسني انكم مشوفتوش بعض من زمان وانتو سهرنين مع بعض امبارح لحد الصبح
كرم: احم احم الله يخربيتك يازين المهم هوا انتو بتتخانقو ليه 🤌
زين: الاستاذ احمد عايزني اجي الشركه وجيت وجي دلوقتي يقولي مش هتروخ غير الساعه 8ليه هو انا موظف هنا ولا اي
احمد: زين اخر كلام عندي وقولتلو يلا ياكرم خدو وريه الشغل ويلا عشان عندي ملفات عايزه اشوفه
زين: وانا قولت اخر كلام مش هفضل ل8هنا وسابه وطلع بر المكتب
احمد بعد مهم طلعو مسك الملف اللي فيه كل حاجه تخص البنت
حور: في اي يايارا بتبصي علي اي
يارا: شوفي الواد مكرم المز اللي هناك ده
حور: يابت اتلمي بقا بقا دي مناظر يتبصلها
يارا: ياشيخه اسكتي انتي والله واد مززز خالص يابت ده كل يوم بيحلو زياده ولا شوفي البنات ملمومه عليه كيف ده كل البتات بتتمنا نظر ولا كلمه منه اسكتي انتي وسابتهم ومشت
منه: مالك ياحور من الصبح وانتي حساكي سرحانه في اي
حور: زين يامنه
منه: ماله زين اخوكي
حور: من ساعه م كيان ماتت وهو ضايع خالص وساب شغله وكل يوم يرجع الصبح وهو بابا كل شوي يتخانقو ده لسه متخنقين الصبح تعبت بجد مش عارفه اعمل معا اي عشان ارجعو لحياته الاول
منه: اهدي بس وصلي وادعيلو وان شاءلله ربنا هيهديه
حور: والله بصلي وبدعيلو ويارب ربنا يهديه
منه: طيب يلا نطلع المحاضره
حور: يلا
بليل
_امال فين عروستنا
ابراهيم: منال روحي نادمي علي ياسمين تشوف عريسه الباشااا مستعجل
منال بتتكلم بسهوكه: من عيوني ياباشااا هروح اهو
منال قامت رحت عند ياسمين الاوضه وخبكت ودخلت
منال: وقعتك مطينه انتي لسه قاعدها يابت متقومي يامصيبه تلبسي اي حاجه حلوه وتحطي احمر وتطلعي الباشااا مستعجل
ياسمين: ياناس حرام عليكم في واحدها تتجوز واحد اكبر من ابوها والله حرام عليك دانا لو مش بنتكم مش هتعملو في كدا
منال: بت انتي اخلصي ورحت عند الدولاب وطلعت فستان قديم بس مش قديم اووي ورمتو عليها يلا قومي البسي ده وخلصي واطلعي خمس دقايق لو مطلعتيش هبعتلك ابراهيم وانتي عارفه ابراهيم ممكن يعمل اي مدام نسيتي هو ممكن يعمل اي عشان مش بيكلمك اديلو يجي يومين وسابته وطلعت
ياسمين:يارب خدني بقا وريحني و قامت عشان خافت من ابراهيم وقامت لبست وطلعت
_الله امصلي علي النبي بقا القمر ده هيكون بتاعي انا
منال: ايو ياباشااا اي رايك
_دي المفروض متكونش هنا وتعيش في قصر وانا هعيشك في قصر ياقمر بس استني
ابراهيم: طيب فين الماذون عشان تتجوزو
_ههه ادخل ياحضرت الشيخ
=سلام عليكم
_اهو يلا ياشخنا اكتب
=حاضر يابيه
وقعدو والشيخ بركه الله لكمن وبارك عليكم يلا امضي هنا ياباشااا وانتي يابنتي تعالي امضي
ياسمين مسكت القلم بعيط وايدها بتترعش ولسه هتمضي
_استني متمضيش
الكل 😳😳😳😳
•تابع الفصل التالي "رواية كيان الزين" اضغط على اسم الرواية