رواية صعيدي ولكن قاسي الفصل الرابع
رواية صعيدي ولكن قاسي الفصل الرابع
كانت تقف في المطبخ و هي تعد الطعام جاء من خلفها و هو يحتضنها من ظهرها و يدفن رأسه في عنقها و هو يستنشق عبيرها
احمد " بحبك اوي
غزل " و انا بموت فيك
حملها احمد و واضعها علي الروخامه و هو يلف يده علي خصرها
غزل " مودي
احمد " ي قلبه
غزل " اوعدني انك متسبنيش ابدا
احمد " انا مقدرش ابعد عنك اصلا انتي عمري ي لولي انتي عارفه انا بحبك قد اي
غزل " قد اي
احمد و هو يغمز له " لا اوريكي احسن
غزل " بس قلة ادب خليني اكمل المكرونه
وضع عددت قبلات متتالية علي شفتيها
احمد " انا بحب احلي قبل ما اكل
غزل " بس بقي نزلني
احمد" طيب انزلي
غزل " طيب سبني عشان انزل
احمد " تؤ تؤ هاتي بو*سه الاول
وضعت قبله علي وجنتيه " نزلني بقي
التقت شفتيها بين شفتيه
فاقت غزل من شرودها علي صوت هاتفها و هي تمسح دمعه فرت من عينها
غزل بصوت مبحوح " الو
غاده " لولي عامله ايه ي قلبي
غزل بصوت تجاهد ان يبان طبيعي " الحمد لله ي غاده انتي اخبارك ايه.
غاده " بخير طول ما انتي بخير ي عمري ها هتيجي امتي
غزل " لا ي مامي انا هسافر الصعيد
غاده " ليه ي غزل انتي مش بتحبي تروحي هناك
غزل بنبرة حزينه " بابا كلمني وقال إن زين طالب ايدي و هو موافق
غاده " يعني الكلام دا وانتي رأيك اي
غزل " انا موافقه ي غاده
غاده بصدمه " موافقه يعني اي ي غزل انتي اتهبلتي هتروحي تعيشي هناك تاني بعد كل الي حصل
غزل " خلاص ي غاده انا اخدت قراري
غاده " قرار اي و زفت اي انتي سامعه نفسك
غزل " اه و بعدين سبيني انا اتحمل مسؤوليه قراري لو سمحتي ي ماما
غاده بتنهيده " براحتك ي غزل انتي حره
غزل " هتيجي طيب
غاده " اكيد طبعا انا مش هسيبك لوحدك انا ماليش غيرك اصلا
غزل " ربنا ما يحرمني منك ي روحي
دلفت وتين الي المدرج وهي تتنهد براحه " الحمد لله لسه مبدائوش
دلف المراقب و اعطي لهم الامتحان
و دلف من خلفه جهير و هو ينظر الي الجميع الي ان وقع عينه علي هذا المجنونه
ذهب لها و هو يقف بجانبها
نظرة له وتين بأبتسمه غبيه " استاذ هولاكو انت بتعمل اي هنا
نظر لها و هو يرفع حاجبه " هولاكو
وتين " اه و ممكن تبعد عشان مبعرفش احل و في حد واقف علي دماغي
جهير ببرود " لا
وتين " لا لما تلوييك عاوزه احل
جاء مراقب اخر و هو يقول " في حاجه ي دكتور جهير
وتين بنبرة مهزوزه " دكتور هو هولاكو دا الدكتور المراقب عليها غير حضرتك
المراقب " اه
وتين " ازي حضرتك ي دكتور والله منور
جهير بدهشه " لا ي شيخه
وتين " اه والله مش هتسقطني صح
جهير" اعتذري
وتين " نااااعم ي عمري
نظر لها جهير بغضب و نظر باقي المدرج و هو ينظر لهم
جهير" كل واحد في ورقته
نظر لها جهير بغضب و هو يتوعد لها في سره و تركها و ذهب وقف بعيد
لم تدي وتين للموضوع اي هتمام و أخذت تحل في وراقتها بكل برود
كانت يقين تنتظر الفتاه التي تدعي منال جاءت منال و هي تتمختر في مشيتها
منال " ازيك ي قمر
يقين " كويسه اتفضلي
منال " دي المحاضرات كلها
يقين " اه
منال " ميرسي اوي اي رأيك تيجي اعزمك علي حاجه
يقين " لا شكرا
منال و هي تمسكها من يدها وتسحبها " لا والله لازم نشرب حاجه وبعدين نتعرف على بعض
يقين " لا انا
لم تدي لها فرصه الاعتراض و هي تقول " تعالي بس
جلسوا الاثنين في الكافتريه الخاصه ب الجامعه
جاء مازن و معه أصدقاؤه الفاسدين و جلسوا معاهم
مازن و ينظر الي يقين " ازيك ي نونو منوره
قامت يقين كي تذهب
مناعتها يد معتز و هو يحاوطها من خصرها " هو الجميل هيفضل يدلع علينا كتير ولا اي
صفعه نزلت علي وجه تحت صدمة الجميع كيف لها أن تتجرأ و تمد يدها علي معتز ف الجميع يعرفون من هو جيدآ
ابتعدت عنه يقين و هي تقول بصوت حاد تخفي ورائه دموعها " اياك تلمسني ب ايدك الزبالة دي تاني انت انسان حقير
و فرت من امامه سريعا
مازن بغضب " وحيات امي اوريكي
ثم نظر لهم بغضب و تركهم و ذهب.
تقف في البلكونه و هي تنظر إلي سميحه و تضحك
سيلا " غزل ي غزل تعالي اتفرجي
غزل " في أي
سيلا " تعالي بس سميحه شكلها هتقتل عم فوزي
ذهبت غزل وهي تقف بجنبها
سميحه و هي تردح " اه ي راجل ي ناقص ي عديم الإحساس بتخوني و مع مين مع نوال
نوال و هي أمراة في أواخر العقد السادس من عمرها " كدا ي سميحه تشكي فيا دا انا صحبتك
سميحه و هي تمسك فوزي " انا غلطانه اني وثقت فيك
فوزي " ي سوسو والله ما في بيني وبينها حاجه انا فوزتك انتي مش عارف اني بحبك انتي
سميحه " فوزتي قال فوزتي قال انت راجل ناقص و انا مش عاوزه اعرفك تاني
فوزي " ليه بس ي سوسو والله انا مبحبش غيرك
سيلا من فوق " بقي ي راجل تزعل سوسو في حد يزعل سوسو بردك و إنتي ي سميحه مش قولتلك متكلميهوش تاني
سميحه" اهي خليت صرصور تشمت فيا منك لله ي فوزي
سيلا بعصبيه " والله ليك حق تخنها ي عم فوزي دي واحده متتعشرش اصلا
سميحه " اسكتي ي صرصور الكلب انتي
فوزي " ي حببتي هو انا لما اخونك هخونك مع دي
نوال " دا انت راجل ناقص صح مالها دي بقي ي حبيبي علي الاقل معنديش الضغط و السكر شبه سميحه و اصغر منها كمان
سميحه " انا الاصغر يختي و بعدين ضغط اي و سكر اي اللي عندي انا لسه شباب دا انا اصغر من البت سيلا مش صح ي صرصور
سيلا " اهو عشان صرصور دي بقي لا
سميحه " والله لما اطلع لأوريكي
سيلا " اطلعي ي سوسو اطلعي يختي فرجتي علينا الناس بقت فضحتك بجلاجل ي سميحه
فوزي " محدش يقدر يتكلم علي سوستي نص كلمه
سيلا " و اي كمان ي عندليب الحب
سميحه و هي تتركه و ترحل " سوستك جاتك القرف انا سميحه بنت اوغلو باشا ابصلك انت
سيلا بضحك " اشرب بقي ي عم فوزي اهي قلبت علي حريم السلطان
في الصعيد كانوا يجلسون دلف زين و جلس ماعهم
صالح " كيفك ي والدي
زين " بخير ي عمي
محمد " اخبار الشغل اي
زين " تمام ي حج عندي مصلحه في مصر هنزل اخلصها و اجيب بنت عمي معايا و انا جاي دا بعد اذنك طبعا ي عمي
صالح " طبعا ي والدي احسن ما ترجع لوحديها
بس هي لسه فاضلها اسبوعين لغايه ما تخلص الامتحانات
زين " زين جوي اكون خلصت شغلي هناك
كانت تستمع لحديثهم و تنهدت بحزن ذهبت الي ابن عمها و صديقتها دلفت فاطمه غرفه حبيبه
حبيبه " مالك ي بت
فاطمه " هيروح مصر يجبها
حبيبه " هي مين دي
فاطمه " اختك
حبيبه " عشان أكده لاويه بوزك
فاطمه " بعشقه ي حبيبه اعمل اي عاد
حبيبه " خلاص نطفشوها
فاطمه " ازاي
حبيبه " انا اصلا معوزهاش الحربيه دي وبعدين هي اصلا مبتحبش اهنه واصل و احنا نكرهوها في زين و البلد كلها اكتر ما هيا بتكرها
فاطمه " هتعملي اي
حبيبه بأبتسمه خبيثه " هنتسلوا شويه مع بت البندر
- تابع الفصل التالي "رواية صعيدي ولكن قاسي" اضغط على اسم الرواية