رواية حب بعد عذاب البارت الثالث 3 بقلم نورهان
رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث 3
فرح :دا طبق ملك أنا هجهزته ب ايدي
ملك ب ابتسامه:تسلمي
واعدنا ع السفر كلنا ناكل
ملك:اااااه بطني بطني ي قاسي مش قادره
قاسي :بص لفرح نظره كلها شر وطلب الدكتور بسرعه
عز:في اي في الاكل مين اللي عمل الاكل دا
انعام:والله انا عملته ب ايدي وكنت واخده بالي كويس
تمارا: بشك بس انا وفرح ي بابا كنا في المطبخ
الدكتور وصل و داخل الغرفه وكان معاها قاسي
فرح برا :بتوتر باين عليها وبتفرك في أيدها من نظره قاسي : دى شكلها فرفوره اوي
تمارا:ويمكن حد حط حاجه في الاكل وسبتها ودخلت تطمن ع ملك
قاسي:طمني ي دكتور في اي
الدكتور:واضح انها اكلت حاجه فساده لازم تاخد العلاج دا
قاسي:تمام شكرا جدا ي دكتور
عند تمارا وأسر
أسر:ازيك ي طنط فين تمارا
انعام:اعده مع ملك
أسر :اي دا هو قاسي وملك هنا ربنا يستر وقاسي مش يطردني من الشركه بقي
انعام:هو يقدر انت صاحب الشركه اصلا يلا ادخل
أسر: احم احم
تمارا:اي دا انت مش قولت عندك شغل
أسر :مالك ي لوكه
قاسي:تعبانه شويه انت بقي سايب الشركه ليه
أسر: بضحك في اي ي جماعه براحه شويه عليا اعد طيب والف سلامه عليكي ي ملك
ملك:الله يسلمك
قاسي:اتفضل ي اخويا
أسر:سورى يعني ي قاسي حبيبتي زعلانه قولت اجي اصلحها وطلع علبه فيها خاتم جميل اوي
واعد ع رجله دي هديه صغنن علشانك ياريت متزعلش مني (يسلام ع الحب😹❤️)
تمارا: بفرحه احلي أسر في الدنيا جميل اووووي تسلملي
أسر:طيب والله ما عايز من الدنيا غير ضحكتك دي
قاسي:أنا اعد ع فكره
أسر:يعم انت اتجوزت ومحدش قدك اسكت بقي
قاسي بص ع ملك اللي عيونها كلها حزن بسببه وقال لنفسه اسف ي ملك بس الشك هيموتني ومش قادر اقربلك خايف الكلام اللي سمعته يكون صح وساعتها مش عارف هعمل اي
عند نرمين وخالد (والد ملك ومامتها)
خالد:ها ملك عملت اي
نرمين: بصراحه مش عرفت اتكلم معاها في حاجه
خالد بعصبية:ازاي مش تطمني ع شرف بنتك اومال أنا سبتك تروحي ليه لوحدك علشان تعرفي تتكلمي معاها
نرمين:بنتي مش محتاجه اني اطمن عليها أنا واثقه فيها
خالد:اكيد وانا واثق في بنتي بس دي عادات وتقاليد بلدنا لازم تروحي تاني وتسأليها وتشوفي كمان بعينك
نرمين:حاضر حاضر
عند أسر وقاسي وملك وتمارا
أسر:قاسي أنا هاخد تمارا ساعه واحده نخرج واجي اوصلها وهرجع الشركه
قاسي :ماشي بس يارب مش تيجي بليل غير لما تخلص شغلك كله
تمارا :والله انت احن اخ في الدنيا هروح البس بقي
أسر:وانا طالع هسلم ع طنط وعمي وهمشي
قاسي: تمام
ملك:وانا عايزه ارجع البيت
قاسي :انتي تعبانه خليكي هنا
ملك:لا معلش
قاسي :طيب نستني لحد ما العلاج ييجي وهنمشي
انعام:عامله اي دلوقتي ي حبيبتي
ملك: الحمدلله المسكن اللي اخدته خف الوجع شويه
انعام:أن شاء الله هتكوني بخير وانا شكه في حاجه ولو صح هجبلك حقكك
ملك:في اي
انعام:متشغليش بالك انتي
عز:اتفضل العلاج ي قاسي وخلي بالك من مراتك
قاسي :حاضر ي بابا..احنا هنمشي بقي
قاسي اخد ملك ومشوا
ملك:أنا عايزه اروح عند ماما
قاسي:لا
ملك:اتنهدت يعني اي لا
قاسي:ولما تسألك اي حصل هتقولي اي كويس أنها نست وهي عندنا
ملك:أنا نفسي مش فاهمه في اي
قاسي :مش تستعجلي هتعرفي كل حاجه
قاسي فتح الباب اتفضلي ي ملك
ملك دخلت الغرفه وفضلت تبكي وهي أعده ع السرير وحضنه رجلها وقاسي اعد برا يفكر في كل كلمه سمعها عن ملك
قاسي لا أنا لازم اقطع الشك دا واتاكد أنا تعبت من كتر التفكير ومستحيل ملك تكون كدا اكيد كل الكلام دا غلط
قاسي قام ودخل الغرفه وشاف ملك بتبكي
قاسي :قرب منها وكان هيحضنها بس عقله قاله لا مش تستاهل حضنك ولسه هيمشي
ملك مسكت ايد قاسي و ببكاء
قاسي طلقني أنا اسفه مش هقدر استحمل عذاب اكتر من كدا أنا وقفت قصد ابويا وكل الناس علشانك انت وعلشان ابقي معك ويجمعنا بيت و اطفال وجوا هادي مش اللي بيحصل دلوقتي أنا اختارتك سند ليا مش سبب وجعي
قاسي:قرب منها وباس رأسها أنا آسف
ملك مستغربه من رد فعله ازاي بقي هادي كدا بس فرحت
واتعلقت في رقبته زي الاطفال وفضلت في حضن قاسي وحطه دماغها ع قلبه
قاسي بعدها رافع وشها براحه وبهدوء انتي عارفه أنا بحبك قد اي صح
ملك:هزت راسها اه بس مش عارفه اي حصل
قاسي:في حاجه كدا لو طلعت صح ي ملك متزعليش من اي حاجه أنا هعملها علشان هيكون دا حقي
ملك:اعمل اي حاجه في الدنيا غير انك تكرهني بالشكل دا وبعدين اي هي الحاجه دي
قاسي:هتعرفي كل حاجه بس شويه
ملك حضنته تاني بحب
قاسي بهمس :بحبك ي ملاكي
وشالها وحطها ع السرير وهي في حضنته وبعدين اخدها ل عالمه الخاص
وفجاه قاسي بصوت مرعب ملك انتي مش عذر*اء
ملك: ببكاء قاسي بتقول اي
ي تري اي هيحصل وفي اي هنعرف في بارت جديد
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية حب بعد عذاب) اضغط على أسم الرواية