Ads by Google X

رواية عشق الفهد الفصل الثالث 3 - بقلم زولة وحيدة

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق الفهد بقلم زولة وحيدة


 رواية عشق الفهد الفصل الثالث 3


فهد :عشق دي مراتي سلمى احنا كتبنا الكتاب اليوم باقي الفرح وهنعملو بكرة

عشق عيونها دمعت

سلمى وهي بتبص ع عشق من فوق لتحت :هي دي اللي متجوزها

فهد :اه

سلمى :اها... هنفضل واقفين كدا

فهد :يلا ندخل

فهد وسلمى قعدوا

والباقين طلعوا ع غرفهم

عشق كانت هتمشي بس فهد ندهلها

فهد :عشق تعالي

عشق راحت وقفت قدامه

فهد :اعمليلنا قهوة لو سمحتي

سلمى :انا عايزة نسكافيه

عشق :حاضر واتجهت ع المطبخ فؤاد

فؤاد :اذا عايزة شاي انا بعملهولك

عشق :لا انا هعمل قهوة ونسكافيه لفهد وسلمى

فؤاد راح عند فهد بغضب

فؤاد بغضب :انت ازاي تخلي مراتك تكون زي الخدامة للبنت دي

فهد وقف

فهد :سلمى كمان مراتي وبعدين هيحصل ايه إذا عملتلنا قهوة

فؤاد مسكه من ياقة قميصه بغضب

فؤاد :انت مجنون اكيد يا فهد

عشق سمعت صوت فؤاد راحت جرت مسكته

عشق :يا بيه خلاص اهدأ

فؤاد مسك عشق من ايدها وشدها عليه وهي خبطت في صدره

فؤاد :لو انت مش عايزها طلقها وانا هتجوزها اصلا عجبتني من اول يوم شفتها فيه

فهد حس بالغيرة

فهد :ابعد عن مراتي

فؤاد :مراتك جنبك

معتز ورانيا نزلو

معتز :في ايه

فؤاد :خلي فهد يطلق عشق وانا هتجوزها

معتز :عشق انتي عايزة ايه

فهد :هي عايزاني

معتز :انت بالذات اسكت

رانيا :يابنتي اختاري وإذا فهد مخوفك قوليلنا ومش هيعملك حاجة

فؤاد وعشق كانو لسة في وضعيتهم

فؤاد حط ايدو ع وشها وهمس ليها. فؤاد :اختاريني واوعدك فهد مش هيقرب عليكي ولا في حد هيأذيكي

عشق :ي يابيه ممكن تبعد

فؤاد وهو بيقرب علشان يبوس خدها :قوليلي حبيبي

فجأة فهد نزل في فؤاد ضرب لحد مانزف

معتز بغضب :انا موجود هنا وانتو بتتخانقو امال لما اكون مفيش هيحصل ايه

فهد بغضب :هو اللي بدأ عايز يتجوز مراتي لا وكمان عايز يبوسها

معتز :فؤاد انت غلطان

فؤاد :بس

معتز :فهد انت كمان غلطان انا خلاص هطلق البنت دي منك وهي هتعيش معانا لحد ماتكبر وتلاقي حد يحبها  ويحافظ عليها قال الكلام دة وهو بيبص لفهد بغضب

فهد مسك عشق من ايدها وطلع للاوضة

سلمى:فهد.. يافهد

فهد مكنش سامع حد كل تفكيره في أنه ازاي عشق هتبقا لحد غيره

فؤاد قام من الأرض وهو بيمسح الد'م من وشو

فؤاد بابتسامة :شايفاه بيحبها ازاي... الأحسن تبعدي عنهم لاني ممكن اقتلك

سلمى قامت وراحت ع بيتهم

معتز بابتسامة :خطة حلوة ونجحت

فؤاد :آه بس انا اضررت... بس بستحمل اي شي علشان البنت الحلوة دي... بجد يابابا انا عايز اتجوزها بس علشان اخويا هسيبها

معتز :هتلاقي الأحسن يابني

عند فهد وعشق

فهد :كنتي عايزة تتجوزيه.... كنتي هتوافقي

عشق بخوف :ل.. لا

فهد جذبها عليه وحضنها بقوة

فهد :انتي ملكي انتي ليا انا وبس ياعشق مش هسيبك لحد تاني

عشق :طب إذا وافقت؟

فهد مسكها من شعرها بغضب

فهد :ايه ياروح امك

عشق بدموع وصوت عالي:متجبش سيرة امي

فهد بغضب :صوتك ميعلاش وزقها ع الارض

فهد :انا مش هضربك بس اذا عليتي صوتك أو شوفتك قريبة من راجل غيري حتى لو غصب عنك هتشوفي هعمل فيكي ايه

فهد راح جاب ماية ساقعة ورشها عليها لحد ماملابسها وشعرها اتبللو

وشغل التكييف في أعلى درجة 

فهد :نامي ع الارض

عشق نامت ع الارض وهي بتعيط في صمت

في صباح يوم جديد

فهد فاق لقا عشق لسة نايمة

فهد راح مسكها من شعرها

عشق فتحت عينيها بألم

فهد :تاني تصحي الساعة 4 فجر وتحهزيلي كل حاجة وتجهزي الفطار وأكمل بصوت عالي فااااهمة

عشق بخوف :ا اه فاهمة

فهد :قومي دلوقت

عشق قامت بسرعة وجهزتلو ملابسو وكل حاجة وراحت تجهز الفطار لقت الطباخ

عشق :انا هعمل الاكل

الطباخ :بس

عشق :فهد بيه قال كدا

فؤاد كان طالع الشغل لقاها في المطبخ

فؤاد راح عليها

فؤاد :صباح الورد

عشق :صباح النور عايز حاجة يابيه

فؤاد :متقوليش بيه انا اسمي فؤاد ومد ايدو

عشق مدت ايدها :وانا عشق

فؤاد حط ايدو ع جبينها

فؤاد :انتي عندك حمة قوية لازم تروحي للدكتور

عشق :لا انا كويسة

فؤاد :هو فهد امبارح عمل ايه

... هو ضربك؟

عشق بكدب :لا لا مفيش حاجة انا كويسة

فؤاد :بتكدبي الكدب ظاهر ف عينك

عشق :...... 

فهد دخل بغضب

فهد :لسة ماجهزتي الفطار ليه

عشق بسرعة :انا قربت اخلص 

فؤاد :بس في عندنا طباخ

فهد :انا قولتلها تطبخ

فؤاد مسك عشق وشدها عليه

فؤاد :مش هتطبخ

عشق بخوف وصوت منخفض :فؤاد لو سمحت ابعد 

فهد بغضب :عشششششق 

عشق بخوف ودموع :فؤاد ارجوك ابعد 

فؤاد بعد عنها 

فهد :جهزي الاكل وحسابك معايا بعدين

فؤاد :انت بتضربها

فهد :لأ بس بعاقبها

فؤاد :بتاعقبها ازاي البنت عندها حمة قوية اوعى تقول ان دة بسببك

فهد ببرود :آه انا رشيت عليها الماية الساقعة وفتحت التكييف

فؤاد بغضب :انت اكيد اتجننت 

فهد :مش مهم 

ومسك عشق من ايدها واخدها معاه لاوضته


google-playkhamsatmostaqltradent