Ads by Google X

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثالث 3 - بقلم أسما محمود

الصفحة الرئيسية

  رواية أحببت ذلك المغرور بقلم أسما محمود


 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثالث 3


سليم :لا معلش اتلغبط اسف

روح باستغراب:ولايهمك 

وطول الطريق ساكتين

روح في نفسها ياترة مين ملاك ولية اضايق اوى لما قال اسمها انا مالي اصلا

روح وصلت البيت

سليم :هنا البيت صح

روح :اه شكرا جدا تعبتك معايا 

سليم بجمود:العفو 

روح نزلت وطلعت البيت

الجد:روح حبيبتي اي التاخير دة كلو وشكلك تعبان مالك 

روح:اسفه يجدو بس كان في عمليه وانهاردة العملي وانا كويسه متقلقش هدخل انام تصبح على خير ياجدو

الجد:وانتي من اهلو 

ونروح عند سليم

سليم بيكلم نفسو 

غبي غبي ليه جبت سيرة ملاك ليه انساها بقا انساها كفايه اللي حصل قبل كدة

Flash back 

سليم دخل البيت بينادي علي ملاك

سليم:ملاك فينك يا حبيبتي محضرلك مفاجاءة حلوة

ملاك في الاوضه بتتكلم في التلفون 

ملاك:ايوة خلاص هطلق وهمشي انا مش بحبو الله يسمحهم اهلي اجبروني عليه عشان الفلوس خلاص خلاص كلها ايام وهمشي

كل دة وسليم سامع ومش مصدق الل بيسمعو سليم في نفسو يعني كل دة كانت بتمثل عليا يعني مش بتحبني وخاينه

دخل الاوضه ملاك تلمي هدومك ومشفش وشك هنا تاني واي مجوهرات او اي حاجه جبتها تسبيها ترجعي زي ما جيتي 

ملاك :سليم انت فهمت غلط ان.....

سليم ضربها ضرب مبرح وطلقها ومن بعدها مش بيحب البنات وبنسبالو كلهم خاينين وملهمش امان وطبعا ملاك شبة روح فا بيفتكر ملاك ديما كل ما يبص لروح وبيحاول ينتقم من روح 

تاني يوم🤔

سليم صحي شرب القهوةبتاعتو وسرحنا في ملاك وبيحاول يقنع نفسو انو مش بيحبها

ونزل الكليه 

عند روح...

الجد:اصحي ياروح بقا هتتاخري يبنتي علي الكليه 

روح :الساعه كام يجدو 

الجد:9 بظبط

روح قامت بفزع ياخبر يجدو اتاخرت اوى ليه سيتني انام كل دة 

لابست بسرعه ونزلت وخايفه تتاخر اول محاضرة دكتور سليم 

وصلت الساعه 10وخايفه تدخل 

روح:ياربي اعمل اي ادخل ولا مدخلش بس دى محاضرة مهمه اوى وتاني يوم ليا 

سليم من وراها :مدخلتيش ليه يدكتورة 

روح بخضه:عاااااا دكتور سليم اسفه اسفه بجد علي التاخير هدخل اهو 

سليم مش فاهم حاجه:تاخير اي اتفضلي المحاضرة هتبدا ومن جوة يارب ما تدخل عاوز افضل معاها 

دخلت روح المحاضرة وسليم عينو علي روح طول الوقت 

سارة:ياسيدي ياسيدي دة دكتور سليم مركز اوى معاك

روح:اسكتي يا سارة انت مش بيطقني مركز اي بس

سارة:يبنتي رغم طبعو الصعب بس قمر اوى دة الجامعه كلها معجبه بيه 

روح في نفسها بداءت تغير وقالت وانامالي ما يعحبو بيه ولالا دة حتي مغرور 

وخلصت المحاضرة وراحو المستشفي

سليم :روح تحبي اوصلك معايا

روح :شكرا يدكتور انا هروح مع زمايلي

سليم بعصبيه :براحتك ومشي

روح مغرور اوى وشايف نفسو 

وفي المستشفي داخل غرفه العمليات 

سليم :جاهزين يا دكاترة 

الكل : معاك يدكتور

سليم بيبص لروح وقلقان يحصل زى العمليه اللي فاتت

وروح حاولت تتمالك نفسها وعدت العمليه علي خير 

خرجت روح ومسكت تلفونها لاقت مكلمات كتير من جدها قلقت اكتر واتصل

روح:الو يجدو في حاجه انت كويس

الجد:روح الحقيني يبنتي انا تعبان اوى 

جريت روح زي المجنونه 

سليم شافها وقلق جدا 

وصلت روح البيت جدو جدو مالك الجد فقد الوعي 

حاولت روح تنقلو المستشفي إللي بتدرب فيها 

روح:حد يلحقني.بسرعه 

جري سليم عليها في اي مالو ومين دة

روح :جدو جدو تعبانه معرفش مالو

ونقلو للغرفه تحت اشراف سليم وبعض الدكاترة ونقلو العنايه المركزة

روح في حاله انهيار الجد هو كل ما ليها في الدنيا

الممرضه :انسه روح عاوزينك تحت في الحسابات 

روح:حاضر هطمن علي جدي الاول

روح طلبت من سليم ان تدخل لجدها لكن رفض وقالها ممنوع الزياة عشان حالتو حرجة والقلب تعبان جدا انهارت روح جدا وسليم تصنع الجمود وحاول يطمنها وراح المكتب بتاعو

روح نزلت الحسابات ولاقت المبلغ كبير جدا ومش هتقدر تدفعو وفكرت هتعمل اي هي متعرفش حد وفكرت في سليم بس خايفه يكسفها او ميرضاش يساعدها بس قررت ترحلو واللي يحصل يحصل 

روح خبطت علي الباب:ممكن ادخل 

سليم :اتفضلي يا روح

روح:حضرتك كنت عاوزة اطلب منك طلب وقبل متوافق او ترفض انا مستعدة اوفق علي اي طلب

سليم : اتفضلي طلب اي 

روح:المستشف طلب مبلغ كبير اوى وانا مش هعرف اسددو خالص ومش عارفه حد استلف منو المبلغ غير حضرتك فا لو تقسط المبلغ او اشتغل عند حضرتك بالمبلغ دة انا موفقه 

سليم بتفكير:موافق بس بشرط 

روح:اتفضل اي شرط هنفذو 

سليم :..............


google-playkhamsatmostaqltradent