رواية تغيرت لاجلها كامله بقلم زينب العشري عبر مدونة دليل الروايات
رواية تغيرت لاجلها الفصل الرابع
رفع أسد عيونه علي صوتها الهادي والرقيق
وبيتصدم من كتلة الجمال الي واقفة قدامه
أسد: انتي أنسة تمارا؟!
تمارا: ايوا يا فندم
زين: تمارا تبقا صديقة مالك وجارته
أسد ببرود: تمام تقدر تشتغل من النهاردة
تمارا بصت له بفرحة وسكتت
زين مشي
اسد بصلها ورجع بص للورق الي في ايده: خلي زين يعلمك الشغل هنا
تمارا: حاضر عن إذنك
اسد: اتفضلي
تمارا خرجت من مكتبه وسألت علي مكتب زين
عند زين في المكتب
زين ببرود: ادخل
تمارا: استاذ زين
زين بإبتسامة خفيفة: شكلك مش مصدقة ان اسمي زين بس
تمارا: احم اسفة
المهم.. استاذ اسد قالي تعلمني الشغل هنا
ممكن؟!
زين ابتسم وقال: طبعا تعالي
وعدا ساعة من شرح زين لتمارا امور الشغل
تمارا بتعب: هيييييح انا تعبت
زين: وإحنا خلصنا
تمارا: قول والله!!
زين بضحك: والله العظيم
تمارا: اخيراا.. طيب انا هروح لأخوك وربنا يستر
زين بإبتسامة: ربنا معاك يا جميل > ͜•
ابتسمت تمارا وخرجت
عند اسد
اسد: ادخل
دخلت تمارا وقالت: اتفضل يا فندم الملف دا استاذ زين قال لي اديه لحضرتك
اسد وهو باصصلها: هاتيه
ارتبكت تمارا وراحت حطت الملف ادامه عالمكتب وبعدت: تؤمر بحاجة تانية يا فندم
اسد: لا اتفضلي
خرجت تمارا من المكتب
وعدا 3 ساعات من العمل وانتها اليوم
كل الموظفين بيجهزو للخروج اسد وهو خارج من مكتبه خبط في حد: مش تفتحي يا بت انتي
بص لوشها بصدمة شديدة:.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان تاني تحديدا في بيت تمارا
مريم بخبث: بقولك ايه يا أمجد
أمجد: ها
مريم وهي بتدس سمها في ودن أمجد: ما تيجي نجوز البت تمارا لواحد متريش كدا ونطلب منه مهر يخلينا نعيش مرتاحين
أمجد بطمع: دماغك سم يا مريم
ابتسمت مريم بشر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أسد وهو خارج من مكتبه خبط في حد: مش تفتحي يا بت انتي
بص لوشها بصدمة شديدة: لارا.؟!!!
لارا: ايوا انا يا اسد
أسد بغضب: انتي رجعتي تاني ليه ثم أكمل بصوت عالي: مش كفاااااية الي عملتييييه؟!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لارا: 23 سنة_ خطيبة أسد السابقة_ شخصية أنانية وطماعة عاشقة للمال وخبيثة[حيزبونة من الأخر كدا 😂]
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Flash back
أسد كان مروح بيته شاف لارا واقفة مع واحد تاني ماسك ايديها وبيضحكو وفجأة الشاب دا نزل علي ركبته وفاجئها بخاتم راح عليهم بغضب وضربها بالقلم وقال بعصبية بتاخدي فلوسي وتخونيني يا زبا*لة وبص للشاب الي كان واقف مش فاهم حاجة وقاله بسخرية: متستغربش كدا الهانم تبقا خطيبتي
الشاب : مكنتش اتوقع انك حقيرة للدرجادي وسابها ومشى
اسد قلع دبلته ورماها في وشها بصلها بإحتقار ومشى
Back
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لارا: حسيت بالذنب يا اسد
قالت كدا بعد ما قربت من اسد جدا وحضنته
أسد كان عايز يبعدها عنه بس هي كانت ماسكة فيه جامد جدا
وفجأة افتكر سرقتها لفلوسه وخيانتها ليه زقها جامد لدرجة انها وقعت عالأرض بقوة
أسد بعصبية شديدة وصوت عالي: متقربيش مني تاني فاااااهمة؟!!!
ونزل من مكتبه عشان يروح
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند تمارا
تمارا: يا ربي هفضل مستنية مواصلات كدا كتير
وفضلت واقفة
نزل أسد وخرج من الشركة شاف تمارا واقفة وفهم انها مستنية مواصلات
قال بهدوء: تمارا
لفت تمارا للصوت وقالت: نعم؟!!
اسد: تعالي أوصلك
تمارا بإبتسامة: شكرا مش عاوزة اتعب حضرتك
أسد وهو بيفتح باب العربية لها: مبحبش أعيد كلامي قولت تعالي
تمارا بضيق: هوووف طيب
ركبت تمارا
اسد: بيتك فين؟!
تمارا: في*****
اتحرك اسد بالعربية وهو في طريقه لبيتها
بعد شوية
تمارا: اايوا هنا شكرا
اسد بهدوء: العفو
نزلت تمارا من العربية وشافت مالك نازل من عربيته جريت عليه وقالت: مالك
مالك لفلها وقال بإبتسامة: اممم عملتي ايه انهارده؟!
تمارا: شكرا يا مالك علي الي عملته ليا
مالك بحب أخوي: مفيش شكر بين الأخوات يا تمارا
اكتفت تمارا بإبتسامة جميله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اتحرك اسد بالعربية
بعد مدة وصل قصره ودخل
المنشاوي: حمد لله على سلامتك يا حبيبي
اسد: الله يسلمك يا جدي
المنشاوي: تعال يلا عشان تاكل يا ابني
اسد: لا يا جدي انا هطلع ارتاح
المنشاوي: ماشي يا حبيبي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند تمارا
لسة بتطلع مفتاح الشقة عشان تدخل لقت الباب بيتفتح وييييي
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية تغيرت لاجلها) اضغط على أسم الرواية