رواية عشق الشهد بقلم شهد محمد
رواية عشق الشهد الفصل الرابع 4
مراد: شهد انسه شهد
شهد:بصت شمال ويمين حضرتك بتناديني
مراد: ايو
وشدها من ايدها ودخلها مكان في الجامعه مفهش حد
شهد: نعم ايه اللي انت بتعمله ده
مراد قلع الجاكت بتاعه ولفه علي وسطها
وقرب من ودنها وقال متخافيش هو في بقعه دم علي فستانك من وراء
شهد شهقت وبصت في الارض من الاحراج
مراد قالها بعد كده متبقيش تتكلمي وانا بشرح
ومشي وسابها
شهد: ينهار اسود ايه الحصل ده
اعمل ايه دلوقت
ياسوادك يا قرمط
شهد خدودها بقت حمره من كتر الاحراج طلعت ورنت علي باباها
شهد ايو يا بابا ممكن تبعتلي عمي علي بالعربية دلوقت
محمد ليه في حاجه يا بنتي
شهد لا يا بابا بس انا خلصت وعايزه اروح
محمد معلش يا حبيبتي انا في مشوار دلوقت خلي زين يروحك
شهد خلاص ماشي
طلعت رنت علي زين
شهد الو ايو يا زين
زين اايو يا شهد
شهد انت في الجامعه صح
زين اه في الكافتريا
شهد طب ممكن تيجي تروحني دلوقت
زين بس انا مش فاضي قاعد مع سما
شهد بخنقه قفلت في وشه
يووه اعمل ايه دلوقت
عند زين
سما: كان مالها يا حبيبي
زين: مافيش كانت عايزه تروح وقولتلها مش فاضي
سما: ليه كده بس 😂
زين: عشان قاعد معاك يا عسل
سما: ههههه بموت فيك وانت كده
عند شهد واقفه والدموع في عنيها
اعمل اي دلوقت ياربي
في مجموعه شباب واقفين وراها بيضحكوا علي منظرها (اصل مافيش بنت تلبس فستان وعلي وسطها جاكت رجالي يعني)
شهد: يووه مافيش حتي تاكسي يوصلني اه نسيت هدي
رنت علي هدي
هدي ايه يا بنتي انتي فين
شهد هدي اطلعي انا واقفه قدام الجامعه اطلعي الاول
هدي حاضر
بعد وقت في ايه يا بنتي مالك
شهد انتي معاكي عربيتك صح
هدي اه
شهد طب هاتيها وتعالي وصليني الاول
هدي اه حاضر
وركبت معاها
هدي ايه ده يابنتي
شهد بكسوف اسكتي
هدي ضحكت عليها وقالت يخربيتك مش كنتي تعملي حسابك
شهد اهو ده اللي حصل بقي
هدي بس الجاكت دهن بتاع مين
شهد قالتلها كل الحصل
هدي 😂 دكتور مراد العصبي
شهد خلاص وصلت
هدي بااي
شهد طلعت غيرت وقعدت في البلكونة
وقعدت تفكر في مراد
اتي الليل
شهد جهزت لبست دريس احمر في اسود وحطتت ميكب خفيف وكانت قمر
ملكه شهد جهزتي
شهد اه
زين اول ماشفها حس بحاجه غربيه كده مش عارف معناها
محمد يلا يولاد
راحوا لبيت سما
سما كانت لابسه فستان قصير بكت
وكانت جميله (بس مش اجمل من شهد)
ساميه قربت من شهد وقالتلها
بت ي شهد هي دي العروسه
شهد اه يا طنط
ساميه وهي مالها قعده قرفانه كده ليه هو اللي عليها ده فستان ولا قمبص نوم
شهد بضحكه عاليه هههه
لا يا طنط دا فستان بس هي مغروره شويه
زين سمعها وقرب منها وقالها انتوا بتقولوا ايه
شهد بضحكه عاليه هههه أصل
هقولك بعدين لما نروح
سما في حاجه يا زينوا
شهد بتريقه رد يا زينوا وقامت وسابتهم
شهد كانت زعلانه من جواها وحاسه بخنقه هي عكس اللي بتقولوا بس بتحاول تداري كسره قلبها بالضحك
وهما قعدين الباب اتفتح مره واحده
اسلام بقي كده
تتخطبي ومتقوليش
سما سابت زين وجرت حضنت اسلام
محمد مين ده
اخوكي
والد سما لا ده أبن عمها
ملكه بتقول لزين انت ركبتهم امته يا زين
زين ايه هما دول
ملكه شاورت علي راسها وقالت دول بضحكه سخريه (قرون)
زين بعصبيه سما تعالي هنا
اسلام سلم على الموجودين
وشاف شهد قالها كبرتي اوي يا شهد
واحلويتي عن الاول يامه
شهد سلمت وسكتت
وقالت عامل ايه يا اسلام
زين حس بغيره تجاه شهد من كلام اسلام
زين شد اسلام لعنده وقاله حمدالله على السلامة وصلت امته
اسلام لسه واصل من شويه قولت اجي ابارك
شهد تلفونها رن طلعت البلكونه
شهد افصلي يا بنتي دلوقت لما اروح اكلمك
اسلام راحلها البلكونه وقالها وحشتيني يا شهد
شهد باحراج انت كويس يا اسلام
اسلام لما شوفتك بقيت كويس لسه زي مانتي متغيرتيش
سما سامعت كلامهم وكانت بتولع من جواها لنفسها
راجع تاني عشانها لسه منستهاش
زين شافهم واقفين مع بعض في البلكونه حس بغيره علي شهد ميعرفش ايه سببها
زين راحلهم وبص لشهد بعصبيه وقال بتعملوا ايه هنا
اسلام واقفين عادي مبروك يا عريس
شهد حبت تغيظ زين بزياده وقالت قولي يا اسلام عامل ايه في الغربه
اتجوزت ولا لسه
اسلام لسه بعدين بصلها وعنيه كانت بتطلع قلوب 😍وقالها بس قريب ان شاء الله
زين شد ايد شهد وقالها تعالي هنا متقفيش معاه تاني
مفهوم
شهد سيب ايدي يا زين
سما قربت من زين وقالتله وحشتني يا زينوا شهد سحبت ايدها من ايد زين وراحت قعدت جمب شيماء مامتها
بعد وقت اتفقوا وعلى معاد الخطوبهوالشبكه والفرح
بعد وقت استاذنوا ورواحوا
وكل واحد راح اوضته
تاني يوم
الصبح
شهد كانت نايمه
ملكه شهد شهد
شهد يا ماما سيبني نايمه
ملكه شهاااااد
شهد نطت وقعت من علي السرير
اه اه
ملكه بتضحك عليها انت لسه نايمه قومي يلا جهزي شنطتك
شهد منك لله يا شيخه
مجهزاها من امبارح
ملكه طب يلا قومي عشان نمشي قبل الباص ميطلع وانتي نايمه
شهد وملكه جهزوا
ونزلو
زين جهزتو
ملكه اه
محمد خد بالك منهم يا زين
زين تمام يلا قدامي
بعد وقت وصلوا الجامعه وركبوا الباص
فضلوا يغنوا
وشهد حطها الهاند في ودناها وبصه لطريق
وصلو لمكان المطلوب
نزلوا والبنات والشباب فضلوا طول النهار يجهزوا في الخيم بتاعتهم
مراد كان باصص لشهد وهي بتشتغل وكان بيساعدها
وشهد محرجه منه اوي علي الموقف اللي حصل معاه
اتي الليل
كانوا مبسوطين
ندي تعالوا نلعب لعبه الغناء
ملكه: ازاي
ندي : صي احنا هنتقسم فريقين
فريق بنات وفريق شباب
يلا با بنات تعالوا هنا
الشباب اتلموا كمان وقعدوا
مراد: العبوا انتو انا مش لاعب
بنت: من البنات خايف لتخسروا ولا ايه يا دكتور هههه
مراد بصلها وسكت
أحمد: تعالي متلعبش اتفرج بس
مراد: قعد يتفرج عليهم وهما بيلعبوا
ملكه أنا هبدا
ملكه: حرف القاف
الشباب قاسي قاسي قاسي وجرحت احساسي راح اسيبه يقاسي وابكي عنيه
أحمد: حرف الباء
البنات فضلوا يبصوا لبعض مش عارفين حل
شهد: بيقولولي توبي توبي توبي توبي توبي توبي بيقولوي توبي توبي توبي توبي توبي توبي ازاي بس ازااي تتوبي يا عيني ازااي ازااي
عاشقه وغلبانه والنبي عاشقه وغلبانه والنبي عاشقه ومسكينه والنبي مقدرش افوته والنبي ده انا كل حته في توبي دايبه في هواء محبوبي عينيا اه يا عنيا اعمل ايه يا عنيا عايزين يحرموني من الدنيا الحلوه دي عنيا اه يا عنيا عايزين يبعدوني اه يبعدوني ومش صابرين عليا عاشقه وغلبانه والنبي عاشقه ومسكينه والنبي عاشقه وغلبانه والنبي عاشقه ومسكينه والنبي
الشباب فضلوا يصفروا ومبسوطين
والبنات سقفولها
هدي ايه ده ياشهود صوتك حلو اوي
شهد بضحكه عاليه دي اقل ماعندي
مراد قال من غير ميحس بنفسه صوتك جميل اوي يا شهد
شهد شكرا
زين ايه ده اول مره تغني واسمع صوتها بالشكل ده
سما بغيظ منها حتي صوتك حلو مش هاسيبك تتهني وتضحكي اوي كده
مراد يلا يا شباب كل يروح علي الخيمه بتاعته عشان ينام
قاموا
مراد فضل طول الليل يفكر في شهد مش عارف ليه وبعد وقت نام
مع طلوع الشمس والكل نايم
شهد قامت تتمشي علي البحر
وقعدت في مكان هادي لوحدها
شهد بدات تغني وتندن مع نفسها
مرادوكان قاعد علي الجبل من فوقه
سمع صوتها وشافها لقهاها بتغني وقاعده علي البحر قرب وقعد جمبها
قالها تعرفي ان صوتك حلو
شهد بشهقه خضتني
مراد بضحك صاحيه بدري ليه
شهد من غير وعي هي دي سنانك
مراد ههه اه ليه
شهد طب مانت حلو وبتضحك زينا اهو
مراد هههه 😂امال انتي كنتي شايفني ايه
شهد ورجعت لوعيها باحراج ايه اسفه مكنش قصدي
انا هقوم
مراد مالك بس اقعدي مفيش حاجه
شهد شكرا
مراد علي ايه
شهد باحراج عشان يعني
احم احم امبارح
مراد بس انتي شكلي طمعتي في الجاكت
شهد ههه اه عجبني
طب بعد ازنك بقا انا هقوم
وفاجاه رجليها اتزحلقت ووقعت في البحر
بقلم شهدمحمد
مراد قلع تيشرته ونط عام
وبدا يدور عليها
لقهاها مغبوطه في راسها من الحجاره اللي كانت علي الشط
وفقده الوعي بدا يفوق فيها مش بتفوق بدا يعملها تنفس اصطناعي
لحد مفاقت
شهد كح كح كح
مراد بقيتي كويسه
شهد اه اه
مراد شالها
شهد نزلني انت بتعمل ايه
مراد اسكتي
واخيرا نزلها عند الخيمه بتاعتها
قالها اتدخلي غيري عشان ماتخديش
برد دخلت غيرت وطلعتلهم
مراد قرب منهاوقالها بقيتي كويسه
شهد اه الحمدلله
زين يلا يا شباب جهزوا فطاركم
الشباب ا حنا مبنعرفش
ملكه يلا يا بنات نجهز احنا الفطار ملكه ايه يابت كميه الحماس اللي فيكي دي
شهد بضحكه مش عارفه
سما شافت زين مركز مع شهد
اتغظت بزياده
راحت عنده مالك يا زينوا
زين مافيش حاجه
سما طب يلا البنات جهزت الفطار تعالوا نفطر
قعدوا يفطروا وزين لاحظ نظرات مراد لشهد
زين بغيظ لمراد في حاجه يا مراد شايفك مش مركز في الاكل
مراد ايه لا مافيش
ولسه بيبص لشهد
سما قامت من جنب زين وبصت لعمر
سما عملت ايه
عمر خطتنا اتغيرت
شوفي الصور دي كده
سما ينهار ايه ده
بقي كده عايز الصور دي تتنشر بسرعه
اسمع بقي هتعمل ايه
سما ****
عمر برافوا عليكي ياقلبي
سما والله لافضحك وعامله فيها الخضره الشريفه هههه
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الشهد) اسم الرواية